Mõistusevastased manöövrid liikluses
#81

(12-08-2014, 18:09 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Autojuht maksab rohkem makse kui mootorrattur ja oluliselt rohkem kui jalgrattur. Kütuseaksiis, käibemaks jne.

Julgen vastu vaielda....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#82

(12-08-2014, 18:09 PM)ZIL 131 Kirjutas:  ...Autojuht maksab rohkem makse kui mootorrattur ja oluliselt rohkem kui jalgrattur. Kütuseaksiis, käibemaks jne.
Miks sa arvad, et jalgratturil pole autot ja mootorratast mõlemit ja veel mõnda autot.
...Käisin täna Tallinnas ja rääkisin teemast naisele. Igakord kui ratturit nägin, ütlesin valjusti: "Vaata värdjas läheb". Igastahes väga imelik tunne oli. Katsuge ka valjusti ütelda ja te ehk muudate oma meelt.

hp
Vasta
#83

"esimene reegel liikluses, kõik ülejäänud on lolli" ütles mulle vanaisa ja seda järgides on suht lihtne, mis sa ikka lolli peale vihastad , või sellist manöövrit oligi ju lollilt oodata jne.
Vasta
#84

Kui liikluses osalevad auto, mootorrattur ja jalgrattur. Kes siis hetke olukorda arvestades kulutab rohkem oma raha? Tehnika, kütus jne?
Vasta
#85

(12-08-2014, 09:47 AM)v6sa Kirjutas:  
(12-08-2014, 09:44 AM)mlsluik Kirjutas:  Selle soome ülistamise võib kohe ära lõpetada, lauslollust ajad suust välja... Liikluskultuur on ümmargune 0 nagu ka kõik ülejäänud kultuur. 6 aasta jooksul pea kolm aastat soomes viibunud ning näinud nii mõndagi,
...

Eestlaste osakaalu suurenemise paratamatu mõju?

Sommide liiklemisoskusi küll kuskilt otsast kiita ei saa. Ülekäiguradasid ei tunnistata, ristmikud sõidetakse kinni jne. Ja asulavälistel teedel ollakse üldiselt saamatud, mida kaugemal Helsingist, seda enam. Näiteks on sealmaal raudreegel, et ca 10 aasta vanuse Nissan Almeraga tehakse raudselt varem või hiljem mõni ootamatu/mõistusevastane manööver.
Kõige tüüpilisem ongi see, et osata olukordi hinnata (k.a. läheneva auto kiirust), küll keeratakse peateele ette või ei juleta välja sõita ja pannakse liiklus kinni.

Olen seal liikunud nii suurte kui väikestega, päeval kui öösel, suvel ja talvel. Ka soomlased ise kiruvad, need kes rohkem sõidavad ja kodust kaugemal käivad autodega.
Vasta
#86

Ma ei saa aru, mis see asjasse puutub, palju hetkekulu on? Rekka kütuse ja hoolduskulu arvestades on neil eesõigus siis igal pool?
Ja autoga võrreldes ma tsikliga sõites säästu küll kuskilt ei näe. Kuigi - kindlustus on odavam tõepoolest. Kõik muu küll mitte.

Polegi nagu enne seda jalgratta teemat tähele pannud, aga täna ajasid ketivenitajad 2 korda kopsu üle maksa.
Miks on vaja keset tänavat sõita ja liiklust takistada, kui kõnnitee üks pool on jalgrattatee tähistusega ja tänavast parema asfaldiga?
Ja miks on vaja sõita maanteel kõrvuti jalgratastega? Miks ei saa sõita hanereas ja pikivahega?

Aru ma ei saa..
Vasta
#87

(12-08-2014, 20:22 PM)ivo86 Kirjutas:  Ja miks on vaja sõita maanteel kõrvuti jalgratastega? Miks ei saa sõita hanereas ja pikivahega?

Arvatavasti selleks, et muidu ei saa üksteisega rääkida.
Vasta
#88

(12-08-2014, 20:22 PM)ivo86 Kirjutas:  ... Rekka kütuse ja hoolduskulu arvestades on neil eesõigus siis igal pool?...
Nii peakski olema, mida suurem, seda suuremad õigused. Rongi pead alati läbi laskma, siis trammi, rekka ja bussi, kaubik ja maastur järgmisena, seljakotid seejärel, lõpuks tsiklid, võrrid ja jalgratturid ning viimasena läheb jalakäija ... Mõelge kütusekuludele, masinate pidamasaamisele ja uuesti kiirendamisele, keskonna reostamisele võrreldes ühtlase sõiduga. Jalakäija pidamasaamine ja startimine ei muuda tema ökoloogilist jalajälge grammivõrdki.
Ise olen linnas liikudes üritanud nendes harvema liiklusega kohtades jala käies triibutatud rajale lähenedes aeglustada vajadusel sammu, et mitte sattuda autodega ühel ajal ülekäigurajale ja "sundida" neid peatuma - paar sekundit ei muuda minu kui jalakäija jaoks mitte midagi, aga need 3-5 autot, kes minu pärast oleks pidanud ülekäiguraja ees peatuma kaotavad kõik ajas, kütuses, loodus saastes.
Olles elanud omal ajal nii mõnedki aastad Moskvas, siis pani mind siin Eestis alati imestama see juhtide pidev pidurdamine jalakäijate teele lähenedes, kui ometi ma sain rahulikult lasta autol läbi sõita ja enne järgmist autot üle minna nt tee telgjoonele ning seal siis veel järgmisest autost rahulikult mööda sammuda. Lihtsalt pole vaja joosta ja võid astuda ka suurlinna 6+6 rajalisest tänavast suva kohas autode vahelt üle tee, ikka 30 cm kauguselt varvastest lased auto mööda ja ületad ühe sõiduraja, ootad ja astud, ootad ja astud, ilma mingite äkiliste liigutusteta. Ja kõik autot saavad sõidetud ilma pidurdamata-kiirendamata. MOTT.
P.S. See lõbusõit tsiklite vms (ei räägi nt postiljonist, kui selliseid veel on, kes kaherattalisega posti veavad) on lihtsalt loodusressursside raiskamine ja rahvamajandusele vajalike masinate töö takistamine.
Kodus võitlen rallikorraldajatega, tee rikutakse ära ja lepingu järgi käib teehöövel sellest üle ka aga mis sellest tolku kui hööveldamiseks vajaliku plastilisusega on kruus vaid teatud perioodil kevadel ja sügisel, tee jääb ikka rööbastesse, kuhu on aetud lahtine kruus ja kõik külainimesed peavad sõitma tööle-tagasi ja muidu asju ajama ning oma autosid lõhkuma. Tehke sporti selleks rajatud radadel ja mitte maksumaksja kulul rajatud radadel, igasugune spordi riigi poolt toetamine ära lõpetada.
Vasta
#89

(12-08-2014, 22:11 PM)honkomees Kirjutas:  P.S. See lõbusõit tsiklite vms (ei räägi nt postiljonist, kui selliseid veel on, kes kaherattalisega posti veavad) on lihtsalt loodusressursside raiskamine ja rahvamajandusele vajalike masinate töö takistamine.
Kodus võitlen rallikorraldajatega, tee rikutakse ära ja lepingu järgi käib teehöövel sellest üle ka aga mis sellest tolku kui hööveldamiseks vajaliku plastilisusega on kruus vaid teatud perioodil kevadel ja sügisel, tee jääb ikka rööbastesse, kuhu on aetud lahtine kruus ja kõik külainimesed peavad sõitma tööle-tagasi ja muidu asju ajama ning oma autosid lõhkuma. Tehke sporti selleks rajatud radadel ja mitte maksumaksja kulul rajatud radadel, igasugune spordi riigi poolt toetamine ära lõpetada.

Tsirkus lahkus linnast, klounid jäid...
Ilmselgelt peaks riik rohkem psühhiaatriakliinikuid toetama, vajadus selliste asutuste järele on igatahes olemas...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#90

hala kisub suureks.
vägisi tuleb mõte, et peaks hakkama ka rohkem veloga ringi sõitma.
no, et halajatel ikka halamiseks põhjust oleks.
Vasta
#91

(12-08-2014, 22:27 PM)diesel Kirjutas:  hala kisub suureks.
vägisi tuleb mõte, et peaks hakkama ka rohkem veloga ringi sõitma.
no, et halajatel ikka halamiseks põhjust oleks.

Wink Sitta see vokk, võta tsikkel persse alla siis saad teada kes sa tegelikult oled Wink Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#92

No ma ei tea kas siia sobib aga kriblan siiski. Sõidan Viljandimaal Mustlast Viljandisse, hullupööra on kiiruspiiranguid ja äkki enne Talupoja teeristi lühike lõik piirangut pole laksatasin siis kombainist ja Läti rekkast mööda.Lätlane ise veel vilgutas et mine mööda. Ja äkki "sinilill" sabas, et fa fa faaa olen rikkunud seda ja seda! Nahhui hakkasime siis asja arutama kui äkki tuli üks palgiveo rekka nagu mürsk. Killu pilv järel... Saadeti mind kuradile ja mindi seda rekkat jälitama. Ma päris vaatasin uuesti märgid üle ja piirangud ja arvan et kellegil oli lihtsalt fekaal päevolnud Big Grin
Naine vist hommikul ei andnud.
Kahju et selle "sinilille" nime ei näinud![/align]

Veel pole maha löödud
Vasta
#93

Jessas mida teema! Siin on hullem halamine kui penskarite rahasaamisejärjekorras! Inimesed, mõelge ikka ka, mida prahti te mõtlete ja räägite. Ma mõtlen teistest liiklejatest ikka nagu inimestest, mitte nagu lambapeadest. Kõigil on õigus liigelda, mõnedel on kogemusi rohkem, teistel vähem, ega selle pärast pea kedagi kohe maha laskma või ära keelama. Igast juhtumeid juhtub igalühel ja mitte keegi ei saa käsi südamel tunnistada, et pole ise kordagi kellelegi teisele meelehärmi valmistanud oma lollaka liigutuse või manöövri pärast liikluses.
Hoopis teine teema on hoolimatu käitumine - sihilik sõitmine nii, et ohtu satub sõitja ise ja veel hullem - kaasliiklejad. Vot nende suhtes peab olema sallimatu!
Tsiklistide-teema oli siin vaheoeal kuum. Mulle nad meeldivad. AInus koht, kus nad mulle ei meeldi on siis, kui tagant tulles ja minuga kõrvuti jõudes lahvatab küljeaknast sisse pauguna ehmatav mootoratta summutist tulev mölin! See ehmatab vahel kõvasti... Muidu on aga päris norm, tavaliselt tsiklistid teavad ise ka, et asuvad suht ohtliku eluka selgas. Aga mõned, kes ei mõtle, visatakse sadulast suht kiiresti Smile .


Vasta
#94

(12-08-2014, 21:01 PM)raivo45 Kirjutas:  
(12-08-2014, 20:22 PM)ivo86 Kirjutas:  Ja miks on vaja sõita maanteel kõrvuti jalgratastega? Miks ei saa sõita hanereas ja pikivahega?

Arvatavasti selleks, et muidu ei saa üksteisega rääkida.
Uskumatu, et mehepojad siin ei tea rattaspordist ning rattatrennist mitte tuhkagi! Tuulessõidust pole kuulnud? Ühes reas ja pikivahega...
Aga liiklus on teatud tegelaste poolt hulluks läinud küll, ega jalgratturitel trennitegemiseks maanteele riskivabalt ei tasu minna. Üksi veel tee veeres kuidagi jääd vast ellu..

Tervitab Veteran.
Vasta
#95

Jutt läks rekkadeni. Kas keegi, liikluses osaletast on niiiiiiii hullusti reguleeritud seadustega, kui rekkad? Iga kilomeeter, iga minut on arvel. Kas on jalgratturile, või sõiduautojuhile ette kirjutatud, mitu tundi ta tohib päevas, nädalas, kahe nädala või koguni nelja kuu jooksul lenksus-roolis olla? EI! Ma ka istun päevade viisi ja vahin aknast välja, rool peos.Cool Ka minul, rekkaga sõites asulavälisel teel, on lubatud sõita 90 km/h. Vokk, kes liikleb suurel teel, ja kelle pärast pidurdad hoo maha, et siis uuesti kiirendada, hetke kütusekuluga 200-300 L/100km. Kuigi maantee kõrval lookleb kergliiklustee.Rolleyes Aga noh, võibolla ongi see jalgrattur tulnud ahmima väljaheitegaase.Big Grin
A see hetke rahaline panustamine riigikassasse on auto, mootorratturi ja jalgratta puhul ju oluliselt erinev.
Vasta
#96

Seega eduka liikluse valem on järgmine: rohkem tsiklistide poolt ummikutes mahasõidetud peegleid, mille peale tuleb järgmisele vastutulevale tsiklistile igaks juhuks uksega virutada (mis ta siis sõidab oma väikese kökatsiga, värdjas selline, isegi teed ei anna suuremale aparaadile), kes omakorda käib saadud löögist küll käpuli maha, aga leiab endas nii palju jõudu, et kiivriga tema taga peatunud rekkamees haiglasse peksta (sest ta on rekkamees ja seega raudselt kunagi tsiklimehi teeserva surunud), kes pärast haiglast väljasaamist ajab meelega ülekäigurajal kakerdava joodiku alla, sest nii saab ühiskond puhtamaks. Tõepoolest, papa, anna padruneid, 21. sajand ja tsivilisatsioon my ass, pigem nagu idanaabri värk...

Isand Diisli mõte oli parim: käitu teistega liikluses nii, nagu sa tahad, et sinuga käitutaks. Lisaks tuleks kasuks natuke kujutlusvõimet, et aru saada, mida tähendab sõita selle sõidukiga, mis sind hetkel närvi ajas. Nt mind ajasid ka enne närvi jalus kakerdavad veokad, seda seni, kuni tekkis võimalus ise CE ära teha ning umbes pool aastat tavamõistes keskmiste veokatega sõita proovida. Enam ei oskagi nagu vihastada, sest tead, et tegelikult mõnes olukorras väga teist moodi ei saagi.

Vokitallajatest ka. Kui on tahtmine poolesajakesi karjas ketti venitada (spordimehed), siis just nimelt sõitku ühes karjas ja keset teed: on üks konkreetne möödasõit, mitte sajameetrine kolonn, kust kunagi ei tea, kes mis kivikese otsast sulle ratta alla kukub. Ja paluks mind nüüd mitte sporditegemises süüdistada: ma olen viimase 3 aasta peale kokku ketti venitanud max 10 km jagu.
Vasta
#97

Ei saa ka seda teemat lugedes rahulikuks jääda ja pean enda viimase aja juhtumistest üht-teist avalikkuse ette tooma. No vaevalt see midagi muudab, aga ikkagi...
Juttu oli jalgrattasõidust. Ise ka väike rattasõiduhuviline(küll maastikurattaga ja liikluses osalen enamasti külavaheteedel). Tervel perel pisik sees. Aga viimasel ajal hakkab just seal külavaheteedel asi ikka täiega jamaks minema. Põhjuseks kodanikud raskeveokite roolis, kel ilmselt südametunnistuse asemele suur m...n kasvanud. Ei huvita vendi see, et 50\70 piirang, jalgrattur tee äärel, ema lapsevankriga või prouad tee äärel näiteks kepikõndi tegemas. Gaasi naljalt tagasi ei lasta, lennatakse lubatu piires sõitvast sõidukast või omasugusest hooga mööda ja kergliiklejatest möödutakse sel kiirusel olematu külgvahega. Eriti hull on asi kevadeti ja sügiseti, kui väetise/seemne/vilja vedu käsil. Ei ole kohalikud, pigem külalisesinejad. Õnneks külavahel tee pinnatud ja suurt kivirahet sellega kaasas ei käi.
Teine teema kruusakatel kihutajatega. Osad kodanikud ei või/ei saa kuidagi seal kaasliiklejatega arvestatud. Vaja ikka täiskiirusel jätkata, mis sest et näiteks teine auto vastu tuleb ja endal hull kivirahe taga lendamas. Tee ääres elajatel võtab ka meele mõruks kui pidevalt õu tolmu täis.
Siinkohal tervitan soojalt veokajuhti, kes mind esmaspäeval sellises situatsioonis kivirahega üle külvas ja tänu kellele mu auto konditsioneeri radiaatoris nüüd korralik auk ja tuba palav.
Tsiklimeestest kah natuke. Üldiselt ei näe nende sõitmistes midagi häirivat. Ainult mingi väike % neist on ilmselgelt süüdimatud ja suitsiidsete kalduvustega. Aga nagu öeldakse- tilk tõrva rikub meepoti. Ennast häirivad just need hullunult mööduvad bike omanikud.
Pühapäeval oli juhus. Sõidan kolonnis, eest teine auto. Eesliikuja veokas, mis üle 78km\h ei taha minna. Taga vähemalt kolm erinevas suuruses veokat, liinibuss ja mitu sõidukat seal vahel. Vastutulijate vahele tekib möödasõiduks sobilik vahe, eessõitja kaldub paremale ja pakub suunatuld vilgutades möödasõiduks võimalust. Seljataha jääb õrn paremkurv.
Kontrollin peeglitest tagatoimuvat. Tagapool on vähemalt kahel veokal suund sees, aga mina oma pereautoga neid ei takista. Ei ole näha ühtegi kiiremini liikujat ega ka mootorratast. Alustan möödasõitu. Peeglist näen et veokad hakkavad ka rida vahetama.
Olen juba vastassuunavööndis, parema poole rattad umbes telgjoonel kui kuulen suruõhupasunate koori ja siis näen peeglist ülikiiresti lähenevat tundmatut madalalt lendavat objekti. Tuledetta. Jõnksatan refleksist möödasõidetavale lähemale. Ja siis kaob madalalt lendav Elundidoonor(vaat sellisele meistrile ma kleebin küll sellise tiitli külge ilma süümepiinadetta) suurel kiirusel kaugusesse. Ja ma ei räägi mingist 140-150-st. Jutt 190+ kiirusest. Ehk siis kaob hetkega silmapiiri taha.
Vasta
#98

Jätkub kõikidele liikluses ruumi ning mõne tobeda erandi pärast ei tasu üldistusi tegema hakata.
Ent üks tõestisündinud lugu eelmisest nädalast Pärnust, abikaasa pajatas: sõitis mul proua mööda Karja tänavat töölt koju, kui tahavaatepeeglisse ilmus madalalt lennanud ja pidevalt süstinud tsikkel, tegi mu naise autost möödasõidu. Ent mu naise auto ja tema ees oleva masina vahele enam ära ei mahtunud- kiirus oli liigsuur. Pidurid blokki, korralik õhulend, pilbasteks tsikkel ja ärakraabitud pe...se (tüüp kandis tavalisi teksasied, õnneks oli sõidujope vähemalt olnud). Igatahes olla tüüp haiglas lõpetanud, nagu meedia pajatas.
No ei ole sellistest kahju...
Vasta
#99

"Juttu oli jalgrattasõidust. Ise ka väike rattasõiduhuviline(küll maastikurattaga ja liikluses osalen enamasti külavaheteedel). Tervel perel pisik sees. Aga viimasel ajal hakkab just seal külavaheteedel asi ikka täiega jamaks minema. Põhjuseks kodanikud raskeveokite roolis, kel ilmselt südametunnistuse asemele suur m...n kasvanud. Ei huvita vendi see, et 50\70 piirang, jalgrattur tee äärel, ema lapsevankriga või prouad tee äärel näiteks kepikõndi tegemas. Gaasi naljalt tagasi ei lasta, lennatakse lubatu piires sõitvast sõidukast või omasugusest hooga mööda ja kergliiklejatest möödutakse sel kiirusel olematu külgvahega. Eriti hull on asi kevadeti ja sügiseti, kui väetise/seemne/vilja vedu käsil. Ei ole kohalikud, pigem külalisesinejad. Õnneks külavahel tee pinnatud ja suurt kivirahet sellega kaasas ei käi."
Külalisesinejad? Teisest vallast, teisest maakonnast või koguni teisest riigist?
Aga ega keegi ole kokku puutunud seltsimeestega, kes nähes, et hobiauto moodi asi hakkab möödasõitu tegema, lisavad kiirust ebamõistliku suuruseni?
Venekeeles lihtne vanasõna 31-33 sekund...
http://www.ntv.ru/peredacha/main_road/m22901/o284876/
Vasta

(12-08-2014, 19:51 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Kui liikluses osalevad auto, mootorrattur ja jalgrattur. Kes siis hetke olukorda arvestades kulutab rohkem oma raha? Tehnika, kütus jne?

Tehnikast rääkides - mul maksab ketivenituspink kaks korda rohkem, kui igapäevakulgurina kasutusel olev puik. Samas tean inimesi, kellel pole autot (kunagi olnudki) aga makse maksavad suurusjärk(ude võrra) enam, kui keskmine maksumaksja.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: hellrix, 69 külali(st)ne