Postitused: 266
Teemad: 28
Liitus: Jan 2002
Maine:
1
Kata paak vähe teistmoodi, kinnitus kõrvad kahel pool, paak natuke kõrgem ning kitsam, kraan keskel.
Postitused: 350
Teemad: 29
Liitus: May 2011
Maine:
9
22-09-2014, 19:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-09-2014, 19:51 PM ja muutjaks oli
jürimees.)
Täna siis selline lugu.
Kuna ilm vihmane, kolasin hommikupoolikul netis. Kuldses börsis äratas tähelepanu MTZ 5 LS müügikuulutus. Traktorile paigaldatud väikese JUMZ kabiin. Kuna minu eksemplaril kabiini karkass ja kabiini esisein deformeerunud, otsustasin müüjalt järele uurida, ega neid alles ei ole. Vastus kahjuks eitav. Jutu lõpuks küsisin, ega ta ei tea oma lähikonnas kedagi, kellel oleks neid detaile pakkuda. Vastuseks oli, et paari kilomeetri kagusel sama marki kopp müüa. Andis telefoninumbri ja helistasin. Vastus oli, et enam kahjuks ei ole, kuna viis suvel vanarauda. Vestluse käigus selgus, et tema oligi selle masina, mis nüüd minu õuel, viimane valdaja. Osa puuduvaid detaile veel tema käes. Leppisime kokku, et võtan lähipäevadell sõidu ette ja kui kokkulepe peab, saan sama masina käivitusmootori bensiinipaagi, tagasillast õli väljalaskmise korgi, mahakruvitud esitulede omanikuks. Ka käivitusmootor alles- kahjuks kinni jooksnud. Vanametalli hinnaga läheb ilmselt ka kaubaks, kui ikka karpa ja magneto küljes.
Suure katlaga asi ilmselt tõsisem. Viimased viis või kuus aastat seisis masin õues kinnikatmata väljalasketoruga. Eks sademed pääsesid sealtkaudu kolvi peale ja tulemuseks kinnijäänud mootor (sain selle küll liikuma, aga mis veel ees ootab, ei tea...). Õli väljalaskmisel mootorist oli endise omaniku sõnul tulnud karteris nii õli kui vett. Ka minul tuli pärast seda, kui mootori liikuma sain, mootori ringiajamisel karterist vett...?
Ka endine valdaja oli rehvi vahetamise eesmärgil üritanud tagumist ratast traktori alt kätte saada, aga jätnud lõpuks asja sinnapaika... Ahjaa- tänane diagnoos rehvimeestelt oli, et rehv taastamiskõlbmatu ja tuleb teine otsida.
Küsisin ka ajaloo kohta. Lühikokkuvõte: masin esimene omanik endine Tallinna Polütehnikum (õppevahend). Viimase valdaja käes kasutati põhiliselt silo tõstmiseks hoidlast seni, kui jäi ainult rullsilo. Viimased viis-kuus aastat seisis kasutamata ilma meelevallas. Algselt oli küljes kaevekopp, mis asendati greiferkopaga. Originaalkaevekopp juba varem millekski muuks ümber sulatatud.
Vanarauaplatsile jõudes olid kabiin ja kopa hüdrotorustik sirged, siledad ja räsimata...
Ekspluatatsiooni käigus oli esinenud tõrkeid kopa pööramisel.
Unustasin: enne vanarauaplatsile jõudmist asus Lüganuse kandis.
Postitused: 350
Teemad: 29
Liitus: May 2011
Maine:
9
Rummu teistpidi tagasipanekul kerkis üles järgmine probleem. Kui tahan peale rummu ümberpööramist jätta velje samapidi st kumerus sissepoole, jääb rattamutri poole velje külg, kus kinnitusavadel koonust ei ole. Kas kellelgi kogemusi, kuidas toimida?
Postitused: 5,307
Teemad: 74
Liitus: Oct 2011
Maine:
132
Olen suuremat sorti puuriga koonused teinud selleks aga viimasel ajal panen lihtsalt mutri teistpidi otsa, pole veel probleeme täheldanud viimase paari aasta jooksul.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Kui kodanik Jürimeest huvitab on olemas MTZ-5 esitule klaasid,mis on märksa teistmoodi,kui need üldlevinud traktori tuleklaasid. Need,mis sul seal hunnikus on töötule klaasid, kuid esitule klaas on teistmoodi.
Postitused: 137
Teemad: 8
Liitus: Apr 2013
Maine:
0
Küsimus. Kas see joonisel olev manomeeter ka reaalselt eksisteerib? Isiklikult pole näinud ühtegi traktorit millel oleks kütuse surve manomeeter.
Edu taastamisel.
Veiko
MTJ.EE