Jumz 6AL ja EO ehituslood

Et siis sai ka mandrimeestega lähemalt räägitud ja külakost üle võetud, muidugi oleks tahtnud ka masinate ennaste kõrval paar sõna rohkem rääkida aga too päev ei sattunud ise sinnakanti. Õnneks tegi vanaema kerge ekskursiooni ja näitas ehk mõnda masinat veel.
Aga olukord on ikka nagu ta on. Soolopill saab kohekohe roolivõimendisse vajaminevad osad, et vingerdamata sõita saaks (tänud Msluigele). EO aga ootab pikemat aega oma ust kusagilt mandrimaa sügavustest ja lisaks veel kõiksugu pisitõid milleks ma juba viimased kaks kuud vaimu valmis panen (salongi viimistlus ja õlilekete korrastamine, mida aegajalt jälle juurde ilmub).
Aga seniks mõni pilt ka minupoolt: jumzi pizzalõikur vs 18.4
[Pilt: 0106477265fad5e.jpg]
[Pilt: 0106903439847f7.jpg]
[Pilt: 01069034777eac8.jpg]
Vasta

Pole suurt kirjutada midagi, kuid see aasta üks kohustuslik postitus veel, nimelt soolo jumzikut tegin natuke kasutaja söbralikumaks jälle.

Ühe kutsika remont täies hoos:
[Pilt: 0107923171b8541.jpg]
üks pilt omatarbeks, süütehetke hilisemal õigeks panekuks:
[Pilt: 01079231818237c.jpg]
Ja päev pärast jõululaupäeva Saaremaal
[Pilt: 0107923195cc3f7.jpg]
[Pilt: 01079232010c017.jpg]
Ja jälle paistab piltidelt ka seda rõvedat punast hermeetikut, mis igaltpoolt vahelt välja punnitab, kuigi sellega sai vaid tihendid liimuvaks tehtud. Pildilt paistab ka Meelise jumziku kunagi roolivõimendi, mis nüüdsest teenib seda masinat (maagilisel väel rataste laperdamine kadus Toungue )
[Pilt: 0107923205f7fe7.jpg]
Samal ajal, kui naine käivitusmootorit rappis, võtsin ma buldoosertera ette, pärast väikest löikust ja keevitust sai buldooserist nurga all lumetera.
[Pilt: 0107923209f03fc.jpg]
[Pilt: 010792321730ce3.jpg]
Ilusat Jõuluaja jätku kaasfoorumlased Smile
Vasta

Sullegi hääd jõuluaega ja vana aasta lõppu! 

Ilusad pildid, hea kohe vaadata, eriti kui võrrelda sellega milline see masin mõnda aega tagasi veel välja nägi. Wink 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Tore lugeda ja kaeda, et ka naispoolt kaasatakse. Küsiks aga, mis seal käivitusmootori juures tegid? Endal läks ca päev ainult rakiste ja tõmmitsate tegemise/mõtlemise peale, et seda asja pulkadeks võtta. Seda siis ilma treipingita, muidu oleks kordi kiiremini saanud.
Üks tõmmits pildilt veel puudu.
[Pilt: 23856989ed3bb5_m.jpg]
Vasta

Naispoolele peab ka aegajalt tegevust leidma ja garaazis olemise temalegi huvitavaks tegema, vastaseljuhul on, noh teate isegi...
Aga käivitusmootori juurde minnes, siis vahetasin ära kõik otseselt kuluvad asjad, ehk siis: kolb, kolvirõngad, kepsupuks, väntvõlli laagrid, semmerlingid. Laiali kiskusime selle garaazis leiduvaga, kõige suurem vaev ongi vast süüte poolse hammasratta kätte saamine väntvõllilt, kuna too peaks lisaks kiilule ka kuumistumisega olema seal ja lihtsalt ta ära ei tulnud. Silinder ja plokipooled jäid vanad, kuna neil polud häda. Lisaks ostsin ka uue starteri.


Natuke juttu ja pilte veel. Niisiis ekskavaator otsustas aegajalt mitte enam kopasüsteemi liigutada ja kuna kogu süsteemi jõud oli mingiaeg paugust kadunud, siis mis muud kui jagajad maha uuesti ja asja uurima. Mitte töötamise põhjustas vähene õli hüdroõli paagis, huvitaval kombel on taas 40l ära auranud (lekkeid minimaalselt).
Aga too jõu kadumises ei osanud algul peale pumba midagi kahtlustada, kuigi väike töenäosus, et pump poole töötamise pealt otsad peaks andma.
Aga siin põhjus:
[Pilt: 0107993251a953b.jpg]
Lisaks oli survepesurit vaja garaazi juurde, kus trassivesi ei ulatu kahjuks. Süsteemi lahendus siin:
(30l hermeetiliselt suletud plekk vaat, millel mõlemasse korki on keevitatud otsikud, nii suruöhule, kui vee vooliku otsale, nii saab survepesur või ükskõik mis asi korraliku survega vett ette)
[Pilt: 010799325342799.jpg]
Ja lumeketid, mis veel "õigeks" tegemata:
[Pilt: 01079575593fb68.jpg]
Vasta

(09-01-2015, 18:32 PM)Buzzet Kirjutas:  Naispoolele peab ka aegajalt tegevust leidma ja garaazis olemise temalegi huvitavaks tegema, vastaseljuhul on, noh teate isegi...
Aga käivitusmootori juurde minnes, siis vahetasin ära kõik otseselt kuluvad asjad, ehk siis: kolb, kolvirõngad, kepsupuks, väntvõlli laagrid, semmerlingid. Laiali kiskusime selle garaazis leiduvaga, kõige suurem vaev ongi vast süüte poolse hammasratta kätte saamine väntvõllilt, kuna too peaks lisaks kiilule ka kuumistumisega olema seal ja lihtsalt ta ära ei tulnud. Silinder ja plokipooled jäid vanad, kuna neil polud häda. Lisaks ostsin ka uue starteri.
Seega, ülekande laagrid jäid samad? Enda omal oli just ülekande laagrid kulunud ja osalt kinni (Kõige hullem oli gaasi tsenrifuugvõlli laagrid)
Vasta

Vahetasin ikka, vahetasin isegi tsentrifuugi kuulid. 
Vasta

Masinate areng suuresti seisab, natuke haaval saab neid aegajalt ikka tuunitud, kuid vähe. Ehk lükkab suuremad tööd suvesse jälle Toungue . Teinekord seisavad mitu kuud järjest ühe kohapeal. Nüüd ükspäev sai soologa metsast paar kopatäit puid toodud ja see oli ka kõik. Ekskavaator seisab juba mitmendat kuud tühja katkise rehviga pakuotsas, kuni mingi päevani, kus rattad alt said ja vanad rehvid maha. Siis järgnes kiire puhastus ja kruntimine. Kuna kellaaeg hakkas öhtusse tiksuma juba, siis jätsin krunditud veljed päevaks seisma, et järgmine päev pärast tööd edasi tegeleda, kuid siis jäi töö juba nädalavahetusse.
Laupäev 28.03.2015 saidki ekskavaatori veljed uue värvi ja ka teise mehe vanad rehvid (all olnutest oluliselt paremad ja ajavad seekord asja ära, sain öhukummiga kaasa need Big Grin ) Aga mis ma ikka seletan, pilte sai seekord palju jällegi:
[Pilt: 01083200512adda.jpg]
Krundikiht:
[Pilt: 0108320059e10f9.jpg]
Veoka veljevärv:
[Pilt: 01083200695c445.jpg]
[Pilt: 010832008189698.jpg]
Uued natuke laiemad ka Cool
[Pilt: 010832009100331.jpg]
Stiilinäide rehvi pealepanekust (torudes peidus sõiduauto ziguli heeblid):
[Pilt: 0108320251c552d.jpg]
Üks ülevaatlik pilt ka masinast, millest jutt:
[Pilt: 0108320159ef234.jpg]
Vasta

Kiitus selle eest, et 16 kg sangpomm on õiget värvi, kas tegeled selle sportliku tõstmisega ka?

Ja küsimus viimase pildi kohta, mis kopp seal küljes on? Silma järgi väiksem kui originaal ju.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta

Sangpommis tänavuine Saaremaa meister -85kg klassis  Cool 
Kodus väga trenni ei tee, pigem hoiab aida ust tuulega lahti, või siis annab tegevust suvistel öhtuistumistel  Smile
Kopp on jumzi originaal, mis kitsamaks tehtud, kena kitsast kraavi kaevata või midagi puhtalt välja kookida/juurida
Vasta

Vahepeale ühe truubi paigaldus jumzide abiga. Masinad saavad üle mitme kuu jälle korra tule kolvile Smile  Ekskavaatoriga sai ka lühikse diisliga käru veetud Big Grin  Päev ennem kiskusin huvi pärast kopal karteripõhja alt ja pingutasin kõik võimaliku üle ja tegin ka kiire hoolduse selle käigus. Mootori pool töötab laitmatult, kuid kopa aga näitab jälle lekkeid ja ootab pukside/ võllide töö ettevõtmist. Kõige lõpuks aga sai rehvivahetusel märkamatuks jäänud viltune ventiil õigeks aetud Cool
[Pilt: 0108603491fe840.jpg]
[Pilt: 0108603493ab1e6.jpg]
[Pilt: 01086035413ef11.jpg]
[Pilt: 0108603543a55f7.jpg]
[Pilt: 0108603545d3ffb.jpg]
[Pilt: 0108603547a3d92.jpg]
Pakkuda võite jumz EO esitera tõste silindrit!!!
Vasta

Kaua aega kivivares seisnud jahukopp, sai jumzile parajaks tehtud, et kergemaid laadimistöid teha
[Pilt: 010861117716daf.jpg]
[Pilt: 01086112036640d.jpg]
[Pilt: 0108611229aa697.jpg]
[Pilt: 01086112672afa1.jpg]
[Pilt: 0108611309ed0cb.jpg]
Olin juba oma palgihaaratsi otsinguil lootust kaotamas, kui järsku tuli sobiv pakkumine ühe palgifirma omanikult, kust soetasin ühe ajaloolise haaratsi koos pöördpeaga, nimelt peaks too olema üks esimesi tehase fiskarse, mida palgiautodele paigaldati Smile
Tutvusin ka ise haaratsiga töötamisega nädalavahetusel lähemalt, nimelt, tegin mullu pooleli jäänud planeerimistöö lõpuni, kus kivid olin hunnikusse kuhjanud, kui tavalise kopaga oli neid keeruline kärule tõsta, nüüdsest see nagu naljategu Toungue
[Pilt: 0108691865a05b2.jpg]
Traktori külge sai haarats paigaltatud lihtsalt ja odavalt. 35mm tugev võllimaterjal ja sinna peale vastav torupuks, otsast splindiga kinni ja voila Big Grin  Paistavad ka kaks pöördpea stutsi, mis hetkel ühendamata jäävad, kuna mitu projecti käsil ja resursid piiratud Sad
[Pilt: 0108691877e00fa.jpg]
Kõigele lisaks installisin ka ühe veoka peegli kabiini külge, kael hakkas juba ära väsima, sellest üleõla vaatamisest maanteel Big Grin
[Pilt: 0108691879acf02.jpg]
Vasta

Märkamatult pool aastat mõõdas jälle. Jumzidest palju kirjutada polegi. -14 kraadiga käivitusid mõlemad pikema jututa. Järsk külmaks minek aga pani mõtted üks gaz66 kasti tent ära ratsida ja sellest mõlemale jumzile kasukad kapotile meisterdada.
Aga seniks mõni talvine pilt Saaremaalt, ehk 2015a lõpus tülitanud tormi kahjustuste metsast koju toomine:
[Pilt: 0109607341798ce.jpg]
Naine käis öhtul kaamerat tuulutamas, mõtlesin ka mõne klõpsu siia näitamiseks tuua:
[Pilt: 01096073598500e.jpg]
[Pilt: 01096073656ca46.jpg]
Vasta

Nagu feisebuukis nutetud, siis soolol otsustas kõige kiiremas olukorras käitusmootor katki minna, nimelt laiali jooksis väntvõlli laager ja lund sadas aga ohtralt juurde Big Grin Kahjuks oli katkine laager peeti keeranud ka kaitusmootori väntvõlli. Saaremaalt tuli igasugu edevaid pakkumisi doonormootorile, kuid kiirkorras otsisin oma eelmise "minema viskamisele" läinud kutsika üles ja turgutasin elule. Hiired rotid olid juba oma töö teinud ja mootori osaliselt pähleid täis tassinud Big Grin
Kuid ega lumi esimese hooga lükkamata jäänud, selleks ajasin talveunes oleva ekskavaatorjumzi üles ja kasutasin hoopis teda lumetöödel.
[Pilt: 010964722104114.jpg]
Kopaga aga ei olnud kõigeparem lund lükata, ühe korralikult puhta platsi tegemiseks tuli kordades rohkem edasitagasi sõita, kui soologa, mil kaldustera ees.

Lumelükkamist aga on hetkel juba niipalju, et kabiinis roolikeerates võib täitsa külm hakata, seega otsisin varudest miskise soendusmootori ja installisin paika. Kõik hea, puhub ja kuivatab klaasi, kuid soojaks väga ei lähe.
[Pilt: 0109646947fba4e.jpg]
Ilmselt saaks asja paremaks miskise elektrilise pumba vahele panekuga, kuid kuidagi lähevad nad ju originaalis ka soojaks?
[Pilt: 0109646825a337b.jpg]
Vasta

Üldiselt ega väga ei lähe.... kõik oleneb mis seisus termostaat on. Kui mootor püsib 80C juures siis võib isegi loota soojust kabiini. Endal mootoril kate peale ja enamus sooja tulebki armatuuri alt hetkel. Iga kevad olen lubanud endale termostaadiga tegeleda kuid siis ühtäkki vajadus kaob ning enne kui jõuad arugi saada siis on jälle talv käes.   Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(24-01-2016, 00:12 AM)mlsluik Kirjutas:  Üldiselt ega väga ei lähe.. enne kui jõuad arugi saada siis on jälle talv käes.   Big Grin

Ja vahepeal olnd külmas keldris peidus.... või soopääl lendlemaas......

loll on loll olla.
Vasta

Ma oma bellale panin peale poolakate kabiini, sinna sisse olemasoleva opel ascona soojendusradika koos puhuriga ja sooja puhub nii, et siin suurte külmadega metsa vahet sõites olin pluuse väel ja käised ülesse keritud, kuigi termostaat samuti 80 ei lähe, jääb seieri järgi sinna 65 juurde ja mootor katmata. Originaal russi kobakas samuti ainult kxseleiget andis ja mõttetult ruumi võttis kabiinis Smile
Vasta

(24-01-2016, 09:49 AM)KopliKrahv Kirjutas:  Ma oma bellale panin peale poolakate kabiini, sinna sisse olemasoleva opel ascona soojendusradika koos puhuriga  ja sooja puhub nii, et siin suurte külmadega metsa vahet sõites olin pluuse väel ja käised ülesse keritud, kuigi termostaat samuti 80 ei lähe, jääb seieri järgi sinna 65 juurde ja mootor katmata. Originaal russi kobakas samuti ainult kxseleiget andis ja mõttetult ruumi võttis kabiinis Smile

Ei tea, mul papsil oli (2000a 82.1) originaal alles ja se puhub samamoodi nagu sinu kirjelduses, õues -15 kraadi külma ja raisk, särgi väel kannatab täitsa vabalt olla.. Vene värk, kellel toimib, kellel mitte.. 
Vasta

Pildilt tundub, et peale on saanud mosse soojendusradikas, mis on nii hõreda kärjega ning ei annagi eriti sooja välja. Asenda see kasvõi siksi omaga ning on natukenegi lootust sooja saada.
Ats.
Vasta

Omal nahal katsetatud, tuli kunagi paar aastat kasutada MTZ-82-te, mis oli mõeldud mustadele poistele saatmiseks, sellel puudus soojendus täielikult. Talvel sai lisatud Gaz-51-e soojaradikas, lausa ilma vurrita. Oli voolikute otsas putka nurgas ja küttis pehmema ilmaga lausa saunaks. Mootoril oli muidugi kate peal. 

Läbi käivitusmootori ja ilma kateta mootoril jahtub süsteem ju maha, seega soe ei saagi tuppa jõuda. Kas otse suure mootori plokist ei anna võtta? Voolikutele ka kasukas ümber ja eest nina kinni mähkida.
Jutt mosse radika kehvast võimekusest võib tõele vastata, kuigi mäletan, et mosse mehed tõstsivad voolikuid ümber ja sai tuba soojemaks.

Vaadates õue, siis Pärnumaal on mure murtud, lausa +5.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne