19-01-2016, 05:49 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-02-2016, 06:02 AM ja muutjaks oli overspeed.)
Vahepeal jagelesin treipingis rihveldus 'ega/ rihveldamine . Loodan, et teadjamad mehed satuvad ka lugema, ja oskavad nöu anda.
Olen korduvalt asju rihveldanud, kui vähestel kordadel on rihveldus tulnud ideaalselt välja. Kuna soov oli lihtsalt detail mittelibedaks saada ja kaubanduslik väljanägemine polnud oluline, siis ei süvenenud asjasse pikemalt. Nüüd aga ajab natukse kripeldama, et miks ma ei saa ideaalset rihveldust just siis kui soovin, vaid siis kui lihtsalt juhtub.
Internetist otseselt lahendust leidnud ei ole. Kuna tegemist on suht spetsiifilise asjaga, siis arvatavasti on info iga riigi omas keeles. Inglise keelde keegi seda tölkida ei viitsi ja riigid kus räägitakse inglise keelt, sealt saab infot küllaga ... aint tollides. See aga ei aita.
Meitel on rullikud ja völlid mm möödus. Kui mainitakse rihveldusrullikut 22 TPI (teeth per inch), siis meil on markeering rullikul juba miskit muud. Rullikutel on kirjas hammaste tippude vahe mm-s. Mul on 0,8mm; 1,0mm ja 1,5mm.
Mötlesin siis, et ok, hambad ei jagune detailipinnale ära ja seetöttu hakkavad iga ringiga körvale söitma. Proovisin teha tabeli sobivate völlimöötude jaoks, nii sirghammastele kui ka kaldhammastele, ikka ei klapi. Kord tuleb välja, siis jälle mitte. Kolmanda tabeliga tundus nagu köik öige olema, kuid nüüd olen veel rohkem hämmingus, üks rullik jookseb kenasti hambasse, teine aga kattub üle (justkui oleks rohkem kulund ja teise läbimööduga) ?
Oskab keegi nöu anda ?
Ons kellelgi tehtud valmis diam tabelid mm rullikutele ?
Enamuse infot sain siit:
KLIKKA
Nuputasin valemid mm peale ümber, TPI asemel vötsin 1/hambavahe. Kas ka öige tuli, ei tea ju kontrollida.
Algul tegin risthammastele, siis kaldhammastele, sin60 valemisse sisse (kalle 30 kraadi, sin 60 = cos 30) seoses traaversiga.
Löpuks kolmas vötsin lihtsalt tolle viimase valemi, kus detaili diam ja hammaste arvu suhe = rihveldusrulli diam ja hammaste arvu suhe.
Kui kellelgi tösiselt huvi aidata, minu tehtud tabelid alla saab laadida: SIIT (uus, muutsin rullide hammaste arvu)
Esimese tiiruga köik ok:
Teisel tiirul on näha, et üks rullik hakkab üle ulatuma:
Teatud sügavuse juures, tunduks nagu köik jälle klappima, kuid algusega on pind juba rikutud:
Teiste rullikutega sama mure, üks jookseb kenasti, teine rullik ulatub üle:
Tegin pinna puhtaks ja lasin köik kolm möötu puhtale pinnale käsitsi keerates, pressi vähe:
Köigil kolmel: üks rullik kena, teine lapib üle ... ei möista.
Rihveldusriist on mul peale surutav ise-tsentreeruv, kolme rullimustri komplektiga.
Eraldi teemat ma automoto-s rihvelduse kohta ei leidnud. Seepärast tegin uue teema Aspelundi järgi Metallitööd: Peaks vist selle eraldi panema kuskile uueks teemaks AMF nokitseb alla, kui admin'nid peale satuvad, vöivad seda teha.
Olen korduvalt asju rihveldanud, kui vähestel kordadel on rihveldus tulnud ideaalselt välja. Kuna soov oli lihtsalt detail mittelibedaks saada ja kaubanduslik väljanägemine polnud oluline, siis ei süvenenud asjasse pikemalt. Nüüd aga ajab natukse kripeldama, et miks ma ei saa ideaalset rihveldust just siis kui soovin, vaid siis kui lihtsalt juhtub.
Internetist otseselt lahendust leidnud ei ole. Kuna tegemist on suht spetsiifilise asjaga, siis arvatavasti on info iga riigi omas keeles. Inglise keelde keegi seda tölkida ei viitsi ja riigid kus räägitakse inglise keelt, sealt saab infot küllaga ... aint tollides. See aga ei aita.
Meitel on rullikud ja völlid mm möödus. Kui mainitakse rihveldusrullikut 22 TPI (teeth per inch), siis meil on markeering rullikul juba miskit muud. Rullikutel on kirjas hammaste tippude vahe mm-s. Mul on 0,8mm; 1,0mm ja 1,5mm.
Mötlesin siis, et ok, hambad ei jagune detailipinnale ära ja seetöttu hakkavad iga ringiga körvale söitma. Proovisin teha tabeli sobivate völlimöötude jaoks, nii sirghammastele kui ka kaldhammastele, ikka ei klapi. Kord tuleb välja, siis jälle mitte. Kolmanda tabeliga tundus nagu köik öige olema, kuid nüüd olen veel rohkem hämmingus, üks rullik jookseb kenasti hambasse, teine aga kattub üle (justkui oleks rohkem kulund ja teise läbimööduga) ?
Oskab keegi nöu anda ?
Ons kellelgi tehtud valmis diam tabelid mm rullikutele ?
Enamuse infot sain siit:
KLIKKA
Nuputasin valemid mm peale ümber, TPI asemel vötsin 1/hambavahe. Kas ka öige tuli, ei tea ju kontrollida.
Algul tegin risthammastele, siis kaldhammastele, sin60 valemisse sisse (kalle 30 kraadi, sin 60 = cos 30) seoses traaversiga.
Löpuks kolmas vötsin lihtsalt tolle viimase valemi, kus detaili diam ja hammaste arvu suhe = rihveldusrulli diam ja hammaste arvu suhe.
Kui kellelgi tösiselt huvi aidata, minu tehtud tabelid alla saab laadida: SIIT (uus, muutsin rullide hammaste arvu)
Esimese tiiruga köik ok:
Teisel tiirul on näha, et üks rullik hakkab üle ulatuma:
Teatud sügavuse juures, tunduks nagu köik jälle klappima, kuid algusega on pind juba rikutud:
Teiste rullikutega sama mure, üks jookseb kenasti, teine rullik ulatub üle:
Tegin pinna puhtaks ja lasin köik kolm möötu puhtale pinnale käsitsi keerates, pressi vähe:
Köigil kolmel: üks rullik kena, teine lapib üle ... ei möista.
Rihveldusriist on mul peale surutav ise-tsentreeruv, kolme rullimustri komplektiga.
Eraldi teemat ma automoto-s rihvelduse kohta ei leidnud. Seepärast tegin uue teema Aspelundi järgi Metallitööd: Peaks vist selle eraldi panema kuskile uueks teemaks AMF nokitseb alla, kui admin'nid peale satuvad, vöivad seda teha.
Arrogance diminishes wisdom !