01-09-2015, 15:24 PM
(01-09-2015, 14:31 PM)DevilDeVille Kirjutas: Selespeedi ei saa ju restaureerida, kuna need ei töötand uuenagiSelle kõige esimesega, mille Osolin ostis, sai kaks päeva küll ilma katki minemata sõita
Aga eks see 80'te viimaste aastate ja 90'te seest klassikut leida on tõsine peavalu. Jättes kõrvale igasugused eksoodid, siis minu arust ongi selle ajastu kaks ehedaimat klassikut, mille IGA vähegi autosid tundev tegelane kohe ära tunneb, Viper RT/10 (disain Tom Gale, hilisem Prowleri disainer) ja seesinane Fiat Coupe (disain Chris Bangle/Pininfarina). Tegelikult tunneb ilmeksimatult ära ka Calibra... aga kõik need teised munajad sportlikud aparaadid - hämaras ja 150 meetri pealt ei tee mingit vahet datsunil, tojootal, matsdal ja vordil. Täpselt sama on ju ka nende "heade" autodega: sisuliselt on nad kõik täpselt ühesugused. Kuid nii ühesugused, kui need praegu toodetavad jälejunnid on, seda ka õnneks polnud. On küll kohutav peldik aga kasvõi seesinase punnsilmse korilla vaguni kolmas aknarida oli äratuntav, sama saab öelda vookuse laugsabakerede kohta.
Ehk 90'dad olid autodisaini vallas ikka räme ikaldus ja tegelikult ei erine ka maailma enimmüüdud sportauto MX-5/Miata nendest mitte kuidagi. Ja alati peab rõhutama, et millal 924 ja 928 tootmisse läksid...
Esimene suurtootja, kel vist majasiseselt see jäleautode üleküllus üle viskas ja autosid LOOMA hakkas, oli ju Renault oma Avantime'i ja ka Vel Satise või Mégane II'ga. Brera tuli ka samal ajal aga see on kõik juba 21.sajand. Minu üks lemmikuid, sigailus ja hästi sõiteb Saab: midagi erilist on nendes vaid turbomootor ja geniaalne salong/ergonoomika. Välimus - ilus, jah!, aga tavaline. Jne, jne.