Pesumasina mootori ühendamise küsimus
#1

Olemas Lux-i mootor 400/16000 rpm,aastast 2002 ja harjadega mootor.Mootorisse läheb 5 juhet must,pruun,roheline ja 2 valget.Soov panna mootor tööle 400 rpm,millistele juhtmetele tuleb vool  sisse lasta?Harjadega mootoril läheb harja vool ju vist läbi mähise?Ühest mähise otsast lülitist toide ja teisest otsast juhe harja?Harjadesse ka kollane ja roheline
Vasta
#2

See pole üldse nii lihtne, aga juhtmed ühendad nii, et ühe harja mähiste otsaga kokku ja teised seina, saad 14000 rpm'i ja rohkemgi veel kuni mootor laiali lendab. Selleks, et kiirust kontrollida on vaja natuke tarkust lisada sinna, selle tarkuse võib saada originaal pesumasina juppe kasutades, või siis kui pesumasinal juhtuvad olema eposse valatud pindmontaaži tarkuse jupid siis guugelmuugel ja oomipood. Kõigelihtsam oleks muidugi panna mõni reguleeritav pingeregulaator külge sinna, ja mõõta ja timmida kiirus välja, mootor ise käib nii AC kui DC
Vasta
#3

Tsitaat:tiit

05-07-04, 00:38
Olen lahti võtnud 3 pesumasina mootorit ja kõigis on olnud 2 "komplekti" mähiseid ehk siis pesemiseks(aeglane) ja tsentrifuugimiseks(kiire) erinevad mähised. Need olid kõik siiski harjadega variandid, aga harjad ainult aeglaste pöörete jaoks - kui õieti mäletan.
http://www.elfafoorum.ee/archive/index.php/t-9071.html
Vaata seal on mitu mõtet, ehk saad kasulikku infot.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

Üks teoreetiline võimalus pöördeid reguleerida oleks n.n. autotrafo ehk latri kasutamine. Ei ole ilus ega elegandiline ning pöörded jäävad sõltuma koormusest, aga vähemalt ei jookse mootor laiali. Muidu võtab ilma koormuseta ilged pöörded üles küll. Tegin just paar nädalat tagasi ise ühe sellisega loomkatseid. Muide, need kaks valget juhet peaks olema pöörete anduri otsad, mille järgi kontroller etteantud pöördeid hoiab. Minu kuri plaan on katsuda pesumasina mootorit istutada lauapealsele treipingile. Kas sellest midagi välja tuleb, veel ei tea ja pole ka väga aega tegeleda praegu. Muide, väikestel pööretel pidi olema parem kasutada alalisvoolu, mida on elektrooniliselt ka lihtsam regullida.  Wink Laua peal käepäraste vahenditega katsetades lasin korpuse mähisesse 30V alalist(rohkem mul toiteplokk välja ei anna) ja harjadele 12V UPS-i akust lisaks ning käis küll ringi, ilusti ja vaikselt.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#5

Kas kaasaegsed mootorid tahavad keerukamaid ühendusi kui vana hea Vjatka? Seal vist kondensaator või kaks ja kõik. Ülejäänu on programmide juhtimine.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#6

Pöörete lugeja peaks olema ju mootori võlli otsal ja sinna läksid kollased juhtmed.Viskasin ka testri peale mootorisse sisenevatele juhtmetele ja tulemus,et  kahel valgetel takistus olemas ja tester piiksub,sama ka ülejäänud kolmel.Pole veel sisse piilunud.Pöördeid peaks idee poolest ka sellise https://www.osta.ee/pingeregulaator-poor...src=search vidinaga regullida saama?Eile astusin ühest töökojast läbi kus remondimees väitis,et pidavat olema üks ainuke kiirus.
Vasta
#7

Täna siis lihtsalt huvi pärast keerasin akulaadijast 12V mootorile taha ja hakkas kohe vurinal käima,silma järgi nii 300-400 rpm kindlasti ja mida rohkem volte annad seda kiiremini vurab.Ventilaatori mootoriks vast sobiks.Taas pisut targem.Kaks valget juhet jah mingi andur sees.
Vasta
#8

Ma siin ise nüüd paar päeva nende pesumasina mootoritega maadelnud ühe projekti käigus ja peaks mainima, et tegemist on üsna lahedate asjadega ikka Smile Venelased on päris hea kontrolleri välja mõelnud pesumasina mootoritele. Nagu ma aru saan, siis annab seda neilt ka tellida. Lühidalt on teema siis selles, et taoline kontroller hoiab pöörded alati paigas, ükskõik kui palju sa mootori pöördeid ei takistaks (vastavalt mootori võimsusele muidugi) 







Teine huvitav teema sama mootoriga on see tahhoka oma. Pesumasina mootoril on taga tavaliselt üks andur mis annab välja kaheksa pisikest signaali ühe pöörde jooksul. Seda on üsna keeruline panna näitama tegelikke pöördeid. Mingi vennike tuli aga üsna lihtsale lahendusele, et tegelikult saab kasutada tavalist milliampermeetrit või voltmeetrit, kus siis vastavalt enda kalibreeringule vahetada näidiku tagumine paber ära, kuhu siis omakorda kannad ise peale vastavad mootori pöörded teatud voolu juures. 








Üks video veel kus lahatakse sama kontrolleriga pesumasina mootrorit. Üsna kenasti näidatakse ära mootorist tulevad juhtmed ja kuidas neid ühendada. Minu jaoks oli probleem, et ma ei saanud alguses pihta, et kui mähiste poole panevad jugama neli juhet kahe asemel, siis mida nendega teha või kuda ühendada. Kaks neist on siiski tavaliselt ühendatud mingi ülekoormuskaitsme või kuumakaitsme või millegi taolisega, et kui mootor kuumeneb liialt siis lükatakse vool välja. Aga enivei on tegemist nende kahe otsaga rohkem pehmode jaoks mõeldud lisaga ning päris mehed ei pööra sellistele asjadele erilist tähelepanu. Ühesõnaga, tuleb mootorist välja alati kaks kasulikku otsa (teinekord ka kolm, millest kolmas on jälle pehmodele), mis on ühenduses mähisega ning kaks otsa mis lähevad harjade peale. Harjade üks ots tuleb ühendada mähise otsaga ja mähise teine ots ning harja vaba ots lükata seinakontakti ning jooksu pista. See siis lühidalt pesumasina mootorist.






Siin on vist nende leht kus nad oma kontrollereid müüvad http://elektroplata.ru/reguljator-oborot...ja-tda1085 Juhul kui keegi nendega ühendusse astub ja ostab sealt, siis andke aga julgelt teada, soovitavalt enne ostu, äkki kellelgi veel huvi ning asja saaks ajada ühisostuga.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#9

To: Viplala
Nüüd sai vist siililegi selgeks. Cool
Alati on kasulik jooksu panna, kui oodatav tulemus hirmutab.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#10

(27-11-2016, 01:45 AM)viplala Kirjutas:  Ma siin ise nüüd paar päeva nende pesumasina mootoritega maadelnud ühe projekti käigus ja peaks mainima, et tegemist on üsna lahedate asjadega ikka Smile Venelased on päris hea kontrolleri välja mõelnud pesumasina mootoritele. Nagu ma aru saan, siis annab seda neilt ka tellida. Lühidalt on teema siis selles, et taoline kontroller hoiab pöörded alati paigas, ükskõik kui palju sa mootori pöördeid ei takistaks (vastavalt mootori võimsusele muidugi) 







Teine huvitav teema sama mootoriga on see tahhoka oma. Pesumasina mootoril on taga tavaliselt üks andur mis annab välja kaheksa pisikest signaali ühe pöörde jooksul. Seda on üsna keeruline panna näitama tegelikke pöördeid. Mingi vennike tuli aga üsna lihtsale lahendusele, et tegelikult saab kasutada tavalist milliampermeetrit või voltmeetrit, kus siis vastavalt enda kalibreeringule vahetada näidiku tagumine paber ära, kuhu siis omakorda kannad ise peale vastavad mootori pöörded teatud voolu juures. 








Üks video veel kus lahatakse sama kontrolleriga pesumasina mootrorit. Üsna kenasti näidatakse ära mootorist tulevad juhtmed ja kuidas neid ühendada. Minu jaoks oli probleem, et ma ei saanud alguses pihta, et kui mähiste poole panevad jugama neli juhet kahe asemel, siis mida nendega teha või kuda ühendada. Kaks neist on siiski tavaliselt ühendatud mingi ülekoormuskaitsme või kuumakaitsme või millegi taolisega, et kui mootor kuumeneb liialt siis lükatakse vool välja. Aga enivei on tegemist nende kahe otsaga rohkem pehmode jaoks mõeldud lisaga ning päris mehed ei pööra sellistele asjadele erilist tähelepanu. Ühesõnaga, tuleb mootorist välja alati kaks kasulikku otsa (teinekord ka kolm, millest kolmas on jälle pehmodele), mis on ühenduses mähisega ning kaks otsa mis lähevad harjade peale. Harjade üks ots tuleb ühendada mähise otsaga ja mähise teine ots ning harja vaba ots lükata seinakontakti ning jooksu pista. See siis lühidalt pesumasina mootorist.






Siin on vist nende leht kus nad oma kontrollereid müüvad http://elektroplata.ru/reguljator-oborot...ja-tda1085 Juhul kui keegi nendega ühendusse astub ja ostab sealt, siis andke aga julgelt teada, soovitavalt enne ostu, äkki kellelgi veel huvi ning asja saaks ajada ühisostuga.

Se pööreteregulaator keskmisel videol paistab sama olema mida meil korvimees müüb,täitsa toimib ja peaks edukalt toimima ka ka poes müügil oleva dimmeriga millega ventilaatori pöördeid timmitakse.
Kahjuks üleliigseid videosi kustutada eemaldada ei osanud.
Vasta
#11

(19-03-2015, 09:45 AM)Basilio Kirjutas:  Üks teoreetiline võimalus pöördeid reguleerida oleks n.n. autotrafo ehk latri kasutamine. Ei ole ilus ega elegandiline ning pöörded jäävad sõltuma koormusest, aga vähemalt ei jookse mootor laiali. Muidu võtab ilma koormuseta ilged pöörded üles küll.

 Siin üks saksa tüüp näitab et see ka ei toimi aga näidatud on lihtne skeem kuidas saab pesumasina mootorit juhtida:

Ja siis see teine video kus natuke keerulisem skeem olemas, + palju juttu nendest mootoritest üleüldse.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#12

Venelased on pannud oma kontrolleri ka ebay'sse müüki, kaks korda kallimalt kui nad omadele koduturul müüvad, kuid asi seegi. Seega kui kellelgi huvi, siis on vähemalt olemas võimalus üsna kerge vaevaga oma konet juhtida ja kontrollida.

http://www.ebay.com/itm/Universal-motor-...SwNRdX5rVs

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#13

(27-11-2016, 11:29 AM)muska71 Kirjutas:  Se pööreteregulaator keskmisel videol paistab sama olema mida meil korvimees müüb,täitsa toimib ja peaks edukalt toimima ka ka poes müügil oleva dimmeriga millega ventilaatori pöördeid timmitakse.

Kahjuks ei tea mida või kus korvimees müüb. Kui sa mõne lingi saaksid jagada, oskaks ehk miskit targemat kosta. Nende tavaliste pööreteregulaatoritega on see teema, et nad lihtsalt lõikavad energiat vähemaks või annavad juurde vastavalt sellele palju nupust parasjagu peale keerad. See omakorda tähendab aga seda, et kui mootori pöörded viia alla tänu voolu dieedile, kaob ka jõud pööretest ja tulemuseks võid näpuga mootori kinni pidurdada. Eelmainitud venelaste looming on aga ses suhtes geniaalne, et nad on suutnud toota kontrolleri, mis igasuguse pöörde juures hoiab max võimsust võlli peal. Teisisõnu... oletame, et mootor on võimsusega 1kw ja max pöörded 6000rpm. Nüüd see tavaline regulaator keerab voolu näiteks 50w peale, et saada pöörded 300rpm juurde. 50w aga on nii pisike võimsus, et haarates näpuga võllist jääb see seisma (suurusjärgud on laest võetud) Venelaste oma aga jääb ka 300rpm juures 1kw võimsusega tööle.  Kahjuks saab seda rakendada ainult pesumasina mootoritel, sest neil on olemas ka pööretelugeja võlli tagumise otsa peal, mille signaali kontroller loeb.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#14

Selline küsimus, et miks te ei taha mootori kiirusi kontrollida pesumasina enda elektroonikaga? Vanematel masinatel oli suht lihtne elektroonika, mida sai juhtida tavalise potekaga.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#15

(30-11-2016, 02:34 AM)heikson Kirjutas:  Selline küsimus, et miks te ei taha mootori kiirusi kontrollida pesumasina enda elektroonikaga? Vanematel masinatel oli suht lihtne elektroonika, mida sai juhtida tavalise potekaga.

Ütleme nii, et kui elektoonikaga päris sina peal ei ole, on seline lahendus üsna keeruline. Samas ei pruugi olla alati seda vanemat elektroonikat kohe ka nipsust võtta. Otsida kusagilt midagi, mida täpselt ei tea ka veel mida otsima peaks, on veelgi keerulisem. Muidugi oleks hea kui sa mõne lingi siia lisaksid, kus on nende vanemate elektroonika kohta lihtne info üleval ning on detailselt ära näidatud milline juhe kuhu toppida.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#16

heikson Kirjutas: Kirjutas:Selline küsimus, et miks te ei taha mootori kiirusi kontrollida pesumasina enda elektroonikaga? Vanematel masinatel oli suht lihtne elektroonika, mida sai juhtida tavalise potekaga.

Vanematel masinatel polnudki mingit elektroonikat , kui pead silmas nn.Riga jne. pütte
Vasta
#17

Üks vanake oli VJATKA, võimalik, et tema skeem oli selline:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#18

(30-11-2016, 12:48 PM)aavu Kirjutas:  Üks vanake oli VJATKA, võimalik, et tema skeem oli selline:

No ei ole ju mingit elektroonikat ,üksteisest sõltuvad reljuhad ainult Rolleyes Rolleyes
Vasta
#19

Vjatka puhul on tegemist kondekaga mootoriga. Selle skeemiga sinu electroluxi harjadega mootor tööle ei hakka. Mingi elektroonika harjadega mootori jaoks võibolla leian.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne