T-25A 3 1989a. siduri vahetus
#1

Tere. Ostsin äsja põka. Muidu igati vinks-vonks aga sidur lahutab juba esimese-teise sentimeetri pealt kui pedaali vajutada.
Kas ketas võib vajada vahetust,või on mingi reguleeringu vajadus?
Andke palun nõu.
Vasta
#2

Hoovastiku regullimisest peaks vist aitama, ise arvan nii aga ei pruugi ka olla, olen seda süsteemi tal vähe uurind Toungue Teised teavad kindasti põhjalikumalt rääkida Smile
Vasta
#3

Eh, see hoovastik on tal juba lõpuni regullitud, põhjus on ilmselt siiski seespidine. On see tavaline, et siduriketta kuludes pedaal järjest kõrgemale tõuseb?
Vasta
#4

Pedaal ise ei tõuse, aga pedaali rakenduspunkt liigub küll kuludes ülespoole.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#5

Tundub, et lähebki siduri vahetuseks. Kuna ei tea sellest teemast muud, kui et tuleb trakats pooleks võtta, siis kõikide head soovitused ja nõuanded kuluvad marjaks ära. Tänud ette!
Vasta
#6

(21-07-2014, 12:41 PM)Subaru Kirjutas:  Tundub, et lähebki siduri vahetuseks. Kuna ei tea sellest teemast muud, kui et tuleb trakats pooleks võtta, siis kõikide head soovitused ja nõuanded kuluvad marjaks ära. Tänud ette!

Kui ei libise, siis pole mõtet lammutada veel.
Vasakul küljel on luuk ja selle kaudu on näha sidurikäpad ja survelaagri asukoht.
Sidurikäppade peal on poldid, mida välja keerates on võimalik käpad madalamaks saada ja seega tekitada sidurile vabakäik.
Reguleerimiseks on kaval enne ära süüa üks pulgajäätis ja siis proovida saavutada käppade selline asend, et jäätisepulk läheb peaaegu vabalt käpa ja survelaagri vahele.
Miks just jäätisepulk? Aga seepärast et kui see peaks sisse kukkuma pole midagi hullu aga metalleset sealt vahelt välja ei võta enam.
Kui aga on mingi jama, et poldid on näiteks kinni keevitatud ja on vaja ikkagi avada, siis pooleks ei pea võtma vaid mootor tuleb ka niisama maha kui eest puhtaks rookida.
Kindlasti keerata sellesama luugi kaudu enne mahavõtmist sidurikorv hooratta küljest lahti sest õlipumbavõllil ja sidurivõllil on samad(!!!)nuudid ja nende kohakuti jäämine on selge ulme.
Tagasi ka samamoodi-enne korv ja ketas võllide otsa, siis mootor pele ja luugist poldid sisse.
Pilt ka juurde http://212.47.219.162/dynamic/timg/8/4/8...f94525.jpg
Vasta
#7

Lisaks veel, et siduriketas käib vaid ühte pidi. Uuemad kettad on head kuid vanadest erinevad. Sisemised plekikaelused on aga vana mudeliga samad ja selle järgi saab aru kumb pool käib vastu mootorit.
Olen 1 kord pannud vale pidi ketta sisse siis sai terve töö teist korda uuesti teha. Nüüd juba tean juba mida lahti võttes peab arvestama.

NB2 siduri ketta vahetusega soovitan ka käpad ja käpavõllid ära vahetada.
Käpad osta aga kinasti süsimustad. Need tsingitud läikivad ei pea vastu - kuluvad paari päevaga ära. Käpad kuigi ei pruugi alati oma pessa istuda. Võimalik, et vaja neid õhemaks lihvida. Võllide vahetus jällegi on tingitud vajadusest, et kulunud võllidel on sooned sees ja jällegi hüppav masin.

Siduri käpa polte olen siduriketta vahetusel niimoodi sisse keeranud et nö põhja täispikkuses sisse. ja siis stangliga mõõtnud käpa pealt ja sidurikorvi plaadi vahed täpseks. Suurematel masinatel pannakse isegi korv hooratta külge ja siis käpa pealt mõõdetakse sidurikettani vahemaad.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#8

Vaata üle ka kahvli võlli otsas selle hoova kinnitus kuhu jõuab siduripedaali varras. Väike lõtk seal oli mul põhjuseks. Oli enne mind keevitatud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne