VAZ 2102 (1977)
#1
Car 

Tere jõudu.

Ostsin nädala eest endale hobiauto Vaz 2102. Eriline väärtus mull selle auto juures on see, et kunagi kui allameetrimees veel olin, oli mu vanaisal selline kuni kere kapitaalselt läbi mädanes. Nii, et see auto elustab palju lapsepõlvmälestusi. Teatud kokkupuude mul autodega on, kuid kindlasti on siin foorumis teemat paremini valdavaid mehi jalaga segada ja foorumiga liitudes loodangi siit just nõu leida erinevate tehniliste probleemide lahendaimeks.
Auto ise on päris heas korras. Põhi on kõva ja nii ma tahakski selle jätta - talvel ei ole plaanis sõita. Tahan autot hoida võimalikult originaalilähedase. (Huvitaks tegelikult isegi uunikumitunnistuse hankimise kriteeriumid kui keegi oskab mind mõnele informatiivsele saidile suunata vms)
Peamiseks probleemiks on hetkel kütusesegu. Olen sõitnud 80 km - tankisin just paagi jälle täi ja keskmine kütte kulu linnas tuli 19L / 100km. Käies viskab rammusat bensiinilõhna. Küünlad oli päris tahmased kui maha võtsin ja sädevahe paika panin. Küünlajuhtmed, jagajakaas ning rootor on samuti uued peal. Kaugemale polegi praegu jõudnud. -Ega vaba aegagi ülearu pole, aga eks ma jõudumööda nokitsen, kiiret kuskile pole. Hea meelega küsiks nõu karburatori reguleerimise kohta. Karbussi tüübi kohta ei oska hetkel muud öelda kui, et korpuse peale on kirjutatud "Сделано в СССР" (mootor on 1,2L). Hetkel peab mootri käimiseks toore-hoob olema kogua aeg väljatõmmatud asendis. Sooja mootoriga saab umbes poole peale sisse tagasi lükata, kuid kui veel sisse poole lükata sureb mootor välja.
Eks kellel huvi võib nõu anda.
   
Vasta
#2

Näib, et tõmbab õhku sisselaskesse lisaks, see tingibki vajaduse tooreklapiga segu rikkamaks muuta.
Ma vaataks üle, kas karburaator on ikka korralikult oma jala küljes kinni ja kas sealt õhku juurde ei tõmba. Võimalik on näiteks, et karburaatori jalg on kõver ja sealt veab õhku vahele.

Testimiseks: võta WD40 ja lase seda karburaatori jala piirkonda. Kui selgub, et mootori pöördeid tuleb juurde, otsi viga sealt.

Alternatiivina võid proovida mõne teise sobiva karburaatoriga, neid peaks siinkandis ikka liikuma (külasta lähimat vanametalli koguvat platsi näiteks).

02 oma 1,2-liitrise mootoriga pole muidugi mingi ökoauto, aga sinna 10 liitri peale peaks ta ikka alla saama.

Meie peres loksub selline isend:

[Pilt: 155111117c67d6_o.jpg]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Sain masina kenasti käima. Viga oli kuskil karbussis. Lahenes sellega, et ostsin Ülo Ärist kasutatud karpa ja nüüd käib nii nagu peaks. Külmalt käima pannes tuleb ainult veidi gaasiga aidata, et välja ei sureks, aga muidu täitsa vinks vonks. Küttekulu kah normis nüüd.
Vasta
#4

Tere.

Musta nr.kohta rohkem inffi.leiad www.vanatehnika.ee 

http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewforum.php?f=7   

Tervitustega Allan.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#5

Tere! Mis autost saanud on ?

Tegelen tehnikaga! Smile
Vasta
#6

Kas nende Vaz 2102 ja näiteks ka 2104 tootmisarvud olid kõvasti väiksemad, kui teistel sedaan kerega Vaz-del? Ei ole just vene masinate spetsialist aga neid tundub kuidagi vähem järele jäänud olevat.
Vasta
#7

Tallinnas Harju tn raamatupoes on 2102 sisaldav Zigulide osade kataloog aastast vist 1974, hind alla 10 euro. Selle abil saaks hetkeolukorra originaalilähedust uurida, kui tõesti must number mõttes.
Vasta
#8

Auto on pärast klõbina tekkimist mootoris pikemat aega seisnud. Sai teine 1.5L mootor hangitud. Tüdruksõbra samuti seisma jäänuda sigulli alt tuleb sellele viiene kast. Ilmnes siiski, et nii mõnigi koht kerel tahaks keevitamist saada. Lanseronid said juba paigad peale, koopad ja karbid tahaksid veel ülekäiamist. Tahaks suveks sõitma saada, aga eks näis kas leiab selleks kõigeks aega... Musti numbreid taga ajama ei hakka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#9

(08-04-2018, 03:09 AM)aadut Kirjutas:  Auto on pärast klõbina tekkimist mootoris pikemat aega seisnud. Sai teine 1.5L mootor hangitud. Tüdruksõbra samuti seisma jäänuda sigulli alt tuleb sellele viiene kast. Ilmnes siiski, et nii mõnigi koht kerel tahaks keevitamist saada. Lanseronid said juba paigad peale, koopad ja karbid tahaksid veel ülekäiamist. Tahaks suveks sõitma saada, aga eks näis kas leiab selleks kõigeks aega... Musti numbreid taga ajama ei hakka.
Viiesele kastile kindlasti hea täissüunt õli sisse (nt. Shell Spirax S5 soovitavad mitmed vene allikad) ning kogus kindlasti ettenähtud 1,6l, rallimehed soovitavad panna 0,1-0,2 liitrit selle lisaks et kindlam oleks.
Võibolla täiesti teadaolev informatsioon juba, aga igaks juhuks mainin ära kuna viieste kastide lagunemine on vist üks levinuimaid tagaveoliste Ladade probleeme. Vigaseks sõidetud kaste on pidevalt müügis olematu hinnaga, samas kui korras kasti suht. harva ja kallilt.

Kui juba karpe tegema hakata, siis mina mõtleks ka karbiliistude peale, annab välimusele väga palju juurde. Neid ei pea üldse originaal tüüblitega panema, sobib ka nt. hea kahepoolne teip.

Igal juhul palju edu masinaga! Smile
Vasta
#10

(08-04-2018, 10:59 AM)mossepower Kirjutas:  Kui juba karpe tegema hakata, siis mina mõtleks ka karbiliistude peale, annab välimusele väga palju juurde. Neid ei pea üldse originaal tüüblitega panema, sobib ka nt. hea kahepoolne teip.

Ma natike kahtlen,et need liistud seal teibiga püsivad.

Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#11

(08-04-2018, 12:53 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(08-04-2018, 10:59 AM)mossepower Kirjutas:  Kui juba karpe tegema hakata, siis mina mõtleks ka karbiliistude peale, annab välimusele väga palju juurde. Neid ei pea üldse originaal tüüblitega panema, sobib ka nt. hea kahepoolne teip.

Ma natike kahtlen,et need liistud seal teibiga püsivad.
Seda originaal liistu,mis on plekist vist selle teibiga eriti seal püsida ei taha.05-tel oli see plast liist teibiga ja nendelgi olid mõne aja pärast otsad lahti.Pori ja vesi lähevad vahele ja hakkab otsi kergitama.
Olen kunagi klaasi liimiga pannud,siis püsivad küll.
Vasta
#12

(08-04-2018, 16:57 PM)jawamees Kirjutas:  
(08-04-2018, 12:53 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(08-04-2018, 10:59 AM)mossepower Kirjutas:  Kui juba karpe tegema hakata, siis mina mõtleks ka karbiliistude peale, annab välimusele väga palju juurde. Neid ei pea üldse originaal tüüblitega panema, sobib ka nt. hea kahepoolne teip.

Ma natike kahtlen,et need liistud seal teibiga püsivad.
Seda originaal liistu,mis on plekist vist selle teibiga eriti seal püsida ei taha.05-tel oli see plast liist teibiga ja nendelgi olid mõne aja pärast otsad lahti.Pori ja vesi lähevad vahele ja hakkab otsi kergitama.
Olen kunagi klaasi liimiga pannud,siis püsivad küll.
Täna sattusin juhuslikult otsinguga selle teibiinfo algallikate peale (Link1Link2).  Niiet täitsa edukalt saab teipi antud eesmärkidel kasutada. Soovituslik oleks ehk liistud enne seestpoolt mõne kivistuva/vormitava ainega täita nagu Link2 soovitati.

Eeldan, et ksf.-tel kogemused kehvade teipidega ja kohe kindlasti ei anna venkude iidset 05-e karbiliistu teipi tänapäevastega võrrelda.

Saab ka klaasi liimiga panna, aga sellisel juhul liistud igaveseks karbi küljes, samas teibi saaks tulevikus vajadusel kuumaga lahti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne