Haagise valik

Päris hirmutav on lugeda seda jama siit: muudkui koormame kärud üle! Kui on tõesti pidevalt vaja vedada ulmelisi koormaid, ostke omale VEOAUTO või õige haagis, mis on kallim, kui pisikrusa/kuudi soetamine! 
See siiski ei ole päris normaalne lähenemine, et ostan odava saasthaagise, laon sinna peale tonni ja rohkem ja et nii ongi normaalne! Ma saan aru, et korra-paar juhtub elus nii, et koormad NATUKE (100-200 kilo, kuni 100 on pigem mõistlik viga ja inimlik eksitus) üle aga teadlikult on kogu aeg räige ülekoormus, muretsed rehvide lõhkemise pärast jne? 

Jah, haagise ülalpidamine on naljakalt odav, nõus. Ja kasutet odav krusalaadne toode võib olla jube ikaldus ülevaatuselt läbi saada jms, ka nõus. Aga niipea, kui räägime juba tonnisest koormast, on tingimused nii haagisele kui ka selle vedukile + JUHTIMISÕIGUS suur küsimus. Iga sõiduga riskida riigiosakute ostule suures summas vs aastas korra vaevelda ülevaatusega (ja osta kohe mõnisada kallim aga korralikum!), kus ei veduk, haagis, koorem ega kategooria ei kõlba kusagile, mis mõte sel on? Või ostad üldse sedalaadi juhtimisasendiga kastika, millega on kohe eriti mõnus kulgeda + igati legaalselt paned veel 750 kilo konksu otsa ka. Selline B-kati sõiduautolik H1 ei võta selle juures üldse rohkem ruumi hoiustamisel, kui samaväärne haagis!!! Ja kui on komplekt aga õues ruumipuudus, võid haagist veduki kastis "ladustada". 
Et kast on 2.75X1.85, siis saab igati legaalselt, vaid ühe erimärgistuse soetamisega, vedada tuimalt 3,5-meetriseid asju. Aga et on ka raam, siis sellele toetades veel pikemaid. Laiust on niipalju, et sama mõõdu ja kandejõuga (2-tonnised) haagiste hind läheb kole käest ära, veduk peab olema juba "PABERITEGA loom" ja E-katist pääsu pole. Ja nii vaagidki poolt-ja-vastu argumente, paned asjad ka rahalisele skaalale ja??? 

Ma olen oma jaoks pragu saanud kokku kuluefektiivseima komplekti, mahlapakiga kvadro + 1300 kg kuuthaagis (3,5X1,5X1,5) ehk koormat võin vedada 825 kuudis ja mõnedsajad autos juurde. Ja ikkagi ei anna asjad kokku näiteks 1,42 tonni telliseid või segukotte vedada... Ma ei saa isegi 2 ruumi kuivi küttepuid legaalselt kuudis veetud, kuigi mahuks sinna 7 ruumi. 

See ongi teema: HAAGISE VALIK või mittevalik! Tihtipeale tuleks hoopis midagi muud valida Big Grin 
Vasta

http://www.auto24.ee/used/2084491
Midagi sellist siis tark osta
Vasta

vaadates seda ja teist siis kaaludega tekis küsimus

http://www.auto24.ee/used/2064169

http://www.auto24.ee/used/2084491

mõlemad kirjas täismassina 3500
aga kandevõime lühikese kabiiniga vaid 1230 ja pika kabiiniga 1500 - tundub kuidagi imelik et selline vahe.

kes teab kas märgitud täismass on tegelikult täismass või registrimass ?

teemasse kah

kunagi mõtlesin kah töö tarvis haagis osta, et vahel läheb vaja suuremaid kaubakoormaid vedada
pole rasked aga on mahukad samas oli vedude tihedus kaootiline vahest kord kuus vahest 3 korda kuus samas oli mitu kuud ilma vajaduseta.
aga vaadates rendi hinda ja ostuhinda siis otsustasin seekord rendi kasuks

nüüd hiljem otsustasin suurema kaubiku kasuks aga ikka mitte haagis - no ei tasu selle pidamine minul ära

oleks mul aga vaja iga kuu vedada midagi mis nõuaks haagist
ja iga 3 koorem oleks haagise kandevõime piirides või üle selle
siis ma vaataks just pigem kas kaubikut või kastikat
Vasta

(02-12-2015, 19:55 PM)MeelisV Kirjutas:  mõlemad kirjas täismassina 3500
aga kandevõime lühikese kabiiniga vaid 1230 ja pika kabiiniga 1500 - tundub kuidagi imelik et selline vahe.

kes teab kas märgitud täismass on tegelikult täismass või registrimass ?
reg nr abiga saab registrit vaadata: https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukT...ntroll.jsf

valge nr on 753AGN:
Täismass 3500 kg
Registrimass 3500 kg
Tühimass 2000 kg
Kandevõime 1500 kg
Piduritega haagise lubatud mass 2500 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 750 kg
Autorongi mass 5300 kg

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(02-12-2015, 19:55 PM)MeelisV Kirjutas:  vaadates seda ja teist siis kaaludega tekis küsimus
mõlemad kirjas täismassina 3500
aga kandevõime lühikese kabiiniga vaid 1230 ja pika kabiiniga 1500 - tundub kuidagi imelik et selline vahe.

teemasse kah

oleks mul aga vaja iga kuu vedada midagi mis nõuaks haagist ja iga 3 koorem oleks haagise kandevõime piirides või üle selle siis ma vaataks just pigem kas kaubikut või kastikat

Karta on, et seal on hoopis tühimassiga puusse pandud! Me ju tavaliselt neid numbreid ei vaatagi aga näiteks meite Sitikas oli 805 kilo asemel 1004 passis! Lihtsalt lambist on ARK sellise numbri sinna tekitanud (see on kõigi lisadega kondist elektriakendeni 5-ukselise diisli kaal, mitte meie ilma roolivõimuta ja muu lisavarustuseta väikseima katlaga 3-ukselise oma), kuigi ka tegelik kaal kaalumisel oligi 800 ja mingid kümned peale koos minuga (kaalutud autospordi kaaludega). Et täismass on 1310 ja kandevõime 306, siis ma isegi ei põdenud sinna ka 450 kilo panna. Sest kui kaalutakse, on oluline ju see lõppnumber! 
Eks nende Ivecodega on sama asi: tähtis on ju see, palju ta tühjalt kaalub. Ega keegi teepeal koormat eraldi kaalu ja ma pole kindel, kui täpsed on ülevaatuste kaalud? Seal kaalub ju kumbagi silda eraldi. 
Samas, need tühimassid sõltuvad julmal kombel ka mootorist, kastist ja sillast, mis seal all kasutusel. Rääkimata lisavarustusest. 100 kilo siia-sinna pole üldse mingi number. Isegi rehvide-velgede pealt saab lõdvalt 8-10 kilo siia-sinna täppiskaaludega. SItad võluveljed + naastudega protirehvid ja ongi iga ratas 2,5 kilo raskem vs reaalselt kerged veljed ja tuliterad tippklassi suverehvid... 

Ehk oluline oleks teada mistahes sõiduki tegelikku tühikaalu koos alati kaasas oleva varustusega, kuhu siis oskab ise juurde liita enda kaalu, passažiiride oma ja koorma lubatava maksimumi. Ka see on ju julm vahe, istub roolitaga üks 70-kilone koos riietega või 3 100-kilost on kabiinis. Mind/minu tranduletti pole kunagi teepeal kaalutud (küll kaalutakse purjekaid enne võistluseid...mõnikord Big Grin ) aga ksf!Võsa vist on ja rekkamehi kindlasti ka. Kuna me räägime siin tegelikult ikkagi olematutest koormatest kaaluliselt, siis peedistamise kätte sattudes võib neil nüanssidel oluline roll olla.

PS. samade nüansside küsimus ja just täpselt haagise valiku teema: kui ma oma purjekat vean teatud KINDLAT tüüpi kerg-paadihaagisega, siis ma tõstan kõik mõeldava jahi pealt autosse: roolilehe, sverdi, purjekotid, ankrud, põhjaplaadid, madratsid, kõik vandid/staagid jne. Haagisele jääb vaid tühi kere ja imekerge mast. Ja siis on päriselt-päriselt haagis lubatud kaalus. Jätan mudru peale, pannakse teepeal kaalud alla ja saaks litri kirja. Sest reaalselt eemaldan purjeka pealt ~100 kilo võrreldes stardikaaluga. 
Vasta

Kuidas mujal Euroopas, Saksamaal ja Hispaanias kärundusega on? Vedukauto max massid on tootjatehasest ja ikka samad või meie seadusandja need ark'ist läbi tulles 750 ja allapoole toonud? 

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Huvitav mis sverdikas see võiks olla, kuhu stardiks 100 kg eemaldatavat varustust peale läheb? Pisemad kaaluvad varustusega koos umbes sinna kanti. M svert vist oli kuni 100 kg lubatud küll.
Vasta

(12-12-2015, 02:15 AM)jawa354 Kirjutas:  Huvitav mis sverdikas see võiks olla, kuhu stardiks 100 kg eemaldatavat varustust peale läheb? Pisemad kaaluvad varustusega koos umbes sinna kanti. M svert vist oli kuni 100 kg lubatud küll.

Tegu on Micro Class'i Cruiser-divisjoni võistluspurjekaga, mark Ricoshet 550. Võistluskaal u.600 kg ja 100 kilo varustust saab eemaldada. 
[Pilt: DSC_0407.jpg]
Vasta

Mul sarnane laevuke õuepeal treila on ise tehtud UAZiku raamist,kogu kola kaalub isegi rohkem kui sada kilo.Kas Priit müüs laeva maha?
Vasta

(13-12-2015, 13:44 PM)ahtos Kirjutas:  Mul sarnane laevuke õuepeal treila on ise tehtud UAZiku raamist,kogu kola kaalub isegi rohkem kui sada kilo.Kas Priit müüs laeva maha?

Kus Sa sellega Big Grin Seisab peale äsjast tormi kenasti keset roostikku u. 250 meetrit nii veest kui ka koduõuest Big Grin  Aga vöörinaine on juba kohal Wink 
Tegelikult on pisike probleemike ka, imepisikesed lekkekesed pardas peale kevadise tormiga kaldale ujumist. Istus imeväikeste kivikeste peal ja need muljusid augukesed sisse. 
Aga videoke ka, kuidas jahike olematus vees ujub. Treilerit-haagist polegi vaja Big Grin 

[Pilt: 2015%252520detsember1.jpg]
Vasta

Täna sai Tapalt ära toodud väikse traktori jaoks 400 eurone kaitsejõudude oksjonihaagis. Elusalt veidi suurem kui tutvustaval pildil paistis. 25 aastat pole Tapale saanud. Kõrval mõisa peahoones käis lõunani lahing. Niipalju siiski meist kaugel, et hülsid kaela ei tulnud. Vist paukpadrunitega, juhuslikke kuule lumme meie juurde ei sopsanud. Valvekoer, suur kaukaaslane oli tõeline sõjard- kaotas meie vastu varsti huvi ja keeras tärina aeg hoopis lumele magama.
Et oli vastik ilm, siis sinist vilkurit ei kohanud. Niisuguses asendis haagisega koju jõudsimegi!
[Pilt: number%252520kaetud.JPG]
Vasta

Huvitav number puksiiril Big Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Paha inime, tahad mulle häda kaela tuua loetava numbriga...Mingi retušeerimiskäsuga sain selliseks määrida.
Vasta

(27-02-2016, 03:47 AM)pen.skar Kirjutas:  Paha inime, tahad mulle häda kaela tuua loetava numbriga...Mingi retušeerimiskäsuga sain selliseks määrida.

Tuled olid ju olemas, mida siisn väriseda. Puudu on kiiruspiirangu märk 25 ja aeglase sõiduki kolmnurk. Kusagil ei ole öeldeud, et eriveosena veetav pukseeritav seadeldis ei või meenutada haagist! Toungue
Vasta

Kolmapäeval saime teada targa politseiniku käest et me oma multivaniga haakes olevat treilerit vedada ei tohi .Põhjus jahmatas esialgu kuid kaalubussi pollaril oli õigus.Alates 2011a. peavad piduritega BE kategooria autorongi rehvid olema autol ja haakel samaväärsed.Kui bussil naelikud all siis ka treilal  naelikud alla.Kui lamell siis mõlemal lamell jne. Vot plää,senini panin mööda ilma ringi iga talv rallikas seljas miski ei kottinud.Õnneks piirdus nomitusega seekord.Tuleb treilale gargo naelikud soetada talveks.Ei tea kas haagise rendi firmad pakuvad üldse naelikutega üle 750 kg. haakeid.Alla 750 kg haagetega seda nõuet pole.
Vasta

(27-02-2016, 19:46 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Kolmapäeval saime teada targa politseiniku käest et me oma multivaniga haakes olevat treilerit vedada ei tohi .Põhjus jahmatas esialgu kuid kaalubussi pollaril oli õigus.Alates 2011a. peavad piduritega BE kategooria autorongi rehvid olema autol ja haakel samaväärsed.Kui bussil naelikud all siis ka treilal  naelikud alla.Kui lamell siis mõlemal lamell jne. Vot plää,senini panin mööda ilma ringi iga talv rallikas seljas miski ei kottinud.Õnneks piirdus nomitusega seekord.Tuleb treilale gargo naelikud soetada talveks.Ei tea kas haagise rendi firmad pakuvad üldse naelikutega üle 750 kg. haakeid.Alla 750 kg haagetega seda nõuet pole.

Kas ka vihjet saab? Nimelt rekkadel tihti esisillal suverehv, veosillal M+S ja kärul jälle suverehvid
Vasta

minule tehti selgeks, et kui vedukil on all naelad, siis piduritega kärul peavad ka olema. Pelgalt M&S ei piisavat.
Vasta

Tegu on ainult O2 haagisele mõeldud nõudega. Uues liiklusseaduses seda täpsustati ning samaväärsuse mõiste kaotati ära. Selle asemel ütleb selgelt, et kui O2 vedukil on naastrehvid, peavad ka haagisel olema naastrehvid. Ehk siis niipidi võib kasutada et vedukil lamell, haagisel naast. Vajalik on see määrus selle pisikese tõsiasja pärast, et inertspiduri korral olukord, kus vedukil on oluliselt parem pidamine kui haagisel lõpeb äkkpidurdades suht suure tõenäolusega haagise rataste blokeerumisega ja olukorraga kus haagis hakkab vedukist üsna kiiresti mööda minema. Wink
Vasta

Väga kena,uurin ka seda uut ls. täiendust.Mõistlik ka on sedapidi.Tänud.
Vasta

See lausidiootsus on tõesti sees aga ÕNNEKS on alati võimalik miilitsale mida-iganes väita Big Grin

Tsitaat:3) M1, N1 ja O2 kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega); 
 
Ülalnimetatud kategooria sõidukitel ei ole talverehvide kasutamine kohustuslik järgmistel juhtudel: 
a) sõitmisel teise riiki ja sealt tagasi Eestisse; 

Tsitaat:Kood 507. Naastrehv 

 
Nõuded: 1) kui M1, N1, O1, O2 ja L kategooria sõidukil või eritalituse sõidukil kasutatakse naastrehve, peavad naastrehvid olema sõiduki kõikidel ratastel. Kui O2 kategooria haagist vedaval vedukil on naastrehvid, peavad naastrehvid olema ka haagisel. Kui O2 kategooria haagist vedaval vedukil on naastamata talverehvid, peavad naastamata talverehvid olema ka haagisel. Kui M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukil kasutatakse naastrehve, peavad ühe ja sama telje mõlemal poolel olema naastrehvid. Paarisrataste puhul võib üks ratas olla naastamata. 
 
Kui rehvi vigastuse tõttu ollakse sunnitud kasutama varuratast, võib varuratas olla naastamata; 

Kui on üheteljeline haagis, siis võib tuima kalanäoga öelda, et "täisa juhuslikult" on mul KAKS varuratast kasutusel, sest "just seal kurvi taga" läksid need õiged rehvid katki.... Ja üleüldse sõidan ma just praegu teise riigi suunas!!! 
Tehke omale seadused selgeks ja õppige miilitsaid puutaha saatma! Ma teen seda iga Talveralli telefoni teel nendega. Ja maja taga O2 haagisel on küll MS aga lamell all ja kui kolme kuu jooksul oleks peetud, oleks KOHE väitnud, et just liigun Läti või Soome poole Big Grin Ja TÕESTAMISE kohustust mul ei ole! Ja ka see pole määratud, mitu varuratast mul autol või haagisel all tohib olla Big Grin 

Ehk täiesti mõttetu ja sisutu plädin paberil. Nagu Eestis kombeks...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne