Uued Youngtimerid tulevad peale
#21

(01-09-2015, 14:31 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Selespeedi ei saa ju restaureerida, kuna need ei töötand uuenagi Big Grin
Selle kõige esimesega, mille Osolin ostis, sai kaks päeva küll ilma katki minemata sõita Big Grin 


Aga eks see 80'te viimaste aastate ja 90'te seest klassikut leida on tõsine peavalu. Jättes kõrvale igasugused eksoodid, siis minu arust ongi selle ajastu kaks ehedaimat klassikut, mille IGA vähegi autosid tundev tegelane kohe ära tunneb, Viper RT/10 (disain Tom Gale, hilisem Prowleri disainer) ja seesinane Fiat Coupe (disain Chris Bangle/Pininfarina). Tegelikult tunneb ilmeksimatult ära ka Calibra... aga kõik need teised munajad sportlikud aparaadid - hämaras ja 150 meetri pealt ei tee mingit vahet datsunil, tojootal, matsdal ja vordil. Täpselt sama on ju ka nende "heade" autodega: sisuliselt on nad kõik täpselt ühesugused. Kuid nii ühesugused, kui need praegu toodetavad jälejunnid on, seda ka õnneks polnud. On küll kohutav peldik aga kasvõi seesinase punnsilmse korilla vaguni kolmas aknarida oli äratuntav, sama saab öelda vookuse laugsabakerede kohta. 
Ehk 90'dad olid autodisaini vallas ikka räme ikaldus ja tegelikult ei erine ka maailma enimmüüdud sportauto MX-5/Miata nendest mitte kuidagi. Ja alati peab rõhutama, et millal 924 ja 928 tootmisse läksid...


Esimene suurtootja, kel vist majasiseselt see jäleautode üleküllus üle viskas ja autosid LOOMA hakkas, oli ju Renault oma Avantime'i ja ka Vel Satise või Mégane II'ga. Brera tuli ka samal ajal aga see on kõik juba 21.sajand. Minu üks lemmikuid, sigailus ja hästi sõiteb Saab: midagi erilist on nendes vaid turbomootor ja geniaalne salong/ergonoomika. Välimus - ilus, jah!, aga tavaline. Jne, jne. 
Vasta
#22

Tauno, ilus mõte kuid ära raiska energiat. Eesti ühiskond ei ole suures plaanis Youngtimeri teemaks veel kaugeltki valmis. Liiga vaesed oleme. Classic-BMW foorum kubiseb kasutajatest, kes on hainina või E34 "fännid" täpselt niikaua kui nad saavad raha kokku, et diisel-universaal A4 eest sissemakse ära teha. Mercedese foorum uputab teemadest, kus W126 ja W124 kupeesid diiseldatakse, sest nii saab nendega euro eest rohkem sõita. Turul maksavad roostes W124 ja W140 diislid siiani kõvasti rohkem kui korralikud bensukad, sest enamike silmis on nad veel kõvad autod. Passatist parem ei räägigi.

Samas tuleb muidugi tunnistada, et Tallinnas hakkavad suvistel lustisõitudel youngtimerid üha enam pead tõstma. Korraldajate ja "tõeliste vanatehnikahuviliste" meelehärmiks võib seal näha juba üha sagedamini moodsamaid autosid. Enamasti küll veidi "uplevel" kategooriast. E24 kerega BMW-sid, W126 erinevaid mudeleid ja palju muudki. Isegi Maserati Biturbo ja Renault 25 Turbo on seal ära nähtud. Nii, et päris lootusetu äkki polegi.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#23

Martin, Sina olen üldse "eriline" Wink Kui rääkida Mersudest, siis W140 peale mudeli S600 on suhteliselt mõttetu restaureerida Big Grin Peab olema  mingi muu põhjus sellega tegeleda Wink Samas C126 kupeekere ja muidugi R129 lahtine masin olid/on juba sünnipärased klassikud, tegelikult peab sinna varsti lisama ka BMW Z3'e! "Tava"autodest rääkides, Z8 on seda algusest peale ju olnud. 
W124, just need esimese otsa sedaanid ja siis viimases lõpus tulnud kabriolett, on klassikud aga sellest järgmist, perssekukkunud punnsilmset W208 kere klassikuks saamiseni läheb sama kaua aega, kui Sierral ja Golf II'el ning III'mel, olgu sel kaks, neli või viis ust, katus või mitte! 

Kui Sa tood sisse W126 või ka R25'e, siis ära unusta ära MUDELI elik kere algusaegasid: 1979 ja 1983! 
Kui veel tegelikke Youngtimer'eid välja tuua, siis palun: Omega-A mudel 3000 ja Vectra 2000 ning 4WD; Senator B jms masinad. Sama ajastu viiest bemmi... siis peab see olema nelivedu ja ideaalne! Seitsmene - ainult 750. 

Aga nüüd üks näide eriti õnnetust isendist: Mazda 626 Coupe aastast 1985 AGA 1,6 versioon ja ilma lisadeta!!! See pole ikkagi 2,0 ja elektrilisadega! 
Ja näide vanatehnikast, mis on jälle just see kangem versioon (kel veel talveks autot pole... Smile ): Ford Cortina 1600 Deluxe
Ehk samamoodi on, saab olema ja saab tulema nende youngtimerite "hindamine". Saasta on sitta kanti, mõttetuid seinameisleid ja muud kräppi veel rohkem. Rolli hakkab mängima vanus (ehk alles olevate isendite hulk), VARUSTUS (mida siiani klassikaliste oldtimerite puhul väga vaadata ei saanudki), konkreetse komplekti toodanguarv, mootor, kast, sillablokk jne. Suvaline S-Mersu jääb suvaliseks. 
Vasta
#24

niipalju kui erinevaid vanatehnika ajakirju olen lugenud, siis bmw z8 on vimaseaja müügihitt, nende hinnad on päris kosmosesse ära läinud (just oli eestis kus tuntud keskturukunni kinnisvara kuulutuses oli pilt z8 graazis, mis ilmselt on juba samas hinnaklassis selle tiskre majaga)
olge rahulikud, et omegad olgu nad a või b-d ei satu iial klassika staatusesse (ok a-d võibolla mingil määral (5000ded ja lotused ei lähe arvesse)),
mazda mx-5 on ammu klassika, aga neid eestis pole märkimisvääral, fiat barchetta nagu oleks igasugu alfa esiveolistega läheb ikka hapuks juba (v.a. 155) gtv on juba liiga levinud mudel
lööge mind, aga minu fiat seicento sporting on tulevane klassik 99%, krt sellepärast isegi ei müü seda hetkel (imselt pensionifond see ka pole), see on lihtaslt lahe auto, millest suuremjagu inimestest teadlik pole, klassikukuks ei muuda autot mitte väike tootmisarv või ilus morda, vaid ikka see, et ta oleks huvitav auto omasajas

seesama jag xj40 ei ole teretulnud veel vanatehnika ürridele, kuigi mõnede arvates on see ulme uunikum juba (mingi ca 4a tagasi kustutati mu post sellise masina müügist siit foorumist ära, ilmselt liigitades seda liiga uueks autoks), noh aga xj3 seerijaga juba saab rahvusvahelistel ürridel mõllata, kuigi vist talverallile ei oleks saanud sellega veel aastaid tagasi

ps mingi ärksam tegija võiks ju teha hooaja avamise nn youngtaimeritele
Vasta
#25

(01-09-2015, 19:46 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Suvaline S-Mersu jääb suvaliseks. 

Nii on. 
Samasse auku lähevad tänapäevaks kohati juba täiesti arusaamatu segapudru moodustavad kõikvõimalikud liba-essid, emmid ja muude vahvate lisanimetuste-ja varustusega masinad. 
Selline tendents on jätkumas ja minu arvates aina hullemaks minemas - uhke ja kõlava essi, emmi jms. auto puhul võib vabalt saada viimase sõna nutisalongiga kaasa masendava mootori või siis vastupidi. Kvaliteetsem komplekt võib küll saada klassikaks mingi aja möödudes, aga see liba-esside, emmide jm. segapudru peab enne kuusakoskisse jõudma, kui see juhtub.

Audi S4 2.2 1993
Audi 100 2.8Q V6 1991
Audi 200 2.1 5E 1981
Volkswagen T3 Syncro Caravelle GL 1990
Ex Audi 100 2.2 R5 1985; Audi 100 2.8E V6 1992; Audi 90 2.0 R5 1986, Audi 100 2.2 R5 1986, Audi S8 4.2 1998
Vasta
#26

Pidage piitsasid härrased! Nii viskate veel beebid pesuveega välja.

Enne kui hakata midagi piirama peab keegi üldse midagi korraldama ja siis veel keegi kuhugi kohale tulema. Seega:

"Sama ajastu viiest bemmi... siis peab see olema nelivedu ja ideaalne! Seitsmene - ainult 750."
ja "Suvaline S-Mersu jääb suvaliseks. "


On väga pinnapealse suhtumisega lähenemine. Ei aeta ju praegu vanatehnikaüritustelt Lada 01-tesid koju ja tervitata vaid Lada 2103-mesid kuna need on luxid. Kuidas siis teha youngtimer üritus ja põlata ilus ning korralik e32 730i või 740 ära ning sama öelda ka S500 omanikule, mis siis, et auto in ilus. Kas sama loogika põhjal keerame ühiselt selja Audi V8 3,6 masinatele kuna "see pole see?"


EI poisid, nii ei mängita ja kui mängitakse, siis ainult kuvari taga ja üksi. Minul on olnud au osaleda Martini poolt korraldatud/kutsutud oldtimer/youngtimer üritustel Tallinnas. Seal oli palju huvitavaid masinaid (Jaguar xj6 series I; GAZ 3012; BMW e32 730i, BMW 745, BMW e21 Baur, BMW e30 (erinevad, cabrio, sport) MB 123 ja veel teisigi). Need olid huvitavad kruisimised, kus sai ka erinevate vanakeste rooli keerata. 


Seega kokkuvõttes tahan öelda, et ärme palun tambi head ideed maha ega sea sellele ka  mõttetuid piiranguid. Vaadates Lustisõitude populaarsust ja olles kogenud varasemalt küll väheste youngtimerite üritusi aga siiski leian, et ideel on jumet. Oluline ei ole oma aja tippmudel ja elektrilisad vaid korralik ajastukohane sõiduk ja meeldiva käitumisega omanik.
Vasta
#27

Robi, me räägime YOUNGTIMERI kontekstis! Kui needsinased autod jõuvad OLDTIMERI väärika vanuseni, siis muutub ka "suhtumine". Aga ütleme, et see on vähemalt 30-35 aastat. Suvaline "ess" 90'test on ikkagi suvaline, hea, ilus ja sõidetav aga ei midagi erilist. 
Veel hullemad on aga needsinased B3-C4-audid jms kräpp. Ütleme, et meie rallirajaautol-metsaveotraktoril on mingi mõte läbi kvadro, mingi "erilisus" Itaalia erina, mingigi lisavarustus jne olemas aga a'la "valge 85kW edevedune kaltssisu ja aknaväntadega junn" oli, on ja jääb junniks. Sarnane 520 on ka junn, täislaksus 540 või mistahes ix aga mitte. Samasugune 55kW W124 on junn, valge 300 4-matic aga mitte. Etc, etc. 
Veel üks näide JUNNIST, mis ei vasta kuidagi hobiauto tingimusile, sest on näolõikusega, junnmootoriga, olematu varustusega jne, hind on seevastu ka õige. "Väärtuslik" oleks esimeste tootmisaastate heas korras samasugune, see on kräpp. Ehk kui leitakse väga heas originaalkorras ja olematu läbisõiduga peaaegu et "uus" mistahes eelmise sajandi auto, siis tasub sellist hoida ikkagi. Isegi "maailma ühte kõige mõttetumat käulat", vähemalt on ilusat värvi Big Grin 

No ja eks on neid jongtaimerite harrastajaid olnud ennegi, lihtsalt kogu küsimus on küsitavas hinnas. Kui leidub, kes on nõus maksma, siis täitsa arvestatav versioon. Näiteks mina ei oleks sest tegu on siiski kõige tavalisema mersuga. Saksast saab täpselt samasuguseid praegu veel kuni poole odavamalt, sealhulgas ka kupeesid
Aga SenatorB, see viimane, õige mootori ja kõigi lisavidinatega (millest osad rikuvad ilu aga mis teha), on läinud juba väga kalliks

Ühe margi oleme aga jätnud tähelepanuta ja see on üldse Eestisk uidagi natuke nagu mööda läinud: Lexus ja just sajandivahetuse eelsed isendid! LS400, see esimene, siis SC400, GS300 ja muidugi esimene aga vaid sellises korras IS200. Vaat neid suudan ma kohe kõiki youngtimerite klassikaks "tunnistada" Wink Eriti just LS400, mis on ka autona lihtsalt ulmehea. Vähese läbisõiduga ja kulumisjälgedeta lehhust on muidugi peaagu võimatu leida aga mitte ka võimatu Big Grin Hind on siis muidugi ka kohe vähe teine, tonni-paariga saab 400K+ läbisõiduga kulunud sisudega isendeid. 
Vasta
#28

tervitan teemaalgatajat ja loodan, et ürituse-mõtted saavad tegelikkuseks!
foorumi struktuuri ja üheksakümnendate ette nn ametliku joone tõmbamise üks põhjus on nii siit teemast paistev kui ka talverallide puhul kehtiv põhimõte: lihtsam ja vähem poleemikat tekitav on "pigem mitte lubada, tehes samas erandeid"-suhtumine. Lubada on ju hirmlihtne, aga juba lubatut tagasi võtta või täiendavaid piiranguid tekitada - see on kõigile tüütu.
ehk siis karmimad tingimused ja ürituste puhul "korraldaja eriload" - see hoiab asju vähemalt teoorias kontrolli all Wink

näen siit teemast justkui sarnaseid maailmapilte enda omaga - nn uuemad youngtimerid teeb paljuski tehnika. Kaheksakümnendad-üheksakümnendad olid tehnika arengu ja massidessejõudmise võtmes viljakas aeg ning just tippmudelite puhul on pilt puhttehniliselt huvitav. Kroom või lausa puukodarad jms vana on küll tore, aga kui rivistada nt 20tk viie-kuuekümnendate euroopa "uunikumi" ning panna kõrvale 20tk kaheksa-üheksakümnendate "youngtimerit" (tippmudelite näol), astun ma ilmselt tehnikahuvilisena kõigepealt just youngtimerite juurde - nende puhul on sisulist unikaalsust ja erinevas suunas kulgenud inseneritööd hulka rohkem. Kohati paistab ka raamatupidaja töö masinast välja Smile

kusjuures kas ei määra youngtimereid paljuski nende nn turuväärtus küsimishindade näol? Minu nn youngtimeri-kandidaatidest opelite puhul laiutab Mobile.de-s hinnakuristik: kadettE GSI hinda loetakse sajalistes, VectraA 2000 4x4 või Turbo (alati 4x4) puhul on pakkumist suurusjärgu võrra vähem, hindadel on kadetiga võrreldes pmst null lõpus. Kuigi mulle isiklikult meeldib kadett (roolis olles) palju rohkem, loen ma pakkumishindadest välja objektiivsema tõe - kadett on pigem ajaloo-rämps, vectra "erimudeli erimudel" aga inimeste maailmapildis oma kohta omav sõiduk...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#29

Ma tervitan ka seda mõtet, just soetasin "tulilinnu" omale Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#30

PlyVal

Teeme nii, et sa ei jaga laskmata karunahka ja ei hakka siin ja paraegu ütlema, mis on junn, mis ei ole junn ja kumb neist on youngtimer või mitte. Tegemist on väärt ideega mida on asjakohatu kohe nii seibideks jagada ja eos lämmatada. Mina näeksin sellisel üritusel hea meelega ka e34 520-i, kui see on hästi hoitud ning hoolas peremees hoiab ajastukohast joont. Ka sinu näidetes toodud mersul juhil piisaks paaril korrali üritusel käimisest, kui ta veenduks teistega suheldes lõpuks isegi, et "pagan, tuleb otsida originaal valuveljed alla". Ja mingit rolli ei oma youngtimeri juures, kas konkreetsel masinal on el aknad või mitte. Parsa on parsa ja korralik masin on korralik. Ka parsa võib korralikuks ehitada, kuid youngtimerite puhul pole see mõistlik tegevus, kuna odavam on osta korralik eksemplar. Sinu puusalt praakimine aga minu hinnangul ei ole asjakohane. 

Võtame seda teemat veidi rahulikumalt ja loome automotos eraldi platvormi (rubriigi) kus võivad sõna võtta ja teemasid kajastada ka uuemate hobisõidkuite omanikud, kes ei soovi uppuda igapäevasõidukite vahele margifoorumites ja kus saaks kordineerida ka vastavaid üritusi. Kuuleme me ju iga kord Lustisõidulgi, et kui palju meid jälle kogunenud on ja appi, kuhu me kõik ära mahuks. Selleks ei pea kohe paika panema reegleid: ainult tippmudelid, kuna vaid need on tehniliselt põnevad, ülejäänud on kaltsusisuga rämps. Oluline on esteetilisus, ajastukohasus ning huvi.

Tänan tähelepanu eest.
Vasta
#31

Kas poleks õigem, et "hobitaja" otsustaks ise, kas ta tahab fännata lahjat või kanget mootorit, nahka või tekstiili, plekk- või valuvelge? Teised võiks tema otsust respekteerida.
Mul on 91 aasta transit, mis on suht-koht originaal ja sõidetud pmst võiduka lõpuni ning 93 aasta masin, mis on küll kaetud ühte tooni värvikihiga, kuid tuunitud kõikvõimalike facelifiti-uste-istmete-karprauast küljekarpide jms träniga, mis võimaldavad autot legaalselt tarbida, kuid ma ei julge väita, et ükski neist masinatest oleks vaatamata olematule läbisõidule mul hobiauto või et ma neid fännaks. Samas, kui keegi tooks välja näiteks 86 aasta transiti, mis oleks roostevaba, originaal, viiekohalise reaalse läbisõiduga ja omanik oleks tulihingeline fänn - siis miks teda mitte võtta klassikalise kaubiku omanikuna tehnikahuviliste ringi? Ja laitmatus korras 86 aasta transit on üsna kindlalt haruldane nähtus, arvestades kui roostealdis selline aparaat on ja mis otstarbel neid enamasti soetati. Kuigi saksa tuletõrje reservautodena neid siiski leidub.

Lõppude lõpuks, mingid hea varustusega ESS mersud või jämeda otsa audid on täpselt samamoodi tuhandetes toodetud kärakad, milles pole tegelikult midagi ülierilist. Vabrik vorpis nii palju, kui tellimusi peale tuli. Igaüks, kel raha oli, võis osta.
Vasta
#32

Robi, Sa oled jälle kord "tüüpiline eestlane", kes tahab olla muust maailmast ja nende kogemustest targem! Sa ei ole, usu! Ehk teiste kogemustest tuleb ÕPPIDA ja seda meil siin koduses Eestis rakendada. Ja see käib ka jongtaimerite kohta. Muuseas, kunagi ammu olid ka 70'te, 80'te autod jongtaimerid ja tänaseks on nende hulgast IHALDUSVÄÄRSEKS muutunud VAID erimudelid!!! 

Mina alustasin 20 aastat tagasi 1964 Valiandi ERIMUDELI Barracuda otsimist, 1965 oli Barra juba omaette mudel. 15-20 aastat tagasi neid veel leidus, kuigi hinnad olid juba siis krõbedad vs. minu kõige-kõige labasema entry-leveli isendiga võrreldes. Aga mul on üks kindel soov tehase varustusele: 273 Commander, Kelsey-Hayes ketaspidurid ja 4.manuaal Hursti shifteriga. Praegu võib saada veel 1964 isendit suurusjärgus 10K USD aga need ei ole enam 100% originaalid ja tihtipeale ka matching numbers masinad. Õnneks on mul see tuhin üle läinud, ses suhtes, et nii palju pappi pole ma ikkagi nõus hobi neljarattalisse paigutama, kuigi 9,5K usd on sigahea hind. 

Sama on täna ka 70'te autodega, kus hinnas ja kallid on ikka need eriseeriad. Sest üldiselt tähendab see "eri" ka võimsamat katelt, paremat sisu, ilusamat välimust v.a. rahvaauto "erid", kus kolhvil on eriseeriaid miljoneid, üks hullem kui teine Big Grin Ja nii me jõuamegi jälle kord vana hea Sierra juurde: XR4i ja Cossu on hinnatud ja väärtuslikud, tavamudelitest parimas korras Ghiad (ka natuke ju "eri") ja muu on üldiselt kräpp ehk doonorautondus. Sooper/Russi ülikena Ghia on väärtus, suvaline 1,6 aga mitte. 

Kuna me oleme praegu ja siin just otsapidi selles Sirje ja Sigariga alguse saanud autode ajastus, siis mistahes erilisuseta tavajunn on junn ja väärtuslikuks saab pidada vaid neid erilisi isendeid. Audit tuleb süüdistada neliveo tegemises, mis väärindab kohe mistahes mudelit peale Subarute (nende puhul on edevedune "haruldus") ja Fordi, kes juba kaugetel 60'tel alustas tagasihoidlikku pereauto keresse reissingmootorite paigutamist ehk Cortina Lotus. Sirje Cossu on selle otsene järeltulija. Lihtsalt 80'test edasi hakati autosid nii metsikult tootma, et juba eos tuleb hakata põhjalikult valima, mida säilitada, mida omale tahta, mida hinnata jne. 

PS: kui meite Saxo olnuks õige VTS 16V, siis ma restaureeriks seda praegu ja hoiaks 100% orininaalis "tuunimise" asemel, mitte poleks saatnud potensiaalseks Mannerguks. VTS 8V puhul võiks ka tuunimist kaaluda... Ahjah, siin äsja oli ju müügis üks selline eriharuldus mida peeti hobiautona: punane ZX 2,0i. SUVALINE 3-ukseline ZX aga... on mannerg või mina tuuniks sellest look-a-like Vataneni Dakari võiduauto, poohuilt! Vaat nüüd see konkreetne punane ZX on absoluutne Youngtimer'ite klassika aga seda mitte tänu erilisele välimusele vaid SÕIDUOMADUSTELE! 
Vasta
#33

Tead PlyVal,
kui ma loen sinu kriteeriume, siis ma kahtlen, kas Eestis youngtimerite teema üldse käima läheks. Kedagi ei huvitaks täita ühe mehe poolt väljakäratatud tingimusi erilisuse osas, mille põhjendus peitub, et tüüpilised eestlased peavad kuskilt maailmast eeskuju võtma. Ma ei tea, et maailmas oleks selliseid eeskujusid nagu sina kirjeldad.
Samas aga usun sellese, et suurim väärtus on need inimesed, kes vanatehnikaga tegelevad ja soovivad sotsialiseeruda, eh teisisõnu garaažist ja internetist välja tulla ja teiste sarnaste isikutega kokku saada. Sellest ja korraliku sõiduki olemasolust, või isegi selle poole püüdlemisest piisab. Kui nüüd foorumis kajastamisel või platsile sisenemisel adminn või korraldaja tagasi saadab, "sul on tavaversioon, mis Sina siit otsid ?!" siis selliseid ekslusiivklubisid võid lootma jäädagi. Mina ei sooviks sellise seltskonnaga suhelda või suhestuda. Lisaks kui võtta nii, et aeg läheb edasi ja youngtimerist, kui seda hästi hoitud on saab mingi aja pärast oldtimer, siis loogika järgi peaks ka need vaid huvitatavad eriversioonid olema ja kus kohast siis tavaversioonidest vanatehnika saab, senikaua pole su masin midagi väärtu kui kalendris 35 aastat kukub või? Nii kitsarinnaliselt ei tohi meie kitsukesel vanatehnikamaastikul käituda. Nii nagu igal pool on võtmesõnaks ka siin järelkasv nii inimeste kui tehnika osas. Sinu pakutud arengukavas aga ei oleks see just elujõuline lahendus, youngtimerite sektsiooni mõtlen siin mitte kogu liikumist.
Vasta
#34

Poisid, poisid, teil on aed ja aiaauk natuke segi! Val räägib peamiselt turuhinnast, Robi aga emotsionaalsest väärtusest ja tegelemishimust. Pealegi, kui Val prooviks kogunemise alguses parkla väravas korda luua, saadetaks ta kiirelt kuhugi pehmesse kohta...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#35

(03-09-2015, 11:52 AM)robi Kirjutas:  Samas aga usun sellese, et suurim väärtus on need inimesed, kes vanatehnikaga tegelevad ja soovivad sotsialiseeruda, eh teisisõnu garaažist ja internetist välja tulla ja teiste sarnaste isikutega kokku saada. 

Robi, siis on julgelt pool Eesti autopargist ja kasutajatest "vanatehnikahuvilised"!!! PÄRIS nii see ka pole: paljud neist on lihtsalt põhimõttelised (nagu meie peregi), kes lihtsalt keelduvad moodsate plastpannide eest ennast orjusesse müümast ja mõttetut rahalist kohustust võtmast, et oma isiklikku tagumenti vahetevahel A'st B'sse lohistada! Osadele on see paratamatus. Jäävad üle siis teised "põhimõttelised", kes muidu sõidavad kas moodsa ametiautoga, on ennast liisingorjusesse müünud, mõned muidugi saavad lubada ka tuliuue kalli auto kohest väljaostmist, kes siis väga põhimõtte pärast just sedalaadi pool-vanade stiilsete autodega ennast lõbustavad. Ei ole vaja kaugelt otsida ja näpuga näidata Wink Siit Nõmme vahelt ja elavad praegu Mallociga samas kuubikus...

Aga: eesmärk saab ja peab olema just nende HARULDASEMATE "päästmine", neid veel liigub! Lihtne näide: tulevikk usilmas pidades on igati "kasulikum" soosida sellise Senatori säilumist, kui suvalise 1,8-karpaga Omega-A oma... sõltumata sellest, et hetkel nagu polegu esimest Omegat üldse saada. Sest kui keegi ikak tõesti TAHAB just seda A-oomegat, siis see leiab aja, raha ja võimaluse ning läheb toob omale näiteks 24-klapise isendi!!! JA eriti radikaalne, aga see tegelane, kel papiga probleeme pole aga omab mingit erilist a-oomegate fetišit, võtab korraga 2 tükki Big Grin Ja veel radikaalsem tegelane jätab naisele liiga kalli hiinajunni titeveoks ostmata a'la "ikskakskümmendkuus-kuuseitsekümmendkaheksa" ja kokku hoitava raha pealt toob omale Lotus Omega!!! 

Sa võid mind ju liiga radikaalseks nimetada aga päris sünnipärast saasta, nagu on seda "mahasittuja", mingi tegijana promoda pole ka mõtet! Ning selles võid kindel olla ,et 100% kindlusega võib sellise Lotus Omegaga ka vanatehnika talvist rallit sõita Wink Üldse ma tahaks näha, kuitahes puritaan julgeks sellise auto peale öelda, et "mine vaata aia tagant" mistahes hobiautode, olgu need siis uued või vanad, mistahes tootjamaalt pärit jne, kokkusaamisel öelda? Aga absoluutselt tuima näoga öeldakse mingi W140 turbatiisliga tulijale seda! Keegi isegi ei viitsi arutada selle üle, et kas sel on õige raadionupp või mitte... sest ka see on täiesti suvaline junn.  Müncheni takso...
Vasta
#36

Eks ta ole, kellel mille peale ussile tüki sisse teeb.
Mul näiteks hakkab lõug tõmblema ja ila tilkuma sellise peletise nägemisel.....ja pole mingit vahet, mis sisu või moto või käimakast.
Kere ise on lihtsalt nii totter-jabur-lahe.
Vasta
#37

(03-09-2015, 11:11 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Robi, Sa oled jälle kord "tüüpiline eestlane", kes tahab olla muust maailmast ja nende kogemustest targem! Sa ei ole, usu! Ehk teiste kogemustest tuleb ÕPPIDA ja seda meil siin koduses Eestis rakendada. Ja see käib ka jongtaimerite kohta. Muuseas, kunagi ammu olid ka 70'te, 80'te autod jongtaimerid ja tänaseks on nende hulgast IHALDUSVÄÄRSEKS muutunud VAID erimudelid!!! 

Mina alustasin 20 aastat tagasi 1964 Valiandi ERIMUDELI Barracuda otsimist, 1965 oli Barra juba omaette mudel. 15-20 aastat tagasi neid veel leidus, kuigi hinnad olid juba siis krõbedad vs. minu kõige-kõige labasema entry-leveli isendiga võrreldes. Aga mul on üks kindel soov tehase varustusele: 273 Commander, Kelsey-Hayes ketaspidurid ja 4.manuaal Hursti shifteriga. Praegu võib saada veel 1964 isendit suurusjärgus 10K USD aga need ei ole enam 100% originaalid ja tihtipeale ka matching numbers masinad. Õnneks on mul see tuhin üle läinud, ses suhtes, et nii palju pappi pole ma ikkagi nõus hobi neljarattalisse paigutama, kuigi 9,5K usd on sigahea hind. 

Sama on täna ka 70'te autodega, kus hinnas ja kallid on ikka need eriseeriad. Sest üldiselt tähendab see "eri" ka võimsamat katelt, paremat sisu, ilusamat välimust v.a. rahvaauto "erid", kus kolhvil on eriseeriaid miljoneid, üks hullem kui teine Big Grin Ja nii me jõuamegi jälle kord vana hea Sierra juurde: XR4i ja Cossu on hinnatud ja väärtuslikud, tavamudelitest parimas korras Ghiad (ka natuke ju "eri") ja muu on üldiselt kräpp ehk doonorautondus. Sooper/Russi ülikena Ghia on väärtus, suvaline 1,6 aga mitte. 

Kuna me oleme praegu ja siin just otsapidi selles Sirje ja Sigariga alguse saanud autode ajastus, siis mistahes erilisuseta tavajunn on junn ja väärtuslikuks saab pidada vaid neid erilisi isendeid. Audit tuleb süüdistada neliveo tegemises, mis väärindab kohe mistahes mudelit peale Subarute (nende puhul on edevedune "haruldus") ja Fordi, kes juba kaugetel 60'tel alustas tagasihoidlikku pereauto keresse reissingmootorite paigutamist ehk Cortina Lotus. Sirje Cossu on selle otsene järeltulija. Lihtsalt 80'test edasi hakati autosid nii metsikult tootma, et juba eos tuleb hakata põhjalikult valima, mida säilitada, mida omale tahta, mida hinnata jne. 

PS: kui meite Saxo olnuks õige VTS 16V, siis ma restaureeriks seda praegu ja hoiaks 100% orininaalis "tuunimise" asemel, mitte poleks saatnud potensiaalseks Mannerguks. VTS 8V puhul võiks ka tuunimist kaaluda... Ahjah, siin äsja oli ju müügis üks selline eriharuldus mida peeti hobiautona: punane ZX 2,0i. SUVALINE 3-ukseline ZX aga... on mannerg või mina tuuniks sellest look-a-like Vataneni Dakari võiduauto, poohuilt! Vaat nüüd see konkreetne punane ZX on absoluutne Youngtimer'ite klassika aga seda mitte tänu erilisele välimusele vaid SÕIDUOMADUSTELE! 
Omalt poolt sinu pikale jutule lisan seda,et see Sooperi ja Russi sirje pole essugi eriline,eriliseks teeb selle ainult see,et seda autot omab Sooper.

Kui tuleks Veebruari kuus sinu jutule nt Vassilli Nuustakult,et tahab Ghia sirjega Talverallil osaleda,saadaksid ta pikalt.Cossu ja XR4 on erilised,sellega olen nõus.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#38

Kui juba youngtimeritest rääkida rahalises vääringus, siis ei saa üle ega ümber tavalistest ameeriklastest. 3 gen 5.7 camaro eest pead juba täna välja käima miinimum oma 5-6 kilo. 70'ndate alguse nn muskel, maksab 8-12, 4x4 80'nendad Mopar on samuti sinna 8+ kanti. Ja seda kõike tava mudelite puhul.  Sirjed ja muud libud võivad jäädagi punnitama oma väärtust, kui nad just ainukese autona maailma ei jää, on neile sellise raha eest ostjat ikka väga raske leida.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#39

Teemapüstitus pani mind ausaltöeldes nihelema, olen sarnaseid mõtteid juba tükimat aega heietanud. Miskit  on justkui nagu  olemas kah:

W201 2,0 90kw (1983), käivitumisprobleemiga.  Seisnud ~13 aastat,  julgen öelda, et kere on päris hea Smile Ilmselt näeb tulevikus mõningaid modifikatsioone mis vanemaid härraseid ärritada võib. 
[Pilt: 11948177_10207209363054049_1958297531_n.jpg]
Ascona Irmscher 2,0 85kw (1988). Sõidab, tegelen pidurite ning mõningate muude probleemidega. Samuti tükk  aega seisnud. Toodeti selliseid 1399, UK-s tehti veel sealseid Cavalier Calibre versioone lisaks 500. Sellega oli tagasihoidlik plaan proovida õnne, ehk lastakse järgmisele talirallile. Loodame parimat.
[Pilt: 11922942_10207185926828158_205735626_n.jpg]
Koos igapäeva liikuriga, sellest pikemalt ei hakka pajatama, 2,0D ja 55kw.
[Pilt: 11950792_10207185932988312_1839945779_n.jpg]
Vasta
#40

enam-vähem omanikuga ühevanune kvalifitseerub küll vist tõsiselt võetavaks hobiautoks. endast (märgatavalt) noorem masin kipub ikka transpordivahend olema enamasti.
ja siit ongi tegelikult lihtne jõuda arusaamiseni, et noorte meeste jaoks on üheksakümnendate masinad fännamist ja säilitamist väärt riistapuud ja täitsa loogiline kui siis isekeskis ka üritusi tahetakse teha.
no igasugu olematu toodanguarvuga või muidu sünnist saati erilised riistapuud vast selle sisteemiga lahterdamist ei kannata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne