Tervist,
mina olengi see õnnetu (targutaja) autoremondist.
Lugedes Nissani omaniku kommentaare paneb imestama, kui kaugel on vanema jaapani auto omanik tegelikkusest, eriti kui see auto sõidab meie talve tingimustes (oman ka, vanemaid autosid)
Seda tööd vastu võttes oli kahtlus, kas tasub nii roostes autot ikka võtta ja loomulikult ei oska keegi seda arvestada ajas.
Olen täheldanud kahte liiki vanade autode omanikke – need, kes veel sõidavad ja need, kes juba sõidavad, aga töö tund ei sõltu auto vanusest.
Nii roostes autodega on alati suured jamad, kulub rohkem aega, seega ka omaniku raha (seda mõistab iga uuniku omanik)
Tulin inimesele vastu ja võtsin auto töösse (omanik oli käinud KAHEKSAS töökojas - nähes autot öeldi ära).
Kõik vajaminevad varuosad olevat olemas, seega, kui midagi on puudu, siis järelikult on see omaniku mure. Olen harjunud teistmoodi, alustades tööd on kõik asjad kohal , mis jääb üle tagastan hulgilattu.
Tööd teostasime kahekesi, seega iga tund korrutada KAHEGA ( autoomanik sügavalt eksib, kui arvab, et teine mees ei taha palka). Vahet ju pole kas ma remondin kliendi autot üksinda 4 tundi või kahe mehega tehes läheb 2 tundi või siis veelgi rutem.
Rattad ja piduritrumlid tulid ilusti lahti, kuigi piduriklotsid, kinnitused ja vedrud pudenesid ise küljest.
Vastu vaatab 8 roostes mutrit nr. 14, kui rooste maas, kandid kadunud.
Padrun nr 14 - ei sobi, liiga suur
padrun nr. 13 ka ei sobi, ikka suur
Sai siis soojendatud induktiivvooluga mutreid vaarikapunaseks, padrun nr. 12 , kuvaldaga pikki padrunit, tekitades uusi kante ja ongi lahti (seda tööd tehes tuulutasime töökoda 2 korda). Piduritorud kinni, jällegi induktiivvoolu soojendi, saime lahti.
Poolteljed tõmmitsaga sillatalast välja, laagrid ja puksid relakaga maha, uued külge, simmerlingid välja - uued sisse.
Poolteljed omale kohale, mutreid ei ole (vanad otsas), autot kokku ei saa.
Küsimus omanikule, kas mutrid on olemas, vastus - ei ole. Mutrid ei ole tavapärased.
Ruttu autosse (töökojas käis töö edasi) ja Baltic Bolt’i esindusse (seal ju järjekorrad), sain kätte ja tagasi.
Poldi keermed korda, poolteljed kinni. Järgmine mure - pidurisilindri õhutusniplid kinni - induktiivsoojendi ja pikapeale lahti.
Uus mure, piduriklotside kinnituskomplekt lahkus elust (paistis olema originaal ja puht füüsiiliselt ära roostetanud)
Küsimus omanikule “kas varuosad on olemas”? Vastus - ei ole.
Jälle autosse ja hulgiladudesse (seejuures töökojas tehti ikka tööd edasi). Mis te arvate, kas keegi hoiab sellist komplekti jaapani autole aastast 87, mida ei ole seda ei ole.
Otsin, siis olemasolevatest komplektidest (aga neid on palju ja kõik ju riiulis) midagi samalaadset. Natuke vaeva ja needki olemas.
Ruttu tagasi, pidurid korda (seda tööd ei olnud plaanis), väike õhutus ja ongi auto korras. Pärast saime omanikult kiita pidurite osas. Arve maksmisel aga tekkis probleem:
Aega kulus kahel mehel 3,5 tundi - kokku 7 töötundi.
Võtsin 5 tundi (2 läks omanikule kingituseks) 140 EUR
Mutrid - jälle kingitus omanikule
Komplekt kinnitusi 17 EUR
2 sõitu - kingitus omanikule
Induktiivsoojendi ots (see ju kulub) kokku 20 EUR, vaadates omanikku küsisin 10 EUR
Lõikekettad, määrded, piduriõli - jälle kingitus omanikule
Kokku siis 167,
sellest saime 165 EUR ( 2 EUR kingitus omanikule)
Paistab, et mida rohkem kalleid tööriistu (näiteks induktiivsoojendi 700 EUR), seda vähem teenid.
Järeldus, tuleb tekitada palju lärmi ja tuld.
Oleks ju võinud mutreid lõigata tikksaega (väga aeganõdev töö), saata omanik taksoga poodi, kus ta saaks teha tellimuse ning jääda ootama oma varuosi (piduritorud, silindrid, mutrid, poldid, kinnituskomplekt - seejuures remonditund ju tiksub)
Aga mina – targutaja, lähenesin sõbralikult ja mõistvalt.
Vabandust, enam nii ei tee, edaspidi panen täie rauaga : )
Tervitades,
Enn Vedom
+372 5049292
Alved Grupp
Räägu 11a,
10620, Tallinn
www.autoparandus.ee