Inva-bagi "Drago"
#1

Jõudu!

Mõtlesin, et ehk sobib siia teema alla kõikse paremini ajendatuna faktist, et antud isend olla päris tehasetoodang. Või kui mitte tehasetoodang siis vähemalt mitte ainuisiksus, st selliseid peaks veel olema.

Lähemalt siis kõnealusest objektist. Tegemist on invaka baasil bagiga. 4 ratast, üks rool, üks (ma arvan), Planeta 3 sundjahutusega jõuallikas. Ma arvan seepärast, et Iž on mulle täiesti tume maa. Jupiter 3-ga kunagi sõitnud olen ja sellega asi ka piirdub. Päris invaliidina see Planeta säilinud pole, st alles on ainult sundjahutus ning seegi näiliselt kellegi omakeevitatud kojaga. Starterit ja lisagenekat pole. "tagasild" on tõenäoliselt inva nägu. Esimesed õõtsad loomulikult sportmasinale kohaselt torudest fabritseeritud. Käändmikud istuvad minu mõistes "tavaliste vene kuulliigendute" peal. Need, mida annab lahti võtta ning puhastada, osi vahetada, määrida. Teate ju küll.
Differ Muravei jagu. Veovõllid ka muraveilt, ainukese kõrvalekaldega, et neid on ehk natuke pikemaks venitatud.

Sissejuhatuseks ehk käib küll. Fotograafiliselt poolelt alustaks ülesvõttega toomisest. Olid ka kõneagregaadi sisemuses jäädvustused algsest habitatsioonist kuid kahjuks või õnneks neid ma enam üles ei leidnud. Oli ju ka nendest oma aasta möödas kui sai antud looma esmakordselt kaemas käidud. Tõe huvides olgu ära märgitud, et isendi transporteerimine ja seega ka tööde algus leidis aset antud kalendriaasta Juuli alguses. Seega isegi gramm vähem kui kuu aega tagasi.
[Pilt: orig_28845185_ZH01.jpg]

Nii ärge kunagi tehke. Rahustuseks võin mainida, et vahemaad olid väiksed ning umbes poole ulatuses väheasustatud kruusateed.

Siin juba agregaat oma järgmises varjupaigas.
[Pilt: orig_28845183_IpDs.jpg]
[Pilt: orig_28845181_cdLa.jpg]
[Pilt: orig_28845179_1DKg.jpg]
[Pilt: orig_28845175_G5MZ.jpg]

Nii palju veel selgituseks, et antud kuriloom oli seisnud enne minu kätte jõudmist lageda taeva all aastaid. Viimastel ülesvõtetel on asi juba päris puhas. Tööde alguses oli sees nii palju lehti jõudnud juba mullaks kõduneda, et oleks võinud südamerahuga tomatid mulda panna.
Vasta
#2

Olen ise kunagi sarnase asjaga kokku puutunud. Tagasillalahendus tundub sama olevat, esiots oli sapaka oma.
Vasta
#3

Kas sellised bagid mitte sapaka mootoriga polnud? Mootoritugi raami tagaotsas justkui vihjaks samuti sellele.
Vasta
#4

Minu teada mitte. Jõudumööda kajastan, mootor ja differ on veel ühise raami peal, mis siis omasoodu istub 3 padja peal.

Mõni pilt ka lisaks sellest kooslusest.
[Pilt: orig_28845613_NCdj.jpg]
[Pilt: orig_28845615_ywhL.jpg]
Vasta
#5

Noh jõudu tööle, tee sellest ikkagi relv, mis särab nagu uus.
Ja mootorile kindlasti viil sisse, see invaauto summuti on seal nagu võõrkeha. Ikka korralikud resokad - kui on soovi, võin sulle arvutada ja teha.
Vasta
#6

Mootorist räägin lähemalt kunagi samuti. Viil ikka sisse, mis muud.Smile Kestusi juba mõõtsin. Vl. 158, sl. 145 ja ülevoolud 120 kraadi. Plaan on Väljalaset pikendada 170 kraadini. Sisselaske suhtes peab veel uurima. Ülevoolud jätan samaks kuid muudan natuke kaldenurka. P3-l on nad lollimoodi üles suunatud. K-36 lendab ka võssa, otsin mingi lääne oma peale. Süüde on ka täies koosseisus puudu. Olemas on Golf Mk2 kommutaator ja halli andur. Nendega saaks päris asjaliku süüte, kuid laadimist poleks. Akut tahan igatahes igal juhul, kuna soov oleks neutraali märgulamp ka mängu kaasata - bagil asjalik lisa. Praegune väljalase on täielik huumor, see pole isegi invaka oma vaid ise loodud jura. Ava, kust kogu gaas peab välja mahtuma oli kuskil 9-10mmBig Grin Sinna oli muidugi väike toru ka otsa keevitatud, suurem muidugi. Pildilt natuke näha ka. K*t pidi mootori jõudluse peale ikka väga vihane olema, et midagi sellist kokku keevitada.

Läikiv(am) on asi juba praegu, jutt väheke maha jäänud Wink. Miski hetk kirjutan veermiku traumadest pikemalt. Pea kuu aega läks sellisesse seisu viimine. Kui juttu hakkan juurde leiutama siis saab rohkem pilte ka. Seniks näitan ühte.

[Pilt: orig_28842759_HjAN.jpg]
Vasta
#7

Perse see iž'i mootor. Sellisele võiksid miskit paremat pääle aretada. Tänapäeval kõike saada, pole vajadust iganenud nähtustega jurada.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#8

(27-07-2014, 11:57 AM)viplala Kirjutas:  Perse see iž'i mootor. Sellisele võiksid miskit paremat pääle aretada. Tänapäeval kõike saada, pole vajadust iganenud nähtustega jurada.

Igati nõus.

Lihtsalt momendil on asjalood nii, et antud vanker oli ikka täiesti rihmaks sõidetud. Tööd on temaga nii palju, et lihtsalt ei jõua kõike korraga. Sellest lähtuvalt otsustasin, et eks esialgu käib see IŽ ka. Saabki 2T järgiaitamist praktiseerida. Originaalis on ta paras surm küll jah. Planets väga suurt jõudu ei talu ka ma oletan. Keps on nii pikk, et ei oska isegi mõistlikult seda kommenteerida. Uue mootoriga kaasneks ka kogu tagasilla ümberehitus. muravei differ ja veovõllid, ma arvan, pole just maailma parimad.
Vasta
#9

(27-07-2014, 11:45 AM)oovi1220 Kirjutas:  K-36 lendab ka võssa, otsin mingi lääne oma peale.

Ära võssa loobi, mul huvi olemas. Vb ka mootori. Võiks sõnumites vestelda.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#10

Kui sinna midagi muud panna, siis mina paneks midagi väga kurja, näiteks sellise:
http://www.ebay.com/itm/1992-1991-Polari...ad&vxp=mtr
või kui raha palju, müüakse selliseid 158hp konesid:
http://www.ebay.com/itm/08-Ski-Doo-MXZ-S...b6&vxp=mtr
Vasta
#11

(27-07-2014, 13:55 PM)indrek1000 Kirjutas:  
(27-07-2014, 11:45 AM)oovi1220 Kirjutas:  K-36 lendab ka võssa, otsin mingi lääne oma peale.

Ära võssa loobi, mul huvi olemas. Vb ka mootori. Võiks sõnumites vestelda.

Mootorist hetkel ei loobu. Invaka omast pole seal tegelikult järgi midagi peale siduripoolse kaane ja osaliselt sundjahutuse. Karpa otseselt võssa ikka ei lenda, ole mureta. Seisab kenasti riiulil.Wink Minugi poolest saadaval aga kahjuks alles augusti lõpus. Lähipäevil eemaldun Eestist mõneks nädalaks.


Jätkan siiski hetke plaani - jääb see banduura originaalseisu tehniliselt poolelt. Saabki kiiremini sõitma, eks siis kaeb edasi. Muidu on jälle üks 3 aastane "projekt" juppidena mööda elamist laiali, kui kohe hakata tagaosa ümber tegema. Vahel on hea sõita ka. Seda enam, et kuhugi rajale sellega niikuinii ei roni, jääb selliseks metsasihtidel ajaviitmiseks.
Vasta
#12

Hea, et selline teema tekkis. Otsisin puuriitade vahelt aastat 25 tagasi oma lastega koos tehtud "kolhoosniku bagi" üles. Peramine aeg- pooltelje kummilutt murenenud ja puulehed võivad käigukasti sattuda. Ehitusest- raam harilikkudest veetorudest, küll võidusõitja Markus Madise konduktoril kokku keevitatud. S.o. "pärisbagiga" analoogne. Esisild ka laenatud konduktoril kokku keevitatud, materjaliks jalgrattaraamitorud( andku ksf Valdo mulle mõnes mõisatallis kergelt naha peale selle eest...). Väga sarnane Oovi omale, mis tundub vabrikutöö olevat. Iste- kus sa korvi sel ajal said- kombaini Kolos raudplekkpink. Mootor+ käigukast- harilik 40`ne sapik(liikus ka 50 hp 92 bensiinile sapikaid, kuid mina ei saanud omale). Tagasild- originaal Luaz`i torsioonidel ja külgreduktoritega (sain majandist Luaz`i ostuloa ja sellele siis miskitpidi varusilla). Sumpsid- mingi mootorratta omad, igale silindrile üks! Õliradikast jäi väheks, sai T 40 oma sirgeks veetud ja vahele pandud. Et õhulennu ajal pooltelgi välja ei tõmbaks, sai paras kiilrihm käigupiirajaks mõlemale poole. Paak- Tuula rollerilt. Küsi veel julgesti.
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
Vasta
#13

Ma arvan et seltsimees Penskar peaks oma konksuga raketist samuti teema tegema...

Huvitav, kuidas see IŽi mootoriga "maksikart" kiirust arendab ja mudas minna jaksab?
Vasta
#14

Muide need sapaka mootorid pandi päris käredalt käima.
Üks mootor on praegu veel alles, kus omatehtud vänt sees rulllaagritel, omatehtud silindrid alumiinribistikuga läbimõõt 82mm.
Nukkvõll on 250/285/105+-10 kraadi ja klapitõus 11,5mm.
Kaantel on kohad 4 karburaatorile ja väljalaskekanalid on sirgelt välja toodud.
Nuka otsas on eraldi õlipump ja väline filter ning suur õliradikas.
Kahjuks on aga see asi seest hukka läinud happelise kastoorõliga seismise tõttu.
Saadi sapaka mootorist enamvähem 100hj kuskil 6500-7000 pöörde juures ja kasti sisu on täiesti omalooming ning omab 5 käiku järjestklülitusega.
Vasta
#15

Vaat selle liiduaegse käsitöömeistrite ime peaksid deponeerima kuskile muuseumisse, kellegile näitamiseks- lahatud kujul. Et kuidas saavutada 100% ja peale võimsuse kasv...
Vasta
#16

Seda imet taastab inimene, kes neid omal ajal tegi koos selle bagiga millel ta sõitis.
Kui inimene lubab teen mõne pildi asjast vähemalt.
Vasta
#17

Oot-oot, mehed, võtke natuke hoogu maha! Teema algas bagist, millel Muravei differ ja poolassid. Sinna 100+ heppa taha?? Ja kui vastav veosild lisaks mootori-mürakale paigaldada, siis vajub see raam juba raskuse all pooleks. Ehk siis tuleks uus bagi nullist ehitada. Katsuks äkki mingitesse proportsioonidesse jääda? Rolleyes

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#18

Äge, et keegi neid vanu asju ka taastada viitsib. Mina ise olen bagidega jantinud 93 alates ja tegelikult juba enne seda selle asja sees olnud, kuna isa võistles bagiga. Vene ajal tehti igasugu lummutisi. Mul endal oli olemas mosse mootoriga bagi, millel sees 53 kolvid-hülsid. Ka sapika mootoriga bagi, mis käis üle 7500 p/min tuttav asi (seda eelkommenteerijate juttu veerelaagrite peal sapperi väntvõllist küll ei usu).
Momendil oleme nii kaugel:

Bagi jutt foorumis

koduleht: RS MOTORSPORT

facebook: RS Motorsport

Vanast ajast veel alles nii mõnigi võistlusbagi tükk ja palju-palju infot...
Vasta
#19

Näib, et bagid on fookuses igal ajastul, arutelu üle on muidugi hea meel. Wink

Oma patsiendist alustan natuke algusest. Lammutamine oli üleüldse üks jube töö tingituna väljas seismisest. Ikka selline elu käis, et anna minna. Tagarataste seest tuli välja tigusid ja vihmausse, ühe piduritrumli sees oli herilasepesa, ämblikke oli... no ütleme, et seniavastamata liike leidus kindlasti. Tigude koguarv ületas ka julgelt saja. Suurema osa polte keerasin ka pooleks.

Tugevuse osas spekuleerimise teen herradel natuke lihtsamaks. Siin siis raam nülitud kujul. Tervet aparaati tõstsime kärule neljakesi (seejuures mootor oli maas), kuid roogitud raami sai kõrgustesse üksi tõstes.

[Pilt: orig_28867263_Pw2C.jpg]
[Pilt: orig_28867261_9vI8.jpg]

Kui jõudu leian kirjutan edasisest käigust.
Vasta
#20

Siiani tehtud tööst polegi tegelikult midagi pikemalt kirjutada. Üsna elementaarne värk - liigendid algosadeks, puhtaks ja uue määrdega kokku, plekid sirgeks ja värvida, poest mingi kogus uusi polte-seibe-mutreid, rattalaagrid samuti laiali, puhtaks ja uuesti kokku. Ainult, et parema määrdega kui solidool, mis igal pool ennemalt oli. Jube asi. Tagumised rattalaagrid panin uued, esimesed olid veel kasutatavad. Esiamordid olid ka alguses mingid käsnad. Õõtsad olid raami suhtes samal kõrgusel ehk liiga madal oli esiots. Leidsin oma varudest järgmised. Need kah värvisin ja panin uue õliga kokku. Sai ikka hulga parem. Ei tea millele kuuluvad aga tõenäoliselt ikka mingi vene tehnika. Vedru jäikust annab lausa peale keerata ja puha.Tagumised amordid lekkisid õli, hetkel lasin lihtsalt suvalt musta värviga üle ja külge tagasi. Need tuleb ka kunagi tulevikus veel välja vahetada. Kapott ja seljatagune plekk on ka tegelikult veel värvimata. Esimestest rehvidest üks oli mõrades ja teine sile. Need hankisin uued. Või õigemini korralikumad. Üsna uuelähedased siiski. Üks oli veel põllumajandusliku päritoluga ehk hõbedaseks tõmmatud. Külgede pealt võtsin värvi keemiaga maha, pealt kulub ise ekspluatatsiooni käigus. Rolleyes

[Pilt: orig_28842773_NFTA.jpg]
[Pilt: orig_28842769_d69U.jpg]
[Pilt: orig_28842767_1ZmE.jpg]
[Pilt: orig_28842765_lysN.jpg]
[Pilt: orig_28842763_cBlZ.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne