Kodumaa pinnal tagasi ning prrrr, küll on külm ja niiske ikka meil siin... aga sellest me räägime hiljem.
Käisin siis õlifiltrit otsimas, õigemini alguses saatsin proua sellele võimatule missioonile. Enamus poodidest polnud kuulnud ega näinud sellist isendit, japanparts'ist oleks saanud ca 20€ eest tellida. Seadsin siis sammud sinna kuhu oleks pidanud kohe alustuseks minema, Veoautoring.
"Mis, ahjaa baldwin B7144, oot kohe toon laost- 8€ " Sellega siis asi korras, uut tosooli ka üks suurem plänn näpuotsa ja tagasi garaasi. Õliga oli lihtne, jahutusvedeliku asemele kallasin vee-tosooli ja deltaforsi segu ning tegin pilliga paar kiiremat ringi, peale mida kordasin sama protsessi puhta veega. Peale kolmandat korda võis juba väljuva vedeliku värvusega rahule jääda ning peale mõne 1985a paigaldatud lõdviku väljavahetamist sai siis korralik tosool ka lõpuks mootorisse. Nüüd jõuame jutuga tagasi algusesse, kuradi külm on väljas ja mingit valget kõntsa sajab ka taevast alla. See poleks üldse segav faktor kui putkas sees paar kraadi sooja oleks. Aga ei!
Vedasin siis puhurile uued juhtmed ja paigaldasin lüliti, on ja off. Algul lasin peale 24v mida oli ilmselgelt palju
, siis võtsin voolu läbi muunduri(keegi hea inimene oli kunagi sinna suure scania muunduri paigaldanud) ning peale seda olid puhuri pöörded mõistlikuse piirides. Peale katse-eksitus meetotit said puhurile juhtmed õigetpidi peale ning juba hakkas kergelt sooja tulema, kui kõik üleliigsed avad puhurikorpuses olid kaetud siis sulas ka lõpuks klaasilt jää. Enne kõike seda katsin jahutusradika eest kinni kuna katteribisid seal enam ei ole. Termostaat toimib.... mingil määral.
Nüüd tegin paar ringi ning tuleb tunnistada et tegu on igati korraliku talveautoga, suhteliselt hästi juhitav ning külg-ees sõit käib asja juurde. Komplekti rattakette viskasin ka kaasa, nö igaks juhuks.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB