Haagise valik
#41

(25-08-2014, 20:22 PM)olli Kirjutas:  Samuti pole siin kandis näha vähe kobedamaid poolhaagise tüüpi pick-upi haagiseid. USAs on küll selliseid igas mõõdus ja otstarbel.
[Pilt: fifth-wheel-caravan-and-pick-up.jpg]

Neid poolhaakeid ikka on, hobuseveo treilaga olen isegi toimetanud...





Täishaaked on samuti lubatud ning plaan soetada, saksast sai ka hiljuti üks toodud kuid läks soome müügiks kuna kasti ei saanud kallutada. Vahest puistematerjali vedades oleks ikka hea koorem maha kallata.


Sellise Barentsiga sai tuldud leedust kunagi- kaks Golfi peal... Wink
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#42

Tänud, jälle targem.

(25-08-2014, 20:30 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(25-08-2014, 19:58 PM)pvr Kirjutas:  Lükkan teemat veelrohkem metsa poole, ja küsin mõnda aega meelel olnud haagise küsimuse, et miks on eestis keelatud täishaake vedamine sõiduauto taga? Pole ühtegi head pilti käepärast, moment ei leidnud netist kah ühtegi, aga mäletan kunagi sõitis kiirteel üks Volvo minust mööda plate täishaage taga. Igasugu toitlusputkasid on kah sellise skeemiga nähtud.

Kuskohast Sa selle võtad, et täishaake vedamine on meil keelatud??? Ei ole! Lihtsalt on nee dnii kallid, et eestlased pole neid ostnud. Palun, 8000 rubla ja kolmeteljeline täishaage on Sinu! Aga lisaks veduki passis lubatule PEAB selle vedajal olema nn"raskeveo kuulpea" ehk nüüdseks 2-poldiga ja tallaga kinnitub veopea, mitte suvaline konks!
Kood 640. Täis- ja kesktelghaagise ning nende veduki haakeseade lk.82
...
8) kuni 3,5 t täismassiga haagiselamu või haagise veokonksu kinnitamiseks kasutatava
ääriku mõõtmed peavad vastama joonisel 28 toodud nõuetele;


Lisaks on lubatud ka 50,8-milline poolhaake veopolt, kuid siis peab veduk olema täismassiga üle 3500 kg. Ehk see USA-värgindus light-truck+sadulas RV kärab küll aga mitte sõiduautode klassile! CE - lubatud, BE - keelatud, kuna poolhaage ei saa olla O1 ega O2.
Vasta
#43

See käru pluss auto jutt on euroopas levinud varjant või eesti omalooming al´a C-kat auto sissesõitukeeld. Saksas foorumis räägitakse pigem tegelikust massist ehk transporter 3.5 tonni O1 käruga tühjalt on ok aga kui tuvastavad mõõtmisel kokku rohkem kui 3,5 tonni siis pahasti, lubateta sõit.
Vasta
#44

Vaatasin,et bussi tehnilisse passi oli märgitud piduritega käru-2000kg. See tähendab siis seda,et võin vast mingeid autoronte kärus vedada.... kui sellise käru jõuaks soetada. Kahjuks pole siinkandis ka sellist väiksemat piduritega käru näinud,isegi mitte tanklates.... ,et laenutada.
Vasta
#45

Seda teemat on siin ka pisut nämmutatud...

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=5&t=14751

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=5&t=36325

...ehk pisut teise nurga alt – enne vali sõiduk, siis haagis... Cool
Vasta
#46

mul seisab õues kerghaagis.
kasti mõõdud 2 x 6 meetrit ja tendi kõrgus 2 meetrit.
tühimass pool tonni ja täismass 750, ehk kandevõimet polegi.
villa ja peno vedamiseks väga hää.
ehituslik kandevõime on ikke üle tonni olnud.
igati legaalne on sellisena pisikese ja nõrga volkari sabas vedada. koomiline näeb välja ja ilmselt püüab hästi ka mundrimeeste pilke.

homme-ülehomme vaja linnast tuua 6m rauda lahja tonnike. seda teen teise suht sarnaste massidega kerghaagisega, mille kast tiba alla nelja meetri pikk. tänu pikale tiislile pole 6m vedamine probleemiks.

kui nn. kallutavaid asju ostate, siis ärge laske kellelgi varbaidpidi vahel olla kui näiteks murupõkaga peale sõidate.
muidu kunagi oli semul seuke respo "kallur" ja tuleraam oli nõnna madal, et murukas sõitis ilma rampideta peale. mitteveerevate koormate laadimisel pole sellisest kallutamisest kahjuks kopka eestki abi.
Vasta
#47

(25-08-2014, 21:25 PM)tiit Kirjutas:  Praegu kehtiva seaduse järgi on auto passi märgitud käru tegelik mass, mitte täismass

Ei ole öeldud, milline. Lahtri pealkiri on: suurim mass piduritega/piduriteta. B-katiga aga tohib kuni regmasside summaga 3500. BE puhul seda piiri pole.

(25-08-2014, 23:11 PM)diesel Kirjutas:  ...
tühimass pool tonni ja täismass 750, ehk kandevõimet polegi.
...

Küllalt levinud trikitamine. Sõltuvalt Golfist, on lubatud koorem 50-250 kgWink

Kallutaval haagisel peab hoolikalt vaatama, et miski ei suruks tagapaneeli tulede kohalt nii palju sisse, et tuled puruneks. Minu Respol on kasutusel säärased tuled, mis mahuvad paneeli mõnemillimeetrise vahega. Ehk kui veeretada maha silorulli ja tulepaneeli alla jääb kivi, on tule purunemine vältimatu. Kogemus on olemas...Sad
Vasta
#48

Äkki tooks Narva tagant midagi https://www.youtube.com/watch?v=WsH00km1_jA Big Grin
Vasta
#49

(26-08-2014, 08:56 AM)v6sa Kirjutas:  
(25-08-2014, 21:25 PM)tiit Kirjutas:  Praegu kehtiva seaduse järgi on auto passi märgitud käru tegelik mass, mitte täismass

Ei ole öeldud, milline. Lahtri pealkiri on: suurim mass piduritega/piduriteta. B-katiga aga tohib kuni regmasside summaga 3500. BE puhul seda piiri pole.
Seaduses on öeldud. Eelmises oli täismass. Praeguses seaduses tegelik mass
Liiklusseadus § 34. Sõitjate- ja veosevedu
(11) Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud
Vasta
#50

(27-08-2014, 08:57 AM)tiit Kirjutas:  
(26-08-2014, 08:56 AM)v6sa Kirjutas:  
(25-08-2014, 21:25 PM)tiit Kirjutas:  Praegu kehtiva seaduse järgi on auto passi märgitud käru tegelik mass, mitte täismass

Ei ole öeldud, milline. Lahtri pealkiri on: suurim mass piduritega/piduriteta. B-katiga aga tohib kuni regmasside summaga 3500. BE puhul seda piiri pole.
Seaduses on öeldud. Eelmises oli täismass. Praeguses seaduses tegelik mass

See käib autorongi koostamise kohta. Ehk auto haakes ei tohi olla raskem haagis, kui lahtris kirjas.

Asjale lisab vürtsi see, et juhtimisõigus kategooriate järgi käib regmasside arvestuse alusel... Auto ilma juhita aga ei sõida kuigi kaugele. Ning B-katiga võib juhtida kuni 3500 kilo (pluss kerghaagis), O2 haagise puhul seda erandit ei ole ja regmasside summa peab jääma alla 3500 kilo. Mis omakorda tähendab, et kahetonnised Tõsised Haagised on teadlik risk, kui puudub BE. Sest kood96 luba annab küll juurde 750 kilo, kuid vähegi suurema veduri (näiteks kaubik või maastur) korral jääb sellestki puudu...

Lihtne oleks, kui LS kasutaks haagiste korral läbivalt tegeliku massi mõistet.
Vasta
#51

(27-08-2014, 09:02 AM)v6sa Kirjutas:  Asjale lisab vürtsi see, et juhtimisõigus kategooriate järgi käib regmasside arvestuse alusel... Auto ilma juhita aga ei sõida kuigi kaugele. Ning B-katiga võib juhtida kuni 3500 kilo (pluss kerghaagis), O2 haagise puhul seda erandit ei ole ja regmasside summa peab jääma alla 3500 kilo. Mis omakorda tähendab, et kahetonnised Tõsised Haagised on teadlik risk, kui puudub BE. Sest kood96 luba annab küll juurde 750 kilo, kuid vähegi suurema veduri (näiteks kaubik või maastur) korral jääb sellestki puudu...

Lihtne oleks, kui LS kasutaks haagiste korral läbivalt tegeliku massi mõistet.

Seda ettepanekut tehti enne uue LS vastuvõtmist korduvalt aga arvata on, et vanad Mendid ja kalasilmne Ligi keelasid sellise luksuse orjadel ära. Pappi peab korjama, AJUSID kasutada on aga keelatud... sest otsustajatel need ju puuduvad. Lisaks peaks ju siis mendid tööle hakkama, kaalusid omama jne. Samas julgen väita, et need, kes kannavad auga välja nimetuse Politseinik, võtavad asja just tegeliku massi alusel ehk ei peedista, kui sabas on näiteks tühi paaditreiler reg.massiga 3500 kg, omakaaluga 450 kg. See on ju O1 piduritega haagis sel ajahetkel...

Siin eespool oli juttu aga Veduri valikust: jälle pean kiitma C4 kvattrot, sest need haagise numbrid olid ka mulle olulised. Esiteks suudab vedada peaagu igasugusel mõistlikul maastikul, teiseks piduriteta 750 kg (harv juhus sõiduautodel!), piduritega 1350 kg ja reg.mass 2070 kg. Sellejuures on need ka realistlikud numbrid, raskema haagisega ei saaks masin ohutul moel hakkama. 1300-kilone piduritega haagis on päris tegija haagis, autorong jääb kenasti B-kati sisse ja kogu komplekt ei lähe ka rahaliselt käest ära sest leidub ka väga kristliku hinnaga piduritega käru (mis veel igikestva tõsi-haagise austavat nime päris välja ei kannata, näiteks poolakate Neptun Nordica 13/263 hinnaga 1420 eurorubla). Ma võtan juba mõnda aega "hoogu" selle koju toomiseks... just platvormi pärast, mis võimaldab ka näiteks paati ja/või laiemaid vidinaid vedada ja kuhu peale/pealt maha on tänu kõrgusele oluliselt lihtsam küttepuid panna - pole küürutamist. 1300 või 1350 kg on üks tüüpilistest O2-haagiste klassidest, täpselt sedasorti masinatele mõeldud Cool
Vasta
#52

(27-08-2014, 12:22 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... võtavad asja just tegeliku massi alusel ehk ei peedista, kui sabas on näiteks tühi paaditreiler reg.massiga 3500 kg, omakaaluga 450 kg. See on ju O1 piduritega haagis sel ajahetkel...

Mina vähemalt olen mitu korda pääsenud oluliselt suurema täismassiga haagisega, kui auto passis kirjas, sest peal oli silmnähtavalt tühise kaaluga koorem.
Ma juba arvasin, et k õ i k kardavoid sedasi on asjast aru saanud. Et siis ikka tegelik mass on määrav. Kas ma eksin?
Või on siinkohal ka oluline, et mul lubades BCE sisse on märgitud? Cool
Vasta
#53

(27-08-2014, 09:02 AM)v6sa Kirjutas:  
(27-08-2014, 08:57 AM)tiit Kirjutas:  
(26-08-2014, 08:56 AM)v6sa Kirjutas:  
(25-08-2014, 21:25 PM)tiit Kirjutas:  Praegu kehtiva seaduse järgi on auto passi märgitud käru tegelik mass, mitte täismass

Ei ole öeldud, milline. Lahtri pealkiri on: suurim mass piduritega/piduriteta. B-katiga aga tohib kuni regmasside summaga 3500. BE puhul seda piiri pole.
Seaduses on öeldud. Eelmises oli täismass. Praeguses seaduses tegelik mass

See käib autorongi koostamise kohta. Ehk auto haakes ei tohi olla raskem haagis, kui lahtris kirjas.

Absoluutselt. Sellest just jutt oligi, vata uuesti jawa postitust. Lubadega pole sel numbril mingit pistmist.
Vasta
#54

(27-08-2014, 15:15 PM)samodelkin Kirjutas:  ...
Või on siinkohal ka oluline, et mul lubades BCE sisse on märgitud? Cool

Bingo.Cool

BE - autorong kuni 7 t. Edasi CE või DE, vastavalt istekohtade arvule.

Priidu viidatud haagisel on kaks aga. Esiteks on tiisel niru ja kinnitub poltidega ning teiseks on laadimiskõrgus korralik. Plussideks platvorm, mida võib laadida igast suunast ja pidurid.
Vasta
#55

(27-08-2014, 15:30 PM)v6sa Kirjutas:  Esiteks on tiisel niru ja kinnitub poltidega ning teiseks on laadimiskõrgus korralik. Plussideks platvorm, mida võib laadida igast suunast ja pidurid.

Sestap ma kirjutasingi, et päris tõsise haagise nimetust välja ei anna. Kuid lisaks Sinu viidatud plussile on kolmaski: eurolegaalsus ja registreeritus. Tiisel on vast kõige lihtsam asi ringi vahetada ja/või lihtsalt seespidiselt pisut tugevndada, kuiu peaks karjuv vajadus tekkima. Ja neljas: lehtvedrud. Kõik teised analoogses suuruses piduritega haagised on kas torsioonidel või nii karjuvalt kallimad, et süda läheb pahaks. Mis on odavam, on jälle liiga suure massiga ja ei kipu sobima enamuse autode taha ja/või vajama kood96'te jne. Näiteks see on torsioonidega kasthaagis ja see 1500 kg massiga lehtvedrudel, mõlemad siis odavama otsa omad ja samamoodi PLH'd. 300 rutsi on aga nii suur summa, et selle eest ostad vajalikud talverehvid juurde, lisavarustust jne ja jääb üle ka nelikanttoruks... Sest sisuliselt on na dkõik veel kärud, mitte haard-koor haagised põhurullide veoks risti üle kardulapõllu Big Grin
Vasta
#56

(27-08-2014, 16:57 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Ja neljas: lehtvedrud.
...

Oled selles päris kindel? Mina piltidel lehtvedru päid ei näe, kirjas ka kusagil ei paista olevat...
Vasta
#57

(27-08-2014, 17:17 PM)v6sa Kirjutas:  
(27-08-2014, 16:57 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Ja neljas: lehtvedrud.
...

Oled selles päris kindel? Mina piltidel lehtvedru päid ei näe, kirjas ka kusagil ei paista olevat...
Ei ole kusjuures, kahtlustasin ka kummitorsioone. Või õigemini on see loogiline nii odava hinna puhul. Aga see ei muuda palju asja, lihtsalt saab aastakese kiiremini otsa... ja tühja käruga on tüütu sõita. Aga miks peaks tühjana sõitma? Teine pool asjast on see, et kuniks on olemas rellakas ja keevitus, pole keeruline kummipukside surres või põrkepalli tüütuks muutudes laagripukid koos trumlitega otsast lõigata ja need olemasoleva nelikanttoru külge keevitada, tööriistamarketist 2X65 euro eest 850kg 6-lehesed vedrud + 2X13,50 amordid tuua, paar kiigekest garaažist otsida ja asi lehtvedrule teha? No kulutad 200 eurot ja 3 tundi tööd, so what? Ikka need paberid-VIN, pidurid ja ka kast-tiisel on olulised! Ise tehes ei saa kuidagi odavamalt, kui just kõike niisama kodus ei vedele... aga kas asjal on üldse mõtet ehitada? Sama keiss - teeb oma töö ära, ostad kasvõi uue ja vana müüd kellegile maha või siis tõesti teed selelle kapitaalse ehituse "millekski muuks". Näiteks muutub mul kohe lehtvedrudel paaditreila jäiga sillaga rannatreilaks ning üht-teist üle jäävat läheb ju "tallele"Rolleyes
Eesti kodukas on kehvade piltidega, sestap tuli mujalt otsida:
[Pilt: GN131-600x600.jpg]
Vasta
#58

(27-08-2014, 12:22 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Siin eespool oli juttu aga Veduri valikust: jälle pean kiitma C4 kvattrot, sest need haagise numbrid olid ka mulle olulised. Esiteks suudab vedada peaagu igasugusel mõistlikul maastikul, teiseks piduriteta 750 kg (harv juhus sõiduautodel!), piduritega 1350 kg ja reg.mass 2070 kg.

Jälle pean laitma paraolümpia masinat, ei oska selliste numbritega mitte halligi peale hakata... Keskmine kahesillaline treila reg mass on tavaliselt 1950kg ja miks selline keskmisest suurusjärgust auto, nagu audi on, ei võiks seda vedada. Enda viiene E61 bummer võtab piduriteta 750kg, piduritega 2000kg reg massiga käru sappa, ehk saab vabalt treilaga teist autot vedada.

750kg piduriteta haagis sõiduautodel harv juhus? Ahh mis sa plärad...

(27-08-2014, 12:22 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Neptun Nordica 13/263

Kui sellise kärakas veel kallutaks ka siis oleks juba mõeldav. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#59

(27-08-2014, 19:45 PM)mlsluik Kirjutas:  Jälle pean laitma paraolümpia masinat, ei oska selliste numbritega mitte halligi peale hakata... Keskmine kahesillaline treila reg mass on tavaliselt 1950kg ja miks selline keskmisest suurusjärgust auto, nagu audi on, ei võiks seda vedada. Enda viiene E61 bummer võtab piduriteta 750kg, piduritega 2000kg reg massiga käru sappa, ehk saab vabalt treilaga teist autot vedada.

750kg piduriteta haagis sõiduautodel harv juhus? Ahh mis sa plärad...

Väljapressijate lahingumasin ei ole kaugelt tavapärane sõiduauto ja Sina ka kaugelt mitte tavapärane bemmi kasutaja.
Tavaline sõiduauto aastal 2014 on näiteks uus Octavia (610-670 kg käru) ja täiesti MÕTTETU pasakäkerdis tsee-err-vee, kus kaalud neliveolisel junnil 600 ja piduriga 1500/1700 sõltuvalt mudelist. Accord Tourer 500 kõigil, 1500/1700 erinevatel mudelitel. Üldse on leitavate andmete põhjal ENAMUSE moodsate suurema keskklassi autode piduriteta veovõime 500 kilo, näiteks Avensistel. Tahad saada passis 750, pead ikka päris kalli UUE masina ostma. Kuna uued autod on väga rasked, on ka nende täismassid suureks läinud ja piduritega massid kasvanud aga see ei tähenda, et nad sellise koormaga hakkama saaks. Lisaks seesinane lubade teema: kui paljudel ON E-kat olemas??? Peamiselt tahetakse vedada siiski kerghaagist ja seal peal murutraktorit... aga ei tohi!
Käru ja haagise veoks pead Octavia asemel ostma oluliselt kallima ja palju suurema Superbi, Toyotal on esimene normaalsete numbritega uus auto RAV-4 jne. Need on siis kodulehtedelt leitud numbrid, mis võivad ARK väljastatavas passis muidugi teistsugused olla aga vaevalt... Hyundail pole isegi i40'l 750 lubatud, KIA, FORD salatsevad seda numbrit ehk see on nii fekaal, et panda välja etc. Ma lihtsalt olen juba üle dekaadi sellega tegelenud oma ajakirjaniku töös - ja praeguseks on see jäänud külge "halva harjumusena".

PS: Saab 9-3 LPT automaat on passis 715/1600 aga õnneks mul sel konksu pole. Seega tasub ikka enne 750 kg piduriteta kerghaagise sappa panemist igaks petteks auto passi vaadata: seesinane tähenärijast rahamasin sinises mundris võib riigi osakuid jube lihtsalt müüma hakata...
Vasta
#60

(27-08-2014, 21:04 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Tavaline sõiduauto aastal 2014 on näiteks uus Octavia (610-670 kg käru) ja täiesti MÕTTETU pasakäkerdis tsee-err-vee, kus kaalud neliveolisel junnil 600 ja piduriga 1500/1700 sõltuvalt mudelist. Peamiselt tahetakse vedada siiski kerghaagist ja seal peal murutraktorit... aga ei tohi!

Ükski seadus ei keela Oktaviale taha ühendada haagist, mille täismass on haagise passi märgitud 750kg. Samuti võib selle käruga vedada oma murutraktorit. Ei tohi aga kärule peale toppida koormat, mis ületab koos käru enda raskusega, auto passi kirjutatud max haagise massi.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Mart Laanelepp, 16 külali(st)ne