Ma'p oska öelda, saab vahemaad Nõmmelt Lennusadamasse ja tagasi lugeda kilulinna mõistes "keskmiseks" tööl käimise kauguseks aga praegu näitab odokas 255056 km ehk kesklinna läbimise ja pisikese kõrvalpõikega Türi uulitsale (mis on kui poes käimine) sai eile sõidetud siis 21 km. Ja jällegi oli Lennukas korraks konksuotsas purjekas treileriga... ja audinaatori suures pakiruumis survekas, voolikurull jne. Samas sõitis ju ka teine pereauto oma igapäevase ~15-17 km.
Sisuliselt sõitsid ju kaks kasutatud äriklassi autot kumbki ühe tagumendiga pardal, ok kulutasid kokku ka 4 liitrit bensiini elik 4 euri, aga ikkagi ei ole mitte ühest otsast mõistlik ega majanduslikult kasulik mistahes kujuline elektrijunn, sest peale selle olematu kilometraaži kilulinnas tuleb autokestel ette võtta teekonnad selliste vahemaade taha ja asukohtadesse, milleks on võimeline vaid Tesla. OK, oleks peres siis issanda pardikujuline jubeelukas või renoo Zoe (laadimisega 100-150 km ls), saaks kuidagimoodi ühe pärisAutoga isegi hakkama.
Kuid minimaalseim ratastega külmakapi
omamise kulu päevas on 9-10 euri!
IGA PÄEV! Siia sisse tuleb lisada ju väga hea kasutatud PärisAuto hind sissemakseks, saaste jääkmaksumus, tekkiv kohustus koos kaskodega vs odavapoolse aga hea kasutet käula päevakulu omamisele umbes 1 eur, sisi majanduslikult kasulikuks mutuub asi sellise läbisõidu juures päevas, milleks need külmakapid võimelised ei ole! Et oleks "aus". peamej u uut külmikut võrdlema samalaadse ehk siis pisikese, odavate materjalidega ja KOLEDA kasutatud kuudiga. Hea ja üliodava ülalpidamiskuluga kolmese
e46 bemmiga ei ole mõtet võrrelda, küll sobiks võrdlusse
selline apastraat, mis tegelikult pole üldse paha masin. See maksab samapalju, kui Zoe sissemaks... Et üldiselt linnaliikluses 100 km päevas maha sõita on raske, siis tuleks võtta see "keskmine" kulu 7 toopi + siis päeva omamiskulu 1 eur (aasta liikluskindlustus + rehvivahetused + ülevaatus). Isegi kui sõita iga päev 100 km, on rahaliselt ikka veel mõttekam omada kasutatud aga juba korralikku tavakäru.
Et veel ausam oleks, siis jäädes Renault' juurde, peaks selle Zoe "paariliseks" panema uue Clio. Samast kodukalt saab ju automaatsed liisingu"pakkumised" kuumaksetena mis on võrdluses kõige ausam. Mõlemad kapitalirent ja muud kaasnevad kulud on samad!
Zoe Zen-varustuse oma: Hind 23890 €, Sissemakse 2199 €, Periood 60 kuud, Kuumakse 376,00 €
Clio IV 120-jõulise Alize-varustuse (lisad + automaat) "pakkumine": Hind 14990 €, Sissemakse 1049 €, Periood 60 kuud, Kuumakse 242,00 €
1150 eurot maksad kohe rohkem sisse, 12,50 on elektijunni ja 8 eurot bensiinika PÄEVAkulu ehk rahaliselt 4,5 eurot ehk Clio keskmise kulu puhul umbes 60 km päevas ROHKEM sõitmist kui elektrijunniga! Aga sisse hukatud raha võib ka bensiini ümber arvutada või selle eest hoopis hobiauto (loomulikult PärisAuto) osta!
Kui võtta kumbagi vaid töölkäigujunnidena, tuleb 30 asemel jagada 20 tööpäevaga: 18,8 eur vs 12,1 eur ja vahe on juba 6,7 euri, mis kipub tegema 100 km päevas ehk 50 km KAUGEMALT tasub tööl käia ikka veel PärisAutoga! Ja arvutuses on ju elektri kulu 0 euri, mida ta tegelikult pole.
Ehk kui elektriauto müüdaks
täpselt sama hinnaga, mis täpselt sama kole ja ebamugav tavamootoriga auto, on vaid lähisõitudeks kasutades asjal mõtet. Aga
praegu on elektriauto vaid ja ainult "lollidelt raha ära võtmise" vahend! Mõttetu käkerdis. Kui elektrijunnide hind kosmiliselt ei kuku ning nende reaalne sõiduulatus kõigil sinna Tesla lähistele ei tõuse ja/või normaalsete autode omamist kordades kallimaks ei aeta, siis nii jääb see veel kauaks. Tesla on omadusilt erisus aga sellises hinnaklassis mistahses autod on täielik raiskamine ja lausidiootsus minu jaoks.