Masinate väärkohtlemisest
#1

Raskema vanatehnika alamfoorumis läks mäsuks ümber õlide ja õlivahetuse. Seal oleks see sõnavõtt ehk liiga OT sellepärast panen siis paar rida kuidas ei tohiks masinaga ümber käia.  Samas loodan et mlsluik ei pahanda,  et kaaperdasin temapoolt turule toodud väljendi " masina väärkohtlemine".
Ja nüüd: ostsime kunagi sõbraga ühe vana Mersu. MB 280 bensiin, 123 kere , 1978 a väljalase. Tingimus oli, et võimalikult odavalt peab masin kätte tulema ja edasise ekspluatatsiooni käigus ei tohi kuluda mitte ühtegi senti peale kulu bensiinile. Auto kaasabil teenitav papp pidi kõik kätte jääma.
Esimene üllatus oli siis kui peale vormistamist endine omanik ütles vaikselt mulle, et vaheta tal õli kõigepealt ära. Ma pole 70 000 muud teinud kui peale valanud. Saad aru, müügiauto.??? OK, vahetame ära. Aga vahetamatta ta jäi. Meie käes sõitis masin veel ca 70-80 000 ja toimus ainult pealevalamine. Ükskord valasime isegi kahetaktilise õli sisse, kuna varras enam üldse  ei näidanud. 
Kokku jooksis mootor aga hoopis ilma tosoolita sõitmise pärast. Põrutasime oksa otsa ja radika alumine vann tuli küljest ära. Kuna auto oli oma ülesande auga täitnud, ei hakanud me tühja tosooli pärast paanikat tekitama. Umbes 20 kilti liikus masin veel ja siis jäi vait. 
Romu sai maha müüdud ja kujutage ette. Tüüp pani sellele mootorile uue plokikaane,  vahetas  õlid ja masin liikus veel mitu aastat.

Teise näitena  võib tuua  Hollandist ostetud veoauto DAF 95 millel oli vanust 2 aastat, spidoka peal 600 000 ja Tartus õli vahetama asudes selgus esmalt, et karteri punn polnud kordagi alt ära käinud. Kui punn käes, siis õli mõtles tükk aega augu peal enne kui aeglaselt allapoole venima hakkas . Lukksepp käskis punnivinna tuua, et õli välja tõmmata. Ometigi pärast väikest hooldust sõitsid sellise väärkohtlemise üle elanud masinad veel pikalt.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#2

Naise sugulane ostis Hansapostist muruniiduki. Õli postipakis polnud. Mindi poodi kes müüs õlisid ja õlilaadseid tooteid. Õli osteti müüja soovituse järgi 0,6ml ine pudel."Sellest tavaliselt piisab." öeldi. Valati õli sisse ja käima ja niitma. Mulle helistati varsti ja teatati "Masin ei lähe enam käima. Nöörist ei jõua tõmmata. Enne seismajäämist ajas musta välja ja jäi vaikselt seisma." Läksin kohale. Lükkasin käepideme poole pikali ja proovisin terast mootorit ringi keerata (ajada,liigutada vms,). Ausalt, vastu tuult jooksmine avatud suuga kui oled söönud chilli pipart on tunduvalt tulutoovam kui minu katsed. Lasin niiduki oma töö asendisse ja pärast maagiliste sõnade meenutamist (mõttes) võtsin välja õlivarda, pühkisin puhtaks ja surasin masinasse tagasi ja siis välja . Oh üllatust varras sama puhas kui sisse pannes. Magic. Et kordamine on tarkuse ema (Tarkuse isast mitte sõnagi) siis varrast välja võttes toimus sama maagia. Arvati ,et läheb äkki garantiisse. OMG. Võtsin niiduki koju kaasa. Lasin ikka täielikult maha jahtuda. Ikka ei käi ringi. Valasin 4t õli sisse normi. Siis tegin segu naftast ,ketiõlist jms sellistest toodetest mis käepärast oli. Valasin küünla august sisse ja nö loksutasin masinat. Jätsin toimima ja kordasin veel sama protseduuri ca poole tunni joksul. Siis veel peale poolt tundi proovisin tera keerata , natuke liikus. Kordasin Idanaabrite võitlushüüdu (Hurraaaaa) ja jätkasin. Läks aega aga sentimeeter haaval hakkas tera liikuma. Kui sain tiiru peale siis proovisin vastupidises suunas. Proovisin käiviti nöörist sikutada ja vastutahtmist ja jupikaupa tõmmates sai varsti tiir peale. Nii kõik sodilaadsed õlid masinast välja puhas õli sisse uus küünal ja pärast kuuendat tõmmet lubas esimese popsu. Pärast ka käivitus. Tossas kui kole ja kolises. Noh kuna kaotada polnud midagi siis proovisin ka natuke niita. Toimis. Lasin veel natuke tuksuda ja siis seisma ja uuesti uus õli. Lasin veel tuksuda kohapeal ca 5 minutit ja siis proovisin veel natuke niita. Toimis. Hetkeseis. Suhted naise sugulastega veidi rikutud kuna "Mootoril ennem sellist häält ei olnud,"
 NB. Minupoolt ettevõetud toimingud ei ole absoluutselt õiged. (mootori seisukohalt oleks õigem remontida). Kujutan ette ,et kes väikemootoritega tegeleb see hoiab pead kinni. Seega Ärge seda kodus järgi tehke. Big Grin

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#3

(20-05-2015, 20:41 PM)Daff Kirjutas:  Raskema vanatehnika alamfoorumis läks mäsuks ümber õlide ja õlivahetuse. Seal oleks see sõnavõtt ehk liiga OT sellepärast panen siis paar rida kuidas ei tohiks masinaga ümber käia.
....
Teise näitena  võib tuua  Hollandist ostetud veoauto DAF 95 millel oli vanust 2 aastat, spidoka peal 600 000 ja Tartus õli vahetama asudes selgus esmalt, et karteri punn polnud kordagi alt ära käinud. Kui punn käes, siis õli mõtles tükk aega augu peal enne kui aeglaselt allapoole venima hakkas . Lukksepp käskis punnivinna tuua, et õli välja tõmmata. Ometigi pärast väikest hooldust sõitsid sellise väärkohtlemise üle elanud masinad veel pikalt.
Samanegi Daugavpilsi toode nr. 95, aastast 2002, oli aastaks 2004 läbinud napid 200 tkm, kui erinevate õlide kokkusegamise tulemusel (vist? teooria), ikaldus nookuri tugirullik, klapivahe läks 1,5cm peale, nukkvõll solvus ja masin ise lonkas 5 silindri toel Norra ja tagasi. Elektroonika ei saanud aru, mis kamm, kohati andis kütet peale, et must sein taga, samas kooles nii, et liikus vaid alumiste 4 käiguga.  remondi arve oli ... rõve. Ja ometi oli regulaarselt hooldatud ja puha.


Vasta
#4

(21-05-2015, 22:22 PM)agaa Kirjutas:  Naise sugulane ostis ....
Lugesin selle pika teksti lõpuni, isegi kaks korda, kuid jäi arusaamatuks, mille pärat siis mootor kokku oli jooksnud? 

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#5

Ju siis sellel õlivarda peale kirjutatud MIN nivool ikka mingi mõte on Big Grin
Teemas püsimiseks lisan juurde, et sõitsin vähemalt kolm aastat Pobedaga, mille peamine õli oli mingine vene hüdroõli. Kokku ei jooksnud, karpast oli võimalik pöörded nii alla keerata et tiivik oli silmaga jälgitav.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

(21-05-2015, 22:22 PM)agaa Kirjutas:  ...
Hetkeseis. Suhted naise sugulastega veidi rikutud kuna "Mootoril ennem sellist häält ei olnud,"
...

Tuttav tunne. Sääraste koolitamiseks on kasulik nad saatagi garantiisse oma lollusest rikutud masinat esitlema. Natuka alatu on garantiimehikeste suhtes, kuid oma kodurahu maksab ka midagi.

Üldiselt on tänapäevaste mootorite töökindlus hämmastav. Pean siin silmas võimet taluda ilmset väärkohtlemist esimese tõrkeni. sealtmaalt teevad Vanad Lahendused juba silmad ette - neid sai ja tasusu remontida. Praegu tehasest väljuvad "raamatupidamislikult optimeeritud insenertehnilised lahendused" pole remontimiseks mõeldud...
Vasta
#7

Kes mäletab, siis kümnekonna aasta eest sai Kuusakoskist päästetud ühe ksf!'i abiga Volvo 244, mille puhul ma ka ei teinud mitte ühte hooldust ega remonti. Ainult ette uued rehvid (muuseas, need on siiani saada, kui kelellgi vaja, 14-tolli Volvo rattad 2tk) ja otsejoones 2005 Ümber Eesti sõidule. Edasi oli igapäevaauto, vedas haagiseid ja puha, kuniks poiss sellega Talverallilt sõitis ja 400 meetrit enne finišit Rakveres mootoririhm läks. Siis sai seegi korda tehtud aga roosteuss lõpetas ikkagi selle masina eksistentsi. 
Kui aus olla, siis õli kulutavatele vanadele odavatele masinatele polegi ju mõtet õlivahetust teha sest kogu aeg on uus õli sees! Kui õlivahetus kodus tehes on 10% autokese hinnast, siis... kohe esimene ette juhtunud näide, kus auto hinnast 1/3 on kvaliteetõli ja uus filter. Auto enda hind oleks ju ~180 rubla Smile ja sedagi ise tehes ning odavaim filter pannes. Õlifiltri võib ka 30 rahaga osta...
Vanimal Partneri muruniidukil ei vahetanud kunagi õli, ei lisanud ka ja nii 12 aastat jõhkrat tööaastat järjest. See lihtsalt kulus nii hõredaks et jõudu enam polnud aga õlilaadne ollus oli ikka veel sees ning saale kena, kui lahti lammutasin.  
Samas on ju osad autod-mootorid, kus kasvõi natukene kehvema õli panemine kiirelt katastroofiga lõppeb, bemm näiteks. 

Ehk küsimus on pigem: kas õlid on liiga kallid või autod liiga odavad Smile 
Vasta
#8

(22-05-2015, 01:55 AM)viplala Kirjutas:  
(21-05-2015, 22:22 PM)agaa Kirjutas:  Naise sugulane ostis ....
Lugesin selle pika teksti lõpuni, isegi kaks korda, kuid jäi arusaamatuks, mille pärat siis mootor kokku oli jooksnud? 

Õlivarras ei näidanud õli taset. Lisati müüja ütuste järgi sobiv kogus. 

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#9

(22-05-2015, 11:07 AM)agaa Kirjutas:  Õlivarras ei näidanud õli taset. Lisati müüja ütuste järgi sobiv kogus. 

Selle pärast arusaamatuks jäigi, kuna 0,6l on tavaliselt piisav kogus muruniidukitele. 

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#10

(22-05-2015, 13:06 PM)viplala Kirjutas:  
(22-05-2015, 11:07 AM)agaa Kirjutas:  Õlivarras ei näidanud õli taset. Lisati müüja ütuste järgi sobiv kogus. 

Selle pärast arusaamatuks jäigi, kuna 0,6l on tavaliselt piisav kogus muruniidukitele. 

Suure mootori tühja karterisse läheb ikka enam, kui pool liitrit. Kolmepoolesele läks mingi 0,7 juba...
Vasta
#11

Kuna me mootori mudelit ei tea ei saa ka hinnangut anda piisamise kohta. Paisk (kulp) õlituse puhul on nivoo ikka väga tähtis. Automootorist lased liitri välja ja paned 5 asemele, töötab edasi, võttur põhjas ja pump garanteerivad viimasegi tilga jõudmise vajalikku kohta. Teemasse sobimiseks lisan, et seda 1 vs 5 on ka juhtunud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

Mul ühel sugulasel B&S 5,5Hp muruniiduk ja ise ta sellest suurt midagi ei jaga. Õli ma seal vahetranud ei ole mitte kunagi, ainult peale valanud 1-2 korda suve jooksul. Ja pea-aegu alati on varda näit olnud 0 ehk "null". Käin  seal harva ja ise ta õli lisada ei oska. Ei ole see vigur kokku jooksnud, kuigi sellist kasutamist on olnud viimased 6-7 aastat. Korpust on keevitatud mitmeid kordi. Niidetakse  iga nädal natuke rohkem , kui hektar.  Mul pole õrna aimu, kuipalju sinna korraga peaks õli sisse valama, aga juurde valamisega on alati üle poole liitri tulnud panna, enne kui norm täis saab. Suitseb see mootor üsna korralikult, aga kokku ei jookse, jõudu ka seni veel piisavalt.
Vasta
#13

(22-05-2015, 14:54 PM)Raudpats Kirjutas:  Käin  seal harva ja ise ta õli lisada ei oska. 
Kuidas benzain paaki saab kui vedeliku valamine ühest anumast teise üle mõistuse käib?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#14

(22-05-2015, 11:07 AM)agaa Kirjutas:  Õlivarras ei näidanud õli taset. Lisati müüja ütuste järgi sobiv kogus. 
Õlivarras liiga lühike?  Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#15

On lihtsalt üks sort inimesi kes ei tohiks üldse mingi tehnikaga tegemist teha, omalgi üks siuke pereringis.
Vasta
#16

(22-05-2015, 14:54 PM)Raudpats Kirjutas:  Mul ühel sugulasel B&S 5,5Hp muruniiduk ja ise ta sellest suurt midagi ei jaga. Õli ma seal vahetranud ei ole mitte kunagi, ainult peale valanud 1-2 korda suve jooksul. Ja pea-aegu alati on varda näit olnud 0 ehk "null". Käin  seal harva ja ise ta õli lisada ei oska. Ei ole see vigur kokku jooksnud, kuigi sellist kasutamist on olnud viimased 6-7 aastat. Korpust on keevitatud mitmeid kordi. Niidetakse  iga nädal natuke rohkem , kui hektar.  Mul pole õrna aimu, kuipalju sinna korraga peaks õli sisse valama, aga juurde valamisega on alati üle poole liitri tulnud panna, enne kui norm täis saab. Suitseb see mootor üsna korralikult, aga kokku ei jookse, jõudu ka seni veel piisavalt.

Kaua seda "rohkem kui hektarit" käsiniidukiga nühitakse? Enne uue nädala algust jõuab ikka ringi peale?
Vasta
#17

Minul jälle tänasest kogemus sugulasega, kes ei tohiks mitte midagi kasutada millel bensiini/diisel mootor !
Tuli siis tegelane täna mulle tööjuurde nutuse näoga ja muruniiduk kaasas ja seletas lühidalt läheb korraks käima ja siis sureb kohe ära, küsisin siin, et millal viimati kasutas ?
Vastus kiire eelmine aasta ja küsimusele kas bensiini lasi välja oli vastus, et alles 2 aastat tagasi ostis ja pole veel bensiini ära kulutanud.
Võtsin siis karpa maha ja vastu vaatas vaik ja mingid rohelised ollused  Cool (muru paagis) puhastasin siis karpa ära ja valasin paagi vanast bensiinist tühjaks ja hakkasin kokku panema, sain karpa peale siis tüüp seletas, et tahab ka ise õppida ja paneb kokku ülejäenud ise !
Kuna mul oli tööd palju siis ütlesin OK ja silmanurgast vaatasin (kõigepealt läks valetpidi peale starter ja ma ei öelnud midagi (las õppib rsk). Siis tuli mul klient ja rohkem ma ei näinud mida ta tegi. Big Grin
Ütlesin veel talle, et too bensiini ja vaatame mis teeb mille peale ta ütles, et usaldab ja kodus proovib !
Läks siis tunnike müüda ja mees juba helistas, et käima läheb ideaalselt esimesest tõmbes ja töötab umbes minuti ja kooleb ära Big Grin
Küsisin siis kas õhuklappi varda panid kinni mille peale küsiti kas see kõver traat? Arvas, et ma puhastasin sellega ja viskas selle minema Big Grin
Teine näide selle mehe võimetest:
Ostis kunagi uue Nissani ja sõitis kaheksa aastat ja kordagi ei käinud hoolduses ja siis tuli alles minu juurde kui mootor poos ja kolises imelikult Big Grin Ütlesin, et saaled kottis muidugi ta ei uskunud ja suunasin ta Nissani esindusse kus kinnitati minu sõnu ja seda 180€ rubla eest Big Grin
Veel meenus ta kunagine esimene auto mis oli MB 123 diisel ja sellega suutis ta sõita 430 000 km ja rääkis mulle, et õlituli ei tahtnud ära kustuda peale 3 km sõitmist talvel -20 kraadiga. ja siis jäi järsku seisma !!!
Olin siis noor ja naiivne ja vedasin omale garaazi ja mõtlesin, et vaatan siis üle.
Keerasin õlikorgi lahti ja sealt ei tulnud midagi (imelik) arvasin ,et polnud õli ja jooksis kokku ja suur oli minu üllatus kui eemaldasin õli vanni ja seal oli tavotti moodi moodustus mille eemaldamisel isegi lusikas jäi nõrgaks ja pidi eelnevalt gaasiga soojendama, et kätte saada ja soovitasin maha müüa, kuna uus mootor on kallim osta ja lisaks veel vahetus.
Küsisn siis kodanikult nimega sugulane, et millal viimati õli vahetasid ja sealt tuli üllatanud nägu ja küsimus kas õli peab siis vahetama ???
Vastasin viisakalt pole vajadust, sõidab ju niisama ka kui raha piisavalt Big Grin Ja sõitiski ju ja lausa 430+++ km Big Grin
Vasta
#18

(22-05-2015, 21:07 PM)umm Kirjutas:  Kaua seda "rohkem kui hektarit" käsiniidukiga nühitakse? Enne uue nädala algust jõuab ikka ringi peale?

hektar on 100x100 meetrit, aega pole mõõtnud aga ma arvan, et paari tunniga peaks küll nühitud saama. Ega see palgatöö ei ole, et peab  pikalt venitama.
Vasta
#19

See B&S on üks arusaamatu mootor. Mulle tundub, et seda  pole lihtsalt võimalik kokku ajada. Mul vuravad 2 muruniidukit juba 12 aastat. Ühe ostsin uuena ja teine toodi tuttava poolt kasutatuna kuna tossas meeletult. Selgus et tossu põhjustas karbussi tagant mingi toru, vist karteri tuulutus, mis oli umbes. Sai läbi torgitud ja mürab tänaseni. Õli olen paar korda vahetanud ja niidan nendega kraavipervi. Hoian konet leistangist kinni ja vean mööda kraavikallast nii umbes 45 kraadi all. Räägiti et neid mootoreid ei tohi eriti kallutada kuna kulp ei saa õli kätte ja jääb kuivale aga see vist päris tõele ei vasta. Praktikale tuginedes julgen väita.  Ainus mure on korpused mis kipuvad järgi andma aga mootorid ei võta isegi õli eriti.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#20

(22-05-2015, 21:34 PM)Raudpats Kirjutas:  hektar on 100x100 meetrit, aega pole mõõtnud aga ma arvan, et paari tunniga peaks küll nühitud saama. Ega see palgatöö ei ole, et peab  pikalt venitama.

krdi foorum pani ennast kinni kui postitama asusin.
no proovin korra uuesti.

lühidalt. keskmine muruniiduk vast nii poole meetrine. väike ülekate ka, niidab korraga ütleme 40 senti. seega peaks minu tagasihoidlike matemaatiliste võimete järgi tulema 25 versta kõndimist. ma pole mõõtnud niitmisel liikumiskiirust aga kiirkõnniga just tegu pole. vast siis mingi kaks ja pool versta tunnis, ehk siis hektarile läeks sel juhul justkui 10 tundi pidevat astumist.
parandage mind, kui ma väga võssa panen.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne