27-07-2014, 11:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-07-2014, 12:04 PM ja muutjaks oli vootele.)
Kajastan siin üht projekti, mis algas suht juhuslikult, kui keegi tõi töökotta vana 5hp Evinrude jala. Kuna muruniitja mootor vedeles juba varem garaasis, tekkis mõte need kaks kokku panna. Netiavarustes leiab sellistest cmbodest nii mõnegi video näit. https://www.youtube.com/watch?v=ABcMVciwxos
Sellise projekti puhul on vaja alati läbi mõelda mõningad nüansid:
1. Jala võll ja mootori võll on totaalselt erinevad, nende kokku ühendamine võib olla keerukas nii, et ei tekiks vibratsiooniprobleeme. Tavaliselt viib see väga suure ja robustse vaheadapterini, mida ma tahtsin vältida. Samuti on võllide läbimõõt üsna erinev - mootoril 25mm, jalal 10.7mm. Lahendus tuli üsna lihtsalt, mootoril oli võlli otsas M8 keermeava vikati kinnitamiseks. Puurisin selle lihtsalt üle ja sügavamaks ning tegin kummagile küljele M6 keermega ava seadepoldi jaoks. Jala võlli tegin u. 55mm lühemaks ja puurisin vastavatesse kohtadesse süvendid seadeplotide otste jaoks. Jala võll istub nüüd otsapidi tihkelt mootorivõlli sees. Nii pika võlliga ei tohiks ka suuri tsentreerimise probleeme tekkida.
2. Kuidagi oli vaja korpused kokku viia. Siin lähtusin mootori karteri kujust ning lasi vesilõikuses teha 20mm alumiiniumist distantsrõnga ning jala külge vastavate avadega vaheplaadi. Kogu kupatus käib M8 poltidega omavahel kokku. Jala seest on eemaldatud veepump, mis õhkjahutuse puhul on lihtsalt jõu raiskaja.
3. Mootoril on puudu summuti, karbuss ja starter. Summutiks leidsin garaasist mingi vana pocketbike tusla, mis on täpipealt õige siseläbimõõduga. Leegitoru tegin võrri omast, hetkel on puudu veel ühendusflants mootoriga, järgmine nädal peaks kätte saama selle.
Karbussiks on samuti garaasist leitud vana Veteroki 8M karbuss, mis on täpselt õige läbimõõduga ja teise hea omadusena on tal reguleeritav peadüüs, mis peaks tunduvalt kergendama segu paika saamist. Mehhanismiks kasutan originaal käepidet ja teen sinna vahele trossiga ülekande.
Starterit pole veel siiani leidnud, ebays müüakse sellele mootorile muidugi kõike, kaasa arvatud starterit, aga loodan äkki leiab midagi lähemalt.
Kui kellelgi on pakkuda Tecumseh LAV35 starterit, siis andke teada erasõnumis
Paar pilti ka:
https://www.dropbox.com/sc/axn49j6pk1euw...wPooZImFka
Sellise projekti puhul on vaja alati läbi mõelda mõningad nüansid:
1. Jala võll ja mootori võll on totaalselt erinevad, nende kokku ühendamine võib olla keerukas nii, et ei tekiks vibratsiooniprobleeme. Tavaliselt viib see väga suure ja robustse vaheadapterini, mida ma tahtsin vältida. Samuti on võllide läbimõõt üsna erinev - mootoril 25mm, jalal 10.7mm. Lahendus tuli üsna lihtsalt, mootoril oli võlli otsas M8 keermeava vikati kinnitamiseks. Puurisin selle lihtsalt üle ja sügavamaks ning tegin kummagile küljele M6 keermega ava seadepoldi jaoks. Jala võlli tegin u. 55mm lühemaks ja puurisin vastavatesse kohtadesse süvendid seadeplotide otste jaoks. Jala võll istub nüüd otsapidi tihkelt mootorivõlli sees. Nii pika võlliga ei tohiks ka suuri tsentreerimise probleeme tekkida.
2. Kuidagi oli vaja korpused kokku viia. Siin lähtusin mootori karteri kujust ning lasi vesilõikuses teha 20mm alumiiniumist distantsrõnga ning jala külge vastavate avadega vaheplaadi. Kogu kupatus käib M8 poltidega omavahel kokku. Jala seest on eemaldatud veepump, mis õhkjahutuse puhul on lihtsalt jõu raiskaja.
3. Mootoril on puudu summuti, karbuss ja starter. Summutiks leidsin garaasist mingi vana pocketbike tusla, mis on täpipealt õige siseläbimõõduga. Leegitoru tegin võrri omast, hetkel on puudu veel ühendusflants mootoriga, järgmine nädal peaks kätte saama selle.
Karbussiks on samuti garaasist leitud vana Veteroki 8M karbuss, mis on täpselt õige läbimõõduga ja teise hea omadusena on tal reguleeritav peadüüs, mis peaks tunduvalt kergendama segu paika saamist. Mehhanismiks kasutan originaal käepidet ja teen sinna vahele trossiga ülekande.
Starterit pole veel siiani leidnud, ebays müüakse sellele mootorile muidugi kõike, kaasa arvatud starterit, aga loodan äkki leiab midagi lähemalt.
Kui kellelgi on pakkuda Tecumseh LAV35 starterit, siis andke teada erasõnumis
Paar pilti ka:
https://www.dropbox.com/sc/axn49j6pk1euw...wPooZImFka