Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Kuu aega tagasi sai käivitatud oma Camarot, mis oli paar aastat seisnud. Bensiin paaki aga karpani kütus ei jõudnud. Peale näppimist ja nuputamist, sai eemaldatud paagisisene pump. Kõik pumpa ümbritsevad plastikust detailid olid üles sulanud. Kummivooliku jupp, mis käis pumba ja pealevoolu toru vahele, oli muutunud plastiliiniks, selliseks pool vedelaks mustaks olluseks. Nii pump, plastik detailid, kui ka voolik olid originaal osad, paigaldatud autole juba tehases. 20 aastat muretult töötanud asi oli järsku üles sulanud. Tegemist ei olnud vene toodanguga ja seal paagis oli ka aastaid enne, kohalikest tanklatest ostetud kütus loksunud.
Midagi nendes kütustes kohati teisiti on. Vaevalt see mootori tööd segab, kuid teatud sorti plaste sööb küll mõnuga.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1,070
Teemad: 29
Liitus: Mar 2006
Maine:
10
Nendest x jaamades tankimine ongi üks paras loterii,aga see hoiab adreka üleval-kas jõad koju või pead teel olles mingeid remottöid tegema.Peale üht veetankimist kohalikust tanklast olen nende teenustest loobunud.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(05-09-2014, 22:24 PM)zazik Kirjutas: Aga jah, olen paraku minagi kuulnud 2st teineteisest sõltumatust allikast, et just Alexelast ostetud bensiin (ühel juhul sae jaoks, teisel juhul autosse reservkanistriks) 20-30 päeva (!) peale tankimist oli muutunud kõlbmatuks. Lõkkele valatuna ei kõlvanud ka süütamiseks, juba põlevasse lõkkesse kallatuna andis küll leeki juurde.
Ei ole võimalik, lihtsalt ei ole võimalik. Need on jutud a'la naised saunas rääkisid. Võibolla tankis diislit kankusse või ajas poslamasla pudeliga segamini. Bensiin ei ole suuteline oma olekut muutma kinnises kankus.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 2,679
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
30
Mul üks tuttav veab Leedust ADR haagisega igasuguseid naftasaadusi ja tema väidab , et suurtesse tanklatesse, kus "tünn" kiiresti läbi müüakse , läheb natuke teise koostise(?) või kvaliteediga(?) bensiin. Ja väikesed tanklad, kus ühest tünnist jätkub nädalaks või kauemakski - sinna läheb teine segu. Erinev segu ei pea ilmtingimata tähendama, et üks on parem kui teine. Aga kui see jutt on õige, siis milleks selline vahe tegemine vajalik on? Kui mina tavatarbijana ostan tanklast bensiini ja kavatsen seda kasutada pikema aja jooksul (no sae kanistrist jätkub näiteks pooleks aastaks), kas ma peaksin siis olema kursis nende erinevate segudega?
Postitused: 3,783
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
06-09-2014, 13:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-09-2014, 13:18 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
Loen ja juuksed tõusevad püsti - kas tuleb varsti nagu Jaan Tatikas "toetada ennast elektri ja auruwäe peale"?
Endale on jäänud mulje, et solgimüük kinni rohkem konkreetsetes tanklates kui ketis endas. Tekib küsimus, kas tegemist korrast ära tanklatega, kus mahutites fekaalid ulbivad ja vihmavesi sisse soriseb?
Või teevad konkreetsed vedajad või kohalikud müüjad "soomust" ning asendavad privatiseeritud kütusehulga mingi solgiga?
Olen kuulnud ka teooriat, et soomuse tegijaid võib ahelas olla mitu. Igaüks solgib natuke, õndsas usus et on ainuke ja asi välja ei tule. Kui aga joppab et kütus käib mitme solkija käest läbi, ongi kuri karjas.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 1,589
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
On veel üks võimalus, mis kaudselt viitab ka minu kasutajanimele - piiritus. Olemas kogemus hallist n-ajast tulemasinaga. Sõber kinkis tulemasina - muidugi bensiiniga töötav - haisukindla, igasugu klappide ja tihenditega, kork oli keermestatud ja kummitihendiga. Töötas korrektselt, kui tuli ja õli olemas olid. Ükskord jama lahti no pole õiget vedelikku, mida sisse niristada. Otsustasime proovida piiritusega, ärge küsige, millesega, ikka sellega, mis olemas oli. Töötas, täiesti normaalselt. Millalgi sai piiritus ilmselt otsa. Keerasin korgi alt ära ja läksin piirituse plaskut tooma, vaevalt minuti pärast masin laualt kadunud, ainult metallist osad alles, plastik korpusest mingi hale ja ebamäärase kujuga junn, kummitihend valgus mööda lauda laiali. Seni, kui õhk ligi ei pääsenud, polnud probleemi, peale korgi eemaldamist algas reaktsioon.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 1,190
Teemad: 22
Liitus: Jun 2013
Maine:
5
Seletage mulle ära, bensiinikulu Eestis 7,5 sajale, hullult peenutsedes alla 7 ei saa. Siis lähed marutad Euroopa linnades, mägedes ja ummikutes ja kulu 6-6,5? Järeldus: Eestis müüdav bensiin on solk.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Tegin see aasta ühe elus katse,eestis müüdava bensiin E95ga. Võtsin vana hea plekk kanistri ja plastkanistri. Mõlemad olid spetsiaaliselt kütuse hoidmiseks ettenähtud ja said sisse 10l kütust,mis oli nende nõude maksimaalne mahtuvus.
Mõlemad seisid kuu aega.
Võtsin siis mõlemad kanistrilt korgi,et välja kallata ollus ja näha,mis saanud on. Nii metall,kui plastmass kanistrist välja kallatud kütus oli, tugevalt tume kollane(sissekallates hele või lausa läbipaistmatu) ja lisaks sellele oli väga tugev ja ebameeldiv,kibe hais juures umbes, nagu oleks bensiini diisliga segatud?? Kui kas või üks tilk riietele läks siis hais oli nii tugev,et see levis riiete küljest 5m raadiuses. Proovisin seda kütust erinevatel sõidukite, alustades Audi 100, lõpetades Ladaga. Ainus mootor,millega see kütus veel kuidagi töötas oli GAZ 52l aga see ka kippus, välja surema ning turtsus ja plärtsus.
Lisaks oli plastmass kanister ise nagu õhemaks läinud,sest tundus,et peale bensiini oli ka kanistri enda sisu kaasa lahustunud?
Kuna ostsin kütuse märtsis,siis ilmselt või see talvise kütte viga olla? Aga mine krt tea,mis seal sees oli tegelikult.
Postitused: 311
Teemad: 6
Liitus: Aug 2012
Maine:
0
Ise olen ka tähele pannud seda, et kui saab murukale kütet tuua, siis vahest läheb plastkankus seisev küte tumekollaseks. Samas vahel ei muuda üldse värvi. Ju siis on see bensiini kvaliteet vägagi kõikuv.
Postitused: 364
Teemad: 21
Liitus: Feb 2011
See on igati selgeks saanud, et s*tta bensiini saab igalt poolt. Minul jälle võtab kukalt kratsima, et kuskohast seda head ja korraliku bensiini saaks, mis näiteks kannataks kasvõi paar aastat kanistris säilitada ja mis mootori kummidetailidele erinevaid vaevusi ei põhjustaks?
Postitused: 565
Teemad: 43
Liitus: Dec 2005
Maine:
1
Tankisin oma vanale Jawa´le kevadel värskest B95´st segu sisse, et aegajalt käivitada. Eelmine nädal käivitades oli kohu hoov nii kirbet haisu täis, et kohutav(ka jupp aega peale mootori seiskamist). Samas Jawa töötas ilusasti. Ju seal ikka miski solk ka lisaks manustatud.
Ats.
Postitused: 364
Teemad: 21
Liitus: Feb 2011
Riikliku varu säilitatakse ka mingid aastad ja seejärel uuendatakse. Kahtlustan, et see müüakse ikkagi turul maha. Vene ajal vist polnud probleem kui bensiin mingi paar aastat hermeetilises vaadis laagerdus. Lahtises keskkonas kipuvad aromaatsed süsivesikud minema lendama.. Tegelikult peaks bensiin ikkagi aastaid kasvõi auto paagis säilima, mitte nii, et kaks nädalat peale tankimist võid sellega lilli ainult kasta.
Postitused: 583
Teemad: 1
Liitus: Dec 2013
Maine:
4
mootorsae sisse ei soovitanud elu aeg nendega tegelenud sugulane muidu tankla bensiini panna kui pidevalt ei sae. Ütles osta seda valmis segu see võib seista ja on kindlasti õige koostisega. Polnud kordagi probleemi, saagisin vähe 5l kaks aastat. MMuruniiduk jurkerdas iga kevad ja raibe kui suvi kuiv, siis ma kuuaeg ei niitnud siis kah jukerdas kui ka tilk sisse jäi. Ainult statoil või neste kütus.