Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Kas kellelgi on pakkuda (müüa või laenata) freese 24 mm läbimõõduga klapile?
Pesa nurk on 45 kraadi.
Ford Focusel oleks vaja teha soveldamise eeltöö.
Postitused: 203
Teemad: 19
Liitus: Oct 2005
Maine:
2
Kui see Ford ei ole just vihavaenlase oma, siis ei soovita klapipesadele freesiga kallale minna. Olen igapäevatööks remontinud plokikaasi viimased 20 aastat. Siiani olen saanud läbi ilma klapifreesideta. Freesi puuduseks on see, et kuhu poole vart lükata, saelt poolt ta ka võtab. Tihti tuleb klapipesa toetuspinna ideaalseks saamiseks pesa materjali nii palju ära lõigata, et klapp läheb liiga sügavale. Siis päästab ainult klapipesa vahetus.
Tänapäeval lõigatakse klapipesi teraga, kolm faasi korraga. Plokikaas on spetsiaalses rakises ja lõikeriist on peale juhtpuksi toetatud ka ülevalt. Viimased ligi 10a. kasutan digitaalselt tsentreeruvat abivahendit, mis tagab juhtpuksi ava ja klapipesa samatelgsuse. Tänu sellele lõigatakse klapipesa minimaalselt ja ainult niipalju, et saada ideaalne, ühtlane kandepind. Kui klapp lihvida korralikus lihvpingis, siis saame nii hea tulemuse, et võime soveldamise operatsiooni ära jätta. Mina olen siiski kindluse mõttes kergelt üle soveldanud.
Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun
www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
30-12-2014, 00:43 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-12-2014, 00:44 AM ja muutjaks oli
phyl.)
Nõustund eelkõnelejaga, et vanakooli freesiga pole mõtet ligi minna. Teed endal elu lihtsalt keerulisemaks.
3 faasilise lõikuriga võtad mõne kümnendiku maha ja tulemus on tavaliselt ideaalne.
Kui klapi tööpind on hästi käiatud ja pesa lõikus on 100 prossa õnnestunud, siis polegi sooveldamist vaja. Kontrollid vaakumiga ja kui vaakumit hoiab nõutud normi, siis milleks enam sooveldada? Paremaks enam ei saa.
Kui endal pole vahendeid, siis kaane remont 16 klapisel kaanel on 160 euri, mis on garantiiga töö.
http://www.astromoto.ee/kapitaalremont/
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Huvitav, kes sellised freese enam üldse ei liigu. See 160 okupatsioonieurot pole probleem, aga vanast harjumusest tahaks ikka ise teha. Ma korra soveldasin, aga paraku pärast 20 000 jooksis üks vl klapp nagu mahlakask ja üks kergelt immitses. Ülejäänud olid korras.
Kunagi tegin volvo 440-l ja kestis 50 000 km probleemideta, klapid oleks veel kestnud, aga silindrid läksid ellipsisse ja mootor prahimäele.
Seega tegemiseks potentsiaali on, kui freese kasutada ja korralikult teha.
Küsimus ikka üleval. Järsku keegi leiab kuskil vedelemas sellises mõõdus freese.
Probleemsed on väljalaskeklapid, sisselaskele sobisid veneaegsed freesid ja asi tehtud.
Samas on väljalaskeklapid pisikesed ja väga põlemisaltid.
Postitused: 610
Teemad: 4
Liitus: Oct 2009
Maine:
7
Asjad olemas,aga Sa ei reeda asukohta või tel nr.
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
30-12-2014, 16:33 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-12-2014, 16:42 PM ja muutjaks oli
jurkman.)
Põhiliselt olen Tallinnas, aga nädalavahetustel Valgas
(30-12-2014, 16:06 PM)_rein_ Kirjutas: Asjad olemas,aga Sa ei reeda asukohta või tel nr.
Postitused: 6,857
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Asukoht (ligikaudne) ja telefon peaksid olema profiilis kohustuslikud. Kui hirm nuuskurrobotite ees liiga suur võib ju mõne numbri sõnadega kirjutada...
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Mis hirm siin ikka,
Algi 57 Tln
tel 58212721
jyri.saar@atko.ee
andke teada,
täna õhtul vast mitte, kui pole soovi kuulda joodiku lällamast. Uuest aastast olen vormis.
Postitused: 701
Teemad: 18
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Ma pole küll automootoritega väga kursis aga väikemootoritel on see asi , et klapid on pehmemad kui klapipesad. Ehk siis praktikas üks klapipesa kestab 2-3 klappi ära isegi kui liiva saab. Kui uue klapiga klapp pidama ei jää oleme lasknud lõigata.
Ainult soveldamist pole teinud. Lisaks ei saa välistada seda, et klapid on pealt kaetud kõvema kihiga mis tuleks soveldamisega maha.
www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
On klappe, mis on spetsiaalse kattega, et klapp ei juhiks sooja ja ei kuluks. Küll aga enamus mootorid kasutavad tavalisi klappe, mis on üldiselt ühtlasest sulamist tehtud.
Jah karastatud on klapi tööpinda ja klapitapi osa alati, kuid see ei ole ainult pinnapealne.
Come to the dark side, we have cookies!