Probleeme ZID 4,5 mootoriga
#1

Vaevlen juba mõnda aega isetehtud aiatraktoriga millel ZID-4,5 mootor, mis sügisel ühel hetkel keeldus töötamast. Nüüd kevadel sai asi käsile võetud.
Esimene probleem oli selles, et küünal kippus märjaks minema. Võtsin süütemängu lahti ja puhastasin ja kuivatasin süütemängu ära. Sain traktori käima ja juba rõõmustasin. 20m sõitu ja traktor jäi seisma. Nüüd kompressioon puudu. Millest võiks alustada uurimist?
Vasta
#2

(09-04-2015, 20:44 PM)saareoll Kirjutas:  Esimene probleem oli selles, et küünal kippus märjaks minema. Võtsin süütemängu lahti ja puhastasin ja kuivatasin süütemängu ära. Sain traktori käima ja juba rõõmustasin. 20m sõitu ja traktor jäi seisma. Nüüd kompressioon puudu. Millest võiks alustada uurimist?

Küünla märjaksminemine rohkem karburaatori teema.
Autorolleri peal olev Zid on minulgi üks kord silindris surve kaotanud käimise pealt ja paar korda seisma jättes. Ehk siis viimasel juhul jätab mootori seisma. Nüüd uuesti käivitades kompressioon silindris puudu.
Natuke uurimist ja veaks osutus sisselaskeklapp, mis kiilus avatud asendis kinni.
Õnneks suurt lammutamist vaja ei ole. Süüteküünal maha ja sealt august vaskpulgaga väike toks klapi pihta. Käib kolks ja kõik jälle normaalne.
Millest see tuleb, ei tea.
Kindlasti tasub üle kontrollida ka mootori õlipumba töövõime kontrollnuppu vajutades
Sel mootoril millegipärast selline imelik süsteem. Alt karterist lööb pump üles õli "kaussi", kust siis alumine kepsupea õli haarab.
Kui see pump ära sureb kas või tema sees oleva vedru pooleksmineku tõttu, jääb kõik kuivale.
Vasta
#3

Üks klapi kinnijäämise põhjus on plii puudumine bensiinist,selle vastu aitab plii asendaja või õli lisamine bensiini hulka.Võib ka venest pentsu tuua või ärimeestelt osta.Klapi juhtpuks tahab määrimist ja sellisel mootoril määrib seda ainult bensiinis sisalduvad ained.
Vasta
#4

Klapid töötavad (käivad üles alla). Võtsin klapikambrikaane maha. Sisselaskeklapp on must ja tundub tiba tahmas ning väljalaskeklapp selline kergelt punakas. Kas kui mõlemad klapid peavad kinnises olekus olema siis sisselaskeklapp jääb kinnises oleksus tiba kõrgemale ehk ei peagi päris sulgema (ca 1 mm jääb kõrgemale kui väljalaskeklapp) .
Kui hoorattast pööran ja õlivarras on ära võetud siis õlivarda august puhub õhku välja. On see ok.
Kui tihkelt kolb oma pesas peab olema, Kui kolbi liigutasin siis väike lõtk on sees. Samas kolvitöös ei tohiks asi olla sest enne ju kompressioon oli olemas.
Kas siis tõesti kogu jamps võib olla selles õlitatuses?
Vasta
#5

 Mul jälle selline probleem, et karburaatori siibri (gaasi)
 asend ei muuda pöördeid, äkki keegi teab mida teha? Nõel ja ujuk peaks OK olema.
Vasta
#6

Kui siiber ise liigub on see ju võimatu-kui bensu puudus aevastab või sureb välja muidu pöörded tõusevad.Tross siibri küljest lahti ehk.
Vasta
#7

Trossi pole, regullin karpa pealt, kas võib olla, et tõmbab kuskilt õhku vahele ja ei teki nii suurt hõrendust?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne