Projekt T-40AM

Nii, vahepeal on palju vett merre voolanud ja aeg kõvasti edasi liikunud. Vahepeal olin mõnda aega sootuks eemal, nüüd sai jälle pikemalt asjaga tegeleda. Vasakpoolene külgülekanne ja käis sai endale kõikvõimalikud uued tihendid ja mansetid ning ka uue pidurilindi. Kuigi ka vana lint ei olnud veel väga hull, otsustasin siiski uue kasuks. Nagu vene asjale kohane, uus lint kohe päris ei sobi, esiteks see ots, mille küljes on vastus, mis läheb tikkpoldi otsa, see poolkaar oli seal pisut kitsam, niiet seda vastust ei saanud sinna ilma pisikese metallitööta panna. See polnud muidugi mingi eriline probleem, aga siiski, uut osa peab ringi ehitama, imelik veidi. Teiseks on lindi teises otsas oleval tikkpoldid keeret üsna vähe, et millalgi kui lint kulunum, siis on pealekeeramisel vaja panna seibe vms vahele, kuna keere litsalt lõppeb ära, juurde ka ei saanud ajada, sest pressitud keere ja tagant polt pisut õhem...
Edasi sai teine pool lahti võetud, olukord üsna sama, kõik tihendid, eriti SK tihendid väga kulunud, pidurikoda õli seetõttu täis ja seal oli üldse mingi ise tehtud lint, mis oli suht läbi. Tagasilla difri muhv totaalselt kulunud, samamoodi ka vastus. Aga neid juppe oli Türilt täitsa saada ja uued on juba sees. Muhv ja taldrik kokku ca 60 euri. Tihendeid lõikusin terve päeva, isegi pisut rohkem aega läks, aga peaks päris hea saama. Käigukasti kaane oma mõtlesin, et noh, ostan selle poest, võtsin komplekti ligi ja jõuan koju, no krt ei sobi üldse, paned paar auku paikka, siis ülejäänud on täitsa metsas. Lõppes ikka sellega et tegin ka selle ise uue Smile BLIN! Ka käigukangi kaane ostsin uue, sest reversi kangi ava oli üli kulunud. Parempoolne külgülekanne jäi veel külge panemata, siis saab edasi liikuda traktori poolitamise suunas....
Seekord ka mõned pildid:
   
   
   
   
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

tihendite osas tunnen kaasa. Sain ise t25le samasuguse tihendikomplekti, kus pooled tihendid ei sobinud. Soojas ruumis oli loomulikult hea teine mittesobiv komplekt tihendimaterjalist juurde teha. St esmalt proovi kas sobib jäi vahele.

Kasti osas kahtlen tõsiselt kas sul seal laagrid kõik ok on. Ise loobiksin terve käigukasti tühjaks ja siis laoks uuesti kokku. Pole leidnud veel traktorit millel terve käimar oleks ok. Ikka siit sealt tuleb mõni laager, hammakas välja mis on viimase piiri peal. Traktroitega muidu nii, et kui korralikult teha siis vabalt võib masinale anda 1000tt remondivaba tööaega ette, enne kui midagi jälle vajab kohendamist.  Niisama tihendite vahetusest pole enamjaolt mingit kasu.

Pidurilindi vahetusest: no kas oleks olnud mõtekas ülevalt linti vahetada, kui simmerid on läbi?



Kui sul mõin teine masin ka on siis annan soovituse. Tihendid määri enne kokkupanekut mingi määrdega kokku a'la tavotiga. See veidi taksitab õlide väljajooksu veelgi. Enne õlide sisse valamist pese korralikult masin survepesuga üle ja tõmba parem värvikiht selga. (hetkese seisuga on sul aasta kahe jooksul peale remonti paras rebane see masin. Kõikjalt on värv remondi ja eelneva ajaga kahjustada saanud - pesemisega on veel omakorda hunnik värvi maha koorunud koos kultuurkihiga.) Värvikiht omakorda takistab vedelikel poldikeermete vahelt välja joosta.
Et aga korralikult värvida tuleb eelnevalt raud puhtaks pesta pesuvahenditega.  Õlisid ma enna värvimist sisse ei kallaks, sest niiskus tungiks kiirelt pesemise käigus igasse urkasse.

Remondiga võta aega mõtle iga töökäik piisava ettevalmistusega ette. - Sellisel juhul on ka tulemus rahuldav. Hiilgavat tulemust ei ole mõtet isegi loota vaja. Võistelda tehase kvaliteedilga lihtsalt ei suuda mingi hinna eest - korralikult koostatud masin lihtsalt kestab paremini kui kapremonditud. 

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Mõned laagrid siiski said vahetatud ka kastis. Logistasin neid seal igatepidi ja selline otsus sai tehtud. Eks tulevik näitab, kas eksisin või mitte.
See nädalavahetus lõppes parempoolse külgülekande kokkupanemisega ja traktori poolitamisega. Nagu tavaks on saanud, tegin seda Roccla kahveltõstukiga ja see on ülikiire ning turvaline viis seda teha. Järgmine kord puhaste näppudega üritan ka mõne pildi teha. Lahkamisel selgus, et sidurivõll on täiesti läbi, nuut praktiliselt olematuks kulunud, ka jõuvõtuvõlli sidurivõll pisut kannatada saanud ning sealne laager ka üsna olematuks kulunud, lisaks ka kahe võlli vahel olev nõellaager lõpetanud eksistentsi. Sidurikettal kate ka täiesti olematu, aga huvitav, et lahutas väga hästi. Sidur üldse kehvalt reguleeritud olnud, kaks käppa ka üsna olematuks kulunud, käpapoltide keermed maas, poolkuu vms seibid pooleks.... Hammasvöö ka väga peetis, seepärast ka starter iga korraga peale ei läinud. Hoorattalt on ka üks siduri kiil puudu, mida esmapilgul Eesti e-poest ei leia, kellelgi äkki üleliigne?
Siduri käpapoltidest...olen igasugu jutte kuulnud nende pooleks minemisest jne. Millisest poest ja milliseid polte peaks siis eelistama?

Hammasvöö mõtlesin keerata teistpidi ja viiliga kõik hambad üle lasta, siis peaks toimetama küll. Keegi teadjam võiks ka siduri reguleerimist ja käppade kaugust kirjeldada! Tänud juba ette!

EDIT: Kas keegi on varuosi tellinud ka Ukrainast või Venemaalt? Ühest Ukraina e-poest uurisin, vastati et kahjuks hetkel väljapoole ei saada...
EDIT2: Vaatasin kaardilt, see pood asus väga Mariupoli lähedal ja sealt ka põhjus, miks eksport ilmselt hetkel ei toimi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Sidurikäppasid on ehk isegi mõtekam taastada? Hea kvaliteediga kolvirõngad ja tig keevitusega?
Hammasvöö kohta olen kuulnud, et see pidi t40 kuluma vaid mingi sekori osana mitte terve ringina. (t40 pidi mootor seisma jääma suht sama kohapeal enamjaolt)
Hammasvöö kohta on ka see jama olnud, et uue hammasvöö pealesaamine osutub võimatuks, kuna on paar kümnendiku kohe läbimõõt väiksem.
Varuosad eestis on enamjaolt kõik poola kaup. Nod teevad seal isegi kõvera splindi järgi. Kasutatud osad on ainult tehase kaup kahjuks.

Tööseisakutega tuleb jah vene masina puhul arvestada. Endalgi oli neid. Enamjaolt jõudsid jupid kuu hiljem kohale. Seetõttu tasuski vahelduseks mõnd teist detaili lammutada. Mul ei olnud harva juhus, kus vana tellimus ei olnud veel kohale jõudnud kui uus juab koostatud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

unimüts, millisest kohast tavaliselt tellid, ehk jagad kontakte, kasvõi privas?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Senini "uued" hammasvööd ise peale läinud, pole veel mõõtude erinevusi täheldanud. T40 hammasvööd vahetasin eelmine aasta ning sobis nagu rusikas silmaauku... Kuna garaasis on tõsisem bursuika siis olen tavaliselt hammasvöö sinna peale visanud ja ahjupeal kuumaks ajanud, siis viskad hoorattale peale ning maha jahtudes ongi kinni.  Siin on koht kust tasub kuvalda eemale hoida...  Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(02-03-2015, 13:48 PM)mlsluik Kirjutas:  Senini "uued" hammasvööd ise peale läinud, pole veel mõõtude erinevusi täheldanud. T40 hammasvööd vahetasin eelmine aasta ning sobis nagu rusikas silmaauku... Kuna garaasis on tõsisem bursuika siis olen tavaliselt hammasvöö sinna peale visanud ja ahjupeal kuumaks ajanud, siis viskad hoorattale peale ning maha jahtudes ongi kinni.  Siin on koht kust tasub kuvalda eemale hoida...  Toungue

Selline plaan oli ka endal, et sauna kerisele see hammasvöö panna ja pärast läheb kenasti peale. Kunagi ühel autol sai niimoodi toimetatud. Mis poest sa hammasvöö said? Türi ega Võru seda täna mulle ei paku...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(02-03-2015, 13:42 PM)saarrand Kirjutas:  unimüts, millisest kohast tavaliselt tellid, ehk jagad kontakte, kasvõi privas?

Tegelt olen ise pettunud enamjaolt netist tellimises. Alati on midagi kohale tulnud, mis ei sobi ja millega hädasid. Mul aastatega olid päris suured varud endal taga, mistõttu vajasin vähe juppe.
Eestist kasutan enamjaolt põllumajanduskaubamaja teenuseid spetsiifiliste juppide osas. Laagrite stopperite neetide poltide jne juppide jaoks jah tavalisi ehituspoode.

Mujalt võid neid kaeda
http://mios.lv/
http://webaruhaz.habi.hu/termekcsoport/THO/T_25.html
http://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/t-25/

http://agro-lavka.ru/index.php/katalog/k...hasti-t-25
http://www.motorist.by/t-25/
http://kotel-radiator.uaprom.net/g251294...i-traktora
http://www.avtoall.ru/by_marks/
http://rolnex.pl/56-t25?n=36&p=2
http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=186
http://nzta.ru/catalog.php?cat=4
http://rolniczeczesci.bazarek.pl/search/fraza,T-25//s,1


http://www.fermer.ru/forum/rtm-remontno-...kaya/95982   -- ümberehitusi

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Kuinagi noore ja lollina sai uaz hammasvöö teadmatusest haamriga maha taotud ja hoorattal tükid väljas lisaks tükk kolkimist oli.Önneks oli mingi vana hooratas ja polnud kahju.Õige hooratta panin kõige täiega puupliidile millel tuli all ja ronis ise see hammasvöö pealt maha.Pealepanekul kah vöö kuumaks pliidil ja oli lupsti oma õiges kohas.
Vasta

(02-03-2015, 20:49 PM)muska71 Kirjutas:  Kuinagi noore ja lollina sai uaz hammasvöö teadmatusest haamriga maha taotud ja hoorattal tükid väljas lisaks tükk kolkimist oli.Önneks oli mingi vana hooratas ja polnud kahju.Õige hooratta panin kõige täiega puupliidile millel tuli all ja ronis ise see hammasvöö pealt maha.Pealepanekul kah vöö kuumaks pliidil ja oli lupsti oma õiges kohas.

Just täpselt niimoodi mõtlesin ka ise toimetada.

Meli666, peaks sobima jaa T-25 oma, krt juba mitmendat korda teen selle vea, et ei vaata seal pm kaubamajas T-25 alt, vaatsin lihtsalt, et T-40 all pole ja kõik...Tänud!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(02-03-2015, 21:23 PM)saarrand Kirjutas:  
(02-03-2015, 20:49 PM)muska71 Kirjutas:  Kuinagi noore ja lollina sai uaz hammasvöö teadmatusest haamriga maha taotud ja hoorattal tükid väljas lisaks tükk kolkimist oli.Önneks oli mingi vana hooratas ja polnud kahju.Õige hooratta panin kõige täiega puupliidile millel tuli all ja ronis ise see hammasvöö pealt maha.Pealepanekul kah vöö kuumaks pliidil ja oli lupsti oma õiges kohas.

Just täpselt niimoodi mõtlesin ka ise toimetada.

Meli666, peaks sobima jaa T-25 oma, krt juba mitmendat korda teen selle vea, et ei vaata seal pm kaubamajas T-25 alt, vaatsin lihtsalt, et T-40 all pole ja kõik...Tänud!

Ära ole kindel selles hammasvöös. t25 ja t20 (d21, ja d144) mootorid on lihtsalt paljudel ühes kohas koos kuna enamik juppe kattuvad mõlemal masinal. Kataloog välja ja tootekoodi võrdlema. Muud ei oska soovitada.

Minul oli see kogemus t25 hoorattaga, kus hammasvöö oli väiksema deameetriga kui hooratas. Pitsiga kuumaks vajus vana hammasvöö maha kergelt uus tuliseks ja hooratas lumehange ja peale panekuga läks ilusti kunis ühel hetkel käis klõks ja pilpad taga. Jahtus maha ja jäi pingesse. Ja usu sa ei taha mitte mingil juhul hoorattakotta nii suuri rauatükke saada. See oleks tõsine probleem.

Ise vaataks asja nii. Paneks kuulutuse üles, et ostan uue hooratta. HInd peaks temalgi jääma sinna 50euri kanti. Usun et leiab selle ka, kuna neid d144 mootoreid on tehtud miljoneid ja varuosi on hulgim - leia vaid üles. Väntvõlli, hooratta tasakaalustus siis jah hapum teema või omada palju külma närvi.....

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Ei tea, millest räägite. Hooratas läks lihtsalt vända otsa, ei mingit tasakaalustust, samas ei mingit vibra ka pole. Pealegi on sellel mootoril ikka vähe pöördeid ka. Ainult poldid tuleb korralikult pingutada ja ilmselt stoperdada, nagu oli selline võimalus olemas. Hammasvööd kohe kindlasti ei ole samad põka mootoriga.
Sidurile käpapoldid sai lastud treida, vist olid algmaterjaliks 74klapid. Isegi hallil vene ajal ei pidanud tagavara osadena soetatud poldid vastu, alul venisid, siis hakkas keere irduma.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(02-03-2015, 23:23 PM)metsakohin Kirjutas:  Ei tea, millest räägite. Hooratas läks lihtsalt vända otsa, ei mingit tasakaalustust, samas ei mingit vibra ka pole. Pealegi on sellel mootoril ikka vähe pöördeid ka. Ainult poldid tuleb korralikult pingutada ja ilmselt stoperdada, nagu oli selline võimalus olemas. Hammasvööd kohe kindlasti ei ole samad põka mootoriga.
Sidurile käpapoldid sai lastud treida, vist olid algmaterjaliks 74klapid. Isegi hallil vene ajal ei pidanud tagavara osadena soetatud poldid vastu, alul venisid, siis hakkas keere irduma.

Endalegi meenub, et sellest on palju juttu olnud, et originaal poe poldid ei kesta. Mul oli ka vanadel oli mutter vahele pandud, sest keere maas ja siis lõpp oli ikka ära veninud. Loodan uued saada ka klappidest tehtud...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Siin ka sellest juttu 
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=44890
Vasta

Nii, täiendaks päevikut jälle. Siduri käpapoldid sai tehtud 12,9 tugevusega poldist, siinne kasutaja _rein_ aitas sellega ja minuarust sai väga hea. Sidur sai kokku, uus ketas sisse, uued käpapoldid, uus sidurivõll, uued käpad, sidurivõlli laager 60212, nõellaager 64706 ja suur hulk simmereid ning kummirõngaid. Tagasild sai ka uuesti mootoriga paaritatud ja sidur reguleeritud. Siduri kahvli väljavõtmine on paras ooper, jõuvõtuvõlli lülituse hoob jääb ette ja selle peab eemaldama. Keegi oli selle kangi kunagi juba varem maha lõikanud, mina seda seekord ei teinud vaid võtsin kangi küljest, sest sealne rõngastihend vajas niiehknaa vahetust. Hammasvöö sai ka pliidil kenasti kuumaks aetud ja vahetatud testpidi. Hooratta poldid keermeliimiga tagasi pandud. Minu masinal pole hooratas varem maha käinud, hooratta poldid olid tehasevärvi all koos stopperplekkidega. Järgmiseks võtsin esisilla väljavõtte küljest ära, selle simmerid ja laagrid ka täitsa õhtal, eile õhtuks sai uute juppidega asi kokku, aga traktorialla jäi veel panemata.
Tegin ka pilte, aga need lisan pisut hiljem.

EDIT: Pildid:
   
   
   

EDIT2: Millele esisilla hooldusel enim tähelepanu pöörata, millegi üle eriti kurta nagu pole, kõik toimis, kardaaniristid ka korras. Kindlasti vajab vahetust esisilla kardaani vlantsi tihend, sealt lekib. Muud midagi väga hullu esmapilgul ei ole tuvastanud. Kuidas reguleeritakse esisilla pikkilõtku traktori suhtes? Hetkel ta liigub ette-taha suunas omajagu..

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Vahepeal on jälle hulga vett merre voolanud ja omajagu traktori juures toimetatud. Lõpuks jõudsin ka mootori remondi juurde (algselt ainult selle remont plaanis oligi). Hetkeseis on selline, et mootorilt on maha võetud hülsid kolvid, kogu allesjäänud ooper on puhastatud. Raamsaaled on ka suht koht läbi omadega, korralikud sooned sees, seetõttu ka õlirõhk soojalt üsna maha läks. Kepsusaaled väga ilusad, aga väntvõlli pikkilõtkuseibid vajaksid küll vahetust. Kõik need vajaminevad asjad said ära ostetud. Saaled on mõlemal juhul mõõduga H1 ehk siis esimene originaal. Väntvõlli kaelad õnneks ilusad.
Samuti saavad klapid uued juhtpuksid, ühel plokikaanel on klapipesa lõhki (läheb uus kaas), klapid ja klapipesad saavad lihvitud jne. Ühesõnaga tööd ja tegemisi on veel kõvasti, aga lõpp juba paistab.  Smile

Kuidas käib esimese väntvõlli simmeri vahetus, kas selleks tuleb küttepump ka maha võtta?

Mingi hetk tulevad ka pildid!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Mis on T-40 raamsaalede, kepsusaalede ja plokikaante pingutusmomendid?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Riiulist T-40 1978 aasta raamat  annab veidi imelikud ühikud- jõukilod poolemeetrise õla kohta. Ilmselt tuleb kahega jagada, siis saame täis kilogrammmeetrites? Silindripea tikkpoldi mutter- 22- 26 kg. Keps-20- 24 kg. Raamsaaled- 28-32 kg poolemeetrise õlaga. Ehk eesti keeles silindripea 11-13 kg/m, kepsul 10-12 kg/m ja raam 14-16 kg/m.
Vasta

(26-03-2015, 00:07 AM)pen.skar Kirjutas:  Riiulist T-40 1978 aasta raamat  annab veidi imelikud ühikud- jõukilod poolemeetrise õla kohta. Ilmselt tuleb kahega jagada, siis saame täis kilogrammmeetrites? Silindripea tikkpoldi mutter- 22- 26 kg. Keps-20- 24 kg. Raamsaaled- 28-32 kg poolemeetrise õlaga. Ehk eesti keeles silindripea 11-13 kg/m, kepsul 10-12 kg/m ja raam 14-16 kg/m.

pen.skar, Aitäh! Ega seal raamatus klapivahedest juttu pole?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Nii sisse kui välja 0,3 mm külmalt.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 16 külali(st)ne