Statsionaarmootorid.

Kuu aega nikerdamist ja lõpuks sain selle mootori normaalsel režiimil käima. Esimesed käivitamised olid küll juba üsna ammu, aga no ei tahtnud see mootor käima minna ja käima jääda. Vea otsimine oli vaevaline. Kahtlustasin alul, et pumba klapid ei pea. Kuid seal oli mingi sodi vahel ja peale puhastamist justkui hakkasid pidama. Hiljem ikkagi selgus, et ei kõlba - need olid plastmassklapid ja survet ikkagi ei pea, sellised sobivad ainult tagasivoolu peatamiseks. Tuttav treial tegi siis uue kuulklapi. See pidas korralikult. Aga pumba õhutusventiil lasi läbi , imevähe küll aga siiski piisavalt palju, et kütet koos õhuga pihustisse pumbata. Selle tegin uue aga jama jätkus ikkagi. Pidevalt oli küttes õhk sees. Kuna plunžer on üsna kulunud, siis kahtlustasin, et imemise ajal ebatiheduse tõttu pump mitte ei ime paagist kütet, vaid tõmbab plunžri vahelt õhku. Ja vana peremees ka ütles, et küte peab pumpa isevoolu teel tulema, paak peab olema kõrgemal. Mul ei olnud seda paaki kusagile riputada, ei saanud isevoolu pumbale tekitada. Hakkasin teist paaki konstrueerima. Aga siis ei meeldinud mulle, et paagist tulev kütusevoolik on pidevalt niiske. Arvasin, et kusagilt ikkagi tilgub läbi ja ilmselt võib sealt ka õhku sisse tirida. Voolik oli vana, riidekihtidega. Ja selguski, et voolikul mikropraod sees. Läbi just ei tilkunud, aga märg oli ja hõrendusel kiskus õhku sisse. Peale uue vooliku paigaldamist hakkas juba looma. Suurte pööretega käib see mootor ühtlaselt, aga minu arvates liiga kiiresti. Ja hüppama kipub ka.Madalatel pööretel hakkab toimetama tsentrifugaalregulaator. See on üsna kulunud ja toimib aeglaselt, seetõttu pöörded kõiguvad. Pöörete lisamine toimub pumba hoova piiriku poldi keeramisega. Igatahes nüüd mootor käivitub poolest pöördest.

https://www.youtube.com/watch?v=kmKFRbTtjyI
Vasta

Ei ole küll tegu statsionaarmootoriga, aga ehk saab siit abi sellegipoolest. Olen nimelt hädas Proletar 5-ga. Ksf Harlep on hüva nõu jaganud, kuid jagu ma mootorist sellegipoolest ei saa.
Tehtud tööd:
1. Põlemiskamber nõgist puhtaks. Silindri seintel mingeid ebaloomulike kulumisjälgi ei tuvastanud. Kolvirõngad olid terved ja liikusid vabalt
2. Klapid üle kontrollitud, poole tunni jooksul ei tulnud tilkagi diislit läbi. Klapivahed said paika, 0,5mm hetkel
3. Originaal karburaator on asendatud vene K-16ga. Karburaator sai puhtaks pestud ja puhutud, nõelklapp peab ilusti
4. Magneeto on M124 Б3, säde ilus sinine, 3-4mm. Süütemoment on praktiliselt ÜSS-s
Sümptomid:
Kõige lootusrikkam on esimene käivitus, peale üleöö seismist. Topkatäie müdistab kenasti maha ja siis on ka kõik. Edasistel katsetustel on ainult üksikud kaootilised plahvatused ja kipub lööma karburaatorisse. Hilisema süütega on täpselt samad sümptomid ja varasemaga ei taha üldse häält teha.
Ehk on kellelgi hüva nõu anda, kust veel kotermanni otsida?
Samas olen avatud ka originaalkarburaatori pakkumistele.
Andrei
56358787

EDIT:
See ikka nii, et kui ei virise ja kaeba, ega siis midagi muutu. Hing ei andnud rahu, läksin veel kuuri alla katsetama. Ja ta töötab! Pisut sai veel süüdet seatud, kontaktid puhtaks ja karpa segukruvi 2 tiiru lahti. Liiga lihtne Big Grin. Katsun homme väikse klipi ka teha, ise pole netist veel Proletari leidnud.
Vasta

Sai üks ühesilindriline Lombardini diisel ellu äratatud.
Kõrgsurvepump, pihusti ja paak olid pruuni roosteputru täis. Pump ja pihusti said detailideks võetud ning ära puhastatud. Ja ellu ta ärkas!
Video siin> https://www.youtube.com/watch?v=MGGkUwSRnq0&feature=youtu.be
Vasta

Olen üritanud igal kevadel mõne enda jaoks uue  statsionaari käima saada. Nüüd ka ilm juba kevadine, mõtlesin , et prooviks õige .... Tegelikult peaks alustama selle jutuga hästi kaugelt, nimelt Türi nimelisest kohakesest. Seal Türil elab üks mees , kellele meeldib teiste häid plaane torpedeerida. Ja talle meeldivad kõikvõimalikud Saksa tsiklite jupid. No nägi ta ükskord minu käes ühe DKW generaatorit ja enam rahu ei andnud ja nagu klassikud ütlevad : " Seda kassid ostaksid". Ikka  "müü ära" ja "müü ära". Lõpuks halastasin ta peale ja müüsin generaatori talle. A siis selgus , et raha tal ei ole. Ja üleüldse on ta üks vaene mees ja parema meelega ta  peaks seda generaatorit kingituseks. Lõpuks lubas ikka järelmaksuga tasuda. Nüüd oli siis juba 7-8 aastat seda järelmaksu tiksunud või siis ka mitte , aga lõpuks oli ta leidnud kusagilt vanarauaplatsilt ühe vana mootori. Ja ebaausa vahetuse tulemusena olin ma siis vägisi sunnitud selle mootori vastu võtma.  No mootor muidugi hukas mis kole. Kunagi eelmise sajandi teises veerandis Ameerikas tehtud. Briggs & Stratton BP mudel, spetsiaalselt Venemaale tehtud.
https://www.youtube.com/watch?v=WxUyobmC_IQ

Uurisin seda mootorit natuke ja remontisin. Ja nii nagu teada , need Briggsi mootorid on surematud. Nii ka see. Kondekas oli surnud, selle panin uue. Karbussist võtsin konnad ja teod välja. Karteris vahetasin õli tänapäevasema vastu, kuid ka vana õli oli ilus tumekollane. Üles silindripeasse tegin käivitusklapi , uuematel käib sinna küünal ja "topkat" ei saagi panna. Ja peale paari tõmmet hakkaski tööle, karpat üritasin reguleerida , enam-vähem toimib. Pööreteregulaator isegi toimib. Sumbutaja on puudu ja veel ka mingid tuulesuunaja-plekid mootori pealt ,
Külmkäivitus - https://www.youtube.com/watch?v=y0M1rBeAP_g
ja veel üks käivitus sooja mootoriga https://www.youtube.com/watch?v=eIngEJK8X_E
 
Vasta

Lennuki küünla oled ka ära vahetanud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Selle lennuki küünlaga läks jah natuke kehvasti. Piip on koos küünlaga ja piibu sees olev kummilutt oli jahuks muutunud. Üritasin seda mingi voolikujupiga asendada, aga ikka jooksis säde massi. Ja kui ka läks säde sealt edasi, siis enne keskelektroodi leidis ikka mõne vale tee. Paar veekindlat küünalt on mul veel, aga neil on keere teine ja keere on ka lühem. Seal küünla ava silindripeas selline imelik - silindri pool otsas on ainult u 2,5mm ava ja läbi selle peab siis küttesegu süütamine toimuma. Kui säde jääb avast liiga kaugele , siis süütamist ei toimu. Ja tavalisel küünlal on keere natuke lühem, ei ulatu õige kohani. Praegune küünal ka ilma seibita, seibiga käima ei saa. Korra juba mõtlesin, et puuriks selle ava suuremaks, aga esialgu jätsin niisama. Ma olen kusagil näinud ilma külgelektroodita küünlaid ja kui saaks õige pikkusega sellise kusagilt, siis see võiks seal isegi toimida - keskelektrood läheks siis ilusasti augu keskele ja säde jookseks korpusesse. Lennukiküünal on kah külgelektroodiga, ei tea, on see originaal või mitte.
Vasta

Pagan võtaks, nii hea mootor, tuleb välja! Ma mõtlesin nüüd natuke ümber, tahaks seda ikkagi tagasi! Aga enne võiks ilusasti ära värvida ja sumpsi ka kusagilt otsida, sest mina ennast alt tõmmata ei lase.... Generaatorit ka ei saa paraku tagasi anda, selle olen plaaninud sõber Armexile anda.
Vasta

Ei tea kas läheb teemasse aga on kellelgi kokkupuuteid sellise ühesilindrilise diisliga mille nimeks Andisanets?
On selle remondiks näiteks kolbi ja rõngaid võimalik leida teiste N.liidu masinatest näiteks DT-20?
Netist ei paista leiduvat midagi selle mootori kohta kuna kindlasti on tal veel mingi teine nimi.
Ainus mis leidub on arhiivipilt ja sedagi pumba poolt mitte mootorist.
http://www.muis.ee/museaalview/1169763
Ometi peaks olema tegu suht paljutoodetud mootoriga?
Vasta

Ise küsin ja vastan.
Tegu siis sellise asjaga  http://www.agrovodcom.ru/reference/7.php ja töötavana näeb selline välja
https://www.youtube.com/watch?v=Ue3OQHQ2BTA&x-yt-cl=85027636&x-yt-ts=1422503916
Üllatuslikult sattus silma ka selle lääne analoog.
https://www.youtube.com/watch?v=RSI8VQQCA9U&x-yt-ts=1422503916&x-yt-cl=85027636
Eks igaüks teeb omad järeldused kes kelle pealt maha tegi...
Vasta

Minuni jõudis veel üks statsionaar, seekord siis Nõukogude armee puutumatutest tagavaradest. Keegi on sellele kunagi tõsisema remondi teinud, koostamisel on ohtralt õlivärvi kasutatud. Mootor ise siis D300 , kahetaktiline ja ühesilindriline õhkjahutusega bensiinimootor. Ei midagi erilist ja üks selline natuke vanem mudel on mul juba olemas. Aga originaal kastiga koos neid vist eriti ei liigu. Kuna ruumi garaažis eriti ei ole, siis hea meelega vahetaks selle mootori millegi huvitava vastu.
https://www.youtube.com/watch?v=fCpgwlX7I18
Vasta

See roheliseks värvimata D300 oli tsiviilis ju sama levinud, kui Zid 4,5. Sõjaväes kuuekümnendatel küll kahetaktilisi (peale Druzba) ei kohanud. Tasakaalustus sel nii nigel, et valveta jätmisel võib vaenlase poole hüpelda.
Vasta

(02-03-2015, 01:59 AM)pen.skar Kirjutas:  Sõjaväes kuuekümnendatel küll kahetaktilisi (peale Druzba) ei kohanud. Tasakaalustus sel nii nigel, et valveta jätmisel võib vaenlase poole hüpelda.

Mina olin sõjaväes 1984-86, eesrindlikus ja eeskujulikus õppebaasis, meil oli ainult üks 4-taktiline  - UD2 koos generaatoriga. Seda ei kasutatud, sest soojast peast käima ei läinud, ainult külmana esimese paari matsuga oli lootust. Ülejäänud väike- ja statsionaarmootorid olid meil kõik kahetaktilised - igas haagises 2СД koos generaatoriga, lisaks mõned veepumbad sama mootoriga ja mõned ka sarnasega, kuid natuke väiksemaga, sellel oli käivitamiseks midagi Družba starteri laadset , küljest ära võtta ei saanud. Ja paar väikest keevitusgeneraatorit oli, mootori marki ei mäleta, aga bensiin käis sinna koos õliga - järelikult kahetaktilised. Suur SAK oli volga mootoriga. NZ-s olid kastides D300 mootorid koos generaatoritega, aeg-ajalt tehti neile kontrollkäivitust. Mul küll meeles ei ole, et neil mingeid erilisi tasakaalustusprobleeme oleks olnud. Kastid olid tumedamat rohelist värvi, mootorid enamuses ka tumerohelised. Kuid oli ka paar halli ja paar hallikas-sinist. Družbade asemel olid paar Taigat, neid ei kasutatud, kuna vajadus puudus. Meie väeosas 4-taktilisi väike- ja statsionaarmootoreid millegipärast peaaegu ei olnudki.
Vasta

Seoses ühe vana mootori elustamiskatsetega tekkisid mõned küsimused. Nimelt peaks sinna käima jahutussüsteemi väike kolbpump. See saab käitamise väntvõlli ekstsentrikult ja siis kolb liigub silindris üles-alla ja pumpab vett. Kolvi diameeter umbes 15-20mm ja käik ka samas suurusjärgus. Korpus peaks justkui olema malmist, klapid pronkskorpuses. Kas on keegi sellist kolbpumpa lähemalt näinud või näppinud? Kas iga kord peale töö lõppu tuleb selline pump lahti võtta ja kuivatada, et ta rooste ei läheks või kinni ei oksüdeeruks? Süsteem iseenesest väga lihtne ja lollikindel, aga loogiliselt võttes peaks seismisega vist kinni jääma. Tänapäeval võimalik muidugi kapronist silinder ja kolb teha, aga vanasti ju selliseid materjale ei olnud. Ei leidnud ühtegi sobivat videot sellise pumba kohta kahjuks, kuid olen neid kusagil näinud. Tootlikkus on muidugi väga väike, aga mootori jahutamiseks piisab. Ja videotel igatahes lekkeid ei ole näha, ei tilgu läbi kusagilt. Huvitav oleks teada, kuidas see asi täpselt toimib, ilmselt pean hakkama ühte sellist pumbakest ehitama. Esialgu ei ole mul mitte ühtegi detaili sellest olemas ja isegi pilti mitte.
Vasta

Vast ikka messinghülss on augus sees olnud või korpus ka messing või pronks?
Kui see asi täiesti originaal ei pea olema, siis membraan juba kolvi asemele?
Vasta

Kas midagi sellist nagu Seileri mootoril? 
https://www.youtube.com/watch?v=VffLy7n20eQ
Vasta

(25-03-2015, 14:47 PM)speedsta Kirjutas:  Kas midagi sellist nagu Seileri mootoril? 
https://www.youtube.com/watch?v=VffLy7n20eQ



Jah, midagi sellist peaks see olema. Kas Seileril on malmist või kollasest metallist pumba korpus? Kuidas on tagatud süsteemi hermeetilisus? Minul peaks olema pumba silinder püstises asendis , keps on otse vända ekstsentriku küljes. Ja kui see vett läbi laseb, siis vesi tilgub otse vända peale. Kui on kellelgi pakkuda müüa sarnast vigurit, siis olen huvitatud.
Vasta

Mäletamist mööda nii korpus kui ka kolb messingust, kolvi küljes oli vist nahk? manset. Kui on võimalust siis teen pilti. 
Vasta

tere.  EELTEADE,13 juunil 2015 Tartus Eesti Põllumajandus muuseumis järjekordne MAAMOOTORITE PÄEV,hakake küünlaid ja leeklampe sättima.
Vasta

Seileri pumba pildid:

   

   
Vasta

Statsionaari-mehed jälle kuhugi ära kadunud, keegi midagi ei kirjuta .... Sättisin siin viimane kuu aega ühte imevigurit, mis lähemal uurimisel osutus Caterpillar´i käivitusmootoriks. Mudel peaks vist olema D7. Oma esimeses elus on see siis olnud traktori käivitusmootor, esialgu vist Kiviõli kaevanduses enne sõda ja pärast Kukruse kaevanduses. Kuidagimoodi kanti seal see mootor maha ja üks hakkaja külamees vedas ta endale koju ning tegi statsionaariks. Huvitav on see, et rihmarattal on ka CAT detailinumber peal, käivitusmootoril ei tohiks sellist rihmaratast olla, ju siis sai kusagilt tellida. Mootor on kahe silindriga vesijahutusega neljataktiline. Väikese omapärana tuleb mainida , et 2. silindri töötakt on pool pööret peale 1. silindri töötakti , tavaliselt sellistel kahepotilistel on töötaktid jagatud võrdselt, st. peale täispööret. Magneeto ei ole originaal , aga muud jupid vist peaks olema kõik originaalid. No küünlad ja küünlajuhtmed ka ei ole õiged. Veetünni installisin ka ise, vana oli puidust ja ei pidanud enam vett. Sellist lahendust , et karburaatori põhjast saab kraaniga sisselaskekollektorisse käivitamiseks bensiini lasta , ei ole ka enne kohanud.


https://www.youtube.com/watch?v=XxQ3IuATnxs
https://www.youtube.com/watch?v=FbfVkGbWFoU
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne