Uued Youngtimerid tulevad peale
#61
Video 

minul on väga lihtne arusaam YOUNGTIMERIST
20-30 aastat vana ja peab ilus olema.

Kas VAZ Sputnik aka 2108 on youngtimer. EI ja never, toodetud oksendamiseni ja kole
[Pilt: 5.jpg]
Kas VAZ 2105 on? EI sama mis eelmine
[Pilt: Wikiniva13a.jpg]

Kena must GAZ24-10/ 3102? Loomulikult sest neid ei liigu ja kui ta on puhas ja läikiv tore vaadata.
[Pilt: GAZ_3102_osen.jpg]

Nagu Priit kribas kotiriidest 1,6 Ford Sierra? EI sest tõesti lõunaosariikides liigub neid liha ja kartulit turule vedamiseks palju, Plüüs sisuga Ghia, XR4, XR4x4 igaljuhul
[Pilt: Sierra_Basis_1983-1mags.jpg]
OR
[Pilt: 1986-sierra-rs-cosworth.jpg]

Aga peamine on, et autoomanikule endale oma sõiduk meeldib ja kui lastakse kuskile üritusele ilma et puruks pekstakse. No siis järelikult sobib.
Mina olin Laupäeval kade Haapsalus kui seda iludust vaatasin.
[Pilt: P1170046.JPG]
Vasta
#62

Paistab tõesti, et PlyVal on võtnud enda missiooniks teha meile kõigile selgeks kuidas ei saa asju teha ja korraldada. Olgu siis nii.

Keda aga peaks huvitama, kuidas asju teha saab, no näiteks järgmisel kevadel, see võtku ühendust Taunoga. Tsirkus sõidab edasi.
Vasta
#63

Tere taas, head kaasfoorumlased,

Olles tagasihoidlikult kogu seda möllu siin tunnistanud, pean ütlema, et las ta jääb.
Me ei ole veel valmis ja sellise tühja asja pärast riidu kiskuda oleks rumal.

Selmet teostada võimatut, üritades kindlaks määrata aktsepteeritavaid mudeleid, mootoreid või varustust, taandagem kogu küsimus sõiduki seisukorrale, sest olulisem kui väljalaskeaasta, mootor või salong, on ennekõike masina seisukord ja siis juba see, mis kellelegi meeldib. Põhimõtteliselt on autotööstuse ja siinkirjutaja seisukohalt ühtviisi huvitav moodne vanatehnika nii esimese otsa Mercedes-Benz A-klass kui VW Phaeton, mis sellest, et mõlemad need äärmused võivad igapäevakasutuses pakkuda paljude jaoks veel arvestatavat praktilist väärtust.

Ka sünnipäraselt koledaks disainitud auto on ikka ilus vaadata, kui ta on juba tootmisest maas või veel tootmises, aga lihtsalt veidi haruldasem ja tal pole näiteks:
- kiletooniga klaase,
- valesid velgi või kilpe,
- uuemat või võimsamat muusikat,
- ilusaid LED-tulesid,
- üldse muid ümberehitusi võrreldes sellega, millisena ta tehasest tuli.

Samas peab see isend seisukorra poolest iseenesestmõistetavalt olema:
- väljapaistva roosteta,
- katkiste detailideta,
- sirge ja sileda kerega,
- värske ja puhas.

Kui järele mõtleme, polegi seda igapäevaselt kasutatavate vanemate autode puhul nii lihtne saavutada. 
Pigem on see isegi peaaegu võimatu ja siinkirjutaja tunnistab, et oma pereautode puhul ei ole ta seda kõike võimeline tagama.
Isegi hobitehnika hoidmine sellises seisukorras, et avalikkuse ette sattudes piinlik ei oleks, on väga suur ja pidevat pingutust nõudev töö.

Seega julgeksin selle kõik sõnastada nii, et sõiduk, mida hinnatakse moodsa klassikana, ei pea just olema kallis, võimas ega haruldane, kuid kindlasti peab see vastama sellele, millisena disainerid ta valmis joonistasid, insenerid tehasest välja lubasid ja olema visuaalselt nauditavas originaalkorras.

Siis ongi kõik hästi, sest sel juhul on meie väärtushinnangud sõltumata subjektidest niiöelda ühistel alustel kalibreeritud ning Bentley Turbo R ei sega Ford Sierrat.

Kuid teen lõpetuseks siinkohal üleskutse see vaidlus sinnapaika jätta, härrased. 

Me oleme kõik erineval moel vanatehnikahuvilised ja seega hinnakem lihtsalt õhkõrna võimalust, et ehk on tulevikus veel üks grupp inimesi, kes püüavad võimaluste piires säilitada kasvõi väikest osa sellest kõigest, mis 50, 100 või 200 aasta möödudes vältimatult igavikku kaob.

Edu meile kõigile erinevate vanatehnikaväljakutsete lahendamisel ja kui kõik läheb hästi, satume ehk mõnel üritusel tulevikuski juhuslikult kokku.


Parimate soovidega,

Tauno
Vasta
#64

(14-09-2015, 16:11 PM)gpotm003 Kirjutas:  - valesid velgi või kilpe,
Tauno

Veljed, kilbid ja rehvid on kulumaterjal. Kui ongi paigaldatud uuemad, ilusamad, suuremad jne, las olla. Paljud teevad seda ka poeuuel autol! Eriti, kui odavama otsa mudel tuleb plekkidega, OEM-valuveljed on jaburalt kallid või (ostja jaoks) koledad.
Toonklaaside suhtes olen täiesti nõus, see on nii "oss", kui mõnel perevagunil on tökatmustaks kiletatud aknad.
Ja piltide jagamine ei teeks üldse meelt mõrudaks, osaleks isegi, kui eelnevalt teada antaks ja kilulinna piires üritus toimuks. Ja talverattaid mu katuseta autol polegi Sad
Vasta
#65

Robi ja Tauno, ei tasu Priidu peale solvuda, sest kui ei koosta natukenegi pingutavat listi jõuab kätte aeg kus Onu Fedja FIE tuleb W124 taksorimakaga kohale.
Vanatehnika Lustisõit on ka näide kus aegajalt ikka satub ebaesteetiline sõiduk sekka, sama oli ka see aasta Haapsalu Nostalgia päevadel, kus oli lihtsalt ront sigulle jäi silma liiga palju.

See on minu isiklik arvamus.

Nymmik
Vasta
#66

Inimestel juba on kord kalduvus nostalgiale ja juba kadunud või tänavatelt vaikselt kadumas mudelid toovad osades inimestes selle tunde tugevalt esile. Kas seda kellegi range määratluse abil materdada on nüüd see huvi mis teie päeva paremaks teeb?
Ehk peaks siis kuulutama välja hoopis sõnakonkursi neilegi autodele mis classicuteks ja timeriteks ei sünni?
Sest sile, hoitud ja läikiv prillikivist 05, diskoajastu lõpu Rekord ja esimene Sierra, olgu või paljas kui saalungilaud, vääriks nagu ka mingisugust tiitlit.  Wink
Vasta
#67

(14-09-2015, 14:37 PM)nymmik Kirjutas:  minul on väga lihtne arusaam YOUNGTIMERIST
20-30 aastat vana ja peab ilus olema.

Mina olin Laupäeval kade Haapsalus kui seda iludust vaatasin.
[Pilt: P1170046.JPG]

Imre, SELLE auto peale on 99% Maailma auto"pededest" kadedad ehk see 1% pole, kes ise omab Delta Integralet või mõnda muud Lancia legendi, näiteks 037'et või S4'ja Big Grin 

Ja vaat see on parim näide youngtimerist, mille poole püüelda! 

Ma tooks ühe näite veel: kui tavaline on lihtsalt suvaline odav santija, siis kui keegi suudab leida ja ideaalina taastada Eestiski olnud (õnnestus seda ka proovida) ühe V6 Activa... või ka TCT Turbo! 
Brittide pilt, 2kordaTCT pluss Prantsusmaalt otsitud/leitud ja taastatud Activa. 
[Pilt: r9yqtbo74abvy5tzg.jpg]

Veel näide: iga tõeline auto"pede" peab elus omama Alfat, onju? Alfasid jagatakse peaaegu ilma rahata, jätame kõrvale ajastu GTV, siis 156 oleks nagu klassik ja youngtimer aga see peaks siis olema GTA oma 3,2-liitrise V6 mootoriga. 1,6'nre on lihtsalt junn kuigi egas välimuses ju suurt vahet neil teadmatu jaoks pole! 
Kui juba jälle jutt Itaalia autode peale läks, siis see on küll kõnealusest vanusest noorem (nagu ka GTA aga seal on kerekuju õigest ajast) kuid see on juba praegu klassik ja täiesti pädev youngtimer (kogumiseks-säilitamiseks) - nagu Multipla, kas jumaldamise või vihkamsie objekt! Mina jumaldan seda hirvesilmadega iludust! Ka selles autos on olemas KÕIK "nõudmised" absoluutseks klassikuks ja kunagi tulevikus väga kalli hinnaga müüdavaks saamiseks! Sest Thesist toodeti kokku vaid 16 000 isendit - kõiki mootoreid ja varustusi kokku!!!
[Pilt: 57980043.jpg]

Ehk suures jongtaimerite tuhinas tasub teatud plaanid paika sättida, mida tahta, mida tasub ja mis on ka väärtuslik ning pealtvaatajatelegi põnev! Suvaline junn jääb suvaliseks junniks... olgu ta või Mersu!
Vasta
#68

(16-09-2015, 01:14 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Kui juba jälle jutt Itaalia autode peale läks, siis see on küll kõnealusest vanusest noorem (nagu ka GTA aga seal on kerekuju õigest ajast) kuid see on juba praegu klassik ja täiesti pädev youngtimer (kogumiseks-säilitamiseks) - nagu Multipla, kas jumaldamise või vihkamsie objekt! Mina jumaldan seda hirvesilmadega iludust! Ka selles autos on olemas KÕIK "nõudmised" absoluutseks klassikuks ja kunagi tulevikus väga kalli hinnaga müüdavaks saamiseks! Sest Thesist toodeti kokku vaid 16 000 isendit - kõiki mootoreid ja varustusi kokku!!!
Tänan Priit tasuta reklaami eest Toungue Pean omanikule ütlema, et ta võib nüüd hinda kergitama hakata. Huvi kahjuks sellise auto vastu on marginaalne. Kuna auto on minu hoovi peal, siis huvi korral võib ka mulle küsimusi saata. Üht-teist ehk oskan rääkida.
Vasta
#69

Mõtlesin et võtan ka sõna, kuigi vähemalt minu jaoks on pisut raske järge hoida, teema taust on sinine ja postitused kuidagi üksteise seljas (brauseri viga?). Lancia "intekas" kuulub autonduse suurimate sekka ning kes ennast tõsiseks autoinimeseks peab (ma ei räägi siinkohal vanade BMW'de ja Passatitega ringi raiumisest), tunneb kindlasti selle vastu suur sümpaatiat või koguni kadedust omanike suhtes. Ja kes veel sõitnud on, see jääb ilmselt päris haigeks kohe kui endale sellist ei saa. Kuna sellel aeg-ajalt ikka silma peal hoian, sai pooljuhuslikult suvel Hollandis ühte sellist vaatamas ja katsumas käidud. Võttis sügelema küll, hind pole ju ka tegelikult keskpärase isendi puhul midagi kättesaamatut. Eestlane aga ostab siiski reeglina selle raha eest endale mingi muu pruugitud kõvatamise auto. Laitmatu minevikuga auto puhul küündib see, tõsi, uue keskklassi auto hinnani. Ütle siis, kumb lõpuks odavam tuleb. Siiski julge samm on see ost/investeering ära teha.
Alfast rääkides, ise olen üht 156 aastakese pidanud. Küll mitte GTA, oli tavaline 2.5 Busso V6. Suveautoks ideaalne – antaksegi poolmuidu ära. Kindlasti üks parimaid hinna-omaduste suhtega autosid, juhul kui õnnestub leida hea isend. See tähendab, siitmailt pole mõtet otsida, kuna vanust juba sellel mudelil igal juhul üsna palju. Sai maitse suhu küll, et mis siis on Alfas teistmoodi kui teistes autodes. Selle aasta, mis Alfa omanik olin, jõudsin juba lugematuid kordi kuulda vihjeid ja küsimusi, mis justkui Alfa töökindlust parastaks. 99% oli see muidugi teadmatusest, kuid see käib meie autokultuuri pinnapealsust arvestades asja juurde. 
Vasta
#70

Võta heaks, Ruut ! Wink Aga praegu on Thesise hind igati õige ja õiglane, hetkel on neid Euroopas just palju saadaval. See 3K eur on igati OK ja kui selline osta praegu hobiautoks (peab olema võimalus muidugi soojas-kuivas hoida, mitte õuepeal laguneda lasta), vaadates pikemat perspektiivi, siis palju odavamaks need ei lähe. Jah, päris kustunud isendid laiali mootorite jms lähevad... odavaks ja siis romulasse. Eks neid tabab sama saatus, mis kõiki kalleid luksusmudeleid, vahe ongi toodetud isendite arvus, et mitu neist mingi "vajaliku" vanuseni üldse elab? 
Ahjah, et meie pere on suured youngtimerite sõbrad, siis poiss aka Malloc  soetas just ülikena e38 750i, mida, muuses, on toodetud poole vähem, kui pilkendatud iL'i!!! e38.org tabeli järgi vaid 8559 isendit vs 15759 pikka keret. Et pikad kered pidid olema jupipoolest paras ikaldus (huvitav, miks, kui neid on rohkelt tehtud, kõiki mootoreid u.135tuhat, ehk kolmandik kogutoodangust), siis haruldaseim tavapikkusega seitsmestest on ju hoopis diisel - 740d oma 3540 isendiga kokku! Aga kõik versioonid kokku on e38 ikka tõsine massiauto - 327 560 tükki jõuti neid vorpida! 

Jah, 750i on sigahea, ilus, isegi natuke haruldanegi aga no ma ei suuda lugeda seda mingiks eriliseks tuleviku-klassikuks ja seda just igava välimuse pärast. Ja neid on isegi Eestis liiga palju! 
Vasta
#71

Samas, Priit, pole ju kõik ka päris mustvalge. See, et baieri pasavabriku lipulaeva erimitest on väikseima toodanguarvuga va neljalirune masuudipress, ei tee temast klassikut ega heasmõttes rariteeti. Sellisega sõitev kodanik jääb paljudesilmis alati pusineksmeheks, kes ei jaksa bensiini osta Smile 

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#72

Tõeline klassika on ka 1986 Toyota Corolla GT tüübiga AE86,

Kupee,tagavedu , 4.1 peaülekanne , diffrilukk, korralik pöördeid armastav mootor 4A-GE


Ainukeseks probleemiks on korralike isendite puudumine, ca 90 ndatel romutati neid rallidel ja 2000+ leidsid autodega iluuisutajad selle ja romutasid veel viimased pillid.


Mul on endal selline pill olnud,pean tunnistama et selle müümine oli tõsine viga.
Sõiduomadustelt võib võrrelda korralike 4wd pillidega


Kuna loodus tühja kohta ei salli, siis nüüd on hoovis 1988 Corolla GTI , AE92 markeeringuga
Lähimal ajal peaks tagasild ka vedama hakkama.... :rolleyes:
Vasta
#73

Ja õige klassika on ikka luukpära mitte kupee mida isegi mõne võiks Eestimaalt leida  Wink
Vasta
#74

Ikka päris tuusa juttu aetakse siin...

 "baieri pasavabrik", "kaatetid" ja "santijad" ja "jobootad" ja mis kõik veel.
 Ise mõtlete neid üleolevaid nimekesi välja või?
 Ühes autoentusiastis võiks nii palju respekti nimetatud liikurite vastu olla, et asju õigete nimedega nimetada.
Vasta
#75

Ise ikka, kes siis veel.
Pole ka karta, et autokesed solvuksid
Inimesed, nendega on teised lood....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#76

Lisan siis omapltpoolt ka ühe youndtimeri !    
Minu lemmik aga ei leidnud oma pildi galeriist ühtegi pilti oma autost siis tõbasin lihtsalt nettist millega tegemist.
Vasta
#77

Miks nii palju emotsiooni? Klassifitseerimine ilmselt ei ole Val-i teha, rahunege maha! Kui ta avaldab arvamust on tal täpselt sama õigus nagu meil kõigil ju. Ise lisaksin nimekirja BMW850/840, igapäevatarbimiseks pigem viimase.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#78

Vaieldamatu Youngtimer. Frankfurti autonäitus.

[Pilt: 243065939baef5_l.jpg]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#79

jutu jätkuks enda kogemusest Audi 100 c4- sõidab paremini ja on vaiksem kui mitmed tänapäeva autod. Ja liikluses on neid iga nurga peal.  Just müüsin enda oma maha ja piltidelt, eriti avandi puhul midagi õrnalt lubab ja ehk u 5-6 aasta pärast ehk 2020 võib isegi hakata kandma nime youngtimer. 
http://www.auto24.ee/used/2077917

Viimasel ajal hakkab minumeelest mb190 eriti veel ilusad ja korralikud tänavapildist kaduma. Rääbakatega sõidetakse ikka veel ringi.

Mis aga on tõeline youngtimer ja mida omaks hea meelega uuesti on alfa 75. Mis meite maalt juba täielikult ära kaotatud. ja kindlasti kuuluvad kõik tagaveolised alfad siia kategooriasse.
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?...rhash=096c


Auto 24 müügis ka üks hetkel üks peugeot 505 Gti: päris äge aparaat www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2029825
Vasta
#80

See Peugeot tuleks juba ainult numbri pärast ära osta Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne