Belarus traktorid.

(06-01-2016, 15:07 PM)Roland Kirjutas:  Lõi see kahe mootori kooslus suure garaazi nii tossu täis ,et anna kannatust!
Haisen ise ja haiseb garaaz.

No vaat sellepärast mul traktorid aastaringi õues seisavadki. Wink
Vasta

(06-01-2016, 15:07 PM)Roland Kirjutas:  ...
Kuid kas ei jää lahjaks.
...

2,7 kW võib jääda, isegi läbi vaheülekande.
3,2 tahab head akut, sisi keerab küll.
4,0 paneb käima, kui vaid voolukest võtta on. Huvitav on see, et kui 3,2 küsib HEAD akut, siis 4,0 jaoks piisab suvalisest autoakust. Tõsi, mootor peab ka mineja olema. Ja kaabeldus korras. Ja massilüliti korras. Cool

Ja kui mootor mineja ei ole, vaid tuleb käivitusmootoriga kõigepealt soojaks hõõruda, siis säärane õnnetus on mõistlik jättagi vedelikkäivitusele.
Vasta

Termostaat

Kuskilt meelde jäänud, et vana tüübi termostaadi korpusega ei hakkagi kunagi sooja pidama. Kas vanemale termostaadi korpusele üldse termostaate saada on või on odavam uue tüübi komplekt panna?
Igatähes ma panin uue tüübi komplekti külge ja temperatuuri hoidis 50 kraadi peal. Rohkemat -20 kraadiga ilma kapotitekita russilt vist ei saa?
Vasta

vana on ka saada, iseasi kui saast see on 
uut korpust vabalt saada pole väga kallis
Vasta

(06-01-2016, 21:04 PM)huvi5 Kirjutas:  vana on ka saada, iseasi kui saast see on 
uut korpust vabalt saada pole väga kallis

kas sul tiivikul on 4 või kuus laba, uuemad neljaga, tuleb ehk temp veidi kõrgemale.
Vasta

(06-01-2016, 20:51 PM)hillar2 Kirjutas:  Termostaat

Kuskilt meelde jäänud, et vana tüübi termostaadi korpusega ei hakkagi kunagi sooja pidama. Kas vanemale termostaadi korpusele üldse termostaate saada on või on odavam uue tüübi komplekt panna?
Igatähes ma panin uue tüübi komplekti külge ja temperatuuri hoidis 50 kraadi peal. Rohkemat -20 kraadiga ilma kapotitekita russilt vist ei saa?

Selle vene termostaadiga ei saagi mootorit soojaks mingi nipiga.
Kes ei usu võib selle panna veekausiga pliidi peale ja veenduda, et juba 45-50c juures tuleb klapile pilu sisse ja seega edasi ei soojenegi mootor.
BMW omaga koos vette pannes püsis see aga ilusti kuni 80c kinni ja siis avanes täielikult 85c ehk 5c jooksul erinevalt vene omast mis alustab avanemist 50c juures ja lõpetab 85c juures.
Metsatraktor läks küll BMW termostaadiga ilusti 80c peale ja hoidis seda ilusti ja vahet polnud kas käis tühikäigul või vedas käru täisgaasil.
Mingeid kapotikatteid ei kasutanud.
Mis vana tüübi termostaati puutub, siis seal ringleb vesi läbi käivitusmootori ja kui see toru kinni panna saab teoorias ka selle soojaks kui leida toimiv termostaat.
Vasta

(06-01-2016, 23:44 PM)2715 Kirjutas:  
(06-01-2016, 20:51 PM)hillar2 Kirjutas:  Termostaat

Kuskilt meelde jäänud, et vana tüübi termostaadi korpusega ei hakkagi kunagi sooja pidama. Kas vanemale termostaadi korpusele üldse termostaate saada on või on odavam uue tüübi komplekt panna?
Igatähes ma panin uue tüübi komplekti külge ja temperatuuri hoidis 50 kraadi peal. Rohkemat -20 kraadiga ilma kapotitekita russilt vist ei saa?

Selle vene termostaadiga ei saagi mootorit soojaks mingi nipiga.
Kes ei usu võib selle panna veekausiga pliidi peale ja veenduda, et juba 45-50c juures tuleb klapile pilu sisse ja seega edasi ei soojenegi mootor.
BMW omaga koos vette pannes püsis see aga ilusti kuni 80c kinni ja siis avanes täielikult 85c ehk 5c jooksul erinevalt vene omast mis alustab avanemist 50c juures ja lõpetab 85c juures.
Metsatraktor läks küll BMW termostaadiga ilusti 80c peale ja hoidis seda ilusti ja vahet polnud kas käis tühikäigul või vedas käru täisgaasil.
Mingeid kapotikatteid ei kasutanud.
Mis vana tüübi termostaati puutub, siis seal ringleb vesi läbi käivitusmootori ja kui see toru kinni panna saab teoorias ka selle soojaks kui leida toimiv termostaat.


Millise BMW termostaat sobib?  Kusagil eespool oli juttu, vist e32 seitsmese oma ? Ei taha kah kuidagi soojaks minna. Big Grin

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

Tere! Käisin selle termostaadi asja läbi. Mootor on D242, proovisin BMW oma, ei sobinud. BMW oma oli liiga lühike ja ei sulgenud ringi. Lõpuks sain poest vana järgi vene auto(volga,uaz jne) termostaadi. Vaata pilte sealt, siia ei oska lisada: http://album.ee/album/610175/50352399
Praegu -15C, metsas kopaga puid vedades soojeneb. Mootorikate puudub, radika võre ka näppimata, 80C hoiab ilusti ees.
Vasta

Niisama 1:1 ei sobi aga väikse tuuninguga M50 mootori oma näiteks.
Maha peab lõikama pool seda kraed millega ta korpusesse istub ja järgi jäänud serva sirgeks painutama.
See väikse ringi klapi sulgemist ei ole kunagi jälginud kas ja millal suleb sest see voolik on nii peenike et kui ei sulegi vesi käib ikka radikast läbi kui termostaat avaneb.
Termostaadi avanemise kiirust näitab selle pulga jämedus mis ta lahti lükkab ja vene omal on see palju jämedam.
Võibolla on sealmaal ka õpitud toimivaid termostaate tegema, ei tea aga kahtlus on et mitte.

Edit:
Lisame ka mõõdud.
[Pilt: %24_35.JPG]
Vasta

(08-01-2016, 00:43 AM)2715 Kirjutas:  ...
Võibolla on sealmaal ka õpitud toimivaid termostaate tegema, ei tea aga kahtlus on et mitte.

Küll nad juba teavad. Aga vat välja ei kuku. Sest saab ka ilma...
Vasta

Küsimus mtz 82 väikse kabiiniga roolivõimu hüdropumba kohta.Kumba käeline on pump(vasak ,parem)omal pump tagant täitsa sile ilma kirjadeta.Kas on vahet mis firma pump on(hydrosila)teised poed(flint,agromarket) ei ole valmistajat märkinut.Kas pumbad ns 10,14,16 on olemuselt samade mõõtmetega(sobivad mtz-ile) aga erinevate võimsustega.
Vasta

(16-01-2016, 20:57 PM)tungla Kirjutas:  Küsimus mtz 82 väikse kabiiniga roolivõimu hüdropumba kohta.Kumba käeline on pump(vasak ,parem)omal pump tagant täitsa sile ilma kirjadeta.Kas on vahet mis firma pump on(hydrosila)teised poed(flint,agromarket) ei ole valmistajat märkinut.Kas pumbad ns 10,14,16 on olemuselt samade mõõtmetega(sobivad mtz-ile) aga erinevate võimsustega.

НШ10-3-Л.
Ehk siis vasak,aga kas neli või kuus nuuti vaata ise järgi.
Vasta

(16-01-2016, 20:57 PM)tungla Kirjutas:  Küsimus mtz 82 väikse kabiiniga roolivõimu hüdropumba kohta.Kumba käeline on pump(vasak ,parem)omal pump tagant täitsa sile ilma kirjadeta.Kas on vahet mis firma pump on(hydrosila)teised poed(flint,agromarket) ei ole valmistajat märkinut.Kas pumbad ns 10,14,16 on olemuselt samade mõõtmetega(sobivad mtz-ile) aga erinevate võimsustega.

Ns 10, 14, 16 on kõik ühtede mõõtmetega ja kinnitused on samad. Jändasin selle teemaga eelmine talv ja sai erinevaid mõõtmeid võrreldud.
Lühidalt. kinnitus 4 poldiga sama, nuut 6ga samal kaugusel ja 2 külgedel olevat õli sisend väljund ava on ka samal kaugusel. Pump lihtsalt ise veidi jõulisem.
Pumbad mida eestis müüakse ongi hüdrosilla omad.   Tehnikakeskus toob neid maale kusjuures. Ja hinnad räägitavad kõvasti. Vahepeal teeb ka põllumajandus kaubamaja "hinnalangusi" ja saab soodsalt.

Rusil peaks olema ainult 6 nuudiga see pump.
T25 omab jälle ainult 4 nuudiga.

NB ns 14 olevat etem kui ns 16. Pidavat paremini vastu pidama. Ma ei oska seda kommenteerida esktreemsusteni pole pumpa endal viinud.  Põkadele olen pannud sise ns 16 vasakut ainult.  Siiamaani pole ükski laiali lennanud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(16-01-2016, 21:21 PM)unimüts Kirjutas:  Rusil peaks olema ainult 6 nuudiga see pump.

Mõnel on ka 4 nuudiga. Vana D50 eripära vist.
Vasta

(16-01-2016, 21:43 PM)raivo45 Kirjutas:  
(16-01-2016, 21:21 PM)unimüts Kirjutas:  Rusil peaks olema ainult 6 nuudiga see pump.

Mõnel on ka 4 nuudiga. Vana D50 eripära vist.

Jah mul hakkas rus pihta ikka mtz80/82st.   Uunikum 50/52 ei oska kaasa rääkida.

Kusjuures alates kas 2001a on see pump (ns14 või ns16) juba kohati ka russidel tehasest küljes.  Kohati, sest mõned külamehed laovad veel rusi mootoreid kodus vanadest juppidest kokku ja kasutavad vanasid leidusid. Eksport masinate mootorid õnneks suurema pumbaga - mida mina näinud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Tere

Läheb vähe teise teemasse, kuid suutsin metsas 80-l juhipoolse ukse (vasaku) küljest sõita, seega ega kellegil juhtu üle olema väikse kabiini uksehingi (tihvtid on nii kinni, et lahti ei ole nõus tulema) ? Või tuleb puurima hakata.
Olen proovinud erinevaid variante, kuid ei ole siiani õnnestunud kabiini küljest vanu hingepooli tervelt eraldada, et ahjus murdund tihvt välja põletada, - peaga poldid ei ole just parim variant.
Vasta

Tahaks teada kuidas pidi belarussi siduriketas sisse käib. Kas kettast rohkem välja ulatuv nuudiosa käib hooratta või korvi poole?
Vasta

Hooratta poole pikema otsaga külg. Muidu pressid välimise,e. jõuvõtuvõlliga siduriketta taldrikuks ja siis ei kõlba ta kusagile.
Vasta

Aitäh. Aga nüüd järgmine probleem. Sai siis vahekast kokku pandud ja märkasin, et sidurivõll ulatub imelikult vähe jõuvõtu võllist välja. Võtsin siis sidurivõlli välja ja mõõtsin mõlemad, uue ja vana üle.  Vana: 43,7cm tagumise laagri stopperi soonest.  Pilt   Uus: 42,4cm tagumise laagri stopper soonest. Pilt Tegu Mtz 50-ga ja vana sidurivõll oli leevendiga: Pilt Sidurivõlli tagumise laagri pesa on selline: Pilt , Pilt . Et siis kas selle uue sidurivõlliga koos tuleb ka teistsugune laagripesa sinna paigaldada?

Edit: Mõõtsin veel üle ja jõudsin järeldusele, et jah see vana laagripesa ei sobi uue võlliga kokku kuna muidu ei saa käigukast ja vahekast omavahel kokku. 
Vasta

Sai poest uus laagripesa toodud ja nüüd on kõik ok. Vana 50 omal istub laager rohkem käigukasti pool aga uuemal (82 oma siis vist) on ees pool.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 28 külali(st)ne