Mazda T3500
#1

Eks neid treilasid on läbi käinud mitmeid kuid seekord leidsin endale ühe vana Mazda, lebas teine juba mitmeid aastaid nukralt linnaservas ootamas oma kurba lõppu... kuid seekord läks teisiti. Minu teed ristusid selle armsa ja omamoodi kergelt koomilise masinaga ning otsustasin sellele veel mõned aastat elupäevi juurde anda. Lõin omanikuga käed ning puhusime hääled sisse, kütus üles pumbatud ja korra starterit ning võttiski hääle sisse, tegelikult lausa sõitis omal jalal isegi koju ja vedas järgmine päev juba masinaid. 


Tegu siis 1985 aasta Mazda T3500-ga, N2 kategoori masin ning aastast 2001 on eestis ränka tööd teinud, toodud Norrast.
Mootor on 4 silindrine ilma turbota 3.5l liitirine diisel mis andis kunagi lausa 59kw. Käigukast on viiene manuaal millel igal käigul on ka veel poolkäik, ehk kokku siis 10 käiku edasi...    
 Tühimass on 2600kg ja kandevõime üle 3 tonni, istekohti on 3 ning pikkust üle 6.5meetri, platvormi laius on 2250.
Teljekoormust esisillale on lubatud 2.5t ja tagasillale 4.5t...   Masinal on passis kirjas ka ümberehitus mis läheb nüüd uuesti käiku, ehk tuleb peale uus platvorm ja raami pikendus. 
Piduritega haagist võib vedada kuni 3800kg...  Big Grin

Sillad, mootor ja pidurid on ok, kabiiniga võib samuti rahule jääda. Platvorm tuleb uus ja raam saab uue kuue. Pakkuga võib sellele masinale esimest paremoolset ääre ja suunatuld, juhiukse sisemist ukseavamis hooba jne...  Kui kellegil miskit üle siis võib teada anda.

[Pilt: DSC_0019.JPG]

[Pilt: DSC_0015.JPG]

[Pilt: DSC_0020.JPG]

[Pilt: DSC_0471.JPG][Pilt: CAM01609.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Njaa...kunagi sellisega ka ise rootsis söidetud möned korrad...tühjalt ülesmäkke jöudis habe paar cm juurde kasvada enne kui tipp saabus Smile
Muud eriti meeles polegi, väga ebamugav oli roolitaga ja raputas jäledalt oma saja lehtvedruga.

Aga edu siiski!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3

(10-10-2014, 19:37 PM)90Deville Kirjutas:  Njaa...kunagi sellisega ka ise rootsis söidetud möned korrad...tühjalt ülesmäkke jöudis habe paar cm juurde kasvada enne kui tipp saabus Smile
Muud eriti meeles polegi, väga ebamugav oli roolitaga ja raputas jäledalt oma saja lehtvedruga.

Aga edu siiski!
Tänud Wink  Tegu on tõesti masinaga kus vahest on selline tunne et elu sõidab lihtsalt mööda, T40 seljas Lõuna-eesti mägege peal on käiguvahetust ikka tõsiselt, aga maanteel polegi väga midagi. Viiendaga lastes on 90-100k,km/h täitsa ok.
Lehtevedrude kohta ei saa hetkel midagi halba öelda, eks nad ole juba parajalt pehmed ka...  Wink   Koormaga on nagunii hea sujuv ning pole tühjalt ka kõige hullem, eile õhtul tegin oma GAZ 52 rallikaga esimesi kiiremaid ringe ning sellega võrreldes on mazda pehme kui sulepadi. Gazikul lõi ka mootori lõpuks pilbasteks.... aga see selleks.  Põhjas vedasin mingi aeg kive 5 sillalisega millel 4 peasilda kõik lehtedel, tagumised pakkidel ja esimesed paraboolidel, raskel maastikul loopis vähem kui õhkpatjadel olev maanteelaev.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

Ega ei tea kas tartus peale kane metalli ka häid rauamüügipunke leidub, oleks 200*70 toru vaja raami tagumise lisa väljavahetamiseks.   Pakutakse 200*100 peamiselt....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

Ferest'is on vahest veidraid mõõte olnud.
Ja alati on võimalik Ruukkist tellida, neil on mingi papi kes kaupa veab Tallinna Tartu vahel.
Aga ma kardan, et 200x70 pole standart profiil, selle peab kahest karbist ise kokku panema.
Vasta
#6

Kas see naljakas kang roolikõrval ongi poolitaja? A üldiselt vahva vanaaegne kärakas, tasuks lihtsalt tänavapildi rikastamise mõttes libedaks ajada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#7

(11-10-2014, 10:41 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Kas see naljakas kang roolikõrval ongi poolitaja? A üldiselt vahva vanaaegne kärakas, tasuks lihtsalt tänavapildi rikastamise mõttes libedaks ajada.

Täpselt nii see on, kangi tahapoole tirides saab poolkäigud ja vastu armatuuri lükates siis otsekäigud. 10 käiku kokku, pole paha... Wink
Vaadates vajamineva töö kogust alustasin päeva uue keevituse soetamisega... järgmise nädala alguses tuleb materjal tuua ning edasi polegi muud kui tuld...  Varuosakataloogi käisin ka mazda keskusest küsimas, lubati välja otsida... Wink  

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

Stiilinäiteid tänasest:

[Pilt: DSC_0475.JPG][Pilt: DSC_0486.JPG]
[Pilt: DSC_0500.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

Päris nii suurte asjade nagu vene GAZ veoautod see masin ikka mõeldud pole. Samas kaalu järgi võib vedada ja kui kabariiti mahub,siis ka probleemi pole.


Vasta
#10

Mis mõõdus rehvid sel on?
Vasta
#11

(12-10-2014, 09:30 AM)AsTroSS Kirjutas:  Mis mõõdus rehvid sel on?

16"   on all...

Ongi huvitav, eelmisetest masinatest on jäänud 17.5" rehve üle, aga nüüd tuleb hakata ikka uusi soetama. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Platvorm sai maha tõstetud, või õigemini see mis sellest veel alles oli. Nüüd tuleb veel raami pikendus ka maha kruvida ning siis võib hakata uut lava peale ehitama.  

Uurisin vähe masina hingeelu ja leidsin netist täitsa korraliku manuaali. Nimelt käigukasti küljes oli punt ilma juhtmeteta andureid, manuaalist lugedes sai neile ka tähendus leitud, neutraali andur, tagurpidi käigu andur ja poolkäikude andur... Ehk saab veel eluvaimu sisse puhuda neile, ilus oleks.

 Kellel selline isend olemas siis manuaali saab siit: http://www.retroanaconda.com/landrover/2...op-manual/
Siin olemas T3000, T3500 ja T4000. Täht T peaks tähendama TITAN.   Kogu see T seeria on mazda ja fordi kompott, jupib sobivad 1:1

Mingi potsku kabiini taga raami küljes jäi veel nimeta, väga ei süvenenud ka mida see endast kujutama peaks. Üks toru sisse ja teine välja, midagi järgi ühendatud pole...

[Pilt: CAM01620%5B1%5D.jpg]

[Pilt: CAM01621%5B1%5D.jpg]




The Mazda SL35 engine (as well as it’s SL35T and SL35Ti variants) was offered as a conversion kit for Range Rovers and other Land Rovers in the 80s and 90s. Many are still going and have found their ways into various other vehicles, Land Rover or not.


The workshop manual linked below is for the Mazda T3000, T3500 and T4000 light trucks, also known as the Titan or as the badge-engineered Ford Trader. The number referred to the engine capacity, with the T3000 referring to the 3.0L ‘HA’ engine (actually a Perkins 4.182 manufactured by Mazda under licence – also fitted to some Land Rovers), the T3500 referring to the 3.5L ‘SL’ engine (the subject of this article), and the T4000 referring to the 4.0l ‘SF’ engine.


As a result, much of this document is not relevant to those with a 35SL engine conversion, however the Engine, Lubrication, Cooling, Fueling, Electrical, and Technical Data sections may well be. Please bear in mind that you are reading a workshop manual for a Mazda truck, so descriptions of piping, electrical setups, exhaust brakes etc. probably won’t have any relevance to the installation in your Land Rover.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

Tegin huvitava avastuse täna, eemaldasin raami küljest üleliigset pudi ning näppu jäi mingi imelik vaakumklapp, manuaalist otsisin koha üles ja tuleb välja et masinalt oli isegi mägipidur olemas...    Rõhk sõnal "oli" ... 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#14

Vahepeal on masina juures toimunud nii mõndagi ning nüüd on raami pikendus vaja veel tagasi panna. Kuna ennast paar nädalat ei olnud siis isa tegi raami korrastamise töö haltuura korras ära, nagu alati võib tema tehtud töödega enam kui rahule jääda Wink   

[Pilt: DSC_0006.JPG]

[Pilt: DSC_0004.JPG]

[Pilt: DSC_0002.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

Karpraua ja vana ninaosa liitest ka mingit toredat pildikest leidub? Või on pikad jooksud ette välja?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#16

Raamiosa on nüüdseks vanast saastast puhastatud ja taastatud, arvutuslikult 1.7* tugevam kui orginaalis. Eelmise ümberehituse käigus lisatud pealesõiduramp sai kohendatud sobivaks ning platvorm tagasi peale tõstetud. Vedasin täna ka tagumisele osale kõik uued juhtmed ja paigaldasin uued tuled. Olge nüüd täitsa mehed ja sebige mulle esimese parempoolse kabariidi ja suunatule klaas, võtke kasvõi naabrimehe auto küljest aga noo nii läheks vaja, kohe mitte ei viitsi hakata lõikuma ja voolima. 

Igavane hulk vanu juhtmeid sai maha lõigatud ning mingil määral jäi veel lõikuda. Aga üldiselt enam-vähem kõik sai toimima, isegi kabiiniluku tuli läheb põlema kui lukk lahti ununeb... Wink   Üles kabiini taha raamile ostsin ka veel led tuled millel kabariit, pidur ja suund, kuid neid ma hetkel külge ei pannud.  Võibolla hiljem.  

Plastikust akukastile sai pommikindel põhi tehtud ja platvormi alla kinnitatud, õhupuhasti korpus on omadega nii läbi et seda mul kahjuks päästa ei õnnestunud ja minu käte vahel lõppesid tema elupäevad. Olgu press talle kerge. 
Aga DT75 plekist õhupuhasti oli nagu loodud sinna kabiinitaha, lisatud sai vaid pikem toru ja otsa suskasin mtz'i monotsükli... Pilti kahjuks ei teinud, eks mõnipäev lisan... 

[Pilt: DSC_0014.JPG]


[Pilt: DSC_0034.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17

Mul umbes sarnane Mitsu,rehvid ka16",mis ka passis kirjas,heameelega paneks ette natuke teist mõõtu,aga ülevaatuseonu ütles,et liimitsad pidid selliseid peaaegu veokaid päris nobedalt uurima(omal pole veel juhust olnud).Sul sisuliselt uus raam ehitatud ja see vist eriti ametimeestele ei meeldi mögista see mingi jõledusega ära.Minu omal tagavedrukanduri juures mingi keevitus ja seda uuriti korra hoolsalt,pärast seda lasin paksult mingit korrosioinnimögaga mõlemalt poolt üle,et oleks sünkroonisBig Grin .Rehvi mõõt oli 175/75 R16C passis alla panin ette prooviks225/75 R16c ja peale 250km läbimist(tühja autoga) kiitis perse peremeest rool oli küll madalal kiirusel raske.
Vasta
#18

Kõik mis tehtud on ametlikult registeeritud ja ümberehitus passis kirjas. 
Rehvi mõõdud on passis 7.50*16C, täpselt sellised on ka all hetkel kuid tegelikult võiks kõik pikalt saata sest EU-s kasutatakse meetermõõdustikku mille kohaselt peaks olema ka mõõdud antud. Kurat tollmõõdus laiusega rehve polegi saada, nagunii tuleb kasutada siis kas 190 või 195 laiusega rehve. Ja proovigu keegi midagi öelda.  Peaks mnt-s ära käima ja laskma vastavad muudatused teha.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19

Helistasin mnt-sse ja küsisin rehvimõõtude kohta, öeldi et ärge seda väga tõsiselt võtke ja üldiselt peaks kohale minema ning vastavad muudatused tegema. 
Käisin tüütasin rehvibokse ning lõpuks tegid NOBE poisid töö kiirelt ja korralikult ära, müts maha igatahes. Nüüd esisillal ka normaalsed MS rehvid all ning võib juba mingist juhitavusest rääkida, vanad olid täiesti slikid ja kivikõvad.  

Nüüd veel nipet-näpet jäänud teha. Veesärk oleks vaja kuidagi puhtaks pesta, on soovitusi?



[Pilt: CAM01639%5B1%5D.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20

(31-10-2014, 17:25 PM)mlsluik Kirjutas:  Nüüd veel nipet-näpet jäänud teha. Veesärk oleks vaja kuidagi puhtaks pesta, on soovitusi?

Kõigepealt äädika või sidrunihappe lahus kuumalt sisse. Las toimetab seal päevakese, siis loputa välja. Seejärel vala Plexu lahus kuumalt sisse. Las toimetab seal päevakese, siis loputa välja. Lõpptulemuseks on seest puhas ja särav mootor.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne