Hüdro/roolivõimu pump DIY projektiks
#1

Terv,

Plaanis ühele vanale aparaadile hüdrorool teha. Kõik ongi juba valmis, kuid ei ole leidnud sobivat pumpa.
Pumbale peaks saama kinnitada rihmaseibi (st laagritel võll nagu auto roolivõimu pumbad), kuid mis asja eriliseks teeb on see, et rihmaseib peaks olema kiilrihma jaoks ning tavapärasest geneka rihmast laiem. Peast hetkel ei mäletagi, kuid rihm ülevalt vist 15mm lai.
Pumba töösuund vastupäeva, soovituslik tootlikkus 4-8cc/rpm.
Hea kui sellist asja kuskilt Tallinnast leida oleks.
Ootan soovitusi kuhu võiks oma murega pöörduda.
Vasta
#2

Suvalises lammutuses peaks roolivõimu pumpade valikut päris palju olema. Iseasi kas nii laia rihma jaoks leiad või pead rihmaseibi eraldi vahetama hakkama. Ise sain lammutusest pumba viimati 10 euriga. Rihm aga läheb umbes 10-millimeetrine. Pöörlemissuund on neil enamasti (vähemalt esiveolistel autodel) päripäeva rihmaseibi poolsest otsast vaadatuna ja mulle ka sedapidine sobis hästi. Tegin selles osas ka natuke eeltööd internetis ja võimalik, et näiteks Honda toodangus võib olla teist pidi pöörlevaid mootoreid. Antud lammutuses olid igatahes vastavad mootorid ka kõik põrandal reas ja hammasrihma paigutuse järgi oli ära näha, kumba pidi pöörlemine ette nähtud.
Vasta
#3

Ok, oskab keegi välja tuua ka vastupäeva käivaid mootoreid? Siis oskaks vastavaid pumpasid küsida. Lammutuses kohapeal ei osata paraku pöördlemissuuna kohta midagi öelda.
St auto mudel ning väljalaske aasta kus on CCW mootor.
Vasta
#4

Vaata Honda poole!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

Vaatasin siin netis traktoritele mõeldud pumpasid ning tekkis küsimus, et kas koonusvõlliga pumpadel on pumba sees võllil laagrid olemas?
Koonusvõll peaks iseenesest eeldama mingisugust rihmaratast ning seeläbi külgkoormust? Või mis kinnitusvariandid koonusvõllile veel on? 
Näiteks selline pump (pöörldemissuund on küll vale) http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...ct_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=16662&category_id=920&option=com_virtuemart&Itemid=3&lang=et
Vasta
#6

Paljudel neil rv pumpadelgi laagrid sees on, istuvad neist enamus puksidel või suisa otse korpusel.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#7

ega see rihma pinge nii meeletu kah pole, et kohe pumba võlli läbi korpuse sööb juhul, kui on isegi puksi peal.
Vasta
#8

Teist pidi pöörleva pumba installid lihtsalt teist pidi külge ja probleem lahendatud.
Vasta
#9

Enamikele hüdropumpadele ei saa panna rihmaratast otse võllile ilma laagripukita. Või no saab, aga ta lihtsalt kooleb ära. Rihma pingutades on päris viisakas koormus.
Võtad vene pumba NŽ 10 näiteks. Neid on saada mõlemat pidi pöörlevaid. Sinna otsa ehitad laagripuki kasutades näiteks mingi Bellarussi või misiganes vene traktori mootoriploki küljest seda detaili, kus on sobiva nuudiga võll NŽ pumba jaoks ja sinna aretad meeldivas mõõdus rihmaratta. NŽ pumbale pead ostma ka pumba külge käivad "kõrvad"(sisendid või vahetükid), mille pealt siis lähed mingite üleminekute abil edasi tänapäevaste hüdrovolladega. See on säästuvariant leidurile. Lääne hüdropumpasid leiab erinevatest hüdraulikatavaariga kauplevatest ettevõtetest, kust saab ka kohe lääne laagripuki ja sinna otsa sobiva rihmaratta. Kogu kompott läheb ilmselt kuni 10x kallimaks kui säästuvariant. Ja kolmas variant on võtta mõne auto pealt roolivõimu pump. Ilmselt rihm on 13mm kiilrihm, mida kohtab ka autodel.
Vasta
#10

Hetkel sai olemasolev T-25 traktori 10ccm vastupäeva käiv pump tugilaagri abiga aretatud ning esijalgu vähemalt toimetab kenasti. Pumba peale/väljavoolule keerasin 3/8" keermed kuhu läks nippel ning hüdrovoolikud siis otse otsa.

RV pumba pronksist puks kestab samuti väga hästi (kõigil tõesti laagreid ei ole). Kuid alumiiniumkorpuses traktorite vms pumbad neil istub võll enamasti otse vastu alumiiniumkorpust ning see asi sureb rihmasurve all kiiresti ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne