Haagise valik
#1

Seisab lähiajal ehk ees haagise ost. Kerghaagis ühe sillaga (kuni 750kg siis). On siin inimestel kogemusi, mis tootja valida? Keevis või poltliitega? Või mida üldse veel tähele panna?
Vasta
#2

Kerghaagise puhul tuleks tähelepanna et sinna TIKI peale pole kirjutatud... Wink
Jube aplad on, ise eelistan respo kärusid mis ikka rauast tehtud...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Üks valik on ka vedrustuses torsioon või lehtvedru
Vasta
#4

(23-08-2014, 16:58 PM)mlsluik Kirjutas:  ise eelistan respo kärusid mis ikka rauast tehtud...

Endal respo haagis (300x150cm) ja vaspidamine on hea, kuid roostekindlus annab soovida. Jäi vähe pikemalt pesemata ja kohe rooste kallal.

(23-08-2014, 17:30 PM)MeelisV Kirjutas:  Üks valik on ka vedrustuses torsioon või lehtvedru

Ise soovitaks 99% lehtvedru. Tunduvalt pehmemalt jookseb sabas kui torsioon
Vasta
#5

Ise soovitan seda: http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegrupid/27/88/99

Ise oman seda: http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegrupid/27/89/101
Käru mida oman, kannatab väga eduliselt 750-1000kg koormaid. Ära lagunenud pole veel midagi 8 aasta jooksul. Nii 60-70 tonni rauda on vanarauda viinud, 10 tonni küttepuid halgudena ka ära vedanud ja kõiksugu muid pudinaid ja asju on ka üle eesti lõunasse vedanud.

Läbisõitu on nii 60 000 km ringis ja ära olen pidanud vahetama ühe jooksu ratta laagreid. Tuled asendasin led tuledega (orginaalid väga head, aga omast lollusest lõhkusin ära)

Orginaal rehvid olen asendanud ka veidike suurematega. 13 tolli 185/65 sobivad väga hästi.

Miks soovitan teist käru, kuna teisel kärul on taga luugi sees vineeri tahvel, kannatab mööda seda ka üles sõita kärule peale. (Murutraktorit vedada jne.)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#6

Tikil nüüd müügiosakond tallinnas,vanasti oli leholas ja suvalise haagise pulga sai lehola kodanik leholast kätte.Nüüdseks see luksus ajalugu ja tuleb tallinna sõita,kahtlen,et seal kõik vidinad olemas on,tellime ja klient muudkui traavib lehola ja tallinna vahet,otse ytehases enam ei müüda midagi.Tipp tase!
Vasta
#7

(23-08-2014, 17:54 PM)Dexter Kirjutas:  Endal respo haagis (300x150cm) ja vaspidamine on hea, kuid roostekindlus annab soovida. Jäi vähe pikemalt pesemata ja kohe rooste kallal.


Pole veel roosteprobleeme täheldanud, haagis ca 10a vana ning pesnud olen selle aja jooksul vast 2 korda...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

(23-08-2014, 19:23 PM)mlsluik Kirjutas:  Pole veel roosteprobleeme täheldanud, haagis ca 10a vana ning pesnud olen selle aja jooksul vast 2 korda...

Haagis ca 4 a vana ja läbinud ca 9500 -10 000km. Pesen üldjuhul kohe peale kasutust kui on väga sopane ilm olnud. Poritiiva alumises ääres olev roostest pikk polt oli nimetuse järgi kah roostevaba polt, kuid nüüd "ilusasti" roostekarva.
[Pilt: 23616441256493_m.jpg]
[Pilt: 23616443b72277_m.jpg]
Vasta
#9

Aga polt või keevis?
Vasta
#10

Äkki asi selles, et pesed liiga innukalt asju.

Mis pesuainet kasutad pesemiseks?

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#11

Mehed juba jauravad ja igaüks kiidab enda oma, aga teema algataja pole veel maininudki, mida ja millistes oludes vedama hakkab. Vast alustaks sellest.
Olles ise kasutanud erinevaid rendikärusid ja näinud, kuidas nad rendis vastu peavad, kuulub minu süda jäägitult HUMBAUR-ile. Alumiiniumist kast, ei roosteta ja tugev kui kurat. Lahtise kastiga isendi lisavarustuses on reeling sigahea asi kinnitamiseks.
Täna kasutasin ntx päev otsa Brentexit. On ja ei ole kah. Endale ei ostaks. Enamus kärutootjad ei ole viitsinud plekki korralikuks profiiliks stantsida, mis kastile tugevust annaks. Keeratakse serv 90* all ära ja arvatakse et aitab. Ported on rasked aga pehmed. Brentexi tõmbasin rihmadega kergelt rullsingiks, et puukoormat usutavalt kinni saada. Humbauril võid rihma viiulikeelena helisema tõmmata, porte kriipsuvõrdki järgi ei anna.
Brentexi võtsin vaid seepärast, et oli vaja pikka kasti ehitusmaterjali veoks.
Link kah: http://www.humbaur.com/en/trailer/single...ilers.html

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#12

(23-08-2014, 20:03 PM)laplander Kirjutas:  Aga polt või keevis?
Polt

(23-08-2014, 20:33 PM)phyl Kirjutas:  Äkki asi selles, et pesed liiga innukalt asju.

Mis pesuainet kasutad pesemiseks?
Ei pese innukalt, lihtsalt halb ülepea sopasena teda varjualla ajada. Big Grin
Pesuaineks on sama mis autode puhulgi kasutan. Fixuse autosampoon.

(23-08-2014, 20:41 PM)Basilio Kirjutas:  kuulub minu süda jäägitult HUMBAUR-ile.

Ca 4'dik kallim kui respo, aga lõivu tulebki ju kuskilt maksta.
Vasta
#13

(23-08-2014, 20:43 PM)Dexter Kirjutas:  Ca 4'dik kallim kui respo, aga lõivu tulebki ju kuskilt maksta.
Aga kui hind kõrvale jätta, kas keegi on Humbauri Respoga füüsiliselt võrrelda saanud? Vastupidavus silma järgi ja kasutuses?
Ise olen kasutanud Tikit ja Brentexit. Luurele kummagagi ei läheks, pigem oma vana zubrikulisega. Sellest vähemalt tead mida oodata! Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#14

Respo haagise kasutuskogemusest paar tähelepanekut ka minu poolt.
Esiteks, korralikud metallist poritiivad on üllatavalt tihti kasuks koorma kinnitamisel. Saab ilma mingi probleemita otsas turnida. Sellest ei loobuks küll mingi hinna eest. Väljamaa haagistel kipuvad enamasti plast poritiivad olema kahjuks.
Teiseks, soovitavalt esimene ja tagumine porte võtta tugevdusega, isegi kui murutraktorit ei vea. Meie omal ainult tagumine tugevdusega, paar korda on laopoisid kahveltõstukiga sisse sõitnud, puhtast plekist oleks kahvli ots küll läbi, aga tänu tugevdusele polnud suurt midagi näha. Üks kord jooksis kass teele ette. Koormas oli hunnik plekitahvleid, mis äkkpidurduse korral panid rihma alt minema. Kass jäi puutumata, aga esimene porte oli ikka korralikult lohku tõmmatud. Tugevduse korral poleks ilmselt midagi märgata. Päris tihti tuleb koorem pingutada vastu esimest portet pingesse. Ilma vineerita plekk annab aga päris palju järele ja koorem nii kinni ei jää nagu võiks.
Vasta
#15

(23-08-2014, 20:43 PM)Dexter Kirjutas:  
(23-08-2014, 20:03 PM)laplander Kirjutas:  Aga polt või keevis?
Polt
...

Hoolikale mehele, kes kunagi ülekoormat ei vea, kaalumist väärt valik. Kes vahel mõne ülekilo paneb ja sealjuures kehva teed mööda liigub, pole hea valik. Liited annavad järele...

Keevisraam on küll kallim, kuid kannatab vägivalda hästi.

Torsioonvedrustus annab kõrgema kliirensi (mille tuledetala ära nullib), kuid tühi käru tahab hüppama hakata. Ning omast lollusest kõveraksaetud sillatala õgvendus on kordades kallim, kui lehtvedrude puhul.

Tikil on head haagised olemas, kuid hind Respo omadega samas suurusjärgus.

Kes tahab odavat haagist ja ei plaani ülekoormaid vedada, vaadaku ka Kewnerid üle. Kerged ja hea jooksuga, kuid õblukesed.

Mina valiks Respo keevishaagise - lisahind on seda raha väärt.Cool Oman 2007 aasta isendit ja sellele pole konstruktsioonis peale õnnetute rattalaagrite midagi ette heita. Ning kasutanud olen seda haagist ikka väga karmilt...

Küll aga soovitan kaaluda võimaluselt piduritega isendi ostu. Paraneb ohutus ja pole vaja patrulli karta: paljude autode regtunnistusel on piduriteta haagise lahtris olev number vaid veidi üle haagise tühimassi...

Humbaur või Atlas või Thule või xxx on head küll, kuid ka vastava hinnaga. Odavad Neptunid jms. jama tasuks aga ostmata jätta...
Vasta
#16

(24-08-2014, 08:04 AM)v6sa Kirjutas:  Küll aga soovitan kaaluda võimaluselt piduritega isendi ostu. Paraneb ohutus ja pole vaja patrulli karta: paljude autode regtunnistusel on piduriteta haagise lahtris olev number vaid veidi üle haagise tühimassi...
+1
Uue ja korras piduritega käru puhul ei tunnegi pidurdades taga olevat ligi tonnist massi. Vajutad varba otsaga pedaalile ja jääd pidama nagu harilikult. Äkkpidurdust selles olukorras teinud (õnneks!) ei ole. Seega ei oska kommenteerida. Vanemal ja kulunumal kärul rakenduvad pidurid hiljem ja see on tunda, aga pidama saab OK.
Üks väike miinus piduritega kärul siiski on - pidurid kipuvad raske koormaga tagurdades peale minema.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#17

(23-08-2014, 16:58 PM)mlsluik Kirjutas:  Kerghaagise puhul tuleks tähelepanna et sinna TIKI peale pole kirjutatud... Wink
Jube aplad on, ise eelistan respo kärusid mis ikka rauast tehtud...

Täiesti seosetu jutt. Olles näinud väga lähedalt mõlemat ettevõtet, julgen väita, et osta tuleb selline, mis rohkem meeldib. Endal näiteks Respo, a kui oleks soodsamalt saanud, siis võtnuks rahulikult Tiki. Või Brentexi. Või milleiganes.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#18

Asi ei ole selles mis sinna peali kirjutatud on, vaid just selles kuidas too kärju välja kukkunud on. Endal on tiki tavaline 500 kg haagis. Vedanud nii 100 kg kui ka 1200kg koormaid ja ainsad asjad mida vahetada vaja on olnud on tulede pistik ja paar rehvi kuna on kuskile naela otsa lammutusel aetud.
Samas naabrimehel on täpselt sama käru ja laguneb koguaeg. Veab kergeid või raskeid koormaid ikka laguneb.
Nii et kõik oleneb just sellest eksemplaarist mis kätte saad, võid saada väga hea ja vastupidava käru ,aga samas võid saada sellise käru mis ei kõlba mainimistkiBig Grin
Vasta
#19

Sekundeerin eelpool kõnelejatele - iga l..s kiidab oma.
Minu käru pargis on Tiki, Respo ja Brentex esindatud. Kõik on tavalised ca 125cm laiad ja 2,75m pikad, 24 cm kõrge portega.
Tiki oli mu esimene ost ja see on senini hästi pidanud - alguses tehti haagiseid ka vähe tugevamad, mingeid mega koormaid ei vea, aga aastas umbes 25tuhat on läbisõit, rattalaagrid kuluosad.
Respo ostsin kuna oli vaja lisa haagist, kokku needitu üleni, pehme taga portega aga muidu polnud viga - sai avariis kannata ja senini korda tegemata.
Brentex - nüüd on natuke parmaks läinud, aga alguses jättis kooste kvaliteet soovida. Üldiselt tahaks see haagis inseneridel üle käia, liiga palju häirivaid detaile.
Praegu vaataks kas Tikit või Respot siis Kenwerit(kuna pole omanud) ja siis Brentexit.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#20

ei saa päris võrrelda 5...8...10a vana haagist ja selle kogemusi tänapäevaga
liiga erinevad (võivad need olla) asjad
muutub ju tootmine ja kasutatavad materjalid ning sisseostatavad detailid.

nii nagu on muutused ühe ja sama automudeli erinevatel aastatel tehniliselt võivad need olla ka haagistel

lisaks nt. materjali tarnija erinevusest tingitud materjalide erinevus
või siis aastate jooksu läbi viidud ökonoomitamine materjali paksusest jne.

kui võrrelda siis juba praeguseid haagiseid ehk paar aastat vanust.
kuigi jah mingi aimduse siiski saab aga kui õige see on ....?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne