21-09-2015, 02:22 AM
Tekkis üks küsimus elektrimootorite energiatarbe kohta, ning kuna ise ei ole nii terav pliiats, siis postitakski selle küsimuse siia. Nimelt palju võtab kw/h, tühjalt ringi vurav 1kw nimiväärtusega elektrimootor? Millisel koormusel jõuab mootori hinnalipik 1kw/h peale ja kas seda on elektriarvesti tabloo näidu järgi ka ületada võimalik? Ehk siis teisisõnu, kõiki enimkasutatavaid 3f elektrimootoreid nimetatakse nende pöörete ja nimivõimsuse järgi, ehk näiteks 1kw ja 1500 pööret/min. Ega ju tühjalt vurav mootor 1kw energiat tunnis ei ampsa? Või on tegemist siiski birkal olevate näitude puhul, max koormuse juures oleva tarbimisega, mille juures veel mootori pöörded ei lange. Ja kas sellisel juhul on võimalik ka teema, et 1kw mootor suudab hammustada elektriarvest rohkem kui 1kw/h? Ehk siis jälle teisisõnu, kas mootoril on mingi varu, enne kui ta koormusest tingituna seisma jääb? Käivitades võtab ta kindlasti rohkem kui birkal kirjas, aga kas siis birka kirjutised näitavad sinna 70% +- (ei tea seda suhet) võimsuse juurde ka hilisemal mootori koormamisel, või kuda neid asju üldse vaadatakse?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

Ühest küljest ei tahaks üleliia targutada, aga teisalt jälle ajab segadusse kui ebatäpsed olmemõisted sisse tulevad. Peaks olema konkreetne. St kui palju kasutatakse voolu otse peakaitsme alt majapidamises? Mitte et ma elektrik oleks või üleliia jagaks, aga need kilbid, mida ma näinud olen, seal on alati olnud peakaitse ühe võimsusega ja jõupistik veidi väiksema võimsusega. Näiteks peakaitse 25A ja jõupistik 16A, majapidamises on muu tarbimine ka, ei saa ainult peakaitsme võimsusega arvestada. ![[Pilt: Soedinenie_obmotok_zvezdoy.png]](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Soedinenie_obmotok_zvezdoy.png)
![[Pilt: Soedinenie_obmotok_treugolnikom.png]](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Soedinenie_obmotok_treugolnikom.png)
