ATV mootoriõli
#1

Ette on nähtud antud mootoril 5W-40 kuid sellise viskoosusega õlisees ei võta starteri sidur end järgi, kas on vabajooksu sidur nõnda kulunud või peaks mõnda teist õli kasutama?  Reaalsuses on sidur ise nagu uus, kulumise märke näha pole...     Naftaga mootorit pestes haakus iga katsega, 5w-40ga aga mõned korrad veab kaasa ja siis on vsjo... 

Vabajooksu sider ise selline: 

[Pilt: HT1aCT4FKpaXXagOFbXh.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Lihtsalt uitmõte: kui sidur on ka õli sees, peab kasutama tsikliõli, tavamootori omaga hakkab see ka libisema, miks mitte ka vabajooksusidur.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

Selline sidur on igas hüdromuhvis, diagnoosimine teinekord suht keeruline. Uuri süvenenult kutsikate otsi, need peavad olema läikivad, peegelpinnad sisuliselt, mingeid kriime ei tohi olla.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

Ise sain 250 kuubikulise hiinlase vabajooksusiduri mittetoimivaks käivitamise ajal segusiibrit kergitades. Ei olnud palju vaja selleks, et "kutsikad" deformeeruksid ja normaalselt enam ei haakunud. Praegu suuremal aparaadil pole gaasihooba stardihetkel puudutanud ja toimib nagu kellavärk. Kui pilli eelmine omanik või sina pole nii "tark" olnud nagu mina, Big Grin siis ehk on Wiki "tsikliõli" versus "autoõli" jutt loogiline...
Vasta
#5

Kas see on üldisem  probleem, või libiseb see mööda vaid pärisatikatest?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#6

Devil, saad ehk täpsustada?
Donn, selle teooria järgi ei tohiks automaatkastiga autol gaasipedaaliga ülesalla üldse mängida Smile
Kardetavasti on ikkagi ühesuunasidur kahjustatud, viletsamate määrimisomadustega pesuvedelik võtab viimast.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

(10-03-2015, 01:57 AM)Marko Kirjutas:  Donn, selle teooria järgi ei tohiks automaatkastiga autol gaasipedaaliga ülesalla üldse mängida Smile

See oli kahjuks praktika - ajas kenasti mootorit ringi gaasi kasutamata. Sisselaskekollektori ebatiheduse tõttu (mille sain pärast teada) ei jäänud korralikult käima ja siis "aitasin" gaasiga takka, et kohe pöörde üles võtaks. Aga ju siis tagasilöök nii kõva, et "paitas" kutsikate pead lömmi (oli silmnähtavalt näha, aga täpsustamiseks - tegemist oli siiski hiinakaga). Edaspidi enam korralikult ei haakinud ja hakkas libisema. Õli oli ettenähtud tsikliõli.

Automaatkastis on ikka muust (paremast) materjalist detailid ju?
Vasta
#8

Onon
oleneb tootjast ka mudugist
Smile

Edit: selle juhtumi võib vast taandada lülituste arvule

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

Kui kutsikatel viga ei paista, siis aitab mõneks ajaks kutsikate vedru pingutamine. Vahest!

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#10

Atvl kasutatakse ikka 4 takti ettenähtud õli. Olenevalt siis vajadusest märg sidur, pidur jne. Tavalise auto õliga suht kiirelt otsad annab.  Egas see paar liitrit niipalju ka maksa kui uus mootor  Smile
Vasta
#11

Mul on selliste siduritega rohkem kogemusi, paar aastat tagasi lasin ühel Taiwani firmal isegi eriseeria toota. Tegemist on Borg Warneri tüüpi vabajooksusiduriga, millele kehtis 1970-ndatel veel patent, mistõttu kasutati tolleaegsetel Jaapani tsiklitel starterisidurina 3 rulliga vabajooksusidurit. Viimased on aga võrdlemisi õrnakesed ja silindri töömahu suhtes tundlikud - kui R4 750cc peal peavad nad kaua vastu, siis R2 750cc puhul ehk paar hooaega.

Pildil olev ATV sidur tundub olevat standardne välismõõtudega 94,50x13,10mm, välisrõnga siseläbimõõt 58,90mm.
Ette nähtud tööpinna läbimõõdule 42,20-42,25mm.
Asi on vähemalt Borg Warneri nõuete kohaselt õli suhtes täiesti tundetu, st ette nähtud töötama õlivannis igat liiki õlidega.

Kui tööpinnad on visuaalselt korras ja vastavad mõõtudele, siis tasuks lehtvedru üle kontrollida. Lehtvedru eelpinge peab olema võrdlemisi tugev, st starterisidur peab pöörlema ka vabajooksu suunas tuntava takistusega. Vajaduse korral saab lehtvedru keelekesi - kui vabajooksulaager üksikosadeks lahti võtta - peenikeste näpitsatega üles painutada. Keelekestele ette nähtud nurk on 25 kraadi.

Kui välisrõngas ja tööpind hammasrattal on veel kõlblikud ning asendada tuleks ainult vabajooksulaager, siis ma leiaks oma varudest, kui ülalnimetatud mõõdud sobivad.
Vasta
#12

(10-03-2015, 23:55 PM)argo1974 Kirjutas:  Ette nähtud tööpinna läbimõõdule 42,20-42,25mm.
Asi on vähemalt Borg Warneri nõuete kohaselt õli suhtes täiesti tundetu, st ette nähtud töötama õlivannis igat liiki õlidega.

Kui tööpinnad on visuaalselt korras ja vastavad mõõtudele, siis tasuks lehtvedru üle kontrollida. Lehtvedru eelpinge peab olema võrdlemisi tugev, st starterisidur peab pöörlema ka vabajooksu suunas tuntava takistusega. 


Kuna kõikjalt varuosade ladudest olevat ühtäkki need detailid otsa saanud ning väljas ilmad juba kevadised siis ei jäänud muud üle kui talupojatarkusega asjale lähendeda. Ühesõnaga keevitasin tööpinnale peale ning treisin siis uuesti ümaraks, hakkasin siis 44mm vaikselt allapoole tulema seni kuni vabajooksu sidur tööpinnale peale mahtus. Täpset mõõtu ei mäleta kuid kusagile 43-44mm vahele see jäi vast ehk siis täiesti arvestatav ülemõõt. Mitmeid päevi nüüd sõitnud ja katsetanud ning starter toimib nagu mõte, hetkel pole veel probleeme esinenud. Eks see ajutine lahendus ole kuid igatahes masin on taas kasutuses. Ühe kutsika viskasin ka vahelt minema kuna kippus kinni kiiluma, see oli selle kohapeal kus vedru otsad omavahel kokku saavad. Nüüd küll ringipeal üks "hammas" puudu  kuid vähemat ei kiilu midagi kinni.  Nüüd on aega uut otsida kuid kel viimane häda käes siis selline pealekeevitamine peaks mõneks ajaks probleemi lahendama.


Ühest vabajooksu sidurist oleks huvitatud küll, võid hinnasoovi ja asukoha postkasti saata... 
Lugupidamisega, 
Meelis

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

Kutsikate kuju on siiski arvestatud mingite läbimõõtudega, ehk annad algsed mõõdud ja ma vaatan oma kuhjasid?
Arvan miskipärast, et mõne kümnendiku/sajandiku erinevus rikub algse idee...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne