Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Enamus saage saab nii tööle,et algasendist 1.5 pööret lahti. Nii mõlemaid. Kui ei saa tööle,võib veel pool pööret lahti keerata aga tööle peaks saama. Kui ei lähe siis on midagi ikka viga ka. Tasuks ka kontrollida,kas nõel peab. Paljudel saagidel hoopis karbussivigadega sarnased süütepooli vead.... tasub siis kontrollida ka pool üle.
Vasta

(18-03-2015, 00:42 AM)TeeTL Kirjutas:  ...
5 minuti pärast sureb välja, küünal märg ja tahmane.
...

2 ja 2 on külma sae jaoks hea reegel, sealt hakkad enamasti kinni keerama.

Aga kui saag toimetab 5 minutit ja seejärel alles sureb, on viga mujal, kui paigast kruvides. Minu hääl süütepoolile. Sad
Vasta

On kellelgi mingeid häid mötteid, miks saag peaks kokku jooksma järjest?
Esimene kord oli aastaid toiminud mootoriga, mötlesin et kas oli bensiin vana vöi öli vähe seal sees vms, üsna saepurune oli kah ribide vahelt.
Kokku oli jooksnud summuti poolt küljest, kolb ja röngas kasutuskölbmatu, sai need uued sebitud ja käima ta jälle läks
Töötas paar paagitäit, ja jälle koos.
Uuesti laiali, seekord önnestus kolbi veidi veel arstida niiet läks vana röngaga tagasi. Poolteist paagitäit, ja täna jooksis pööretepealt üsna köve raksuga kokku ning ringi enam ei käi(eelmised korrad on tömmates pea kohe ringi käinud ikka)
Et mis sest saest ikka enam ravida, aga huvitaks et mis sellist asja tekitab....
Husq 346xpg siis jutuks.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Liiga lahja segu. Jookseb liiga pöördesse.
Vasta

Noh, oletame. 
Aga kes seda segu kruttimas mul salaja käinud on.....siiani ju toimis nii.
Ja eelnevad kokkujooksmised on tekkinud kindlasti mitte täispööretega, üks oli tühikäigul ja teine niisama töristades.....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

võta lõdvalt ja ää aja asja keeruliseks.
ju ta p.sses oli ja otsa pidi saama.
Vasta

(05-05-2015, 19:59 PM)90Deville Kirjutas:  On kellelgi mingeid häid mötteid, miks saag peaks kokku jooksma järjest?
Esimene kord oli aastaid toiminud mootoriga, mötlesin et kas oli bensiin vana vöi öli vähe seal sees vms, üsna saepurune oli kah ribide vahelt.
Kokku oli jooksnud summuti poolt küljest, kolb ja röngas kasutuskölbmatu, sai need uued sebitud ja käima ta jälle läks
Töötas paar paagitäit, ja jälle koos.
Uuesti laiali, seekord önnestus kolbi veidi veel arstida niiet läks vana röngaga tagasi. Poolteist paagitäit, ja täna jooksis pööretepealt üsna köve raksuga kokku ning ringi enam ei käi(eelmised korrad on tömmates pea kohe ringi käinud ikka)
Et mis sest saest ikka enam ravida, aga huvitaks et mis sellist asja tekitab....
Husq 346xpg siis jutuks.

Kas oled üldse 100% kindel, et õli mida kasutad on korralik ning õigesti segatud ?

Kunagi teenisin leiba Stihlide remondiga. Lahja segu kahjustused jäid pigem kriimude tasemele millega vähenõudlik( ei tahtnud raha välja käia) kasutaja sai edasi töötada peale segu õigeks seadmist. 

Lisaks peaks sul olema mingi ilmning , et sael pole jõudu ja jookseb "liiga peeneks" . 

Kindluse mõttes võib alati karterile survetesti teha ka , aga lahja segu annab märku endast mootori töös. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Öli on poest ostetud ja vastavalt selle kankul näidatule ka segasin, igaks juhuks ka veidi rohkem öli sai tegelikult pandud.
Jöu kadu oli nüüd pärast eelmist kokkujooksu, kui sai piduse kolvi ja röngaga kokku laotud see asi, käivitus normaalselt aga tunda oli et pole päris see ja pidasin seda loogiliseks, et röngas enam ei pea öieti jne.
Üldiselt ongi küsimus pigem selles, et kas lappida veel 100.- sisse uue kolvi ja silindri näol vöi visata minema kogu kupatoorium(vöi, praegusi sündmusi arvestades visata natuke aega pärast uute kolbi ja silindrit) ja katsuda midagi värskemat sebida.
Mingi metsamees pole, väheke küttepuid vaid kord aastas, praegu hakkab tunduma et odavam on neidki osta kui nu...da mingi fcking saega...

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(06-05-2015, 07:52 AM)90Deville Kirjutas:  ...
katsuda midagi värskemat sebida.
Mingi metsamees pole, väheke küttepuid vaid kord aastas, praegu hakkab tunduma et odavam on neidki osta kui nu...da mingi fcking saega...

Kui suguelu vana saega hakkab vaimsele tervisele, siis 35kuubikuliste hulgas on täitsa pandavaid isendeid lahja kahesaja euroga. Isiklik soovitus juhusaagijale on Stihli 18x, sama müüja Echo on ka minu käe järgi täitsa. Olin ühte juba kevadel soetamas, kuid kuna Partneri saelaadne toode 353CS minu suureks üllatuseks veel toimetab, siis ihnsus võitis. Big Grin

Alla selle kipub suuremas puus kole kaua minema.

Tõsi, see eeldab võimalust (ja selgroogu Toungue ) Tõsise Riistaga sõber vajadusel appi kutsuda.
Vasta

(05-05-2015, 21:57 PM)Gravity Kirjutas:  
(05-05-2015, 19:59 PM)90Deville Kirjutas:  ...
Kokku oli jooksnud summuti poolt küljest,
...
Husq 346xpg siis jutuks.

...
Kunagi teenisin leiba Stihlide remondiga.
...

Siis oskad ehk vastata küsimusele: kui kokkujooksmine on summuti pool, siis tasuks vist uurida summuti läbikäimist.

Kas lahjast segust tingitud kokkujooksmine ei peaks avalduma pigem väntvõllis? Kokku jookseb jah kolvist, kuid ka väntvõll saab ka pihta ja see peaks tuntava lõtku tekitama.
Vasta

(06-05-2015, 10:49 AM)v6sa Kirjutas:  
(05-05-2015, 21:57 PM)Gravity Kirjutas:  
(05-05-2015, 19:59 PM)90Deville Kirjutas:  ...
Kokku oli jooksnud summuti poolt küljest,
...
Husq 346xpg siis jutuks.

...
Kunagi teenisin leiba Stihlide remondiga.
...

Siis oskad ehk vastata küsimusele: kui kokkujooksmine on summuti pool, siis tasuks vist uurida summuti läbikäimist.

Kas lahjast segust tingitud kokkujooksmine ei peaks avalduma pigem väntvõllis? Kokku jookseb jah kolvist, kuid ka väntvõll saab ka pihta ja see peaks tuntava lõtku tekitama.

Mis ma lihtsalt tahtsin eelmises postituses selgitada on see, et lahja segu korral ei lähe saag ootamatult "kokku" nagu ilma õlita täristades . 

Näiteks alati kui kütusepaak saab tühjaks siis on ju tunda jõu puudust ning uimast pöördesse minekut koos sellega, et täisgaasil lähevad pöörded kuidagi eriti  suureks  . Kui kütus hakkab otsa saama muutubki segu lahjaks. 

----------------

Praktikas vähemalt Stihlide väntvõll&laagrid kestavad 3 kolvi vahetust . See tähendab, et 3 korda kui olen pidanud kolbi vahetama siis on vanad laagrid ja väntvõll jäänud. Ainult iga kord läksid uued simmeringid . 

Selge on see, et kui max pöörded on liiga kõrgeks keeratud ja ketti hoitakse liiga pingul siis saab kiiresti laagritest lahti . 

90% laagri probleeme tulid sellest, et kuna sidurit oli liiga palju libistatud siis lihtsalt sulas simmering ära ja sealt hakkas läbi laagri liiva ja sodi käima . 

Laagrid elavad üle kokkulaskmise kuna õli kiht püsib peal , kolb tahab pidevat õlitust saada. Kolb on kõige nõrgem lüli selles ja annab esimesena alla ennem kui laagrid hakkavad haiget saama. 

----------------

Natukene mõtlemise ainet veel foorumi kasutaja 90Deville - le . Kas iga kord kui kolbi vahetasid said ka silindri ilusti puhtaks ? Võib olla sai silinder esimene kord kui kokku läks vigastada ja jäi liiga tihkeks/muutus ovaalseks . 

Samamoodi igsugused võõrkehad nagu lahtiroostetanud summuti tükid rändavad kenasti silindrisse tagasi . Endal oli kogemus kui keegi oli pannud terasvilla summutisse. Lõpuks oli kolvil suur sisselõige hõlmas .  

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Ma olen siiski vaid ühe korra kolbi vahetanud, teine kord läks sama tagasi. Silindrit ma ei möötnud küll ellipsi suhtes, seinale sulanud alumiiniumi vanast kolvist arstisin parema puudusel torusiiliga, mis üleöö seistes oli seina ilusti puhtaks söönud. Sellele lisaks lihvisin näpuvahel veel 400se paberiga ka veidi, möned kraapsud jäid kuid need olid silindri seinas sees ja neid välja pole vöimalik saada.

Ma saan aru, et kokkujooksnud silindrisse uut kolbi tegelikult pole köige öigem panna, sel hetkel kui otsisin ei olnud komplekti saada kuskilt möistliku hinnaga. 
Tegelikult ongi müsteerium see esmane kokkujooksmine, las siis pärastised olla minu süü.

Vända laagrites ma loksu tuvastada ei suutnud.
Summuti käib puhudes kergelt läbi

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(06-05-2015, 19:50 PM)90Deville Kirjutas:  Ma olen siiski vaid ühe korra kolbi vahetanud, teine kord läks sama tagasi. Silindrit ma ei möötnud küll ellipsi suhtes, seinale sulanud alumiiniumi vanast kolvist arstisin parema puudusel torusiiliga, mis üleöö seistes oli seina ilusti puhtaks söönud. Sellele lisaks lihvisin näpuvahel veel 400se paberiga ka veidi, möned kraapsud jäid kuid need olid silindri seinas sees ja neid välja pole vöimalik saada.

Ma saan aru, et kokkujooksnud silindrisse uut kolbi tegelikult pole köige öigem panna, sel hetkel kui otsisin ei olnud komplekti saada kuskilt möistliku hinnaga. 
Tegelikult ongi müsteerium see esmane kokkujooksmine, las siis pärastised olla minu süü.

Vända laagrites ma loksu tuvastada ei suutnud.
Summuti käib puhudes kergelt läbi

Mõnikord on mulle tundunud nagu oleks silinder ise ka sulanud nikasli tagant. Vagu on üleval mida maha ei lihvi st tegu pole alumiiniumi jäägiga.  Siis ei hakanud riskima ja läks ka uus silinder. 

Samas kui peale puhastamist oli ainult örnalt tunda konarusi siis ladusin ka kokku ainult uue kolviga. Polnud ühtegi juhtumit kus see oleks vähem vastu pidanud kui uus kolb+silinder . 

Stihlil sai nii teha aga Hiinakatel kippus nikasil alati helvestena eralduma. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Hiina suur 76kuubikut saag pidas metsas puid tükeldades isegi kolm tundi vastu enne kui ühe saare poolepeal otsustas, et aitab jooksen kinni ära ma pole tööjaoks mõeldud Smile  Sain selle tasuta ja proovisin kaua toimib aga ei toimind Big Grin
Vasta

fm25 siis sul vedas järelikult Toungue Muuseas samasuguse jube õudse häälega saag on su naaber Tanelil. Kogusin oma saejupid kokku pakkisin sisse ja las ootavad paremaid aegu pööningul.
Targutada ma ka ei viitsi enam. 
Vastata viitsin ikka veel. 

Veel pole maha löödud
Vasta

Ei mul õnneks vana hea stihl ikka toimib Smile  Jaak kui kohtume siis räägin näitan kuda see hiina ime kulub kui seda tööks kasutada Big Grin
Vasta

ootan põnevusega
Cool

Veel pole maha löödud
Vasta

Kuna teemale on lisandunud ka märksõna "turg", siia anna teada, et vihastasin eile oma saelaadse toote Partner 351 CS peale sedapalju, et tõin täna uue Echo endale. Ning P rändas riiulile utiliseerimist ootama. Kui keegi arvab, et tal võiks selle küljest midagi tarvis minna, siis PT kaudu tasub küsidaWink

Puruks on järjekordselt ülemine käepideme vedru. Saag ei ole uus, kuid käib mõistlikult. Turvapidurit ei ole. Saeaparaati ka mitte.
Vasta

see Partner on paras vedruvasikas jh! Õige otsuse tegid. Täna rappisin oma pisi Stihliga (MS 170) jämedat jalakat ja üsna peagi loobusin, tõin ikkagi kuurialt vana McCullochi välja 47 cc 16" plaadiga. Joob nagu eesti alkass ainsa erinevusega Mägihull tegi töö ära Big Grin

Veel pole maha löödud
Vasta

Tere!
Mul peaks olema ka üks vanema malli Partner 351 pööningul kastis. Süütepool läinud,silinder-kolb-rõngad otsas..... muud jupid taaskasutatavad. Kui kellegil juppe vaja siis annab sealt midagi ära krudida. Sae kohta ütlen nii,et pole suurem asi.... senikaua kuni silider-kolb terved,tasub remontida,hiljem tasub ainult osadeks teha....
Hinnad soodsad....ja vahetan kõige vastu..... Wink 
Tel. 56 95 60 13
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 44 külali(st)ne