(12-08-2014, 20:22 PM)ivo86 Kirjutas: ... Rekka kütuse ja hoolduskulu arvestades on neil eesõigus siis igal pool?...
Nii peakski olema, mida suurem, seda suuremad õigused. Rongi pead alati läbi laskma, siis trammi, rekka ja bussi, kaubik ja maastur järgmisena, seljakotid seejärel, lõpuks tsiklid, võrrid ja jalgratturid ning viimasena läheb jalakäija ... Mõelge kütusekuludele, masinate pidamasaamisele ja uuesti kiirendamisele, keskonna reostamisele võrreldes ühtlase sõiduga. Jalakäija pidamasaamine ja startimine ei muuda tema ökoloogilist jalajälge grammivõrdki.
Ise olen linnas liikudes üritanud nendes harvema liiklusega kohtades jala käies triibutatud rajale lähenedes aeglustada vajadusel sammu, et mitte sattuda autodega ühel ajal ülekäigurajale ja "sundida" neid peatuma - paar sekundit ei muuda minu kui jalakäija jaoks mitte midagi, aga need 3-5 autot, kes minu pärast oleks pidanud ülekäiguraja ees peatuma kaotavad kõik ajas, kütuses, loodus saastes.
Olles elanud omal ajal nii mõnedki aastad Moskvas, siis pani mind siin Eestis alati imestama see juhtide pidev pidurdamine jalakäijate teele lähenedes, kui ometi ma sain rahulikult lasta autol läbi sõita ja enne järgmist autot üle minna nt tee telgjoonele ning seal siis veel järgmisest autost rahulikult mööda sammuda. Lihtsalt pole vaja joosta ja võid astuda ka suurlinna 6+6 rajalisest tänavast suva kohas autode vahelt üle tee, ikka 30 cm kauguselt varvastest lased auto mööda ja ületad ühe sõiduraja, ootad ja astud, ootad ja astud, ilma mingite äkiliste liigutusteta. Ja kõik autot saavad sõidetud ilma pidurdamata-kiirendamata. MOTT.
P.S. See lõbusõit tsiklite vms (ei räägi nt postiljonist, kui selliseid veel on, kes kaherattalisega posti veavad) on lihtsalt loodusressursside raiskamine ja rahvamajandusele vajalike masinate töö takistamine.
Kodus võitlen rallikorraldajatega, tee rikutakse ära ja lepingu järgi käib teehöövel sellest üle ka aga mis sellest tolku kui hööveldamiseks vajaliku plastilisusega on kruus vaid teatud perioodil kevadel ja sügisel, tee jääb ikka rööbastesse, kuhu on aetud lahtine kruus ja kõik külainimesed peavad sõitma tööle-tagasi ja muidu asju ajama ning oma autosid lõhkuma. Tehke sporti selleks rajatud radadel ja mitte maksumaksja kulul rajatud radadel, igasugune spordi riigi poolt toetamine ära lõpetada.