Liikluskindlustuse maffia!!!

(23-09-2014, 15:45 PM)13piisab Kirjutas:  ..............

edit: ja Indrek Sirgi 08.09.2014 postitus räägib ka nn sundkindlustamise printsiibid kenasti lahti.
ehk siis:
kuni aasta kindlustuseta - pole vaja midagi teha
üle ühe aasta kindlustusesta - ajutine arveltvõtt. Vajadusel uuendada, kuna max periood on 2a.

...ja muu ei ole ju tegelikult oluline, sest selle nn kondikava järgimine on ju tegelikult imelihtne.

Ei saa ikka päris hästi aru. Kui on aasta olnud kindlustuseta, siis pean arvele võtma? Uuendama vajadusel mida? Jube segane on see asi.

Kuidas käituda, kui mul on näiteks arvel hunnik mopeede, mida pole plaanis lähemate aastate jooksul tänavaliiklusse saata. Mis rütmiga, mida ja millal ma pean mida tegema? Kas pean nüüd oktoobrist ühe aasta ootama ja siis aastaks arvelt maha võtma? Või peaksin kohe täna arvelt maha võtma? Ja kuidas edasi kui aasta täis, kas võtan korraks arvele ja siis kohe uuesti arvelt maha aastaks?
Vasta

1. oktoobril jõustuva seadusemuudatusega kustutab Maanteeamet liiklusregistrist ajutiselt sõiduki või selle haagise, kui neil möödub viimase tehnoülevaatuse ja kindlustuspoliisi kehtivusest kaks aastat. Varem võis sõiduk liiklusregistris olla aastaid, kuigi teda ennast ei pruukinud enam olemas olla.

Maanteeameti sõidukite registri osakonna peaspetsialist Sulev Villi sõnul muudetakse 1. oktoobril jõustuva liikluskindlustuse seadusega ka liiklusseaduse seda osa, mis reguleerib mootorsõiduki või selle haagise registrikannet. „Nüüdsest peatab Maanteeamet sõiduki või selle haagise registrikande juhul, kui sõiduki korralise tehnoülevaatuse ja viimase kindlustuslepingu poliisi kehtivuse lõppemisest on möödunud kaks aastat,“ selgitas Vill ja lisas, et registrikanne taastub, kui sõiduk läbib uuesti tehnoülevaatuse.

Mootorsõiduki, mille registrikanne on peatatud või mis on ajutiselt registrist kustutatud, loetakse registreerimata sõidukiks ja sellise sõiduki kasutamise liikluses pole lubatud. Erandkorras – kui sõidukil ei ole eriti ohtlikke rikkeid või puudusi – võib sellise sõidukiga ettevaatlikult (rikke iseloomu arvestades) sõita lähimasse remondikohta, tehnoülevaatuspunkti, liiklusregistribüroosse või parkimiskohta.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(23-09-2014, 18:35 PM)viplala Kirjutas:  Maanteeameti sõidukite registri osakonna peaspetsialist Sulev Villi sõnul muudetakse 1. oktoobril jõustuva liikluskindlustuse seadusega ka liiklusseaduse seda osa, mis reguleerib mootorsõiduki või selle haagise registrikannet. „Nüüdsest peatab Maanteeamet sõiduki või selle haagise registrikande juhul, kui sõiduki korralise tehnoülevaatuse ja viimase kindlustuslepingu poliisi kehtivuse lõppemisest on möödunud kaks aastat,“ selgitas Vill ja lisas, et registrikanne taastub, kui sõiduk läbib uuesti tehnoülevaatuse.

Mootorsõiduki, mille registrikanne on peatatud või mis on ajutiselt registrist kustutatud, loetakse registreerimata sõidukiks ja sellise sõiduki kasutamise liikluses pole lubatud. Erandkorras – kui sõidukil ei ole eriti ohtlikke rikkeid või puudusi – võib sellise sõidukiga ettevaatlikult (rikke iseloomu arvestades) sõita lähimasse remondikohta, tehnoülevaatuspunkti, liiklusregistribüroosse või parkimiskohta.

Uhuu,seega siis paar aastat seisnud bussiga tahaks sõita TÜV tegema või siis remondikohta sõita. Ma nagu sain aru nii,et kui sõidukit ei ole registris ,ei saa sellele ka kindlustust teha? Ja kui kindlustust pole,ei või sõita ka...... no aga kuidas ma siis tehnoülevaatusele sõitma hakkan... Siis peab jälle arvele võtma. No aga vana teh. pass enda käes aga ei pruugi ju meeles pidada,et arvel pole,jälle muudkui uuri ennem kui masinat liigutama hakkan. Ja kui tähele ei pane...saan jälle laksu... Maru korralik peab olema,ma ütlen.Big Grin Lõpuks olengi nagu registriametnik....
Vasta

(23-09-2014, 18:04 PM)Romka Kirjutas:  Ei saa ikka päris hästi aru. Kui on aasta olnud kindlustuseta, siis pean arvele võtma? Uuendama vajadusel mida? Jube segane on see asi.

Kuidas käituda, kui mul on näiteks arvel hunnik mopeede, mida pole plaanis lähemate aastate jooksul tänavaliiklusse saata. Mis rütmiga, mida ja millal ma pean mida tegema? Kas pean nüüd oktoobrist ühe aasta ootama ja siis aastaks arvelt maha võtma? Või peaksin kohe täna arvelt maha võtma? Ja kuidas edasi kui aasta täis, kas võtan korraks arvele ja siis kohe uuesti arvelt maha aastaks?
Proovime siis niipidi.

Kas Sa sõidad oma nimel oleva aparaadiga iga päev?
JAH - mitte midagi ei muutu, maksa kindlustust ja sõida rõõmsalt edasi
EI - loe edasi

Kas Sa sõidad oma nimel oleva aparaadiga vähemalt korra aastas, s.t. vähemalt korra aastas teed kasvõi üheks päevaks kindlustuse?
JAH - mitte midagi ei muutu, maksa kindlustust üks päev aastas ja ära pööra muule tähelepanu
EI - loe edasi

Kas Sa plaanisid sõita eelmises punktis mainitud sõidukiga korra aastas, aga see hooaeg jääb vahele?
JAH - võta sõiduk MNT e-büroos ajutiselt arvelt maha
EI - järelikult kehtib eelmine punkt

Kas Su lootustandev projekt jääb kindlasti vähemalt aastaks sobivat hetke ootama?
JAH - võta sõiduk MNT e-büroos ajutiselt arvelt maha
EI - ehita projekt vähem kui aastaga valmis, tee kindlustus ja kihuta tolmupilves päikeseloojangusse

Kas Su lootustandev projekt, mis on MNT registrist ajutiselt arvelt maas, on selles seisus juba kaks aastat?
JAH - uuenda olekut "ajutiselt arvelt maas" lootustandva projekti registrikanne peatatakse ja edaspidi ei pea muud tegema kui aparaadi valmis ehitama ja uuesti TÜVile minema
EI - ehita rahulikult edasi ja loe seda punkti siis, kui hakkab kaks aastat täis saama

Või ei ole nii?

EDIT: viimane punkt parandatud
Vasta

(23-09-2014, 18:04 PM)Romka Kirjutas:  Kuidas käituda, kui mul on näiteks arvel hunnik mopeede, mida pole plaanis lähemate aastate jooksul tänavaliiklusse saata. Mis rütmiga, mida ja millal ma pean mida tegema?
logid paberivabasse ARKi sisse, avad oma sõidukinimistu ja võtad kõik mittekasutatavad liikurid 2 aastaks ajutiselt registrist maha. Kui hiljem masinaid juurde soetad, teed jooksvalt samad toimingud. Ühtlasi võid sisse logides uuendada eelmisi ajutisi registristkustutamisi - lükkad suurema vaevata kõigi "kohustusi" edasi.
lihtne ja mugav. Max 5min sisselogimist plus max 1min per iga sõiduk. 5 sõidukit - max 10min, 10 sõidukit, max 15min.

ma võtsin eile 3 sõidukit ajutiselt arvelt ja kuigi oli esimene kord, läks aega max 5min.
ehk siis mu näpud on kodanikule võimaluste andmise osas püsti. Ning vajadust küsimärgi alla ei sea - register sisaldagu asjalikku infot, mitte ajaloo-prügi ning seadus motiveerigu kodanikku seda printsiipi austama. Praegune variant ei tohiks küll ei seaduse poolelt ega tehniliselt teostuselt kellegi varvastel talluda. Kes ei oska või taha, leiab häda põhjuse ilmselt peeglist. Ning kellel on vaja põhimõtte pärast viriseda ja "ametnikke sarjata" - no eks see teeb seda igal juhul Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Mul on hiljuti koju veetud Jumziga samuti kehvad lood. Viimane ülevaatus- kindlustus aastal 2007, dokumentide A pool on kadunud, ei lubatud minu nimele ringi teha. Eelmine omanik otsib. Seega läheb hetkel ajutiselt maha registrist. Huvitav kaua see nn ajutine list säilib, seni kuni üldse kustutatakse?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Kui pool vanast passist kadunud, siis omanik käevangu ja koos äkki. Pole miskit probleemi



Vasta

(24-09-2014, 12:35 PM)saarrand Kirjutas:  Mul on hiljuti koju veetud Jumziga samuti kehvad lood. Viimane ülevaatus- kindlustus aastal 2007, dokumentide A pool on kadunud, ei lubatud minu nimele ringi teha. Eelmine omanik otsib. Seega läheb hetkel ajutiselt maha registrist. Huvitav kaua see nn ajutine list säilib, seni kuni üldse kustutatakse?

Lõplikku kustutamist ei usu. Praegu peab ju tireleid viskama selleks, et ammuunustatud ja nelja tuule poole kadunud autosid registrist lõplikult maha saada. Lõplikult ei kao registrist ükski ühik ilma lammutustõendi vms reaalset hävitamist tõendava dokumendita.
Vasta

(24-09-2014, 12:35 PM)saarrand Kirjutas:  Mul on hiljuti koju veetud Jumziga samuti kehvad lood. Viimane ülevaatus- kindlustus aastal 2007, dokumentide A pool on kadunud, ei lubatud minu nimele ringi teha. Eelmine omanik otsib. Seega läheb hetkel ajutiselt maha registrist. Huvitav kaua see nn ajutine list säilib, seni kuni üldse kustutatakse?

Minuteada võetakse ajutiselt arvelt maha kuni kaheks aastaks,peale seda on sõiduk nagu imeväel automaatselt arvel tagasi. Parandage kui keegi teab teisiti.
Vasta

Ringitegemine ilma A pooleta pole probleem. Nagu keegi juba eespool mainis, omanik käevangu ja koos ARK-i.Ise selline pull läbi tehtud. ARK-is eelmine omanik vabas vormis sirgeldab seletuse, kuhu vana asi jäi ja miks jäi. Tõendab dokumendiga enda isiku õigsust ja asi nagu nips sinu nimel.

Aquila captas non muscas.
Vasta

ohh, vaataks teemat teise nurga alt:
Tuli uus pann õuele, kirjutasid nina pealt numbri netti, vastuseks tuli joru ilusaid ja vähemilusaid numbreid, luhvtitasid ideekaarti, 40,- raha kadus arvelt ja aasta muretu. Asi see mahavõtmiste ja peatamiste teemagi siis on...
Samas nädal tagasi tegin ühes sõbralikus vennasvabariigis kohustuslikku kindlustust. Neti jaoks ei piisanud keeleoskust, kohalikud praktiseerivad siiani selle vormistust posti teel, tšekid, maksekorraldused jm teema, mida meie noorem põlvkond ei teagi.
Aga mis hoopistükkis hullem, kolm kuud (mis ühtlasi ka miinimum anud firmas, muide sama firma teenuseid kasutan ka Eestis, aga see ei loe) maksis mulle, kui varem mittekindlustanud residendile 1100,- sek, ehk siis 120,- millest oleks kodus jagunud 3 (kolm) aastat kindlustada. Oleks aasta teinud oleks pisut odavam, aga see olla jälle võimatu, sest aasta lõpus saab TÜV läbi ja see lõpetab automaatselt kindlustuse...
Midagi on meil ka head...


Vasta

(24-09-2014, 18:59 PM)Daff Kirjutas:  Ringitegemine ilma A pooleta pole probleem. Nagu keegi juba eespool mainis, omanik käevangu ja koos ARK-i.Ise selline pull läbi tehtud. ARK-is eelmine omanik vabas vormis sirgeldab seletuse, kuhu vana asi jäi ja miks jäi. Tõendab dokumendiga enda isiku õigsust ja asi nagu nips sinu nimel.

Praegu vist peaks piisama ka sellest kui omanik (müüja) läheb interneeduses õigesse kohta ja vajutab seal õigele nupule. Siis saab uus omanik (ostja) masina rahulikult sealsamas interneeduses masina oma nimele kirjutada ja on odavam pealekauba.

Vanad dokumendid või nende puudumine jääb mälestuseks.
Vasta

(24-09-2014, 23:01 PM)zazik Kirjutas:  
(24-09-2014, 18:59 PM)Daff Kirjutas:  Ringitegemine ilma A pooleta pole probleem. Nagu keegi juba eespool mainis, omanik käevangu ja koos ARK-i.Ise selline pull läbi tehtud. ARK-is eelmine omanik vabas vormis sirgeldab seletuse, kuhu vana asi jäi ja miks jäi. Tõendab dokumendiga enda isiku õigsust ja asi nagu nips sinu nimel.

Praegu vist peaks piisama ka sellest kui omanik (müüja) läheb interneeduses õigesse kohta ja vajutab seal õigele nupule. Siis saab uus omanik (ostja) masina rahulikult sealsamas interneeduses masina oma nimele kirjutada ja on odavam pealekauba.

Vanad dokumendid või nende puudumine jääb mälestuseks.

Kui internetis ka saab teha oleks hea küll. Sest vana omanik asub Jõhvi lähedal ja ise Otepääl. Niisama tööajal teise Eesti otsa kahjuks ei saa sõita. Uurin seda interneti asja, tänan!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(25-09-2014, 08:21 AM)saarrand Kirjutas:  Kui internetis ka saab teha oleks hea küll. Sest vana omanik asub Jõhvi lähedal ja ise Otepääl. Niisama tööajal teise Eesti otsa kahjuks ei saa sõita. Uurin seda interneti asja, tänan!

http://www.mnt.ee/public/e-teenindus_tutvustus.pdf

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Täna helistasin MNT infotelefonile ja küsisin, mis saab autost, millel kindlustus viimati 02.2013 tehtud. Vastus oli, et 02.2015 kustub auto registrist (pannakse "riiulisse") ja automaatselt tuleb arvele tagasi, kui teen kindlustuse või ülevaatuse. Seega peaks tagantjärele liikluskindlustuse nõudmine hoopis ära kaduma.

3D modeleerimine.
Vasta

"lihtne ja mugav. Max 5min sisselogimist plus max 1min per iga sõiduk."

Miks ma pean jagama, ei tea kellega, oma e-maili aadressi? Telefoni nr. on, aitab küll! Ja ma ei saagi e-riigis kaugemale avalehest!!!
Vasta

(25-09-2014, 18:26 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Miks ma pean jagama, ei tea kellega, oma e-maili aadressi? Telefoni nr. on, aitab küll! Ja ma ei saagi e-riigis kaugemale avalehest!!!
No aga ära jaga siis seda aadressi! Kasuta seda, mis ID-kaardiga kaasas käib.
Vasta

naaberfoorumis kirjutab vallo niimoodi:

Nagu aru sain siis algul tahtsid kindlustusfirmad kõigile registris olevatele sõidukitele hooga sundarveid hakata saatma aga riik arvas et nii ikka päris ei lähe ja pikalt seisvad ning tegelikkuses kadunud sõidukid liigutatakse passiivsesse registrisse mida kindlustus torkida ei saa.

kas keegi pädevamatest viitsiks kommenteerida? et vastab see väide tõele? see oleks küll kena.
Vasta

(26-09-2014, 09:37 AM)diesel Kirjutas:  naaberfoorumis kirjutab vallo niimoodi:

Nagu aru sain siis algul tahtsid kindlustusfirmad kõigile registris olevatele sõidukitele hooga sundarveid hakata saatma aga riik arvas et nii ikka päris ei lähe ja pikalt seisvad ning tegelikkuses kadunud sõidukid liigutatakse passiivsesse registrisse mida kindlustus torkida ei saa.

kas keegi pädevamatest viitsiks kommenteerida? et vastab see väide tõele? see oleks küll kena.
Hea on et valimiskampaaniad alanud/algamas, kes teab mis muidu saanud oleks.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Alates 21.20

lalalalala2349781.mp3
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne