Küsimused T-40 kohta

Sul on regulaatori hoovastik kinni. Võta küljepealt väike kaan maha ja lase mingid leotavat möginat sisse. 

Aquila captas non muscas.
Vasta

Rataste loperdamise põhjuse pani minu kallis metsatagune naaber pool fasistlikus keeles järgmiselt. Nah.. tõ  kogu aeg pesed,värvid,määrid - las olla normalna ja sõidad normalna,nagu mina. Võt nüüd katai svajom masle.
Vasta

Mis arvata sellisest ümberehitusest? https://www.youtube.com/watch?v=lbM_IyzOnzY
Vasta

Toimib kindlasti väga hästi, eeldusel, et roolivõimendi ka enne töötas. Endal see ümberehitus tulevikku ka plaanitud
Vasta

Oskab keegi öelda millie rõngastihend läbeb hüdropumba ja roolivõimu klapi vahele? Oleks hea kui mõõdud.

Pori paneb rattad ringlema. Cool
Vasta

Selline mure ,et nädalavahetusel üritasin vedava esisilla kardaaniristidesse määret panna. Millegipärast määre ei tulnud kardaaniristi ja kausi  vahelt välja vaid hoopis teiselpoolt kardaani risti kus oleks nagu mingi polt. Ühele ristile ei läinud ültse sisse määre. Kuidas see määre seal risti sees peaks õigemini liikuma ja mis polt see teiselpool risti on? Traktoril originaal jupid seal esisillas.  Mul oli küll solidool määreks aga tegelt peaks seal olema käigukasti õli määrimiseks. Või on midagi paremat ja pikaealisemat soovitada. 
Vasta

See polt on "pime". St. et ristile on antud tehasest valmidus mõlemale poole määrdenipli paigaldamiseks. Ja kui määre kausside vahelt välja ei  tule on vana "tavott" kanalitesse ära kuivanud. Ei aita muud kui detaili demontaaž, läbipesemine, kriitilise pilguga kõigi sõlmede tehnilise seisukorra hindamine ja detailide korrasoleku korral montaaž. Uus määre sisse ja kohtumiseni eestimaa põldudel.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kardaaniristide määrimisest:

ettevõtes, mis tegeleb kardaanide remondi, tasakaalustamise ja tootmisega, öeldi nii: kui uus määre juba risti vahelt välja pressib, on seda seal liiga palju ja rulle kaitsev tihend ei saa enam oma tööd teha. Sodi pääseb hõlpsamini risti ja see hävineb.

Määrida tuleb niikaua, kuni on kuulda õhu lahkumist ristist. Niipea, kui seda enam ei kuule, on aeg lõpetada. Ristist välja pressiv määre on lohaka omaniku tunnus.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(18-05-2015, 08:38 AM)Daff Kirjutas:  See polt on "pime". St. et ristile on antud tehasest valmidus mõlemale poole määrdenipli paigaldamiseks. Ja kui määre kausside vahelt välja ei  tule on vana "tavott" kanalitesse ära kuivanud. Ei aita muud kui detaili demontaaž, läbipesemine, kriitilise pilguga kõigi sõlmede tehnilise seisukorra hindamine ja detailide korrasoleku korral montaaž. Uus määre sisse ja kohtumiseni eestimaa põldudel.

Parandaks et tegu on ikka kaitseklapiga mis ei lase hoolsal omanikul sinna sellist survet sisse lüüa et tihendid pahupidi.
Määritakse kardaaniriste ikka käigukastiõliga, mis jaotub laagrite vahel võrdselt tsentrifugaaljõu mõjul.
Plastse määrdega ei ole hea määrida, kuna see ei pruugi iga kausi vahelt välja tulla ja mõni kauss jääb kuivaks ning siin ei aita enam õliga määrimine kah sest plastse määrdega on kanal kinni pandud.
Vasta

Sellest kaitseklapist kuulen küll jummala esimest korda ja käigukastiõliga ristide määrimine on ka minu jaoks uudis.
Käisin just kuuri all kaemas ja kahel 40 ristil on 12 võtmega keeratavad punnid ühel pool  ja teisel pool augus nippel. Kahel ristil pole aga mingeid punne ega kaitseklappe vaid on üks auk ja nippel ees.

Nüüd paar sõna sellest variandist kui määre surutakse usina määrimise käigus tihendi vahelt välja. Minu tõsisem kardaanimäärimise praktika algab sellest ajast kui sai MAZ-504 ringi vuratud. Siis juba ütlesid vanad luksepad, et kui risti määrid ja taavet tihendi vahelt välja tuleb siis pead kogu aeg samas vaimus jätkama. See eeldas küll seda, et pidid tihedamalt auto all käima aga oli kindlalt näha kas kõik kausid määret said.Sellise määrimismeetodiga määrimise juures pidas MAZ-i rist pikalt vastu. 
Ja ma ei näe siin mingit vahet T-40 ristiga. Vene toodangu viga on see,e t need tihendid surevad suht kähku ära ja nagunii enam pori ja vett ei pea. Ainuke võimalus sellega võitlemiseks on "ülemäärimine".
NB! Elu on näitand , et teooria ja praktika lähevad tihti lahku.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Määrimise korral tuleb uue määrdega vana määre ja kulumissaadused eemaldada. Keegi pole selleks risti maha võtnud, pesnud läbi ja uuesti tagasi pannud. Läbi aegade on määritud nii, et vanat määret on välja tulnud. Määre peab olema ainult veekindel ja mitte paakuma.
Vasta

Kui palju raamatu järgi risti hooldamisel rist rohkem kestab kui traditsioonilisel viisil, kus määre naeratab kausside vahelt?
Vasta

Lõik raamatu tabelist:
При техническом обслуживании № 2 (проводится каждые 240 моточасов работы)

Крестовины карданов  Всесезонное трансмиссионное масло или автол  Смажьте рычажно-плунжерным шприцом с помощью специального наконечника (рис. 10) до появления смазки из контрольного клапана


Tõlge:
Tehnohool nr.2 viiakse läbi iga 240 töötunni järel
Kardaaniristid. Aastaringne transmissiooniõli või avtool. Määre surutakse sisse käsipritsiga kasutades spetsiaalset otsikut, kuni selle ilmumiseni kontrollklapist.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Smile

Ma kahjuks ei tea vastust eelnevale küsimusele. Aga ma arvan, et nõuanne inimeselt, kelle ettevõtte igapäevatöö on kardaanide remont, tasakaalustamine ja nullist tootmine, väärib kõrva taha panemist. Igaühe enda valik, kas ta järgib seda või mitte.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

On ka minu silmad ja kõrvad niimõndagi näinud-kuulnud aga kardaaniristi käigukasti õliga määrimine ja kaitseklapp on küll uus asi minule. Big Grin
Vähemastikaasaegsete  tootjate juhend käsib ka uuele ristile määret lisada ja see mis neil sees on pakendist välja võttes, on ladustamis, konserveerimis määre.
Vasta

(18-05-2015, 17:47 PM)Aspelund Kirjutas:  Smile

Ma kahjuks ei tea vastust eelnevale küsimusele. Aga ma arvan, et nõuanne inimeselt, kelle ettevõtte igapäevatöö on kardaanide remont, tasakaalustamine ja nullist tootmine, väärib kõrva taha panemist. Igaühe enda valik, kas ta järgib seda või mitte.

A.

Ära usu tootjat, usu kasutajat!
Vasta

(18-05-2015, 17:45 PM)Wiki432 Kirjutas:  Lõik raamatu tabelist:
При техническом обслуживании № 2 (проводится каждые 240 моточасов работы)

Крестовины карданов  Всесезонное трансмиссионное масло или автол  Смажьте рычажно-плунжерным шприцом с помощью специального наконечника (рис. 10) до появления смазки из контрольного клапа

Aga mis raamatuga tegu on kus sellist tarkust jagatakse. Ehk on tegu mingi eritehnikaga

Aquila captas non muscas.
Vasta

Mul on sellised ristid,kus ühelpool on valatud kühm ja kühmu üljepeale on puuritud nipli ava ,et lihtsamini pritsi voolik külge läheks. Teiselpool on ristil mingi 11 võtmega keeratav kuuskant. Võimalik ,et klapp või polt. Huvitav ongi just see, et kolmel ristil hakkas sealt määret välja pressima. Ühel ei tulnud mittemidagi pressi või prits puruks. Kuidas see klapp või asi seal peaks toimima? Või on tegu mingi düüsiga? Kardaaniristi kausside ümber on liigutatav kummist tihend. Minu praegune mure on ,et  eriti ei tahaks lahti võtta neid riste ja tõenäoliselt on originaalrist ka parem kui kaubanduses müüdav tundmatu päritolu ebakvaliteetne toode. Kas oleks mingi võimalus näiteks ristide läbipesuks näiteks mingi lahusti või vedelama õliga? 
Vasta

Kardaaniristi määrimisest paistab siin olevat raketiteadus tehtud, toon paralleeli tänapäeva rasketehnikamaailmast - kui rist on üldse määritav siis pumbatakse ikka seni kuni puhas määre kausside vahelt välja tulema hakkab. Mis kasu oleks mingist müstilisest ülerõhuklapist nipli vastas kust määre välja peab tulema kui määrimisel laagrites määre ei vahetu?
Vasta

Herr Lurts, miks määre peab kardaaniristis vahetuma? Aitab, kui kompenseeritud saab ekspluatatsiooni käigus kadumaläinud osa. Kui just laudamasinaga tegu pole, siis kausiääre vahelt väljatulemiseni sisseajamine kurjast. Väljatulek näitab, et tihend sai rikutud ja edaspidi tulebki hakata tihedamini pritsitama, et kaka, vee ja pori sissetung saaks tõrjutud.
To Laurimetall- keera nippel ära. Akudrelliga proovi, kas puuriotsaga saab paaga-roostekorgist läbi. Suts WD ka otsa ja uue nipliga vast võtab veel määrde sisse. Nõukaajal oli määret mittesissevõtva nipli asemele keeratav abinõu. Poldist pealekeeramisega anti määrdele julm surve- vahel pauguga läks tee lahti. Edasi sai juba pritsiga toimetada, oli ta siis elektriline, pneumo või käsi.
To autojuht- enamusel ristidel on kausitihend äärevõrus sarnane hüdrosilindri mansetile. Kui selle pidava serva ülearuse püüdlikusega pahupidi pritsid, ei lähe ta enam paika tagasi ja pahandused algavad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne