Rehvid: nõrgenev euro ja ehk ka mitte-hooajamüügid?
#21

(06-02-2015, 12:43 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Uus rehv teeb talve suveks nagu naksti. Ei pea olemagi naelrehv. Muidugi kuni lubatud sõidukiirust ei ületata.
...

Palun sellist jama avalikus foorumis mitte levitada. Sad

Ei tee suveks, kuid hea rehv võimaldab talvel ohutult liigelda ning enamasti (mitte igal ajal ja pool!) teha seda lubatud piirkiirusega.
Vasta
#22

Ma ei ole miljonär, kaugel sellest, aga ma sõidan uut rehvidega. Miks? Sest nii ma tean, et ma olen vähemalt selles osas teinud enda ja järeltuleva põlvkonna säilimise osas endast parima. Enda elunatukese osas ka. Mul on autos sageli naine ning kolm väikest last ja ma ei taha ega kavatse sõita rehvidega, mis ei taga mulle kriitilises olukorras piisavat juhitavust ja pidurdusvõimet. Eksima ei pea mina, eksida võib keegi teine.

Viimane auto (Ford Galaxy), mille alla ma komplekti uhiuusi Micheline naelu kruvisin, maksis 2 korda vähem kui rehvid ise. Aga eeltoodud põhjustel tegin ma selle investeeringu ära. Ja selle investeeringu vilju saan ma nautida mitu talve. Ilmaolude muutumisel piisab vaid talvekate alla kruvimisest, ei mingit soodsate pooletoobiste rehvikeste tagaotsimist ja pikkades rehvivahetuse järjekordades seismist. Kanglaslik hukkumine suvekate või juustudega hilissügisesel mustal jääl uisutades ei kuulu minu eluunistuste hulka.

Ma olen kunagi nooruses sõitnud ka kõikvõimaliku saastaga, aga kogemus sellest, kuidas üks selline juust maanteekiirusel ennast ootamatult likvideeris, ei olnud meeldiv. Ja ma mäletan ka neid aegu, kus suverehvidega talvel sõideti ja see kogemus ei olnud alati kuldne ja mõnus. Labidat, köit ja abijõudu oli vaja olukordades, kus täna ma isegi ei märka, et midagi auto kulgemises valesti oleks.

Loomulikult sai ja saab häda korral hakkama. Kui aga praegu suvekatega ringi lubataks sõita, oleks meie talvine laibanorm erakordselt kõrge. Erinevus on kasvõi liiklustiheduses.

Ja lõpetuseks tõden ma seda, et auto omamine on vabatahtlik valik, mitte sunduslik. Sellega kaasnevad teatud reeglid ja nõuded. Kui nende täitmine eriti kurnava kohustusena tundub, siis on mõistlik auto omamise plussid ja miinused üle vaadata ja endalt küsida, kas see on ikka hädavajalik. Jäävad alles nii närvid, raha kui ka hädaldamisele ja kirumisele kuuluv aeg. Saab tegelda millegi mõnusa ja efektiivsemaga. Näiteks Telegram'i lugeda. Toungue

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#23

Eks see rehviteema on nii ja naa. Iseenesest oleks ma ikkagi naastrehvi keelu pooldaja sest Mersu sai alla praktiliselt uued (vast kuu aega on linnas all olnud) Hakkapeliita 5'ed ja väljaspool klaasjääd on suisa valus kuulata, kuidas need kandilised naelad raginal teed lõhuvad. Sõna otseses mõttes liigud asfaldil vaiksel kiirusel ragisedes nagu sõidaks linttraktoriga! Aga pidamine jääl ja lumel on ulmeline... sellest rehvist on ju pea igalpool neil teemadel juttu, siin audiklubi oma. Ahjah, meie "viied" on toodetud 20. nädal 2012 ehk siis "vaiksemad"... Talveralli rajale ideaalne aga see ju hobiauto, igapäevaauto all oleks selline ikka liig mis liig: endal on vastik aga veel hullem on ju linnas jalakäijatel, kes seda meeletut rehvimüra peavad taluma! Pluss lõhkumine, tolm ehk üldine saastamine. 
Poiss tahtis ka osta sinna alla juustud aga ma leidsin, et parimate saadaolevate eest 50 tükist maksta on nii OK, klaasjääl ohutus on oluline. See ju konkreetse suunitlusega valik ning 195/15 sobib ka pere teistele autodele, kui oleks vaja. Aga ma ei kujuta küll ette, miks peaks Saabile need alla panema ja keskkonda saastama, kui masteri protilamell töötab koos abilistega linnas ja maanteel ideaalselt... 

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#24

Mis rehvid kevadel alla lähevad/jäävad? (Suverehvi minimaalne lubatud mustrijääk on 1,6 mm)

Täiesti tutikad suverehvid
19% 
[ 16 ]
Praktiliselt uued, alla ühe hooaja sõitnud suverehvid
15% 
[ 13 ]
1-2 hooaega sõitnud suverehvid
37% 
[ 31 ]
Rohkem kui 2 hooaega sõitnud suverehvid, mustrit veel jagub
13% 
[ 11 ]
Suverehvi muster piiri peal, sõidan selle suvega rehvid siledaks
4% 
[ 4 ]
Lamellid jäävad alla ja sõidan suve lõpuni
4% 
[ 4 ]
Naastrehvist kakun naastud välja ja sõidan suve lõpuni
3% 
[ 3 ]
Hangin kuskilt suvalised, kõige odavamad pastlad
1% 
[ 1 ]
hääli kokku : 83


Ei ole nüüd absoluutne tõde aga mingi ülevaate annab.



Kusjuures on mul[b] aastaid võimalus Norra rehvimüüjate juures olevates pasteldekuhjades sorida. Seda võimalust ei kasuta.[/b]
Vasta
#25

Kinnine ja tasuline teema. Kes näeb see näeb.

http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=587008&postdays=0&postorder=asc&start=0
Vasta
#26

See on ajaliselt juba liiga vana, 7 aastaga on suhtumine veel muutunud. Aga ka siis oli õnneks see, et enamus plaanis ikkagi normaalsete rehvidega kulgeda. Kindlasti on suurenenud see seltskond, kes lamelliga talvest-talveni kulgevad. Meie hetkel k.a., lihtsalt pole eraldi spetsiaalseid suverehve, on talveks sobimatud MS-märkidega teised rattakomplektid. Sitikal lõpus ka enam ei vahetanud suvekate vastu vaid eemaldasin 4 ratta peale alles olnud 183 naastujäänust. 

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#27

(06-02-2015, 14:21 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Eks see rehviteema on nii ja naa. Iseenesest oleks ma ikkagi naastrehvi keelu pooldaja sest Mersu sai alla praktiliselt uued (vast kuu aega on linnas all olnud) Hakkapeliita 5'ed ja väljaspool klaasjääd on suisa valus kuulata, kuidas need kandilised naelad raginal teed lõhuvad. Sõna otseses mõttes liigud asfaldil vaiksel kiirusel ragisedes nagu sõidaks linttraktoriga!

Huvitav kas see tõekuulutamine on mingit sorti haigus või millega tegemist on? Tikutakus just pandi analoogne teema lukku, kus su võitlus lollidega selle pärast pooleli jäi. Saa üle juba. 

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#28

Ise olen köva lamellimees, muidugi laiskusest, ei viitsi vahetada iga natukese ajatagant neid rattaid.
Naelu ei kasuta ammu enam, ei jaksa seda möla kuulata mis sealt rattaalt koguaeg tuleb
Muidugi ega uute vöi kasutatud rehvide vahet ei suuda enam näha, esimese jooksu ostsin masteri protikaid, kahe aastaga oli nendest elus veel vaid üks mis polnud plahvatanud, kuskile keskele neliteist auku tekitanud vöi lihtsalt köveraks läinud.
Järgmine jooks olid barumi uued, needki kaht aastat täis ei ela kuidagi, ühe sain juba minema visata
Tundub mötekam osta 10-15 euriga kasutatud asju vist, mustrijärgi otsustades peaks needki kaks aastat vastu panema.

Kunagi sai saksa refiendirektist parema hinnaga röngaid a kuna neil nüüd ka eesti filiaal vist olemas siis enam eriti mitte(noh, et oleks midagi ka teemasse Smile)

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#29

(06-02-2015, 17:30 PM)PlyVal64 Kirjutas:  See on ajaliselt juba liiga vana, 7 aastaga on suhtumine veel muutunud. Aga ka siis oli õnneks see, et enamus plaanis ikkagi normaalsete rehvidega kulgeda. Kindlasti on suurenenud see seltskond, kes lamelliga talvest-talveni kulgevad. Meie hetkel k.a., lihtsalt pole eraldi spetsiaalseid suverehve, on talveks sobimatud MS-märkidega teised rattakomplektid. Sitikal lõpus ka enam ei vahetanud suvekate vastu vaid eemaldasin 4 ratta peale alles olnud 183 naastujäänust. 

See teema on algatatud 7 aastat tagasi. Selles teemas on olnud palju küsimusi. See on viimane neist. Eelviimase tulemus siin lehel. "Mis mootoritüüp ja kütus?"


http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=587008&postdays=0&postorder=asc&start=11400
Vasta
#30

(06-02-2015, 11:09 AM)umm Kirjutas:  Miljonäärid, kes te uusi rehve peale surute. Kas teenite rehvide pealt, et sellist juttu ajate ostujõuetu rahvapoole peale? minu juhtimisõigus algas sel ajal kui tavainimene sõitis sellega mis tehasest all oli või mida suutis hankida kusagilt. polnud ka õnnetusi sest auto oli kallis ja sõideti arukalt. Tuhaämber bagassis kui kinni jääma peaks.
 Kui statistikast välja jätta joodikute, arutute kihutajate(nokkade) ja lammasjuhtide õnnetused siis tasakaalukate silerehvisõitjatele ei jäägi mingeid õnnetusi kirjutada. statistika on alati kuhugile poole kallutatud. Alati. Sama nagu rehvitestid ja kõik muu meie reklaamiäriilmas.
Kes siin just mainis, et uimerdatakse esimese lumehelbe pärast. Lase siis muudatus seadusse kirjutada miinimum kiirus 90 km/h. vaatame mis saama hakkab talveti. Rehv ei tee talve suveks!

Kui vaadata uudiseid, siis kui "talv" tuli ootamatult, silma jääb maru palju neid jobusid, kes on kraavis või möödasõidul "kaldus" vastasuuna vööndisse ja sõitis kellegi surnuks. (see aasta oli eriti neid vennikesi eriti palju, kellel ees kulunud lamellid ja taga puhtad suvekad all)

(rasked teeolud on tavaliselt põhjenduseks, Kui 5cm lund on teepeal ja soola pole koormaga maha visatud)

Vahet pole kes on seal roolis. Purjus inimene, rullnokk, X5 mees, või tasakaalukas juht. Kui on libe ja rehv ei pea, siis kraavi läheb auto igal juhul. Süüdi ei peagi olema sina. Sõidab mingi inimene sulle ette. Läheb möödasõidule ja tõmbab risti äkitsi ette. (siis tänad jumalat, kui hea rehv on all).

Teine olukord on muidugi siis, kui inimesed jäävad selle 10-15cm lumega teepeale kinni. Küll mulle "meeldiks" ikka sõita ringiga igalt poolt, kui inimesed on lumesse kinni jäänud ja jalus.

Jällegi hea rehv aitab oluliselt läbitavust parandada.

PS: ei tegele rehvide müügi ega ka turustamisega. Ise kirun ka, et on kallid, kuid kraavist auto välja tõmbamine ja selle remontimine on kallim kui 200 euri. (paned 15 eurot kuus kõrvale ja võid endale iga aasta osta uued vallaid alla) 

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#31

(06-02-2015, 00:11 AM)phyl Kirjutas:  Nangkangi tehas põles Hiinas maha, seega on oodata odavate rehvide hinna tõusu.  Big Grin

Aga rehvide kohapealt ka, et kui sõidad ikka pikki otsi, siis on kütusekulul märgatav vahe sees, et kas sõidad suve või talve rehviga suvel. 
Suvel aga plankude rehvidega veeremine on senikaua lõbus, kuni kõva vihmasadu peakohal on. Siis on need 90 alas 40km/h  liikuvad idioodid. (tavaliselt mida uhkem velg all, seda aeglasemalt vihmaga sõidavad, ei tea küll miks? Rolleyes )

Sama kehtib ka talvel, kui esimene lumeräitsakas maad puutub, kohe liiguvad inimesed 75-80 km/h. (tekitavad meelega ohtlike möödasõite, selle asemel, et osta endale kasvõi odavad aga uued vallaid alla.)

Minu silmis peaks selle kohapealt uuendama seadust, et suve rehvi min mustri sügavus 4mm ja talverehvil 8mm. Trahvid peaks ka kangemaks muutma. 35 euri pealt nii 350 euri peale. Siis inimesed saavad aru, et odavam on osta rehv alla, kui trahvi maksta. (liiklusõnnetuset arv kahaneb arvatavasti vähemalt 10 protsenti)

Rehvid võivad olla ükskõik kui head, kui kupli all on tühjus siis lähed ikka laiba kuuri ära ja risu koristame meie.
Hr. Darwin on selle asja ka lahti seletanudWink
Loodus sorteerib ise nõrgad välja....
Igal talvel on risusid puude vahelt välja kistud.
Vahest ei vea, jäävad invaliidiks alla sittuma.
Sisse põlend kolle ja muidu laipu nähtud küll ja veel.
Aga muidu lase ikka lumega 150km/h välja, üks laip ees või taga ei sega kedagi.
Võin ka vabalt õelda et 90% paugu saanud romudest mis platsile tulevad on korralike talverehvidega.
Tavalised mõne aasta vanused odava otsa esiveolised autod.
Mootorid on nii väikesed et pigem ootaks midagi sellist mootorratta raami vahelt.
Ja ikka õnnestub kellegil sellise asjaga end ära tappa, või mis eriti hull, kedagi teist, kes pole selles üldse süüdi.
Vale kiirus ja enese ülehindamine on tavaline asi või oli roolis mingi järjekordne põmmpea kellel puudus reaalsus taju sest tema autorisul oli mingi kontroll.......
Head lisad on küll väärt abimehed aga need on vaid abimehed mitte ei sõida sinu eest.
Tehke omale selgeks mida mingi süsteem teeb ja kust kuhu midagi töötab.
Siis jääks paljud anektoodid elust enesest olemata.
Ja mõne tõlpa surm saabuks palju hiljem ja poleks selline must huumor.
Ma laseks tegelt sellistele trollidele kiibi panna, saaks rasketes ilmaoludes talveunne lülitada, siis ei sega teisi ja liiklusohutus tõuseks.
Kurat ainult mõtlemine nendest wannapee talveralli ässadest ajab mind juba närvi.
Vist helistangi Suurele Vennale, järgmise kuuvarjutuse ajal tulevad reptiilid sellistele trollidele kiipi panema......
Vasta
#32

Tundub, et sa tead kui paljud panevad matsu ja lõpetavad lammaris, kuid sa ei tea kui palju matse ära hoitakse tänud headele rehvidele.  Rolleyes
Ehk sinu "pahameel" ja statistika on natike kallutatud.

Ega see hea rehv ka nüüd maailma päästja ei ole, kuid kindlam on ikka sõita kui kulunud rehviga. (seda väidet ei lükka keegi ümber)

Jätkuvalt, auto roolija ei peagi olema süüdi. Teepeal olev metsloom, murdunud puu, kõik sellised ootamatused ja tänad, kui masin on roolitav ja pidurdatav. Mingi jobu sõidab ette linnas, teeb ees äkilise pidurduse. Jälle tänad rehve, mis aitavad pidurdusteekonda lühendada. 
Neid olukordi, kus sa ise ei ole süüdi ja sa ei oota selliseid juhtumisi ongi need, kus esiteks masin peab olema tehniliselt korras ja ka rehvid peavad olema head. Siin ei ole sellest suhtumisest kasu, et ma sõidan rahulikult ja ma eeldan, et tee on libe. Eeldada võid palju, kuid kui õnnetus on käes, siis tunned seda meeletut "kokkuhoidu" mis sai sügisel tehtud, kui said sõbra käest "enam vähem" talvekad alla. 

(korralik treila vedu läheb maksma 100+ euri, ja enamus korralikud remondi ettevõtted võtavad nii 25+ euri tunnis, arvutage ise oma kokkuhoiud)

See kui keegi rallitades end ümber puu väänab, on hoopis teine jutt. Neid on olnud ajast-aega ja ega nad kao kuhugi ka tulevikus. 

Järgmine asi on juba igaaastane rehvide vahetamine. Kas maksta iga aasta nii 30-35 euri rehvide vahetuse ees, või hoida see raha kokku ja investeerida jälle rehvidesse, millega saab 2-3 aastat edukalt sõita. (ajaline limiiit on jällegi vaieldav, aga näiteks kõlbab küll)

Kui nüüd kõik tööd teed ise: vahedad rehve ise, tasakaalustad ise, remondid oma masinat ise või üldse auto ongi 500 euri väärt ja odavama kaalupeale saata kui mingi suurem asi küljest kukub (või laksu paned), siis sellleiselt saab ka elada. (vägapaljud elavad, kuid kuipaljudel on võimalusi ja oskusi teha kõiki eelnimetatud töid? Vähestel inimestel tegelikult.)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#33

(07-02-2015, 14:08 PM)umm Kirjutas:  
(07-02-2015, 12:48 PM)phyl Kirjutas:  Tundub, et sa tead kui paljud panevad matsu ja lõpetavad lammaris, kuid sa ei tea kui palju matse ära hoitakse tänud headele rehvidele.  Rolleyes
Ehk sinu "pahameel" ja statistika on natike kallutatud.

Just oli Habu näide:    (Võin ka vabalt õelda et 90% paugu saanud romudest mis platsile tulevad on korralike talverehvidega.
Tavalised mõne aasta vanused odava otsa esiveolised autod.) 


Järelikult kehvade rehvide odavautoomanikud ei looda rehvidele. Kõik ei ole nii "kirkad kriidid" et ärimaalimas läbi löövad ja uusi asju suudavad osta! paljud oskavadki ainult teatud lihtsat tööd mida kellegi alluvuses teha kuid ega siis seepärast ta kogu teenitud palka saa. ikka "targem istub pähe kuna lihtinimene ei julge nõuda". ja sellest ka asjade lõpuni kulutamine.

Jumala õige mõte! Kui mu kuupalk oleks 10 tuhat eurot,ei sõidaks ma vanade kummidega ringi. Pigem lösutaksin kalli auto tagaistmel....  See on aga hobuse unenägu. Reaalses elus tuleb kõiki asju kaine peaga mõelda ja resurssi korralikult ära kasutada.

Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#34

Talv pole suvi!
Kes sügisel nii arvab on kevadeks läinudWink
Head kummid aitavad loomulikult palju aga sõidetud saab kõigega kui oskad sõita.
Vaata mis rekkadel all on aastaringselt ja mehed sõidavad iga päev ja keegi ei oiga et pole naelu ja mustrit vähe.
Hea juht peab asju ette nägema.
Olgu põder või mis iganes.
Minu kolmest masinast vahetan kumme vaid kaubikul kuna see sõidab teedel aastaringselt.
Tagaveoline lehtvedrudega masin rasketes oludes üle 80 sõita ei kannata.
Ei aita ka head kummid, veojõu kontroll ja muud vigurid.
Füüsika seab piirid kust edasi ei saa, unista palju tahad, lihtsalt ei saa.
Koormaga kokku viis tonni kalluvat masinat sa ei pruugi teele tagasi tuua kui loopima hakkab.
Parem karta kui kahetseda.
Kaks jooksu rehve.
Talveks proti naelad.
Teevad kaks talve ja ühe suve, siis on läbi.
Suvel kasutan ise samuti lõppemas talvekaid, kaubikul pole kiirust ja seal pole vahet, olulisem on et suvel vihmaga mullateedel kinni ei jää ja isegi kehvake talvekumm aitab teinekord sopast välja.
Maasturil on mudarehv aastaringselt ja kui teedel palju liikumist pole siis need eriti ei kulu.
Teedel selline rehv on täiesti kasutu, üle 60km/h hakkab sööma, tekitab vibrat ja puudub igasugune pidamine.
Mudarehvil külgpidamist peaaegu polegi. Kui 60km/h külg ees tõstetud masinaga kraavi lähed rullid kohe mitu korda üle katuse.
Olgu seda mustrit kasvõi 2cm. Järeldus, hindasid olusid ja võimeid valesti.
Sõiduautoks on xj sport.
Viimased viis aastat sõitnud ainult suvel ja all suverehvid kogu aeg.
Suvel nagu ilus unenägu aga talveks väga ohtlik kombinatsioon.
Automaatkast+tagavedu+mitte ühtegi kontrolli+160kw.
Jällegi, kumm olgu ükskõik kui hea, kui gaasiga käituda ei oska ja käiguvahetust ei tunneta siis lõhud oma masina esimese libedaga.
Annad näiteks möödasõidul valesti gaasi, lööb käigu alla ja rattad ringi ja oled kadunud.
90km/h külglibisemisest võid suure sedani lennuväjal välja tuua mitte kitsal teel kus on ka teised.

Üks hea soovitus liiklusohutuse tõstmiseks on veel.
Läänes ammu proovitud ja toimiv asi.
Algajal juhil on kw ja kubatuuri piirang et inimene õpiks enne autot tunnetama ja valiks masina vastavalt võimetele.
See kogemus mida inimene autokoolis saab on vaid algteadmine, mingeid oskusi veel ju pole.
Oleks kõigile parem kui ta enne mõnisada tuhat km kogemusi korjaks kui ennast drifti ja wrc kuningaks pidama hakkab.
Selle ajaga peaks juba suutma suve talvest eristada ja veel mitmeid asju.
Kordan üle et kõige olulisem on kogemused, peale seda alles kõik muu.
Kui vastavalt oludele käituda ei oska ja autot ei tunneta siis jääd neid pauke korjama seni kuni tuleb fataalne.
Võid elu lõpuni kõiki teisi süüdistada, tegelikult tuleks vaid peegli vaadata.
Kes keeras ette, kes keeras taha, küll tuli põder küll oli ootamatu libe. jne. jne. jne.
Kui oled rahaboss ja aeglased sõitjad segavad siis osta kopter nagu Sõnajalad tegidSmile
Siis pole joove ka probleem.
Viivi ja Liivi või mis nende nimed olidgi ei saa ju vett juua, kuigi väga tahaks.
Jumal muudab iga kord vee veiniks ja käpuli nad jälle ongi.
Mulle kõrvaltvaatajana tundub et ega see rikka elu ka kerge pole.
Vasta
#35

Kummardame siis vanu pastlaid. Norraksd tegid katseid kulunud naelrehvidega ja kulunud lamellrehvidega. Parimaks osutusid kulunud lamellrehvid, nii jääl kui ka lumes!

http://www.dinside.no/932775/best-feste-med-piggfritt
Vasta
#36

(07-02-2015, 16:03 PM)Habu Kirjutas:  Talv pole suvi!
Kes sügisel nii arvab on kevadeks läinudWink
Head kummid aitavad loomulikult palju aga sõidetud saab kõigega kui oskad sõita.
Vaata mis rekkadel all on aastaringselt ja mehed sõidavad iga päev ja keegi ei oiga et pole naelu ja mustrit vähe.
Hea juht peab asju ette nägema.
Olgu põder või mis iganes.
Minu kolmest masinast vahetan kumme vaid kaubikul kuna see sõidab teedel aastaringselt.
Tagaveoline lehtvedrudega masin rasketes oludes üle 80 sõita ei kannata.
Ei aita ka head kummid, veojõu kontroll ja muud vigurid.
Füüsika seab piirid kust edasi ei saa, unista palju tahad, lihtsalt ei saa.
Koormaga kokku viis tonni kalluvat masinat sa ei pruugi teele tagasi tuua kui loopima hakkab.
Parem karta kui kahetseda.
Kaks jooksu rehve.
Talveks proti naelad.
Teevad kaks talve ja ühe suve, siis on läbi.
Suvel kasutan ise samuti lõppemas talvekaid, kaubikul pole kiirust ja seal pole vahet, olulisem on et suvel vihmaga mullateedel kinni ei jää ja isegi kehvake talvekumm aitab teinekord sopast välja.
Maasturil on mudarehv aastaringselt ja kui teedel palju liikumist pole siis need eriti ei kulu.
Teedel selline rehv on täiesti kasutu, üle 60km/h hakkab sööma, tekitab vibrat ja puudub igasugune pidamine.
Mudarehvil külgpidamist peaaegu polegi. Kui 60km/h külg ees tõstetud masinaga kraavi lähed rullid kohe mitu korda üle katuse.
Olgu seda mustrit kasvõi 2cm. Järeldus, hindasid olusid ja võimeid valesti.
Sõiduautoks on xj sport.
Viimased viis aastat sõitnud ainult suvel ja all suverehvid kogu aeg.
Suvel nagu ilus unenägu aga talveks väga ohtlik kombinatsioon.
Automaatkast+tagavedu+mitte ühtegi kontrolli+160kw.
Jällegi, kumm olgu ükskõik kui hea, kui gaasiga käituda ei oska ja käiguvahetust ei tunneta siis lõhud oma masina esimese libedaga.
Annad näiteks möödasõidul valesti gaasi, lööb käigu alla ja rattad ringi ja oled kadunud.
90km/h külglibisemisest võid suure sedani lennuväjal välja tuua mitte kitsal teel kus on ka teised.

Üks hea soovitus liiklusohutuse tõstmiseks on veel.
Läänes ammu proovitud ja toimiv asi.
Algajal juhil on kw ja kubatuuri piirang et inimene õpiks enne autot tunnetama ja valiks masina vastavalt võimetele.
See kogemus mida inimene autokoolis saab on vaid algteadmine, mingeid oskusi veel ju pole.
Oleks kõigile parem kui ta enne mõnisada tuhat km kogemusi korjaks kui ennast drifti ja wrc kuningaks pidama hakkab.
Selle ajaga peaks juba suutma suve talvest eristada ja veel mitmeid asju.
Kordan üle et kõige olulisem on kogemused, peale seda alles kõik muu.
Kui vastavalt oludele käituda ei oska ja autot ei tunneta siis jääd neid pauke korjama seni kuni tuleb fataalne.
Võid elu lõpuni kõiki teisi süüdistada, tegelikult tuleks vaid peegli vaadata.
Kes keeras ette, kes keeras taha, küll tuli põder küll oli ootamatu libe. jne. jne. jne.
Kui oled rahaboss ja aeglased sõitjad segavad siis osta kopter nagu Sõnajalad tegidSmile
Siis pole joove ka probleem.
Viivi ja Liivi või mis nende nimed olidgi ei saa ju vett juua, kuigi väga tahaks.
Jumal muudab iga kord vee veiniks ja käpuli nad jälle ongi.
Mulle kõrvaltvaatajana tundub et ega see rikka elu ka kerge pole.

Millega sa siis igapäev talvel sõidad ka?

Kaubikuga, mis kaalub 5 tonni on nagu maru mõtetu poes piima ja leiva järel käia.
Maasturiga uimad 60km/t ja põhjustad ohtlike möödasõite. (ise tunnistad, et rehvid ei pea mitte sittagi.)
Sportautoga talvel ei sõida.

Ometigi tunnistad, et kaubikule ostad uued korralikud rehvid alla. (parem karta kui kahetseda, kirjutad ise ülevalpool) Miks siis sama loogika ei kehti ka sõiduautole?

Ise räägid lihtsalt lolli juttu ja endale vastu!

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#37

Üks räägib aiast, teine aia august.
Kulunud rehvid talvel on ohtlikud aga valed sõiduvõtted ja enese ülehindamine on veel palju kordi ohtlikum.
Näiteid saab tuua igast päevast.
Tänane uudis delfist:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/110_112/delfi-fotod-ja-video-parnumaal-hukkusid-liiklusonnetuses-5-aastane-tudruk-ja-tema-42-aastane-ema?id=70736951&utm_source=2015-02-07&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter
Vasta
#38

Millest siis aru ei saa?
Räägid et kui kumm on hea siis võid kõike teha ja sõidad kui suvel.
Ma üritan seletada et see mõtlemine on suur viga kuna ükskõik kui hea see kumm on siis kusagil on iga kummi jaoks see piir kus enam kontakti pole.
Mida suurem kiirus seda vähem jääd ja lund on selleks vaja.
Sinu jutu järgi ei tohiks ühtegi uute rehvidega autot avariid tekitada sest imelised rehvid hoiavad kõik pahad asjad ära.
Mina ütlen et õnnetusi põhjustab inimese lollus!
Rehvidel on selles asjas väga väike roll.
Vasta
#39

mul see link ei avane, aga raadios rääkis, et emme ja lapsukese surma saamine ei olnud ju nende süü.
põhjustas klemm, kes möödasõitu tehtud ei saand.

ja üldiselt on alati süüdi tihend rooli ja istme vahel.
ning veel hullemaks teeb selle kehva tihendi kasko olemasolu.
lamba arust kasko kaitseb kõige eest ja füüsikaseadused enam ei kehti.
Vasta
#40

(07-02-2015, 19:53 PM)Habu Kirjutas:  Millest siis aru ei saa?
Räägid et kui kumm on hea siis võid kõike teha ja sõidad kui suvel.
Ma üritan seletada et see mõtlemine on suur viga kuna ükskõik kui hea see kumm on siis kusagil on iga kummi jaoks see piir kus enam kontakti pole.
Mida suurem kiirus seda vähem jääd ja lund on selleks vaja.
Sinu jutu järgi ei tohiks ühtegi uute rehvidega autot avariid tekitada sest imelised rehvid hoiavad kõik pahad asjad ära.
Mina ütlen et õnnetusi põhjustab inimese lollus!
Rehvidel on selles asjas väga väike roll.

Loe minu eelmisi postitusi uuesti, ennem kui üldistama hakkad ja äärmustesse kaldud. (ma olen eespool maininud juba kõik mis vaja)
Mina võin ka sõnu väänama hakata ja demagoogiat kasutada!

Minu küsimus on jätkuvalt lihtne. Miks siis veoautole ostad naelrehvid, kui väidad, et need ei oma suurt tähtsust ja, et kõigega pead arvestama enne nende juhtumist? 

Sellega olen nõus, et õnnetusi põhjustab lollus. Kuid tehniliselt korras autoga ja heade rehvidega olen andnud endast kõik, et saavutada mingis õnnetus juhtumis parimad võimalused eluga pääsemiseks. 

Kui midagi juhtubki, siis ma ei saa süüdistada vähemalt seda, et pidurid kehvad, või rehvid kehvad jne. Kui kõik asjad on jonksus, siis ainuke süü on ju tõesti "tihendil", rooli ja istme vahel. 

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne