Postitused: 180
Teemad: 16
Liitus: Feb 2012
Maine:
0
Tere
oleks tarvis roostevabast materjalist "detailid" üle lakkida, et need säilitaksid oma välimuse.
on kellegil kogemuse, millist lakki kasutada?
Osad ukselingid on üle lakitud aga odavamatel kulub lakki kiirelt maha, samuti on osad külmkapid lakiga üle lastud, kuid ilmselt külmkapi lakk liialt pekme minu jaoks.
Postitused: 650
Teemad: 48
Liitus: Jul 2003
Maine:
6
21-08-2014, 15:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-08-2014, 15:26 PM ja muutjaks oli
pvr.)
Tavaliselt läheb lakk ennem koledaks kui RV. lisaks kui RV pinnal mingi häda tekkib võtad kätte ja nühid uuesti läikima, kui lakil mingi jura on võta kõik maha ja uus selga. Muidugi peab õiges kohas õigeid materjale kasutama. Roostevabu teraseid on erinevaid, kõigil on erinev kasutusvaldkond ja hind. Huvitav oleks teada mida sa lakkida tahad?
Postitused: 187
Teemad: 1
Liitus: Jul 2013
Maine:
2
Mm, ma lasen poleeritud metallidele esiteks peale plastikrunti- tagab nakke ja siis selga tavalise 2 komponentse autolaki. Kergelt tuhmimaks ja kollakamaks läheb detail küll.
Kuumakindlusest ei oska midagi rääkida, samas enda (mul küll plastikrunt-täitevkrunt-värv-lakk) ja tuttava JAWA (kõrgläikesse sügatud alumiinium) mootorikaantelt pole midagi maha tulnud veel. Sisselakitud mootorikarterid pole veel nii palju "elu näinud".
Kulumiskindluse tagab korralik keraamiline või kriimukindel lakk.
Muidugi kui on roostevaba, siis ei tasu see müramine rahalises mõttes ära. Lihtsam on aeg-ajalt asi-ese-detail üle poleerida.
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Ei saa eriti aru miks on vaja roostevabad detailid üle lakkida? Alumiinium läheb tuhmimaks ja hakkab veidi korrodeeruma aga roostevabaga ei tohiks küll midagi juhtuda.....aeg ajalt võib tõesti kergelt üle poleerida aga lakkimisest kuulen ma küll esimest korda.
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Postitused: 180
Teemad: 16
Liitus: Feb 2012
Maine:
0
23-08-2014, 09:44 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-08-2014, 09:45 AM ja muutjaks oli
juss.)
Kui on tegemist harjatud või lihvitud roostevaba, millel paistab iga kriim välja, mis juurde tekid.
Korra kuus asja üle poleerimine pole minu jaoks lahendus, lahendus on korra ja korralikult tegemine, et edasised tegemised välistada.
Leidsin mingi tikkurilla laki, millega lakitakse ka alumiinium velgesid, ideeliselt võiks olla piisavalt tugev ja hea nakkega, aga ennem ei tea, kui järgi ei proovi.
Postitused: 3,671
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
tuulasin natuke netis, et leida soojuspaisumistegureid. Mulle oli kinnistunud arusaam, et RV on nn tavaterasega võrreldes suur soojuspaisuja. Mis tähendaks, et välitingimuste puhul tuleks pinnakatte valikul seda aspekti arvesse võtta.
aga ei paista see külg tegurite võtmes dramaatiline - RV joonpaisumistegur on terasest justkui vaid veidi suurem, ruumpaisumistegur ca 1,5 korda suurem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_expansion
ehk oskab keegi seda külge valgustada?
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 1,070
Teemad: 29
Liitus: Mar 2006
Maine:
10
26-08-2014, 07:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-08-2014, 07:23 AM ja muutjaks oli
ahtos.)
Kas kilega pole võimalik katta.Millga on rekkade piimapütid üle tehtud?
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Enamus siin pakutavast nanoplöginast käib värvi ja laki peale. Minu toodud link olema vist nanosüsteemil põhinev lakk (mida iganes see siis ei tähenda

).
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 35
Teemad: 1
Liitus: Dec 2014
Maine:
0
See temadur on tavaline tööstuslik pur lakk. RV peale ei taha eriti miski kinni jääda, rääkimata mingist suvalisest tikkurila lakist. Velgi värvitakse sellega, sest ta on tugevam, kui keskmine autolakk. Läheb ka ilmselt paksema kihina peale. Tööstuslikud lakid on enamikel värvifirmadel olemas, tikkurila teiste toodete kvaliteeti tundes ei usu, et tikkurila neist parem on. Aga roostevabast rääkides, siis on olemas spets rv mõeldud kruntimisvahendid, aga kust saab, ei oska soovitada. Ma soovitaks üle kleepida, või jätta nii nagu on. Külmkappide lakk on tõesti pehme, aga võibolla sellepärast, et tegemist polegi tavalise pur lakiga, vaid mingi plastikuga?
Kui ikkagi on tõsine huvi ise kodus leiutada, siis ma prooviks enne värvimist pinna näiteks fosforhappega üle pesta. Kui kannatab, siis ma prooviks ka pinda enne lakkimist kergelt matistada. Näiteks pesta fosforhappe ja peenikese karukeelega. Kui on mingi spets viimistlusega pind, siis loomulikult võib juhtuda, et nühkimine tuleb ära jätta. Enamik metallide pretreatmente lihtsalt sisaldab fosforhapet mingil kujul. Enamik metalli värvimise protseduuri kirjeldusi algab ka lihvimise või pritsimisega. Seda muidugi teha ei saaks.