Üks T-16 ja tema edasine käekäik (otsib uut kodu)
#1

Tere!


Juhtus nii, et koos uue koduga tuli kaasa T-16 (mulle see riistapuu täitsa meeldib)
Omal on varasemad kogemused traktoritega suht nulliläheased, aga kuna tehnikaga olen võrdlemisi sina peal, siis käima sain ta lihtsa vaevaga.
Põld sai küntud, vaod aetud ja ka kartul maha, aga see käiguvahetus ajab hulluks.

Nimelt see sidur ei lahuta pea mitte midagi.
Pedaal on küllaltki vastu põrandat.
Seisva mootoriga saab käike vahetada ilma igasuguse probleemita, aga töötava mootoriga vahetades ja sidurit tallates saab paremal juhul käigu välja aga sisse pannes on ainult raginat ja see tähendaks varsti käigukasti remonti.

Olen siit foorumist uurinud neid siduri ja käikude teemasid, aga no pole sinna siduri kotta rohkem asja teinud kui alumise kaane maha kruttinud ja natuke piilunud.

Enne kui ma nüüd ise suure hurraaga seda sidurit kruttima hakkan ja oma loogika järgi p.... keeran, siis küsiks targematelt nõu.
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=43566
Sellel pildil (laenatud siit samast foorumist) on näha kohe esiplaanil poldid mis minu traktoril on täitsa lõpuni sisse keeratud, muud erinevust esmasel vaatlemisel ei leia.
Mida need poldid teevad ja kas kellelgi on mõni hea soovitus mida ja kusohast keerata, et see siduri pedaal kõrgemale saada ja sidur lahutama või on siduri kappremont väljapääsmatu?

Tundub igati asjalik põka olema ja tahaks selle aparaadi korralikult tööle saada. Rolleyes


Tänan tähelepanu ja veel rohkem abi eest!
Vasta
#2

Kuna tegu on topelt siduriga, siis nendest poltidest reguleeritakse kahe ketta vahet, mis oli vist 2,5mm. 
Vasta
#3

(18-05-2015, 23:59 PM)mittesumo Kirjutas:  ...
Juhtus nii, et koos uue koduga tuli kaasa T-16 (mulle see riistapuu täitsa meeldib)
Omal on varasemad kogemused traktoritega suht nulliläheased, aga kuna tehnikaga olen võrdlemisi sina peal, siis käima sain ta lihtsa vaevaga.
...

Saska on sees õige mitmes nõukaaegses maakeelses raamatus (II liigi traktoristi õpik, Ratastraktorid, Autod ja traktorid). Soeta endale mõni ja loe, seal on nii ehitus kui reguleerimine kenasti lahti kirjutatud.

Siin ei hakka keegi raamatut ümber kirjutama. Rolleyes

Enne lammutamist veendu, et survelaager on elus, et sidurikäpad on sirged ja nende tugipoldid olemas. Seejärel säti käppade vahe tugilaagriga paika ja kui pedaali käigust ikka väheks jääb, siis säti tõmmitsa pikkust.

Kahekettaline sidur on selles mõttes nigel, et isegi korras sidur võib seismisega sedapalju takerduma hakata, et veabki kaasa.
Vasta
#4

T-16 sidur
Toksi siiasamasse foorumisse see otsing ja neid T-16 sidurijutte on siin rohkem olnud, kõiki ei jõua siia linkida.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

Tänud.

Seda kirjandust tuleb endale ilmselgelt rohkem hankida kui ma hetkel ette kujutan, aga tervet raamatukogu ju ka ei hangi ja nüüd vähemalt tean mida pean khankima hakkama Smile

Kahvel lükkab nagu ilusti, aga see käik on kole lühike.

Pole vast midagi muud teha kui lihtsalt katsetama hakata.

Aga mida esimese hooga kindlasti mitte kruttida oleks vast lihtsam küsimus?
Vasta
#6

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...pid=321797


Head lugemist.
Vasta
#7

Tsitaat:Aga mida esimese hooga kindlasti mitte kruttida oleks vast lihtsam küsimus?
Esimese hooga vaata, et sul survelaager käppade peal ei jookse, siis vaata kas survelaager saaks oma praegusest asendist veel hulga maad taha poole (sidurist eemale) minna. Vat siis on sul tagasitõmbevedru puudu. Hangi see. Joonisel number 12.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#8

taas 1 saatusekaaslane tekkinud? Tore! Loodetavasti saad selle enne liikuma kui mina. Mul veel siin 100 häda, enne kui liikuma saab Big Grin
Saab muljeid jagada ja ise targemaks kah! 
Edu sulle!

Veel pole maha löödud
Vasta
#9

Need vedrud on mõlemad seal alles.
Täna kiiruga viskasin pilgu peale ja mulle tundub, et selles siduri hoovastikus pole ainsamatki varda ava mis oma originaalmõõdust kolm korda suuremaks pole kulunud.
Nädalavahetusel tuleb miskid uued virblid sinna installida või keevituse ja puurpingiga lähemalt sõprust teha.

JaakH teema ja nii mõnegi teise teema olen päris otsast lõpuni läbi lugenud.
Siduritest on juttu, aga no mis ma sinna teha saan kui mul pole aimugi mismoodi need pulikad kuskil liikuma peaksid, millisest poldist käppasid peale või maga krudida jne. Võiksin ju proovida ja katsetada, aga ma olen õppinud ennem küsima ja siis proovima.

Eks need koolirahad tuleb ikka maksta, aga proovin need võimalikult väiksed hoida. Big Grin

Jõudu ja jaksu!
Vasta
#10

Kui sul pedaal ainult põhjast võtab, siis minu loogika järgi ei ulatu sul survelaager õieti käppadeni (siduriketas kulunud) ja seetõttu ka ei lahuta korralikult.
Vaata palju sul survelaagri ja käppade vahe on, kui pedaal on üleval. Siis pane keegi pedaali vajutama ja vaata ise alt, kuidas ja kui palju see kupatus seal sees liigub. Siis võta ette siduri elemntaarskeem ja peaksid üsna hästi aru saama, mis seal täpselt kulunud või viltu on, reguleerimine iseenesest pole keeruline kui just sidurit päris pulkadeks ei kavatse lammutada..
Vasta
#11

(19-05-2015, 22:57 PM)mittesumo Kirjutas:  ...
Täna kiiruga viskasin pilgu peale ja mulle tundub, et selles siduri hoovastikus pole ainsamatki varda ava mis oma originaalmõõdust kolm korda suuremaks pole kulunud.
....

Siduripedaal peab tulema põrandas pea 30 cm kaugusele (pedaalikaar peab põrandani tõusma). Kui ei tõuse, on probleem.

Kas siduripedaal üleval käike vahetada saab?

Blokeervõlliku kinnikiilumisel ei tõuse pedaal ka lõpuni üles ja kui selle asendi järgi hakata sidurit sätima, siis ei saagi lahutama.
Vasta
#12

Tegin vähe kodutööd ja omale sidurikorvi ehituse selgeks.
Kui peasidur ei lahuta, siis on vaja reguleerida käpa poltidest.
Kõigepealt peaks hoovastiku üle vaatama ja käikude blokeeringu hoova üldse küljest ära võtma vältimaks probleeme selle kuhugi kinni jäämisega.
Nüüd peaks heebliga alt luugist üritama siduri survelaagrit kasti poole lükata ja kui ei anna minna, siis võiks asuda reguleerima.
Nüüd on sobiv hetk võtta paus ja ära süüa üks pulgajäätis.
Ülejäänud jäätise pulka peaks proovima nüüd käpa ja survelaagri vahele pista ja kui ei õnnestu või ära kukub keerama vastavat käpa reguleerpolti ja nii kõik käpad läbi käia ja kindlasti veel ühe ringi kontrollima.
Enne siduri proovimist peaks ka korvil käppade vahel olevad poldid kas päris välja keerama või vähemalt 3 ringi väljapoole.
Pärast tuleb vaadata pedaali vabakäiku ja kui vaja reguleerida see umbes 4cm kanti varrastest.
Kui selle peale sidur ikka ei lahuta on tegu miski pöördumatu kahjustusega ja laialivõtmisest ei pääse.
Kui tahta ka jõuvõtuvõlli sidurit lahutama saada on vaja reguleerida ka korvil olevaid kontramutriga polte ja eespool käis ka soovitus läbi palju neid tagasi keerata.

Korvi mehaanika on aga selline:
[Pilt: c00aae2c9fe118d29e124d2e117b48a7.jpg]
Käpad kinnituvad nende 3 posti külge, millest üks on ära murdunud.
Kui me sidurit lahutama hakkame, tõmbame neist surveplaati üles, surudes kokku need vedrud, millele on 9 süvendit käppade vahel.
Kuna need väiksed vedrud, mis splindiga pulga otsas kinni on on hoiavad jõuvõtuvõlli ketast kahe plaadi vahel ei lahutu jvv sidur.
Kui me tahame jõuvõtuvõlli sidurit lahutada peame pedaali edasi vajutama ja siis toetub alumine plaat, millel on tiftid läbi ülemise plaadi näha keskmise vedru süvendi kohal vastu korvil olevaid reguleerpolte, väiksed vedrud surutakse kokku ja jvv.sidur lahutub.
Kuna need poldid liiga sisse keeratuna hakkavad takistama peasiduri lahutamist sest peasiduri ketas on kõige alumine ja poldid ei lase sel üles tulla.
Loodetavasti ei saanud väga segane jutt...
Vasta
#13

(20-05-2015, 11:06 AM)kolentin Kirjutas:  Kui sul pedaal ainult põhjast võtab, siis minu loogika järgi ei ulatu sul survelaager õieti käppadeni (siduriketas kulunud) ja seetõttu ka ei lahuta korralikult.
Vaata palju sul survelaagri ja käppade vahe on, kui pedaal on üleval. Siis pane keegi pedaali vajutama ja vaata ise alt, kuidas ja kui palju see kupatus seal sees liigub. Siis võta ette siduri elemntaarskeem ja peaksid üsna hästi aru saama, mis seal täpselt kulunud või viltu on, reguleerimine iseenesest pole keeruline kui just sidurit päris pulkadeks ei kavatse lammutada.
 Korraliku süsteemi puhul peaks siduriketta kuludes ikka vabakäik vähenema mitte suurenema, aga seal kuluvad käpapoldid, käpapoldi vastused korvi küljes ja käpad ise. Võimalik, et süüdi uueaja varuosad.
Vasta
#14

Huvitav, kes selle jama projekteeris ja mis mõtteid ta sel hetkel mõlgutas? Tegelikult vajab mitmekettaline sidur tiba pikemat nuuti võllil ja korvis kolm lisanukka vaheplaadi vedamiseks.
Sorry OT

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

To Marko- pildil ongi korvi kolm sälku näha. T-16m siduri kolm juhtliistu kinnituvad hooratta sisse(T-25 ühekettase puhul neid lihtsalt ei panda). T-16 siduri ketaste nuudid on erineva läbimõõduga. Peasiduri võll toetub otsapidi hooratta laagrisse. Selle peal on lühem jõuvõtuvärgi toruvõll suurema avaga siduriketta jaoks. SMD mootoritel on hoopis vahekettad kõrvadega ja hooratas vastavalt väljalõigetega. Pika nuudiga oli mul kunagi Zil 157, -164 kahekettaline sidur. See 16 sidur oleks hulga pikaealisem, kui käpp oleks nõellaagril, nagu Gaz autodel. Siis ei kuluks korvikõrva ja käpa auk ja sõrm nii ruttu astmeliseks, mis omakorda põhjustab käpa töökäigu vähenemist .
Vasta
#16

Tänud!

Jäätist peab nüüd mitu tükki ostma.
Pole ju mõeldav, et issi sööb traktorit remontides jäätist ja poisid vesise suuga pealt vaatavad Big Grin

Igatahes sain nüüd pildi väheke selgemaks ja hakkan nädalavahetusel otsast peale selle asjaga.

PS! Siduri pedaal on niisama ainult 2-3cm põrandast kõrgemal.
Ma arvan, et peaks tõusma päris palju kõrgemale need lõtkud hoovastikust ära likvideerida.
Vasta
#17

(21-05-2015, 12:20 PM)mittesumo Kirjutas:  ...
PS! Siduri pedaal on niisama ainult 2-3cm põrandast kõrgemal.
...

Kas pedaal käega tõmmates üles tuleb?

Kõigepealt taasta pedaali käik hoobadest-tõmmitsatest ja alles siis hakka siduril käppasid reguleerima.
Vasta
#18

(21-05-2015, 12:23 PM)v6sa Kirjutas:  
(21-05-2015, 12:20 PM)mittesumo Kirjutas:  ...
PS! Siduri pedaal on niisama ainult 2-3cm põrandast kõrgemal.
...

Kas pedaal käega tõmmates üles tuleb?

Kõigepealt taasta pedaali käik hoobadest-tõmmitsatest ja alles siis hakka siduril käppasid reguleerima.


Käega tuleb ülesse vabalt, aga kui lahti lasta, siis kukub alla.

Oligi plaan kõigepealt hoovastik ära taastada ja siis edasi vaadata.
Vasta
#19

Pakun puusalt ei taastada polegi seal vaja hetkel suurt miskit, aitab kui hoova pikkust vähe timmida et pedaal ülespoole tuleks ja siduri rakendumiseks piisavalt käigupikkust jääks.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20

Kui pedaal ise alla kukub, siis kas pedaali hoova tagasitõmbe vedru on ikka terve? Pedaal peaks ikka ise üleval seisma. Siis vaatad luugist sisse, et siduri käpad oleks ühel joonel. Kui see kaa korras, siis reguleerpolte kontrollima. Kui poldid lõpuni juba sisse keeratud, siis mootor maha ja sidur algosadeks. 3 sidurikäppa on ära kulunud ja koos nendega ka käpa sõrmed astmesse kulunud. Kui varuosad kohe olemas, siis poole päeva töö mootor maha, sidur laiali, uute osadega kokku, mootor peale ja reguleerima.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne