Kas ostaksid endale elektriauto?

Isesõitev Tesla sai trahvi

Tänases digitunnis selline alapealkiri. Postimehes jäi silma. Vaatama ei kutsunud, võibolla on klikkide saamiseks järjekordne väljamõeldis.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Keskmiselt sõidavad inimesed 60km päevas. Elektrigolf on täiesti piisav nüüd tuleb ainult leida moodus kuidas keskmine inimene sundida ostma seda E-golfi. 

Eesti esimene Tesla omanik ütles et puudub vibratsioon ja sellest tulenevalt ei väsita. Ei tea pole proovinud aga prooviks. 
Ja nt mina oma töö ivecoga paagitäiega kiirteel tempos ei püsi ja sama kaugele ei jõua.(max 110kmh ja ca 300km) järelikult täiesti mõttetu auto Big Grin 

Aga neid twizy-s ostetakse Odavuse pärast. 99€ on umbes kuupileti hind (ämmal 83€) saksa väikelinnade vahel ja Mugavuse  pärast: ühistranspordiga 1,5 tundi twizy-ga 15-20minutit. Ja see on "mootoratas" või roller ning parkimine on teiste reeglite ja hindadega kui auto(parkimine max 3 tundi korraga nt) 

Ja paraku ei Eesti ega veel vähem Tallinna jaoks keegi mingit autot ei mõtle ega arenda. Peab lihtsalt LC leppima Smile
Vasta

(26-10-2015, 23:34 PM)nootsii Kirjutas:  Keskmiselt sõidavad inimesed 60km päevas.

??? Kust selline väide pärineb?
Vasta

Ma olen selles Twizy-s istunud..Smile aknad on lisavarustus, teine iste on lisavarustus, ventilatsioon on loomulik. Sellega on võimalik ainult suvel soojal ajal liikuda, muul ajal paned sama palju riideid selga kui tsiklimees. Ja sõiduulatus on ka selline, poodi ja tagasi..Smile
Vasta

(27-10-2015, 12:14 PM)cyber Kirjutas:  Ma olen selles Twizy-s istunud..Smile aknad on lisavarustus, teine iste on lisavarustus, ventilatsioon on loomulik. Sellega on võimalik ainult suvel soojal ajal liikuda, muul ajal paned sama palju riideid selga kui tsiklimees. Ja sõiduulatus on ka selline, poodi ja tagasi..Smile

eem.... kaant bii, dont biliiv...... äääm..... vaatasin....
Tõsi mis tõsi, küljeuks on lisavarustus! Ainult 380€! 
Vist põhjamaade pakett, juu nõu... nordic spesiaal!

Uskumatu! Eesti kliimas?  Big Grin 

Huvitav, kas ühe küljeuksega isendit õnnestub ka tellida?  Cool
Vasta

See oli kas e-golfi või siis selle opel ampera müügiargument. 

Sakslased nt 39,4 km

Seda twizy ärge liigitage palun elektriautoks, see ei ole seda see on elektriline Quad (või atv)
Vasta

(27-10-2015, 00:59 AM)Alts Kirjutas:  
(26-10-2015, 23:34 PM)nootsii Kirjutas:  Keskmiselt sõidavad inimesed 60km päevas.

??? Kust selline väide pärineb?

See on 22 000 aastas, mis on kohe kindlasti ka Eesti ERAautode "keskmine". Pigem sõidetakse Eestis per AUTO "keskmiselt" ikka palju vähem, sest on väga palu neid, kes sõidavad vaid mõned tuhanded aastas. Lihtne on ju e-riigist vaadata iseenda autode läbisõite, kui ei keri: ülevaatuste andmed on kõik kenasti olemas. Sealt saab ka Riik tahtmisel selle "keskmise" kenasti välja arvutada.
Kusjuures on linnainimesel, kes ei ole "autojuht", see 60 km täis sõita paras pingutus! 
Ja see keskmine panebki asjalood koos elektrikärude letihinnaga asjad paika. 

Näiteks meie ralliraja AUdinaator: 02.01.2013 ülevaatusel ls 220217 km, praegu maja ees 255 035 ja odokas loeb meil teatavasti täpselt Big Grin Seega tuleb 34 kuuga läbisõiduks 35 000 km ehk kuus 1030 ehk tavakuus 34 km PÄEVAS. Sellest 30 000 on sõidetud oludes või viisil, kus mitte üksainsam elektijunn ka hakkama ei saa: Talveralli rajad ja haagisevedu Big Grin 
Vasta

no karja seisvate autode pealt ei saa ju keskmist arvutada  Sad. Näituseks mul 2 sõidukit, kuna tehnikal on omadus aeg-ajalt katki minna aga sõita on iga päev vaja (no hea küll, puhkuse ajal mitte iga päev ja ka mitte nii kaugele, poeotsad toidu ja ehitusmaterjalide järele) siis lihtsalt peab olema 2 autot, et kui üks remondis/remondiootel/varuosaootel jne siis saab teisega ikka sõita. Päeva min läbisõit on 120 km, tavaliselt tuleb ikka natuke juurde ja lisaks mõned pikemad otsad nii 2-3 korda kuus a´300-500 km. Aastane INIMESE läbisõit tuleb ERAAUTOGA 40-50 kkm kanti, lisaks sõidan ka tööautoga natuke töösõite, noh vast 1000 km kuus +-, kui see ka veel juurde liita, siis saabki mõnusa kilometraaži inimese kohta kätte. Ja meil on töö juures selliseid kaugelt töölekäijaid enamus ...
Vasta

(29-10-2015, 00:08 AM)honkomees Kirjutas:  no karja seisvate autode pealt ei saa ju keskmist arvutada 
...

A palju peaks siis olem läbisõit, et tohiks pretendeerida keskimise arvutamise valimisse Toungue

Meie pere autode aastased läbisõidud on säärased: Maailma Parim Auto ehk tööandja liising läbib 23+ kkm, isiklik perevagun napp 15 kkm, hobisedaan 4 kkm, õuekärud igaüks paarkümmend kilomeetrit. Esivanemate sõiduk teeb ka napi 15 kkm täis. Kusjuures perevaguni kilometraažist enamis kujuneb ikka 32+32 km ühe inimesega ehk oleks tegelikult ka tänase elektriautoga täitsa asendatav. Aga pole rahalises mõttes mõistlik, kuna pereinimesest maakal vajalike vedude ja ämmamammakülastuste tarbeks peab ikkagi kaubalifti pidama.

Aga kui rahaline võimekus ei piiraks, oleks mu igapäevasõidukiks mõttetult kallis arusaamatu otstarbega auto Toungue Muide, kuigi tehas konksu ei luba, on keres vastavad avad siiski olemasWink Hüpoteetiline küsimus: kui ma avariid ei tee, kas keegi kunagi üldse märkab, et vastavalt tüübikinnitusele ei tohi haagist vedada.
Vasta

Ma'p oska öelda, saab vahemaad Nõmmelt Lennusadamasse ja tagasi lugeda kilulinna mõistes "keskmiseks" tööl käimise kauguseks aga praegu näitab odokas 255056 km ehk kesklinna läbimise ja pisikese kõrvalpõikega Türi uulitsale (mis on kui poes käimine) sai eile sõidetud siis 21 km. Ja jällegi oli Lennukas korraks konksuotsas purjekas treileriga... ja audinaatori suures pakiruumis survekas, voolikurull jne. Samas sõitis ju ka teine pereauto oma igapäevase ~15-17 km. 
Sisuliselt sõitsid ju kaks kasutatud äriklassi autot kumbki ühe tagumendiga pardal, ok kulutasid kokku ka 4 liitrit bensiini elik 4 euri, aga ikkagi ei ole mitte ühest otsast mõistlik ega majanduslikult kasulik mistahes kujuline elektrijunn, sest peale selle olematu kilometraaži kilulinnas tuleb autokestel ette võtta teekonnad selliste vahemaade taha ja asukohtadesse, milleks on võimeline vaid Tesla. OK, oleks peres siis issanda pardikujuline jubeelukas või renoo Zoe (laadimisega 100-150 km ls), saaks kuidagimoodi ühe pärisAutoga isegi hakkama. 

Kuid minimaalseim ratastega külmakapi omamise kulu päevas on 9-10 euri! IGA PÄEV! Siia sisse tuleb lisada ju väga hea kasutatud PärisAuto hind sissemakseks, saaste jääkmaksumus, tekkiv kohustus koos kaskodega vs odavapoolse aga hea kasutet käula päevakulu omamisele umbes 1 eur, sisi majanduslikult kasulikuks mutuub asi sellise läbisõidu juures päevas, milleks need külmakapid võimelised ei ole! Et oleks "aus". peamej u uut külmikut võrdlema samalaadse ehk siis pisikese, odavate materjalidega ja KOLEDA kasutatud kuudiga. Hea ja üliodava ülalpidamiskuluga kolmese e46 bemmiga ei ole mõtet võrrelda, küll sobiks võrdlusse selline apastraat, mis tegelikult pole üldse paha masin. See maksab samapalju, kui Zoe sissemaks... Et üldiselt linnaliikluses 100 km päevas maha sõita on raske, siis tuleks võtta see "keskmine" kulu 7 toopi + siis päeva omamiskulu 1 eur (aasta liikluskindlustus + rehvivahetused + ülevaatus). Isegi kui sõita iga päev 100 km, on rahaliselt ikka veel mõttekam omada kasutatud aga juba korralikku tavakäru. 

Et veel ausam oleks, siis jäädes Renault' juurde, peaks selle Zoe "paariliseks" panema uue Clio. Samast kodukalt saab ju automaatsed liisingu"pakkumised" kuumaksetena mis on võrdluses kõige ausam. Mõlemad kapitalirent ja muud kaasnevad kulud on samad!
Zoe Zen-varustuse oma: Hind 23890 €, Sissemakse 2199 €, Periood 60 kuud, Kuumakse 376,00 €

Clio IV 120-jõulise Alize-varustuse (lisad + automaat) "pakkumine": Hind 14990 , Sissemakse 1049 €, Periood 60 kuud, Kuumakse 242,00 €


1150 eurot maksad kohe rohkem sisse, 12,50 on elektijunni ja 8 eurot bensiinika PÄEVAkulu ehk rahaliselt 4,5 eurot ehk Clio keskmise kulu puhul umbes 60 km päevas ROHKEM sõitmist kui elektrijunniga! Aga sisse hukatud raha võib ka bensiini ümber arvutada või selle eest hoopis hobiauto (loomulikult PärisAuto) osta! 
Kui võtta kumbagi vaid töölkäigujunnidena, tuleb 30 asemel jagada 20 tööpäevaga: 18,8 eur vs 12,1 eur ja vahe on juba 6,7 euri, mis kipub tegema 100 km päevas ehk 50 km KAUGEMALT tasub tööl käia ikka veel PärisAutoga! Ja arvutuses on ju elektri kulu 0 euri, mida ta tegelikult pole. 

Ehk kui elektriauto müüdaks täpselt sama hinnaga, mis täpselt sama kole ja ebamugav tavamootoriga auto, on vaid lähisõitudeks kasutades asjal mõtet. Aga praegu on elektriauto vaid ja ainult "lollidelt raha ära võtmise" vahend! Mõttetu käkerdis. Kui elektrijunnide hind kosmiliselt ei kuku ning nende reaalne sõiduulatus kõigil sinna Tesla lähistele ei tõuse ja/või normaalsete autode omamist kordades kallimaks ei aeta, siis nii jääb see veel kauaks. Tesla on omadusilt erisus aga sellises hinnaklassis mistahses autod on täielik raiskamine ja lausidiootsus minu jaoks. 
Vasta

(29-10-2015, 13:06 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Tesla on.....hinnaklassis...... ja lausidiootsus minu jaoks. 

Forrest Gump äkki?

Mine lolli tea  Big Grin
Vasta

Kas elektriautodel Tallinnas tasuta parkimine ei ole? oli kunagi juttu. 
Vasta

Ei ostaks


Paaki "valan" nii elektriauto, kui maagaasi autoga sama raha eest - ~2,7€/100km.

Maagaasi autol võrreldes elektrikaga on kindlasti suuremad hoolduskulud, kolm-neli korda aastas peab käristama välja mootori õli ja filtri vahetuse.
Elektrikate hooldus on vist salongi õhk ja aegajalt kontrollitakse ehk akusid ja pidureid.

Lisaks tekitab küsitavust nende reklaamitud "rohelisus", ainus mida ta ei saasta on linnaõhk, kus parasjagu sõita.
Aga Narvas puhuvad korstnad mida? Ehk mingi 40 aastat vana (kosmoseajastu!) masinavärk, mis töötab parimal juhul 30% efektiivsusega -  huugab sarnastel fossiilkütustel. Lisaks ülekande kaod (trafo peab ju mõmisema miski ajama) ning laadijat soojendab ka miski.

// kui peaks minema poodi valima autot 100k€, siis vist isegi ostaks. Sest tegemist peaks olema soodsaima pärisautoga, mis teeb 0-100 <3sek. Kui väga ei talla, on raha kulu elektrile pigem väike.
Vasta

Tesla miinuseks on see, et valikut pole peaaegu ollagi. 2 mudelit variatsioonidega ei anna miskitpidi autotootja nimetust välja. Nagu ZAZ omal ajal. Piirkondades, kus rohkem raha liikumas ja inimesed on võimelised seda roheliste loosungite all ka välja käima, tekib kindlasti rohkesti hetki, kui supermarketi ees mõni uimane tädi sinu autosse sisse üritab murda. Ma ei mõtlegi, et peaks olema nagu volkar, et 27 erinevat liikurit oleks kohe pakkuda esindustes. Aga natuke võiks ikka kaasa mõelda küll. Sellestsamast s-ist näiteks kabrio, kupee, universaal, nn.allroad versioon jne.Tohiks ju väga keeruline olla selline asi tänapäeval. Muidu on nad tublid.
[Pilt: tesla-rally-2.jpg]
Vasta

Tesla Model S on mugav vaid neile, kes sõidavad üksi või kaksi. Tagumised istmed on rohkem hädaabiks: isteasend on ebamugav, isegi mõõduka pikkuse korral on pea laele väga lähedal. Testitud.

Võib-olla Model X muudab tulevikus midagi, seda muidugi juhul, kui see sadade miljonite põletamine igas kvartalis mõne investori veel alles jätab. Iseenesest on herr Muskil kaks arenguteed: ta kas läheb ajalukku kui automaailma kaasaja üks suuremaid geenuiseid või kui suur läbikukkuja (a la John DeLorean).

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(30-10-2015, 18:56 PM)nootsii Kirjutas:  Kas elektriautodel Tallinnas tasuta parkimine ei ole? oli kunagi juttu. 

Tasuta kesklinna tsoonis, ehk siis teisel pool Toompuiesteed ja Liivalaia tänavat. Südalinnas-vanalinnas soodustus ei kehti.
Vasta

(16-11-2015, 16:41 PM)Aspelund Kirjutas:  Tesla Model S on mugav vaid neile, kes sõidavad üksi või kaksi. Tagumised istmed on rohkem hädaabiks: isteasend on ebamugav, isegi mõõduka pikkuse korral on pea laele väga lähedal. Testitud.

Võib-olla Model X muudab tulevikus midagi, seda muidugi juhul, kui see sadade miljonite põletamine igas kvartalis mõne investori veel alles jätab. Iseenesest on herr Muskil kaks arenguteed: ta kas läheb ajalukku kui automaailma kaasaja üks suuremaid geenuiseid või kui suur läbikukkuja (a la John DeLorean).

A.

Kui kodukootud maailma majandusanalüüsi edasi arendada, siis räägitakse Apple`i himust Teslat osta. Neil peaks pangas pappi nii kümne Eesti eelarve jagu olema. Sealt kannatab veel aastaid arendada. Kui muud ei tule, siis hollywoodi rahvale mõni eksklusiivmudel ikka Smile
Vasta

Ärge mõelge nüüd niiviisi vaese mehe kontekstis. Teslat (nagu ka teisi 100 k eur maksavaid masinaidki) ei osteta raha kokku hoidmiseks.
Vasta

http://www.accelerista.com/auto/soome-sn...uurlinnad/

Veel üks igikole punn  Sad

Kuid pool võitu tundub olevat käes: arusaamine et linnakas veab 1-2 inimest ja poe/läpaka/seljakotti või -kotte. 
Hinnaklass on kah juba "üsna kallis, kuid läheneb pea-aegu tavainimese valulävele" vms
Teine ja olulisem pool: vaja veel asi lahedaks muuta. Esimene ja võib-olla ka keerukaim viis - katus minema visata Big Grin
Huvitav, millal saabub see hetk, kus tabatakse, et elektriauto võiks kena/huvitav välja näha?

http://www.snuger.com/
Vasta

Postitused vahepealt kustutatud. Püsige teemas.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 peidetud kasutaja(t), 7 külali(st)ne