(17-10-2014, 21:54 PM)nootsii Kirjutas: paatidega
Ütleme nii, et paatidega sõidetava "krossi" jaoks ei ole praegu veel niipea Eestis rahalisi vahendeid! See on juba maailm, mis on samaväärne WRC ja F1'ga... Need on siis
Class 1 ehk maismaa F1 ja
Powerboat P1, uue nimega GPS. Praegune Eesti Meeste vägitegude ala veemootorispordis on võrreldav maismaa F3 vormelitega, kuskohast tuuakse nii Euroopa kui Maailma Meistri tiitleid. Tuletan meelde, et ka neljarattalisel jõudis Asmer sellel tasemel absoluutsesse tippu. Teoorias võib keegi meie omadest kõigepealt jõuda praeguste omade tipp-paatide sarnaste vesieffühtede klassi, mis rahaliselt ei ole veel "nii kallis" võrreldes offshore'iga:
F1H2O. Vähemalt on selge see, et meie omad veemotolased oskavad ja suudavad ise sellise paadi valmis teha. Küsimus ongi rahas.
Aga ma kiidan hoopis ksf!mlsluike õiges suunas liikuvate ideede pärast (turbo, diisel jne). Veoauto ehk veokatega tehtav ralli- ja krossisport iseenesest ongi sitaks lahe ja vaatemänguline, kuid seda tuleb teha õigete asjadega, seda 21. sajandil ja aastal 2015!
Edit vahele: parim näide on Dakar - vaatemänguline on maasturite esiots ja siis veokad. Isegi aeglaselt kulgev abiauto liivadüüni otsas on vaatemäng, DeRooy, Loprais või Kamazid lendamas on aga veel tuhat korda ägedam, kui Peterhansel 12.võidu poole sõitmas.
See on jälle üks näide, kui loll, jäärapäine ja idioodipilgul jõllitav on üks "ehe eestlane". Muu maailm on sarnastel puhkudel AMMU läinud seda teed, et tagada ohutus läbi ülimoodsate veermike, tuua sisse kiiremad jõuallikad, muutes mõnikord vanadena näivad riistapuud suisa siluettautolaadseteks VÕI jäädes hoopis rangelt piirangutega HISTORIC mõtte juurde. Ma olen korduvalt rõhutanud: sellest ma saan täiesti aru, kui gazoonid sõidaksid puukastide ja 20-tolliste ratastega ning siis võiks isegi leppida vanakooli piduritega, olematu veermikuga jne. Tavaliselt H-kastist rääkimata.
Krokodillidest ärme üldse räägi - need on kunagi umbjoobes nõukogude kolhoosniku deliiriumistaadiumi vaimusünnitus. See on juba algusest peale tõeliselt jäle asi, mis ka vastava nime saanud.
Kui Eestis on säilunud ka noortel meestel soov autosporti justnimelt veoautolaadse tootega teha, siis tuleks seda säilitada AGA minna ajas edasi ja lasta seda teha KÕIGEGA, mis mingi "box rule" sisse mahub. Pannakse paika pikkus, laius, kõrgus, kaal, kasti minimaalsed mõõdud, veoskeem, mootori suurim töömaht, ratta mõõt ja sõida siis kas gazooniga või uute RWD Transitite, Crafterite või Sprinteriga, vastavalt soovile ja rahakotile. Ja teine klass võiks rahulikult olla kuni 3500 täismassiga N-kategooria madelautod, neidki on sitta kanti palju ja VÄGA KIIREID! Ei tea midagi arvata
sellest katlast ja kastist kokku, kuid ma saan täits aru, et gazoonidel tasub sellist karta: sõidab niisamagi 200 km/h ja Eestis rallid ju enamjaolt sirged kui drääreiss... Seuhksega võiks täitsa isegi veokasporti teha, kui aega oleks
Ja siis hakkavad mistahes Eesti nurkades, KA LINNADES, nooremad mehed mõtlema, et äkki teeks sporti??? Endal 5K ressurssi, tööandja, mingi kuller-, väikeveo, varuosa jms firma äkki ka toetab, lähen räägin Suure Bossiga. Võtaks mingi
900-eurose tooriku või üldse tööks
pisut vanaks jäänud isendi traataia äärest, ehitaks selle ralliks sobivaks turvavarustuse poolelt, vaataks korra katlasse sisse, paneks natuke suurema turbo ja läheks sõidaks. Kleebiks logodega üle ja teeks lisaks naudingule ka promo.
Muuseas, ma purjetasin päris mitu nädalat koos veokakomitee päälikuga ja ma sain koleruttu aru, et olgu tegu kuitahes toredate inimestega, siis tegu on maameeste mahviaga, kes KARDAVAD seda, et tulevad linnamehed sponsorite ja rahaga ning tambivad hetkega sitaehitajad mutta. GAZ=ŠITT ja mina maksan näiteks kodus peale, et lampkastist šitt ära viia... see on asi, miks gazoonid võrreldes normaalsete krusadega sittagi ei maksa. Mehel jooksis ikka sekundiga mõistus kokku, kui sel teemal vahis olles rääkisime. Ja see oli juba 3 suve tagasi.
Kusjuures ma poleks päris kindel, et nii mõnigi tiim ei tuleks praegusest samamoodi mõttetuks muutunud off-roadist üle normaalse autospordi juurde. Olematul kiirusel enda katuseni mutta uputamine on küll natuke aega lahe aga... spordiga pole seal palju pistmist. Samas on paljud sealsed masinad võimelised täitsa arvestatavalt ka natuke kiiremini sõitma suhteliselt ebaühtlasel maastikul ning isegi kurve võtma. Lisaks on seal niigi mingi hulk pärisveokaid aga üldjoontes läheb kogu maasturisport ka "veoautospordi" alla ja seda ka kaudselt FIAs: sadulninade ringrada on üks osa, teine on truck-trial ja kolmas sellest on cross-country. Sinna viimasesse mahuvad ka ühe- ja kahekohalised bagiautod. Ning mitet üks vägi ei keela korraliku turvavarustusega autodel sõita ühisstarte ka fenomenaalsel Hinsa krossirajal! Aga siis on seal midagi ka vaadata-kõrvaga KUULATA: hääled, jõulibisemised ja lennukad HÜPPED, milleks on siiski JÕUDU vaja.
Aga selelst ei saada aru, et potensiaalseid sponsoreid ehk RAHA ei huvita see praeguste rögisevate jubeduste kole kulgemine... et lähed Red Buli kontorisse, näitad mõnda üksteise otsas nühkimist nimega veokakross ja küsid milli euri??? Või tahad milli, et krokodillile tiivad külge kleepida???
Mis on kogu selle pika jutu mõte: areng jäi seisma eelmisel sajandil. Samas on näha, kuidas tegelikult mingi suur hulk mehi tahavad ikkagi just seda suurt ja rasket tehnikat arendada, kuid otsest väljundit ei ole. Mõned siis käivad mudas, teised, nagu ksf!Wagoneer koos ksf!AsTrossiga siis kas kiirendavad või tõesti ehitavad tegelikult lihtsalt pullitegemiseks Talverallil eheda International-veoka jne. Mis veokamehed arvavad, et need on VÄIKESED rahanumbrid, mida suudetakse suurtesse kolakatesse investeerida??? Krusamehed ei suuda omale isegi HANSusid osta...
Edit2: hea pilt motosport.ee lehelt ilusast kerekujust ja jubedast veermikust! 51 kabiinikuju kui absoluutne maailmaklassika on lahe, kõik mis aga mootoriruumis ja kabiini/kasti all k.a. raam, on õudus. Kuid mistahes normaalsele moodsale veermikule ja mootorile võib peale aretada mistahes kujuga kabiini! Mis oleks aga lõpptulemus? ILUS ja väga kiire krusa. Tehes kabiini veel plastikust, saab mõõtudelt suurtele meestele pisut ruumi juurde tekitada ilma, et keegi "aru saaks". Ehk siluettauto. Kuid praegu paistab sealt alt veel PUHTALT AURUVEDURITE AJASTU kräpp! Seda "Porgandite" ajastul... Sel ajal, ku isee veermik loodi, sõitis veel Susla Liivalt Vääna!