(16-01-2015, 10:21 AM)v6sa Kirjutas: Miks peaks jäiga sillatala pikendamine nii, et ratas liigub lehtvedrust kaugemale, oluliselt haagise käitumist muutma? Palun füüsikalist põhjendust.
Ilmselt muutub veidi külgsuunalise kõikumise iseloom, kuna silla kaldumine väheneb, mistõttu väheneb ka vedrude kokkusurimine sama rattatõusu juures.
Miks see 10+10 cm oluline on? ATV peaks ju suutma vaevata üle rattakoopa ronida
Sest jõuõlg, millega vedrule mõju avaldatakse, pikeneb. Kui nt ratas sõidab august läbi, on vedrutada "lihtsam". Muud moodi ei mõjutagi.
ATV suudab küll üle koopa ronida, aga siiski mugavam on ilma ronimata. Eriti kui on sahk ees ning kõik on lumest märg ja libe. Koopa kõrgus tuleb ca 20-25 cm (peast ei mäleta hetkel). Madalamaga ei mängi välja. Jah, annab panna "ribisid" ja mida kõike veel, et poleks libe, kuid ikkagi.
Alternatiivne variant oligi see, et ronib üle koopa. Ning et see toimuks sujuvamalt, siis koobaste kõrvale (sissepoole) veel koopa kuju järgivad polditavad kõrgendused teha. Seda siis selleks, et ratas ei peaks vaid ca 5 cm laiuselt koopale toetuma, vaid sõidaks täies laiuses üle. Vastasel juhul kisub lenksu viltu. Reeglina kärule ajades ise peal ei istu.
Aga silla laiendamine annab lõpptulemuse parema, kuigi tööd on tsipa rohkem.
Ideaalne oleks raami ka laiendada, aga ma nii palju ei viitsi ehitada (raam uuesti pikuti pooleks lõigata ja mõlemale poole pikitala jupid vahele keevitada.