1976 Fiat 127 uuele ringile
#21

Pidurikompensaator vajab sellisel juhul lihtsalt teise mõõduga juppi, mitte lahtiühendamist.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#22

Mõtlesin pigem sarnase regulaatori peale. Saab salongi vedada või auto alla jätta. 95% hobiauto sõitudest toimub niikuinii vähekoormatud autoga, nii et mingi isereguleerimis funktsiooni järgi ei ole karjuvat vajadust. 


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#23

Enda hobiautol lasin piduristendis regulaatori paika keerata. Nüüd on hea nii tänaval kui rajal. Regulaator siis kraanina salongis. Tagapidurid on kahjuks veel suuremad kui esimesed, ehk saab kunagi ka aega, et ette suured pidurid panna.

Eesti Ladaklubi
Vasta
#24

Golf mk3 coiloverid lähevad alla sellele väga väikese kohendamisega. Saab kogu lehtvedru süsteemi tagant minema saata. Kuna sul teise offsetiga veljed juba siis tagant ei hakka velg mööda vedrut ka minema ma usun.
Ise teen mk2 127et korda ( mk2 projekt ) ja on sama plaan need kasutusse võtta.

Minu mk2hel oli tagapidurite regulaatorite asemel lihtsalt kolmik ja ei tundnud küll, et tagant plokki võtaks pidurdamisel ( pole pidurivõimendit ka mul, ei tea kas sul see olemas või mitte ). Pole seda regulaatorit vaja sinna minu meelest. 

Fiat 127 0.9l
Vasta
#25

On hea meel teemat uuendada, nimelt päris värskelt on pika töö tulemusena Fiat saanud selga uue värvkatte. Niisiis järgmine faas on kokkuladumine, mis tõotab tulla paras pusle. Muud olulist vahepeal juhtunud pole. Ehk väärib mainimist vaid 35mm madalduskomplekt, mis lõpuks ära tellitud sai. Peagi lähevad istmed polstritöödesse ning varasügisel, kui aega rohkem kui praegu on, alustan suuremalt auto kokkuladumist. 
 
[Pilt: 30xes8w.jpg]


[Pilt: 2gx3deh.jpg]
Vasta
#26

Väga kena töö! 5+
Tegemist nn. originaal värvitooniga?


Jaanus
Vasta
#27

Väga kena!
Vasta
#28

Tere

Tänan heade sõnade eest. Tuleb siiski tunnistada, et minu töötunde värvitöödes ja sellele eelnevale auto siledaks ajamisel oli null, usaldasin need pädevamatele inimestele. 
Värvi ei valinud tehasekoodi järgi. Algselt oli kavas uus värv samasugune helekollane nagu ostes peal oli. Samas ka see polnud originaaltoon ning arvestades plaane auto välimusega, ilmselt liiga kahvatu või tagasihoidlik. Tulemust vaadates on hea, et sai tumedam.  
Vasta
#29

Tere

On veidi aega edasi liikunud ning tasub jälle peatükk kirja panna. Suurim, mis vahepeal tehtud on, on piduritorude koostamine. Sai eelistatud vasest torusid eelkõige välimuse ning töötlemise lihtsuse tõttu – vasest torudega saab hakkama ka Tööriistamarketi piduritorude komplekti "nõkatsiga". Eelpool teemas sai seda asja pisut ka arutatud, lõpptulemusena jäi tagasilla juurde vaid kolmikliitmik, keeratava kraaniga regulaator sai veetud tagaistme alla. 
      Teiseks sai lõpuks madalduskomplekt paigaldatud ning esialgu sellega väga rahul. Eks paistab, kui palju mootor peal veel esiosa langeb, kuid ilmselt üsna viimase piirini. Nimelt 127 on tehasest väikse auto kohta üsna "traktor" ning mingil hetkel seavad madaldamisele piirid veovõllid ja rooliotsad, mis siis vastavalt vastu käigukasti korpust ning kere käima võivad hakata. Minu puhul see ilmselt ei kehti, kuid kui see juhtub, aitab mootori pisut kõrgemale tõsmine. 
      Kõik, kes 127'ga sõitnud on, mäletavad ilmselt muuhulgas ka seda, et käigukang on nagu jänese kõrv. Nii ka sellel konkreetsel isendil alguses oli, esimest käiku ei olnud võimalik lülitadagi. Varem sai küll kokku kraabitud käiguhoovastiku pukse mõnehaaval, kuid hiljuti õnnestus leida päris õige 127 1-seeria hoovastiku täielik remondikomplekt. Lisaks sellele ka nn "short shifter", mis käigukangi liikumise lühemaks ja täpsemaks peaks tegema.

Mõned aja jooksul tehtud pildid kah:

[Pilt: 33lo852.jpg]



[Pilt: dwfkhw.jpg]



[Pilt: 29uu1yu.jpg]
Hangitud on ka õige nuudiga vahetükk eelpool mainitud Nardi rooli tarbeks. Siiski on vaja järelturu adapterit õige poldivalemi jaoks, sest Fiat minu teada Nardi rooli kunagi ei kasutanud. Antud vahetükk pärineb Autobianchi A112 Abarthilt ning on momo poldivalemiga. Momo–Nardi adapter on eBays laiatarbekaup.




[Pilt: 20statk.jpg]

Mootor on ikka veel eraldi teises garaažis, mis on ka ilmselt põhjuseks, miks see veel auto peal ei ole. Peagi jõuab järg loomuliku jätkuna ka selleni. 
Vasta
#30

Tere

Mootor koos käigukastiga on nüüdseks peal, läks kuskil 4 tunni jagu pusimist. Küllaltki kitsas olemine seal mootoriruumis ning nikerdamist ja rihtimist oli omajagu. Elu tegid palju lihtsamaks garaaži risttala küljes olevad vints ning kett-tali. Otsustasin, et lihtsaim variant mootor peale saada, on selle vintsiga kanalisse aluse peale langetamine, siis auto selle kohale lükata ning kett-taliga tagasi üles aiste vahele tõsta. Toimis üsna plaanipäraselt. 
     Järgmisena siis ilmselt käiguhoovastik ära teha. Veovõllide kapremondi tarbeks olen veel varuosade saabumise ootel ning seetõttu on auto pukkidel. Kui need on kokku pandud, siis saaks auto ratastele ning esijooksu lõplikult kinnitada. Pärast seda on järg ilmselt piduritel ning väljalaskel.


[Pilt: muxrx0.jpg]




[Pilt: syugkz.jpg]
Kogu auto koostamist hõlbustab palju see manual, mis tellitud sai. See paistab olevat mõeldud omal ajal esindustöökodadele ning on detailsusteni põhjalik. Sellega midagi küsimärgi alla ei jää.




[Pilt: 34xmesk.jpg]

Mootor kanalisse käks sellise kaadervärgi peale, mida saab tõsta piisavalt kõrgele.




Igav ei hakka ja tegemist jagub, nüüd kui mootor on oma koha peal, siis on edasine pilt vähe selgem.
Vasta
#31

(23-09-2015, 19:08 PM)karpaadid Kirjutas:  Mootor koos käigukastiga on nüüdseks peal, läks kuskil 4 tunni jagu pusimist.

Kuivõrd 127 oli esimene oma auto majapidamises, siis jääb sedalaadi teemale pilk ikka peale. Oi aegu ammuseid, kui sai mootor sülle võetud ja kapoti alt välja tõstetud. Ning põhimõtteliselt kogu auto käis aegade jooksul tükkideks lahti ja kinni Smile

Kas keskmine mootoripadi õnnestus ka uus saada? Eelmise sajandi lõpust mäletan, et see kippus teistest rohkem ära sulama ja just seda tükki varuosakauplejad ei pakkunud, kahte ülemist oleks saanud. Internetist polnud siis muidugi ka midagi tellida. Tagajärjeks oli edasi-tagasi väntsklev mootor ja tavalisest veelgi ebakindlam käiguvahetus,- neljandat pildus alatasa välja. Käigukasti-poolse kinnituse poltide lahtipõrumine ja seeläbi ka otsakaane lahtiloksumine läks kah sellesse ämbrisse. Aga muidu peale selle padja polnud ühtki asja, mida arstida poleks saanud.
Vasta
#32

Ka see õnnestus eBayst kunagi tellida. Eks see nali kulukaks läheb, kuid siitmailt varuosakauplustest lihtsalt muud peale põhihoolduse tarbeks osi võtta ei ole. Hea, et neidki veel saab tegelikult. Lai valik on muidugi Itaaliast, kuid palju new old stock kraami olen ka Kreekast ja Küproselt saanud, kust hinnad on vähe paremad. Paraku praeguseks on 127 taastamine, kuivõrd seda antud juhul selleks nimetada saab, mõeldamatu ilma välismaalt asju kokku kraapimata. 
Vasta
#33

Kuna osad jõuavad nii nagu juhtub, siis ka progress on lõpuks ikkagi sellises järjes nagu juhtub. Paraku peab tunnistama, et kodumaiseid kanaleid pidi osi tellides jõuavad need kohale palju hiljem kui välismaalt, aga see selleks – lõpuks ju aja peale ei tee.  
Vahepeal on asjad arenenud niikaugele, et suurem osa elektrist (tuled pole veel ühendatud) on ära veetud ning esimene käivituski tehtud. Hea meel, et lekkeid ei olnud. Kohale jõudis ka väljalaskekomplekt ning ka see on külge muterdatud. Asi käis väga lihtsalt, vaid paari toru pidi lõikama-keevitama. 127 väljalase on vist nii lihtne kui olla saab, koosnedes ainult kollektorist, pikast torust, mis täidab ka leegitoru ülesannet, ning summutist.

[Pilt: 288xoch.jpg]
Sellise toorikuna tuli väljalase, midagi oluliselt hakkima ei pidanudki. 




[Pilt: dy89hw.jpg]
Vist proovisobitusel tehtud jäädvustus. Foto on veidi petlik, tegelikult summutiots jäi pisut kõrgemale ning stangega suhteliselt sama kaugele.
Vasta
#34

Milleks selline sumbutiots? eile põristasin mööda ja tundus juba veidi käest ära Big Grin



Vasta
#35

Rahu, rahu  Big Grin . Originaalina  mulle 127 välimus ei meeldigi – nagu võrri ratastel seljakott. Kuid siiski minu arvates annab sellest üht-teist huvitavat valmis teha. Seda ka teema üsna alguses kohe mainitud, et ei tule originaali püüdlemine, vaid erilise pühapäevaka ehitus. Ma näen seda autot praeguses faasis veel kui nö valget lehte, midagi pole veel külge naelutatud ning lõplikud otsused, mis puudutab visuaalset, saab teha siis kui auto on kokkuladumise lõppfaasis. Seni käib erinevate lahenduste läbimõtlemine. Tumedad tagatuled sai ka katse mõttes tehtud, kuna need tuleklaasid on niikuinii mahakandmiseks. Mis summutiotsa puutub, siis see jääb enam-vähem nii, tegelikult laivis on päris hea.
Vasta
#36

Käiguhoovastik on lõpuks valmis ning võib öelda, et eesmärk on saavutatud. Eesmärgiks siis oli lühike, tuntava klõpsuga ning lõtkudeta käigukangi liikumine. Võrreldes originaaliga öö ja päev. Muidugi soetatud short shifter käigukangisüsteem vajas eelnevalt kinnituste koha pealt parajaks tegemist. Ei sobinud ka soetatud käigukahvel, mida 127 1 seeria pähe müüdi. See oli palju pikem originaalist, mistõttu sai see keevitusest lahi käiatud-puuritud, parajaks lõigatud ning TIG'iga tagasi külge keevitatud.

[Pilt: ny8gv7.jpg]
Vana hargi keere oli kunagi lahtimonteerimisel pooleks murdunud.




[Pilt: 2rfxb1s.jpg]








[Pilt: 16p05d.jpg]
Hoovastik mootoriruumist ülalt vaadates. 


Lisaks leidis lõpliku asendi ka summuti, mis nüüd jäädavalt (loodame) kinnitatud sai.

[Pilt: 241k1lf.jpg]



Nüüd seisab asi seni, kuni 1 tuntud kohalik e-varuosapood tarnib lõpuks veovõllide remondiks osad. Kui need on küljes, siis on tegelikult järg juba vaikselt salongi koostamisel. Salongi suhtes veel mingit kindlat plaani pole paika mõeldud, on vaid soetatud sellised näidikud õlirõhu ja õlitemperatuuri jaoks:

[Pilt: 2ebtm5c.jpg]
Õlitemp'i anduri proovib esialgu panna karteri punniks, eks näis, kas saab ka mingi adekvaatse näidu.


[Pilt: 29o3k08.jpg]
Õlirõhu jaoks näidu saamiseks läheb tavalise õlirõhu märgulambi anduri asemele spets saatja T-liitmikuga, et säilitada ka spidoblokis märgutule funtktsioon.



Mingit kindlalt kavandit salongile silme ees polegi, küllap asja käigus kujuneb. Selge on vaid see, et juurdetulevad asjad peavad olema kas ajastukohased või äärmisel juhul kvaliteetselt tehtud ajastukohase tegumoega.
Vasta
#37

(07-10-2015, 21:52 PM)karpaadid Kirjutas:  [Pilt: 29o3k08.jpg]
Õlirõhu jaoks näidu saamiseks läheb tavalise õlirõhu märgulambi anduri asemele spets saatja T-liitmikuga, et säilitada ka spidoblokis märgutule funtktsioon.



Mingit kindlalt kavandit salongile silme ees polegi, küllap asja käigus kujuneb. Selge on vaid see, et juurdetulevad asjad peavad olema kas ajastukohased või äärmisel juhul kvaliteetselt tehtud ajastukohase tegumoega.

Räägi sellest õlirõhu süsteemist spets saatjast.
Tänud.
Vasta
#38

See käib Veglia õlirõhunäidikuga komplektis, on selline 5-6cm pikkune jurakas, kuid õnneks mahub kenasti ära. Tegu siis elektriliste näidikutega, sellest ka pistik saatja otsas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#39

Tere

Kuna eelnevalt mainitud varuosad lõpuks saabusid, on veovõllid kapremonditud ning auto omadel ratastel. Oli vastik rasvane töö, kuid üsna lihtne teha ning hea meel, et sellega nüüd ilmselt auto eluea lõpuni rahu majas. Kindlasti oleks olnud lihtsam veovõllid difri külge panna enne mootori altpoolt peale tõstmist, hiljem teeb mootori tugitala selle üsna keeruliseks. Teadmiseks endale ja teistele edaspidiseks. Siis sai ostetud ka velgedele lõpuks rehvid ära, margi valik osutus ausaltöeldes selleks, mis kohe laost võtta oli. 5.5 tollisele veljele üsna tagasihoidlikud 175/70 rehvid minule tundmatu Sailun tootja poolt. Ka sai alla kohe pandud, kuna valuvelgi edaspidi ära võtta-tagasi panna on lihtsam, kui vaja toimetuste käigus seda teha.


[Pilt: 2944g44.jpg]
Rehvimõõdu suhtes sai pead ragistatud üsna kaua, lõpuks tundub et sai õige valitud – täidab koopa kenasti ära ning kuskile vastu ei käi. Ilma laiema kereta need aga alla ei sobiks.


[Pilt: w6yqmx.jpg]





[Pilt: kaok28.jpg]







Auto välisilme hakkab ka vaikselt paika loksuma, on hea meel, et juba praegu üldilme midagi sellist, nagu alguses mõtteis kujutasin.
Vasta
#40

Pole paha! Miskit ei paista olevat proportsioonist väljas, ja tundub, et 70 profiiliga rehv viib tagasi lähemale originaalvälimusele, vaatamata kõigile muudatustele Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne