29-02-2016, 12:46 PM
Elektrisõiduki mootor
29-02-2016, 12:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-02-2016, 12:59 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(29-02-2016, 12:46 PM)Sepp66 Kirjutas: ...
Oskab keegi hea inimene nõu anda kuidas manuses olev mootor akupanga pealt tööle panna. Millises mahus peaks olema akusid, kas peaks kasutama inverterit. Vajalik ka kiiruse muutmine, kuidas lahendada? Sõiduki kaal ca 100 kg.
Kuniks meie foorumi elektrisõidukispetsid ärkavad-märkavad, mõni tähelepanek.
Mootor küsib lubatud 1 1/4 hobuse jõu tootmiseks 180V pinge juures 5,2 A. Seega kas laod olemasolevaid akusid sedapalju ritta, et saad 180 V kätte või ehitad pingekonverteri. See viimane tahab siis ka kaeru saada, mis jälle sõiduulatusest maha läheb.
Vajaliku akude mahu määrab rahakoti paksus ja sõiduki kandevõime. Palju selle 100 kilo eluskaalu juures akude kaaluks olla võiks üleüldse? Akud on kaalukad asjad, eriti odavad säärased. Kui teha mitu jadaühendust, siis nende mahtuvused liituvad, kuid süsteemi nõrgim element võib palju paha teha...
Kui kiiruse muutmine peab olema sujuv, siis tuleb hakata pingega mängima. Kas pruukida kontaktlülitit või minna elektroonika teed, on pigem oskuste ja rahakoti küsimus. Kontaktidega lahendus ei ole siis kuigi töökindel ja ega see päris sujuv ikka ei ole.
Kas mootori pöördemomendi graafik on teada? 1,25 hj @4600 rpm pole just palju...
29-02-2016, 13:16 PM
Otsi kindlustusfirmast doonoriks väikse raha eest mõni kõpsusaanud "imev mjau", seal kõik kokkusobivana olemas.
29-02-2016, 14:19 PM
(29-02-2016, 13:16 PM)pen.skar Kirjutas: Otsi kindlustusfirmast doonoriks väikse raha eest mõni kõpsusaanud "imev mjau", seal kõik kokkusobivana olemas....ja see tehnika sobib kenasti 100kg sõidukile? Siin on teemaks 1kW mootor - kas 47kW tehnika koos "kütusepaagiga" tiba suurem ei ole?
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
29-02-2016, 15:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-02-2016, 15:33 PM ja muutjaks oli isandpauk.)
Sul on vaja 180V alalisvooluallikat (n. ports akusi jadamisi) ning mootori kontrollerit mis reguleerib mootori võimsust kui sa muidugi lihtsalt on-off mootorit ei taha.
Välismaa keeli "DC motor PWM". Pane see otsingusse ja vaata, mida pakutakse. Arvesse peaksid võtma mootoril kirjas olevat pinget ja voolu. Voolutugevust arvesta varuga, no nii umbes 2 kordselt.
Välismaa keeli "DC motor PWM". Pane see otsingusse ja vaata, mida pakutakse. Arvesse peaksid võtma mootoril kirjas olevat pinget ja voolu. Voolutugevust arvesta varuga, no nii umbes 2 kordselt.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
29-02-2016, 15:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-02-2016, 15:43 PM ja muutjaks oli olli.)
See mootor on üsna mannetu 100kg sõidukile. Ja 180v akupakk kokku panna läheb üsna kalliks isegi odavamaid "upsiakusid" kasutades. Samuti ei saa unustada pisiasja, et 180v inimesele juba surmav kui valest juhtmest piisavalt kõvasti kinni võtta. Ise ilmselt vaataks mootori ja kontrolleri komplekti 36 või 48 voldi ja umbes 100 - 150 ampri peale. Saab vajadusel kasvõi üleliigseid autoakusid ära kasutada ilma et mass poole tonnini ei läheks. See juba sõltuvalt rahakotist, kas harjavaba komplekt või samasugune tavaline DC mootor.
Ülevaate hindadest saab näiteks siit: http://www.goldenmotor.com/frame-bldcmotor.htm
Harjavaba mootor 3kW 48V $258
Kontroller 3kW $260
Mõistagi lisandub transport ja toll ning ka mõningaid väiksemaid vidinaid. Näiteks gaasipedaal või rutska, massilüliti või kontaktor.
Ülevaate hindadest saab näiteks siit: http://www.goldenmotor.com/frame-bldcmotor.htm
Harjavaba mootor 3kW 48V $258
Kontroller 3kW $260
Mõistagi lisandub transport ja toll ning ka mõningaid väiksemaid vidinaid. Näiteks gaasipedaal või rutska, massilüliti või kontaktor.
01-03-2016, 14:25 PM
(29-02-2016, 15:20 PM)olli Kirjutas: See mootor on üsna mannetu 100kg sõidukile. Ja 180v akupakk kokku panna läheb üsna kalliks isegi odavamaid "upsiakusid" kasutades. Samuti ei saa unustada pisiasja, et 180v inimesele juba surmav kui valest juhtmest piisavalt kõvasti kinni võtta. Ise ilmselt vaataks mootori ja kontrolleri komplekti 36 või 48 voldi ja umbes 100 - 150 ampri peale. Saab vajadusel kasvõi üleliigseid autoakusid ära kasutada ilma et mass poole tonnini ei läheks. See juba sõltuvalt rahakotist, kas harjavaba komplekt või samasugune tavaline DC mootor.
Ülevaate hindadest saab näiteks siit: http://www.goldenmotor.com/frame-bldcmotor.htm
Harjavaba mootor 3kW 48V $258
Kontroller 3kW $260
Mõistagi lisandub transport ja toll ning ka mõningaid väiksemaid vidinaid. Näiteks gaasipedaal või rutska, massilüliti või kontaktor.
Seda oligi tarvis teada. Isegi kahtlesin, et asi lahjaks jääb aga kuna tegemist on jooksulindi mootoriga siis arvasin, et veab välja küll.
Teine asi muidugi 180v kokku panna ning selle ohutus, eriti kui tegemist sõidukiga mis mõeldud lasteealistele.
Lõpuks tõesti odavam ja kiirem variant antud saidilt tellida või siis ebayst.
Aitäh kaasamõtlejatele.
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne