Projekt T-40AM

Olen seda lindivahetust kunagi kooli õppesõiduks mõeldud traktoril teinud. Ja sai tagakaanest ära tehtud. 
Vasta

(04-02-2015, 09:21 AM)Meistrimees Kirjutas:  Olen seda lindivahetust kunagi kooli õppesõiduks mõeldud traktoril teinud. Ja sai tagakaanest ära tehtud. 

Pole vist inimest, kes ei suudaks seda linti seal vahetada ka ilma käist maha võtmata.
Küsin vastu. Kuidas pesed puhtaks käise sees oleva õli tolmu? ja kuidas vahetad kaks simmeriit??  Lõikad pooltelje võlli pooleks ja tekitad ime võtmed?
Sorry on külll jah võimalik linti ka ilma külgülekande mahavõtmiseta ära vahetada, kuid aasta pärast vahetad linti uuesti, kuna simmer lekib ja õlitab lindi libedaks. Kui kabiin ka peal siis eriti jura seda käist maha võtta.


(04-02-2015, 00:30 AM)saarrand Kirjutas:  Kuidas kahest erinevast postitusest korraga tsiteerida saab?

Ise olen teinud reply nupu abil. Kopeerid terve teksti, siis back ja võtad teise kirje reply'ga ette ning pastetad kaks tsitaati üksteise alla.  Saab kuidagi teisiti ka, kuid see meetod on mul toiminud.


Mingi tsitaadi poolitamiseks saab kasutada "edit" kiire muutmine varianti. Siis näitab need quoted ära ja nendega mängides saab ühe tsitaadi juppideks võtta.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Kustkohast Tartust ostate tihendimaterjali, so paraniiti vms? Ja kui pakust oleks mõistlik need tihendid teha?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(04-02-2015, 00:30 AM)saarrand Kirjutas:  Kuidas kahest erinevast postitusest korraga tsiteerida saab?

Vajutad huvipakkuva postituse all olevat Quote nuppu, mille pluss sseejärel miinuseks muutub. Kui nüüd vastuse akna avad, siis on valitud postitused kenasti tsiteerituna üksteise all.
Vasta

(04-02-2015, 12:44 PM)v6sa Kirjutas:  
(04-02-2015, 00:30 AM)saarrand Kirjutas:  Kuidas kahest erinevast postitusest korraga tsiteerida saab?

Vajutad huvipakkuva postituse all olevat Quote nuppu, mille pluss sseejärel miinuseks muutub. Kui nüüd vastuse akna avad, siis on valitud postitused kenasti tsiteerituna üksteise all.

Tänan v6sa!

Huvitav on see, et T-40-le tagasilla ja külgülekannete tihendite komplekte i pakuta poes. Samas käigukasti komplekt on olemas: http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

 Oleks maru lihtne, kui ei pea ise lõikuma. Sellele läheb oma päev otsa, et kõik tihendid välja lõikuda.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(04-02-2015, 17:34 PM)saarrand Kirjutas:  Huvitav on see, et T-40-le tagasilla ja külgülekannete tihendite komplekte i pakuta poes. Samas käigukasti komplekt on olemas: http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

 Oleks maru lihtne, kui ei pea ise lõikuma. Sellele läheb oma päev otsa, et kõik tihendid välja lõikuda.


See tihendikomplekt on igati abiks. Aga sobilik ainult sablooniks. Tegu paberist tehtud tihenditega. Mul selliseid komplekte kapiotsas juba teistele masinatele mitmeid.
Kasutad seda komplekti, siis tihendid lekivad paari aastaga.

Tartus on kõikides põllumajanduspoodides tihendimaterjali sees. Kõige parem tihendi pood minujaoks oli Vasara 50 (vana estre maja) estfarmer või mis ta seal on. Kõige odavam oli sealt osta.

Kui pinnad on roosteauke täis siis soovitaks ise 1,5mm materjali. Kui on suht siledad siis 1mm. Erinevus seisneb ka selles, et 1,5mm on palju raskem töödelda ja tikub kergemini rebenema. Samas hoiab ta läbitilkumise paremini ära. 1mm on aga selline hea materjal, mida saab kergelt lõigata.
Tihendi tegemise juures pea töö järjekorda meeles. Joonesta, augusta ja siis lõigu. 

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

See joonesta, augusta, lõigu.

Omal ajal käis nii: metallpind solidooliga kokku, materjal peale (sai joonise), siis augusta (1variant augurauaga tinaplaadil või puidul, 2variant kui augurauda polnud - kuullaagri kuuliga originaaldetaili aukudes) ja siis oenevalt materjalist käärid, plekikäärid või isegi haamriga originaaldetailil. Tavaliselt sai mõne tihvi või poldiga takistada paigalt nihkumist.
Nüüd palju täpsemad detailid ehk ei kannata nii teha aga vene ajal küll.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Detaili enda peal tihendit haamriga "lõigata" ei soovita, kannatab tihendi paksuse täpsus ja lekked on kärmelt kohal. Ole kuitahes hoolikas, sama nurka hoida ja apsakaid vältida pea võimatu. Pealegi taod suure osa tihendist sellisesse mõõtu, mis enam midagi ei tihenda. Parem lahendus on originaaldetaili peal teha paberist "vatman" šabloon ja siis tihend.

PS vatman on kvaliteetjoonestuspaber

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tänapäeva tihendi nimi on silikoon Cool
Vasta

(05-02-2015, 09:43 AM)pannkook Kirjutas:  Tänapäeva tihendi nimi on silikoon Cool

Tihendussilikoon on iseenesest väga hea aine: selle esinemine koostudevahelistel liitepindadel võimaldab teha vahet utiilitooriku ja töötava masina vahel. Kui ikka punast paistab, siis on hea põhjus hinna tingimiseks olemas. Big Grin

Silikoon ei asenda tihendit vanal tehnikal! Silikoontihendatavad liited on selle sajandi leiutis.
Vasta

venetehnikal tihendile toeks mõistlikus koguses silikooni panna ei tee küll mingit masinat utiiliks, silikooniga saab need vene orig. tihendid ka pidama
Vasta

(05-02-2015, 10:55 AM)huvi5 Kirjutas:  venetehnikal tihendile toeks mõistlikus koguses silikooni panna ei tee küll mingit masinat utiiliks, silikooniga saab need vene orig. tihendid ka pidama

Pole ma veel omanud probleemi korraliku temateksi tihendiga, et ei saa pidama. Kui tihend kuskilt rebenenud pole siis jääb pidama kindlalt.

See hermeetiku jutt on selline laisa mehe jutt, kes ei viitsi head tihendit otsta. - Leiab kapiotsast poolhallitanud papitüki ja loodab siis euro nõuetele vastavust.
Silikoniga/hermeetikuga ongi nii, et enamjaolt ei viitsita isegi vanat tihendit ära koristada, vaid tõmmatakse tuub pastat peale ja lörts kinni. Loomulikult nii, et pool tuubi pressib sissepoole ja tõmbab hammasrataste, laagrite vahele ka.


Paljud tänapäeva masinad on nii täpselt tehtud, et ei kasuta isegi tihendit liitepindades. Rääkimata silikonist.


Ei ole kerget vahendit remontimiseks. Hästi tehes tuleb võtta ka see lisaaeg ja teha korralikult. 
Offtopic: mina võtan nii  töömehe palk päevas on alates 50eurist. see tihend maksab max 10+10euri (2tk 70x70cm leht). Sellest tihendite tegemine 1 päev. Reaalselt teeb ka mingi 5h jooksul, kui mingid näidised ees.  Augustamiseks kas augurauad või sobivad ka mõningatel juhtudel puidu puurid. (lõikavad ääre ilusti lahti augul ja ei jää narmendav teraspuuriga võrreldes)
Haamri ja kuulide ja muuga tihendi paksus tõesti muutub. Seega seda ei soovita kellegile.
Oletame, et papptihendiga hoitakse see 20euri tihendimaterjali kokku ja aasta pärast terve masin lekib ja vannutakse end maapõhja. Loomulikult on traktor süüdi mitte hallitanud tordikarbi papp.
Uute tihendite tegemine 1 päev plus nende vahetus erinevates tingimustes 2 päeva. Ühesõnaga 20eurine kokkuhoid läks maksma 3 tööpäeva (150euri). 
Samas see normaalse inimese töö korral. Küla jota saab jah 2liitrise bockiga tööle ja to teeb seda 5 päeva. Ehk tuleb kasulikum isegi lõpuks 5päeva= 5x2lbock 3 euri = 15euri st 5 euri hoitakse tihendi pealt kokku.

Enamjaolt on nii, et kui masin õline siis ega ei tihka puhaste riietega sisse minna. Kui masin puhas siis hoitakse masinat ka paremini. Kui 2x on tihendeid vahetatud ja ikka lekib. Siis minu kogemused näitavad Eestimaa pinnal, et on aeg kuusakoskisse viia tehnika.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(05-02-2015, 10:55 AM)huvi5 Kirjutas:  venetehnikal tihendile toeks mõistlikus koguses silikooni panna ei tee küll mingit masinat utiiliks, silikooniga saab need vene orig. tihendid ka pidama

Ei teegi. Küll aga annab ettekujutuse, kui hoolikalt on seda masinat remonditud. Ehk võimalike üllatuste tõenäosus on silikoonitatud traktori puhul kordades kõrgemWink
Vasta

Ma kasutan pea kõikide mootori siseste tihendite puhul silikooni ka. Veepumbad, õlivõtturid ja muud taolised tihendid lähevad alati silikooni kihi alla. See silikooni totaalne eitamine on paras lollus. Kõike annab kasutada valesti kui tahtmist on. Õige silikoon õiges kohas on alati kordi parem kui paljas tihend, rääkimata pindadest mis on ajahamba poolt puretud. Samas pole mul mõtet tuuleveskitega siin võitlema hakata. Eks igaüks leiab endale ise sobiva variandi tihendamiseks. 

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(05-02-2015, 15:34 PM)viplala Kirjutas:  Ma kasutan pea kõikide mootori siseste tihendite puhul silikooni ka. Veepumbad, õlivõtturid ja muud taolised tihendid lähevad alati silikooni kihi alla. See silikooni totaalne eitamine on paras lollus. Kõike annab kasutada valesti kui tahtmist on. Õige silikoon õiges kohas on alati kordi parem kui paljas tihend,
...

Õige: igaüks ise otsustab ja vastutab. Cool  Tihendussilikoon iseenesest pole halb.

Paraku kasutatakse tihendussilikooni mitte ettenähtud kohtades (ja siis ka mitte ettenähtud koguses), vaid pannakse "igaks juhuks" palju ja igale poole. Kui tagasilla käise juures polegi sellest lugu (pigem vastupidi: silikooniga ülemäkerdatud keermed ehk püsivadki paremini kinni), siis kuhugi hüdro- või pneumosüsteemi sattnud silikoonijääk võib elu õige huvitavaks teha. Mitte küll teemaks oleva teeneljakümne puhul - see on liig algeline traktor.

Aga Tõeliselt Suured Asjad võivad lolliks minna õige pisikese kübeme peale mõnes kitsas kanalis...
Vasta

Mäletan vene ajalk vanamees tegi kõik tihandid emmile tavalisest ehituspapist kui ma ei eksi,enne paigaldust määris rohelise seebiga kokku ja ei lekkinud miskit.Tõsi enamus lasi takis Maril valmis teha masinal.Silikooniga tihendamiseks peavad pinnad õlist korralikult puhtad olema muidu jookseb kohe
Vasta

Olen ise täheldanud silikoonimeeste juures kahte koolkonda - noored koolis käinud poisid ja siis kolhoosiharidusega tegelased (neid paraku ka kooliealiste hulgas palju) . 

Esimestel on silikoon-hermeetikut pandud vastavalt juhendile - õhuke kiht ühele detailile
Teised aga panevad mõlemale poole ja palju - sis on ju ikka kindel, et pidama jääb.

Õnneks kuulun ise sinna esimesse rühma - ei ole mõtet sinna tuubitäit mätserdada, kui pärast poltide pingutamist jääb sinna küünemusta jagu järgi...
Vasta

Tihendilakk on asi, mis minul silikondi välja vahetas. Algul mootorite koostamisel kasutasin ka silikoni. Kergelt kilejas kiht detailidele ja tihend paika ja mootor kokku. Ei pressinud kuskilt midagi välja. Ühel hetkel tahtsin aga enamat ja tellisin Soomest tihendilakki. Peale seda pole enam silikoni kordagi kasutanud.
Vasta

Silikoonist ja vedelast tihendimassist võibki jääda elulõpuni rääkima. 

Lihtsalt on kohad kuhu seda panna ja kuhu mitte ning siis ka oleneb kui hoolikalt on pandud. 

Kui näiteks vanad tihendipinnad on veidi räsida saanud aga tehasest on ette nähtud papp tihend siis ikkagi olen papp tihendile hästi kerge kirme peale tõmmanud.  Pole veel olnud juhust , et lekiks või üleliigne silikoon kuskile satuks.

Tänapäeval kohtab mootorite juures papp tihendit suhtelist harva. Järjest rohkem minnakse tihendimassi ja O rõngaste peale üle . 

----------

Lisaks enamasti on erinevad mootori silikoonid/hermeetikud/ tihendimassid suhteliselt väikse säilivusajaga . Mistõttu seal tuleb mingi sültjas plöga mis ei kuiva ega tihenda õigesti . Head silikoonid on ka parajalt kallid. Ise kasutan tööl Würthi RTVd . Midagi 30-35 pluss KM on väike pudel . 



Ühesõnaga silikoon tahab saada oskuslikku kasutamist . 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Ma ise ei poolda ka hermeetiku kasutamist papp tihendite puhul. Kui on korralik tihend ( Victor Reinz on minu lemmik tootja) siis see istub ise nii hästi, et igasugune lisa pole vajalik. Küll aga valmis tihendid näiteks 40 klapikambri kaante omad hakkavad peale aastat lekkima. Proovisin erinevaid kuid suht tulutult. Jõudsin sellise asja nagu Loctite 3020. See on tubli tükk asja. Enam ei leki need samast poest tihendid mis ennist lekkisid. Seda julgen küll soovitada.
Loctite sinine või kuldne hermeetik on parimad mida on saada metallide vahele ja punane alumiinium detailede vahele. 

Edu
Veiko

MTJ.EE
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 23 külali(st)ne