millised pihustid JUMZ D65 mootorile (MTZ kolbidega)?
#1

Tere,

sai D65 mootorile pandud MTZ kolvid, kõik muu jäi JUMZ oma. Gaasijaotuse hammasrattad olid juba eelnevalt vahetatud ja tähised ei klappinud. Ilmselt MTZ-50 hammasrattad. Nüüd on robleem see, et ei saa korralikult käima. Oleks mõned küsimused ja huvitab, mis kogemused sarnase asjaga teistel on. Enne küsimusi mõned faktid ka.

Olukord siis:
* kõik pihustid on reguleeritud 175 bar
* kõik silindrid 18 bar kompressioon
* parandusest tulnud pump
* osad pihustid on 4 auguga, osa 5 auguga MTZ omad
* pumba nurk ei pruugi täpselt paigas olla
* MTZ kolvi põlemiskamber on sügav "auk" aga originaalil oli lame kauss - põlemiskambri ruumala muutus??
* plokikaas on D65 originaal, parandusest, uued klapid

Sümptomid:
* käima läheb ilusti
* pöördesse ei lähe nii kiiresti nagu varem - ilmselt nurk paigast ära
* gaasi andes "must lont"
* tühikäigul sinine suits
* suurematel pööretel hoides on vähem sinist suitsu, musta ei ole
* ei tööta JUMZile omaselt "pehmelt", MTZile omane mootorimüra "lagin"
*!! kui ühest pihustist toru lahti keerata, siis hääl ei muutu. Pihustit mujale tõstetud ja just selle pihusti probleem, mitte pumba
* vigase pihtusti kohal nookur 1x katki läinud, nukkvõlli varras kõver. Teine kord klaveri jala juurest murdunud.
* vigane pihusti pihustab ilusti kui välja võtta ja ühendada "õues" pumba külge. Töötavate pihustiga vahet ei tee pihustamisel


Esimese asjana paneks kõik uued pihustid kui juba korralikult parandada aga kohe on 100 häda.
Kus saab neid pihusteid osta, soovitavalt Harjumaal? E-poodides nagu ei pakuta.

Peale plokikaane survestamise testi hakkasid lekkima kõigist pihusti aukudest jahutusvedelikku õue. Pihusti augus on messingist vms materjalist "tops", mida mitte kuskil ei müüda. Pragusid ei paista aga kui isegi tihendit sellele küsides ei saada poodides mitte midagi aru, millest jutt käib Sad Varuosade kataloogides ei näidata selle juures koodi ja kui kuskil on, siis ei saa seda juppi ka tellida.

Seoses kolbide vahetusega oleks hea teada, kas ideaalis peaks võtma teised pihustiotsad või pihusti rõhud, tegema muudatusi küttepumba nurgas, gaasijaotuses, veel midagi?

Mis pihustid osta? Kas peaks eelistama MTZ pihustiotsi 5 auguga või JUMZ 4 auguga? Kas pihustiotsi valides saab valida ökonoomsemat varianti, nö väiksema läbilaskevõimega? Ühed otsad on markeeringuga 4x029. Kas 29 on pihustamise nurk, kogus, midagi muud? Milline pihustiots valida? Masin on kergemateks töödeks ja eelistatud on pikk eluiga, säästlikus, vaikne töötamine. Mõeldud näiteks heina vaalutamiseks, 3t veetünni vedamiseks 1km kaugusele jne. Olevat kunagi liikunud ka 1 auguga pihusti T-40 mootorile. Auk nimelt keskel ja pihustab otse alla. Üks külamees laitis maha aga erinevad materjalid räägivad, et külgedele pihustamisel silindriseintelt õli mahapesemine diiselkütusega ei ole ka eelistatud nähtus - silindrisein kulub kus õlikiht maha pestakse.
Teema on ka pihustite elueaga. Garaazis vedelevad pihustid ja väidetakse, et neid ei saa reguleerida. Tagasivoolu vedru olevat väsinud ja rõhu reguleerimine ei püsi. Kas on ka kvaliteetseid ja kauakestvaid pihusteid saadaval? Või nende vedrusid saab vahetada?

Küsimusi rohkem kui üks tark vastata jõuab Big Grin aga pange midagi kirja kui on asja kohta mingi info
Vasta
#2

Sinine suits viitab õlile silindris. Samas peale remonti võib sinist tükimat aega veel visata, oma paar tundi. Mootor tahab puhtaks end töötada.

Ma ei tea nende mootorite hingeelu täpselt, seepärast küsin, et kas hülsid jäid vanad ja vahetusse läksid ainult kolvid ja rõngad?

Kui pihustid on juba regullitud, siis nad ka töötavad. Regulli tehes on ju näha kas kusevad või mitte.

Pane kõigepealt nurk paika, siis hakka edasi vaatama. Võibolla on pump lihtsalt valesti regullitud. Kolvide kuju ei tohiks mõjutada kui kompressioon on paigas.

Külameeste juttu õli silindrist mahapesemise kohta ära usu. Sellise tobeduse peale alles annab tulla.

Aga jah, enne kui üldse midagi tegema hakkad, pane pump paika.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#3

(03-07-2014, 01:29 AM)v6ll Kirjutas:  Peale plokikaane survestamise testi hakkasid lekkima kõigist pihusti aukudest jahutusvedelikku õue. Pihusti augus on messingist vms materjalist "tops", mida mitte kuskil ei müüda. Pragusid ei paista aga kui isegi tihendit sellele küsides ei saada poodides mitte midagi aru, millest jutt käib Sad Varuosade kataloogides ei näidata selle juures koodi ja kui kuskil on, siis ei saa seda juppi ka tellida.
Pronksist peaksid need kausid tehtud olema. Russi D50 mootoril on kah need kausid seal aga ma ei tea kas need on identsed(äkki keegi rohkem teadjam oskab öelda). Oma russile saime neid uusi kausse Pärnus Alvest ja maksid nad 4 või 6 euri tükk. Tihendiks on seal ju tavaline kummist rõngas tihend. Russil ei jäänud kah need tihendid vett pidama kuigi sai valitud korralikud jämedad tihendid, ja siis lõpuks panime need tihendid sinna koos hermeetikuga ja siis jäi pidama. Ja kui tõesti kuskilt neid uusi kausse ei ole võimalik leida, siis treiali teeb need kausid vabalt valmis.
Vasta
#4

(03-07-2014, 02:03 AM)viplala Kirjutas:  Sinine suits viitab õlile silindris. Samas peale remonti võib sinist tükimat aega veel visata, oma paar tundi. Mootor tahab puhtaks end töötada.
Remont sai tehtud aasta tagasi. Tööd on teinud paarkümmend tundi juba.

(03-07-2014, 02:03 AM)viplala Kirjutas:  Ma ei tea nende mootorite hingeelu täpselt, seepärast küsin, et kas hülsid jäid vanad ja vahetusse läksid ainult kolvid ja rõngad?
Hülsid jäid vanad. Ülemised rõngad sai veel üle kontrollitud, olid osad silindrid kohe valet pidi sisse pandud ja tuli kolvid välja tõmmata. Õigel hetkel sai veel avastatud. Õlirõngaid ei mäleta, et oleks mingit märki peal olnud, mis pidi käima peaks. Kui isegi oli, ju sai õiget pidi kuna sai veel üle kontrollitud kuna ülemised rõngad said esimese hooga suvaliselt pandud.
Vasta
#5

Kui üks pihusti ei tööta,ju siis on vaga. Väga lihtne on ka uus pihusti kinni ajada.....mootori ja küttepumba ümbrus peaks puhas olema,torud tuleb suruõhuga läbi puhuda,ka kõik muu millele näpud külge jäävad.... Mis puudutab pihustiotsi siis ajasin omale taga nelja auguga varianti....vist oli peal markeering 029,kui nüüd õieti mäletan ja neid enam poest ei saanud. Suure otsimise peale leidsin mõned oma pööningult.. Tahtsin kõik ühte marki panna,igaks juhuks.
Süütenurka tuleb kontrollida iga kord,kui pump remondimehe juures käib,sest kõik muutub peale remonti....kuid mitte alati muidugi.
Pihusteid saab alati reguleerida....ega need kartulid pole,et mädanema lähevad....
Nookuri ja selle varda jamad siis on olnud sellest,et kas on keegi mootori remonti tehes jätnud nookuri poldist maha keeramata. Seda peab iga kord enne kokkupanekut maha keerama,sest pikkused muutuvad peale uute klappide,tihendi jne, paigaldamist. Kui keerata kaan vana reguleeringuga kokku,pole miski ime,et midagi puru või kõveraks läheb. Varda võib uuesti õigeks lüüa ja tagasi pista,kui just sirget asemele pole panna.
Huvitav oleks teada,mis markeeringuga muidu peaksid olema pihustiotsad Jumzile.
Jõudu!
Vasta
#6

(03-07-2014, 01:29 AM)v6ll Kirjutas:  ...
Kus saab neid pihusteid osta, soovitavalt Harjumaal? E-poodides nagu ei pakuta.
...

Kui Saukos pole (neil viimane nädal käimas, siis panevat poe kinni), siis ei saagi. Ehk marss Võrru või suisa Piiterisse. Kui just Kõos Flindis pole... Võid küsida ka Märjamaalt, A.K.K tegelastelt - neil on Venemaaga omad otsekanalid...Rolleyes

Teoorias on kolvid vahetatavad. Praktikas kipub tekkima ekstsesse. Aga kuidagi saab eluvaimu sisse, kui panna pritsehetk momentoskoobiga meniski järgi paika ja kontrollida üle ka nukkvõlli ajastus. Lihtne, kuid tülikas ettevõtmine ja eeldab üsna head sisepõlemismootori tööpõhimõtte mõistmist. Ehk unusta märgid ja mõõda kõik ise paika.

18 bar survet on vähe sellele pajale. Kas kolvi ja rõngaste lõtkud enne koostamist ära kontrollisite? Või viskasite niisama kokku hea õnne peale?Toungue

Ehk on meie foorumi peajumzistil mõni hea soovitus praktikast, kuidas säärane kompott käima saada...Cool
Vasta
#7

Jumzil ongi sisu D50 oma: hülss, kolb, sõrm, rõngad, klapid. Muuseas ka pidurikettad on MTZ 50`lt.
Pikk pihusti eeldaks kolvisisest põlemiskambrit, nagu D240`l. Aga ometi on kolvipõhi sile, ju siis peab nii olema. Uue pronkstopsi panekul tuleks plokikaanes ka topsialune otspind näiteks drell+puupulk+käiapuru`ga üle käia, et veetihe saaks. Vana topsi väljasaamiseks olen sellesse keerme lõiganud, siis samasuguse keermega löökvasara kokku keevitanud ja välja kolksutanud. Kui kaas kuuma pole saanud, siis võib ka niisama urgitsedes kätte saada. Topsi detailinumber on D65-1003114 ja ülemine kummirõngas D65-1003116(või kummirõngaste hunnikust vali selline, mis soones üle paistaks millimeetrijagu. ja sisselükates tee määrdega kokku). Ostes pihustiotsa karbil peab olema 11.1112110-A. Pole ju mõtet tervet pihustit uut osta- pihustistendi ikka tead mõnel mehel olema.
Vasta
#8

Olukord siis:
* kõik pihustid on reguleeritud 175 bar
Milleks survet kõrgeks ajada, ega sellest paremini käima ei hakka. 160-170 vahele jääv on ok, 175 käib hädapärast kah kuid kehvema pumbaga hakkab üleliigne 5-10 bar tugevalt mõju avaldama.
* kõik silindrid 18 bar kompressioon
Asi seegi, tuksuvad ka lahjemad
* parandusest tulnud pump
võib olla kehvemas seisus kui eelmine(ei pruugi nii olla muidugi)
* osad pihustid on 4 auguga, osa 5 auguga MTZ omad
Orginaalis peaks tõesti 4 auguga olema kuid MTZ kolbide puhul prooviks ise samuti 5auguga mtz-i omi.
* pumba nurk ei pruugi täpselt paigas olla
Suure tõenöosusega ei olegi...
* MTZ kolvi põlemiskamber on sügav "auk" aga originaalil oli lame kauss - põlemiskambri ruumala muutus??
Mitte oluliselt, mootori tööd ei mõjuta see mitte vähimalgi määral selliste madalate pöörete juures...
* plokikaas on D65 originaal, parandusest, uued klapid
Uued klapid mis on sooveldamata? Enne plokikaane pealepanekut klappide pidavust kontrollistite?

Sümptomid:
* käima läheb ilusti
Asi seegi
* pöördesse ei lähe nii kiiresti nagu varem - ilmselt nurk paigast ära
Mitte imselt, vaid kohe kindlasti...
* gaasi andes "must lont"
Klappide ajastus vale või pump jube paigast ära...
* tühikäigul sinine suits
küte ei põle väid vindub nagu märg hein peale vihma...
* suurematel pööretel hoides on vähem sinist suitsu, musta ei ole
Kõrgemate pööretega põletab iga mootor kasvõi briketti
* ei tööta JUMZile omaselt "pehmelt", MTZile omane mootorimüra "lagin"
*!! kui ühest pihustist toru lahti keerata, siis hääl ei muutu. Pihustit mujale tõstetud ja just selle pihusti probleem, mitte pumba
Kui ise pole sodi sisse ajanud siis mine anna stendi mehele pikku piilumist... Wink
* vigase pihtusti kohal nookur 1x katki läinud, nukkvõlli varras kõver. Teine kord klaveri jala juurest murdunud.
Õli ikka jõub üles klaverile või on kanalid umbes, klapid said ju uued mistõttu võiks arvata et see anomaalia rohkem ei kordu...
* vigane pihusti pihustab ilusti kui välja võtta ja ühendada "õues" pumba külge. Töötavate pihustiga vahet ei tee pihustamisel
Surve all ei pruugi töötada...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne