(03-01-2016, 22:43 PM)41Degree Kirjutas: Ja inimese eripära on veel see, et talle meeldivad vanadest asjadest objektid, mis on pärit tema sünniaasta kandist. Nii et las noored fännavad W124-ja, on minulgi kunagi kena kaeda
Kas on päris nii? Kusjuures - see on vägagi hea küsimus!!! Huvitav, kas sellise küsitluse saaks siia üles tekitada???
Pigem fännatakse kas iseenda eluga seotud autosid või disaini või tehnilisi lahendusi. Või hoopis sporti - nagu mina.
Siit meie lapsepõlvest ja minu sünniaastast on pärit GAZ 24 ja VAZ 2101, mida kumbagi pole ma kunagi fännanud. Pigem olen nõukatehnikast fänn (ise omamata!), või "õiguste eest võitleja" hoopis NIVA poolt aga see on seotud hoopis teise asjaga: Dakari fännamisega konkreetselt teisest rallist alates ja NIVA sealsest edust-populaarsusest. Sest Dakar oli ralli, millest meil riigiraadios räägiti. Siis tuli alles Kamaz ja meie omad mehed palju aastaid hiljem...
Ameerika autodest elik USA-rauast olen ma alati disaini ja tehnilisi lahendusi fännanud. Seda eelkõige mugavuse poolelt. Samas jäävad need kõik kaugele minu sünnile eelnevasse aega. Nagu ka Põrnikas.
Sealt 70'te algusest auto, mille kerge fänn või õigemini tuline pooldaja ma olen, aga seda aastakümneid hilisema kogemuse pealt, on algne Range-Rover. Ja w116 S-klass. Ja muidugi 912/911. Ja Saab 99, mille fänniks võin ma ennast kohe päriselt lugeda. Vaat neid on omal ka terve trobikond olnud.
Aga autod, mis panevad praegu südame kiiremalt põksuma ja mida TAHAKS omale, on hoopis noorukiea ja noore autojuhi ajastu asjad - kõik autoralli maailmast pärit. Jättes kõrvale Lancia Stratose ja Alpine A110'ne, siis muidugi Quattro ja kõik teised B-rühma aparaadid, Delta Integrale, Celica. WRC-ajastu kuidagi pole ühtegi taganutetavat autot toonud, Subaru või EVO on head aga omale ei igatse. Ning sealt 80'test on ka kõik muud lahedad-mõnusad ralliautod, eelkõige asfaldi- ja Safari-versioonid. Teine pool ongi Dakari autod. Korduvalt välja öeldud ja üha süvenev on tahtmine omada välimuselt (tehniliselt mõeldamatu) ülisarnast aparaati Ari Vataneni 1991 aasta võiduautole. Aga ka sel on otsene side: ok, 13.01.91 käis Vilniuses teletorni juures tapatalgud ja samal ajahetkel sündis siia ilma Malloc aga need sündmused ei "seganud" mind ikkagi Dakari rallit jälgimast ja Vataneni võidule kaasa elamast eelkõige Soome TV spordiuudiste ja nende autosaate Ruutulippu vahendusel. Ja mis sest, et poiss sai 17.01 Tõnisepäeval haiglast koju toodud ja sealt ka tema nimi, siis oluline oli ka samal päeval lõppenud Dakari ralli. Selle tulemuse pidin ikkagi ka teada saama. Ja nii ma jälgingi
kaheusteliste zx-ide müügikuulutusi... Täitsa loll peast ju
Niisama täiesti mõttetu käula...
Ahjah,
EDIT: kui me juba moodsate klassikute ja tulevikus ainult kallimaks minevate isendite juures oleme, siis sellist pakkumist usutavalt enam kunagi ei pruugi tulla! Mitte kusagilt maalt ostes.
Helsinkis, BX 19 GT1 4X4 hinnaga 3000 eurot!!! Selles moodsas disainipommis on koos
KÕIK, mis on kalliks klassikuks samisel eelduseks!!! Ausalt - ei tahaks teatud kogutavat kuidagi ebasihipäraselt kasutada... Aga kui keegi omab võimalust, siis kasutage seda!
Saada veel teinegi 4X4,
AX aastast 1991, odavam aga kuigi seda punni toodeti neliveona väga vähe, siis "kalliks uunikumiks" see ei saa, pigem lõbus erisus. Jäi omal ajal alla Panda 4X4 ja Subaru Justy edule, sestap neid palju pole. 3-ukselised on enamuses muutunud juba ammu ralliautodeks. Seegi oleks pigem tehnikadoonor 3-ukselisele.