O1 haagisega on jah nii, et see ei lähe kuidagi autorongi sisse ja mingid load sellele ei kehti. Võid sappa panna mistahes O1 haagise aga just nagu Viplala ütles, siis reaalne kogukaal ei tohi ületada passis lubatut:
Kood 1110. Mootorsõiduki haakes veetava või pukseeritava sõiduki lubatud suurim
tegelik mass
Nõuded: 1) ühelgi juhul ei ole lubatud ületada veduki valmistaja poolt ette nähtud vedukiga veetava haagise lubatud suurimat massi;
Aga niipea, kui mängu tuleb O2, hakkavad asjad muutuma. Kui on BE olemas, pole probleeme ja kõik on OK. Ning sama asi: tegelik kaal ei tohi olla suurem passides näidatust. Küll tekib probleem neil, kel E ja kood96 puudub, sest:
B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;
Kui on kaalud 650+, seesinane Saabi 710, on suhteliselt kerge lubatu piiresse jääda nii murutraktorite kui ATV'dega. Aga 500 kiloga hakkab juba olema see, et näiteks osad rendihaagised on tegelikkuses oluliselt raskemad, kui passis kirjas, sest haagise tüübikas on tehtud kõige labasema mudeliga! Täiesti suvaline rendinäide võiks olla
Olerex: nende
furgoonid on juba ise 390 kilo ehk üle poole maksimumist, mis üldse lubatud. 360 kg on midagi aga näiteks korralik suur ATV ise kaalub 300-320 kilo. On sel veel lisavarustust küljes, vints, kastid ja ongi kaal täis!
Teine asi on ka murutrakatsite kaal: sõltuvalt muidugi mudelist aga sellised vähe tõsisemad moodsad tööriistad kaaluvad 160-200 kilo! 160 kilo on selline 98 cm lõikelaiusega
entry level masin. Jälle Olerexi näide: nende haagised on
42-sendise küljega Respod, mis kaaluvad ilma igasuguste lisadeta 329 kg. Aga pane nüüd sinna juurde kaane kaal, sest ei taha ju võimalusel kaupa näidata ja rendihind lahtisega on sama. Passis kirjas see olematu 500 kilo: lahutame 329 maha ja julge 30 kilo on ka kaas koos vidinatega, järgi jääb 141 kilo, mis on juba oluliselt vähem kui normaalne trakats.
Jah, pole kuulnud, et keegi oleks kusagil kerghaagisele kaalud alla visanud aga... Ja see on ka üks PLH kärude suuri tugevusi: täpselt samasugune poltliideshaagis kaalub 41 kilo vähem! Protsentarvutust peaks igaüks oskama
Ehk sinnamaani, kuniks kärudega liiklejaid ei peedistata, on kõik tore aga praeguses riigi suundumuses saab kunagi raudselt olema "riiklik prioriteet liiklusohutuse tagamiseks" ka käruvedajate kaalumine, sest sealt saab väga tihti korralikke summasid trahviraha koguda!
Edit: tuli siis korraga kaks samasisulist teine-teisest sõltumatut postitust