Mõistusevastased manöövrid liikluses

(15-06-2015, 12:16 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Minumeelest polnud see manööver, ei ohtlik ega julm. Või ikkagi on?
http://tallinncity.postimees.ee/3223017/...arempoorde

Nulltolerantsi kohaselt ikkagi räige rikkumine. Toungue

Sisuliselt säästis juht bussitäiele inimestele ühe fooritsükli jagu aega. Rolleyes
Vasta

No on neid ristmikke meilgi juba hulganisti, kus otsesõitja jaoks punasega võib rahulikult parempööret teha.Andes teed vasakult tulijaile. Siis on selleks tavaliselt eraldi rida ja keelav foor jääb sõidukist vasakule, aga sisult jääb manööver selliseks, nagu videos oli.
Vasta

(15-06-2015, 12:16 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Minumeelest polnud see manööver, ei ohtlik ega julm. Või ikkagi on?
http://tallinncity.postimees.ee/3223017/...arempoorde

Vanasti oli asja nimi "parem erand", kui taolise parempöördega ei segatud teisi liiklejaid ja LE järgi täiesti lubatud manööver. 50.-tes olevad foorumi kasutajad peaksid seda mäletama.
Aastal '85, kui sai autokoolis käima hakatud, seda reeglit meie õpikutes enam olemas polnud.
Vasta

Kui ma ei eksi, on Leedus see täiesti aktsepteeritud manööver. Loast selleks peaks märku andma vastav märk: valgel taustal olev roheline nool paremale.

Midagi sellist, nagu sellel pildil:

[Pilt: picture.php?albumid=510&pictureid=30835]

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Paljudes riikides kasutatakse sellist manöövrit legaalsena T- kujulistel reguleeritavatel ristmikel.Tähistatult ja tähistamatult, kuidas kuskil.Muidugi see  bussijuht pani julma. Eestis on kõik manöövrid lubatud kuid osad on lihtsalt tasulised!
Vasta

Mäletetavasti oli Parts, Juhan, see, kes pani käe ette punasega parempöörde seadustamisele. Midagi seesugust nagu ähmaselt meenub lähiajaloost.

Tahaks jagada oma värsket kogemust pealkirjas haakuvaga. Täna hommikul edgargaradis, enne "ülemiste "penoplasti" vanakese" viadukti siis Peterburi teelt maha pöörates, et siseneda Tartu mnt kaudu linna, juhtus sihuke lugu.
Tulen sealt mahasõidust nii 30-40kmh, linnapoole näitav nool on roheline, kerge pilk veel viadukti poole ega mõnda vaheletükkijat näha pole, kui siis pidurdab eessõitev vana punane transporter üsnagi järsult, sest üks vilkurimees fooritaga seisjatest vasakult poolt jumala rahuga mööda uhanud ja silma järgi nii 50-60kmh sõidab lennujaama poole. Mina tallan muidugi ka pidurit ja tagant õnneks rohkem kedagi tol hetkel ei tulnud, muidu oleks ahelavarii kindel olnud... ja kõik lihtsalt sellepärast, et mingi musta värvi ja tumedate klaasidega uuem transporter, millel väikene sinine vilkur, ja roolis istuv jõuametkonnamees, otsustas oma eesõigust kasutada, kuigi sel hetkel mingit erilist saba ei olnud. Oleks ta siis enne ristmikut korra helisignaaligi andnud, et tähelepanu võita või natuke hoogu igaks juhuks maha võtnud....debiilik oleks sellise kohta liigagi hästi öeldud. Saan aru jah, riigi huvid ja nato jne. aga mingi enesealalhoiuinstinkt võiks ikka ka sellisel tähtsal saksal olla. Oleks asjad võinud hoopis teisiti kulgeda, kui jumala rahuga ja hääletult bussi tagant punasega ristmikule kimades leiab härra end näiteks betooniauto ja sillaposti vahelt. See ju vaevalt nii lihtsalt pidama saab, kui väikesed autod.

Omaette pikem teema oleks veel tallink takso ja suunatule näitamine, aga jätan selle seekord meenutamata.
Vasta

Jah, pahameel õigustatud. Aga!
Kujuta end abi ootamas, ükskõik politsei, pääste või kiirabi. Iga sekund tundub tundidepikkune.

Teiseks. Abi saadetakse välja juba esimestel sekunditel. Hiljem vesteldes abikutsujaga võib häirekeskuse töötajale selguda, et pole kiiret kuhugi või hoopis tühistab väljakutse (mida juhtub ka). Siis seesama just eeskirjurikkudes sõidukiirust, radasid, fooritulesid ja muud rikkunud sõiduk võtab vilkurid-sireenid maha ja jätkab täiesti tavalise liiklejana. Tekib piinlik moment, et mis sa siis kihutad kui nüüd aega laialt.
Ja veel, tihti pole täiendava info hankimiseks sidepidamine piisavalt arusaadav sireenide töötamise ajal, siis lülitatakse helisignaal mõneks hetkeks välja, et info ei saaks moonutatud.
Muidugi peab operatiivsõitu tegev juht kindlustama likkluse ohutuse, sest kõige esimene seadus kõlab nii: kui meie ei aita, siis ei aita keegi. Maakeeles: kui meie avarii tõttu kohale ei jõua, kulub järgmise abistaja kohalejõudmiseks võibolla kriitiliselt pikk aeg ja abi pole enam kellelegi anda.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

aavu vaatab oma mätta otsast.
aga mitte kõik vilkujad ei ole korravalvurid või meedikud või tuletõrjujad.
õige sageli liigub ringi igasugu tumedate klaasidega noobleid masinaid, millel iluvõre taga peidus imepisikesed vilkurisarnased asjad. sõidavad enamasti jõhkralt.

edit: ja häirekeskusel pole mingit voli ega võimalustki nende tüüpidega suhtlemiseks.
Vasta

(16-06-2015, 23:00 PM)diesel Kirjutas:  ...aga mitte kõik vilkujad ei ole korravalvurid ... õige sageli liigub ringi igasugu tumedate klaasidega noobleid masinaid, millel iluvõre taga peidus imepisikesed vilkurisarnased asjad. ...
need ongi kõige olulisemad korravalvurid, valvavad, et keegi meie riigile ega tema tähtsatele isikutele liiga ei teeks
Vasta

(16-06-2015, 23:42 PM)Maanteemuuseum Kirjutas:  
(16-06-2015, 23:00 PM)diesel Kirjutas:  ...aga mitte kõik vilkujad ei ole korravalvurid ... õige sageli liigub ringi igasugu tumedate klaasidega noobleid masinaid, millel iluvõre taga peidus imepisikesed vilkurisarnased asjad. ...
need ongi kõige olulisemad korravalvurid, valvavad, et keegi meie riigile ega tema tähtsatele isikutele liiga ei teeks

see polnud isegi nii tähtis valvaja, ilmselt läks natuke sissemaganud ministrit lennuki peale viima, et tähtsale brüsseli koosolekule mitte hilineda või nii, aga viha teeb selline asi ikka. see lugu oleks võinud palju kehvemalt lõppeda, kui rohkem rahvast tol hetkel liikumas olnud>hunnik autosid üksteise otsas>ristmik poolenisti kinni enne hommikust tipptundi>hulk kindlustusjama klaarida õnnetutel valel ja ajal valesse kohta sattunutel>minister või muu asjapulk oleks siiski õigel ajal brüüseli härrastemajja jõudnud ja seal kellegi tähtsama moega isiku püksisääre külge klammerdudes rohkesti murjeneid siia saata palunud, suisa nõudnud ja lubanud endale käe külge panna, kui liiga vähe antakse. kuigi on hästi teada, et kõik progressiivsed eururiigid soovivad neid talente endale meelitada ja eesti saab ainult selle pisku, mis tugevamatest üle jääb Toungue
Vasta

(17-06-2015, 07:11 AM)alfredo Kirjutas:  Kollektiivne vingumine teemal, et riik on paha ja opsõidukeid juhivad sitapead

Konkreetset sõidukit teadmata ei oska ju öelda, kes ja kuhu kiirustas. Kuid maailmas on vähe riike, mille jõustruktuuridel puuduksid õigused vajadusel liikluseeskirju eirata. Kuivõrd seda õigust pruugitakse mõistlikult, sõltub suuresti konkreetse sõiduki juhitoolil istuvast persoonist. Kui seal istub kaheperseline, siis pole midagi teha - loll on loll. Jagub neid liiklusesse lollusi tegema ja paraku ei suuda ka opsõidukijuhikoolitus kõiki tõrvatilku välja sõeluda.

Mis aga silma hakkas: ahelavarii toimumiseks peab TEINE auto sõitma liiga väikese pikivahega. Äkki tasuks enne opsõiduki parjamist korraks mõtiskleda selle üle, kas paarimeetrine pikivahe ikka on ohutu... Rolleyes
Vasta

(17-06-2015, 09:42 AM)v6sa Kirjutas:  Mis aga silma hakkas: ahelavarii toimumiseks peab TEINE auto sõitma liiga väikese pikivahega. Äkki tasuks enne opsõiduki parjamist korraks mõtiskleda selle üle, kas paarimeetrine pikivahe ikka on ohutu... Rolleyes

Aplodismendid!
Naine kõrvalistmelt vingub, et ma lasen liiga palju enda ette reastuda. Kui ma meelde tuletan, et mul on null tagant otsasõitu (üldse avariid) tema nelja vastu siis on mitu kuud jälle rahu ja vaikus Big Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ehk jäigi avarii ära seetõttu, et minu ja eessõitja vahel oli täitsa viisakas vahemaa(ma ei ole "pepunuusutaja"), tagant rohkem kedagi ei tulnud tol hetkel ja tema õnneks märkas seda "operatiivsõiduki" äkkilmumist(keel ei paendu kahjuks seda mustade klaasidega transportöörenit sellise nimega nimetamast) pea viimsel hetkel.

Kiirabi, pääste ja politsei ei tee tavaliselt ristmikest pimedaid ülesööste, vähemalt mitte eelneva hoiatuseta jne. Arvatavasti on seesugune tegevus isegi keelatud. Mul ei ole mitte midagi vastava signaali kuuldavaks-nähtavaks saamisel teed anda vastava õigusega sõidukile, isegi seal seesviibijatele võin lehvitada. Vastu hakkab pigem suhtumine, et sõidan rõõmsalt punasega üle ja teised vaadaku ise, kuidas sellest tulenevate võimalike jamade klaarimisega hakkama saavad, kui neid peaks juhuslikult tulema.
Ah, mida rohkem sel teemal jahuda-kes situatsioonist aru sai, teeb endal pika pai ja kes aru ei saand, on niismama röömus edaspidigi.
Vasta

(17-06-2015, 16:10 PM)alfredo Kirjutas:  Kiirabi, pääste ja politsei ei tee tavaliselt ristmikest pimedaid ülesööste, vähemalt mitte eelneva hoiatuseta jne. Arvatavasti on seesugune tegevus isegi keelatud.
Panen nüüd mälust. Ainsad punktid, mille vastu op. sõiduki juht ei tohi eksida olid alko-narkojoove ja reguleerija märguanded. Ülejäänu omal vastutusel. Op. sõiduki tunnus vilkur ja lisana võib olla helisignaal. See pole alati kohustuslik, näiteks magavas linnas. Pimedas mõjub eesliiklejatele ülemiste prožektorite vilgutamine, kogu tee ulatuses liiklusmärgid vilguvad kaasa.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(17-06-2015, 16:10 PM)alfredo Kirjutas:  ...
Kiirabi, pääste ja politsei ei tee tavaliselt ristmikest pimedaid ülesööste,
...

Ja kuidas veel teevad. Pealegi - neist sireenidest ja vilkuritest pole suuremal ristmikul sittagi kasu, kuna lihtsalt ei näe sõiduautoistmelt, kustpoolt seekord tullakse. Kõik pole ju pealinnlased, et Tammsaare-Tondi ristil taibata vabastada vasakpoolseim rida kiirabiautole...
Vasta

Tartus Viljandi "kivitatud" ring on mõnele paras peamurdmine. Kui märgi järgi ei mõista õigel ajal õiget rida valida, siis... Ja mõnikord sõidetakse niisama ka ette. Kivid ei lase ju kuskile põigata kah:
https://www.youtube.com/watch?v=oTkMZfalq5s

See kiire mees oli Jüri ringile jõudes lausa kolm autopikkust võitnud:
https://www.youtube.com/watch?v=XxctE-Nusb8


Ning sellistel puhkudel tasub ära harjumus, et enne mistahes vasakut manöövrit pilk korraks omapoolses peeglis ära käib: 
https://youtu.be/z9WYPgYWq4Q
Vasta

peab vist ka kaamerapoisi peale panema- igast huvitavat on viimastel päevadel nähtud. näituseks eile sõitis mulle tln maaliinide autobussijaama lähistel vastu rollerijuht, kellel oli süles väga väike laps(1-2aastat max). turvalisuse tagamiseks oli pisike jalgratta kiiver väänikule pähe pandud ja ühe käega siis härra kruttis sanga ja teisega hoidis last kinni...???nagu kuskil pangladeshis, kus kogu maine vara, pudulojused ja muu pere on motikule sätitud ja eesistujad juhatavad sohvrile teed, et nüüd pidurda ja paremale ja nii edasi.

esmaspäeval toimus mustamäel prisma lähistel trollipeatuses mingi aktsioon jõustruktuuride ja pahade poiste vahel. pisikeste vilkuritega auto oli ühel kurikaelal ettekeeramise kaudu tee ära blokkinud, mistõttu tagantulijad omavahel kokku olivad sõitnud, klaasi- ja plastikukilde veel järgmisel päevalgi maa täis. kõige muljetavaldavam  muidugi see, et salateenistuse autost jooksujalu väljunud ettekeerajad pidid oma masinasse sama nobedalt tagasi sibama(kui pahapoiss halba aimates teesulust mööda kruttis ning pedali põhja surus) ja põnev tagaajamine linnakeskkonnas võis jätkuda. üksteisele tahasõitjad pidivad siis omavahel klaarima hakkama, kes siis ikkagi täpsemalt õnnetuses süüdi oli. võibolla kutsuti sündmuskohale ka politsei, kes kirjutas välja tõendi, et mõlemad olivad süüdi. üks siis sellepärast, et tagant siis põrutas ja teine tolle tõttu, et kurikaela ei ramminud, mistõttu too sai minema kimada. loll lugu igal juhul, ole sa süüta või süüdi.


täna näituseks lääne- ja ida-virumaal tuli jällegi seesugune sadu, rahet kui vihma vaheldumisi, et autod suisa seisid tee ääres ja ootasivad paremat ilma. inimesd kõik sees ja puha. vaikselt sai ikka edasi liigutud, saab kiiremini sajutsoonist välja, mõtlesin omakeskis ja lülitasin raske ohkega lõpuks kojamehed sisse, kokkuhoidlik nagu ma olen.
hulk aastaid tagasi sattusin muidugi ükskord läänemaal kordades hullema raju kätte ja tollal tuli ka endal peatus teha, sest nähtavust oli u.autopikkuse jagu, kui sedagi. kerge hirm hakkas isegi, lapsed-naised peal jne.
samas, nüüdseks oleks nagu mitu tasuta ilma vahata sügavpesu saanud ja hulga rahagi majapidamisvee arvelt niiviisi kokku hoitud. tänud taevaisale selliste kaunite kingituse eest.
Vasta

Ei tea kuhu kõik on kadunud, aga jätkame siis eelmise lehekülje vaimus, kangelaslike opertiivtöötajate tegemisi operatiivselt kajastades.

Fotod:eravärvides politseiauto sattus varahommikul liiklusõnnetusse

Täna kell 5.45 hommikul juhtus Tallinnas Punasel tänaval õnnetus, kus põrkasid kokku eravärvides politseiauto Škoda ja sõiduauto Volkswagen.
Esialgsetel andmetel oli Škoda tegemas Punaselt tänavalt vasakpööret ja põrkas kokku vastu tuleva autoga. Alarmsõidul politsei ei olnud. Õnnetuses sai viga üks inimene, kes toimetati kontrolliks haiglasse.
Vasta

Eile Nõva kaudu Alatskivi laadale sõites tegi mulle vastutulev auto täiesti mõistusevastse manöövri. Nimelt pika sirge peale tõmbas ta ootamatult minu vööndisse ja jäi seal hetkeks seisma! Seejärel kui hoo maha pidurdasin sõitis oma vööndisse tagasi ja siis minema.
Ainuke põhjus, mis suudan välja mõelda - äkki kartis kruusateel kivi saada ning reguleeris sellise võttega minu kiirust? Või siis oli juuatäis. 
Vasta

Täna olin ka tunnistajaks lausa naljakale juhtumine Tartu-Võru maanteel.

Vene numbrimärgiga lexus sõitis päris hea kiirusega kõigis ja kaasaarvatud ka minust mööda. Kui auto oli minust umbes 1km kaugusel, siis hakkasid vastutulevad autod vilgutama. Kui olin sõitnud umbes 3km edasi, siis vene märkidega herr istus vilkurite saatel teeveeres.

Hirmnaljakas oli see juhtum, kuna autopeal kommenteerisin, et miks küll inimesed vilgutavad kõigile. Kui ületab kiirust, siis las klaarib oma asju ka politseiga. 5 minuti pärast oligi vana teeveeres.  Big Grin  Big Grin

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 54 külali(st)ne