Uunikute 15. Talveralli 2016 pildid, videod, järelkaja

Meie alustasime sõitu teadmisega, et esikohta nii ehk naa on võimatu saavutada - seepärast võtsime mõnuga ja oli FUN.

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta

(02-03-2016, 09:12 AM)AsTroSS Kirjutas:  Kui te nii kõvasti igat punkti taga ajate, kas siis teie sõidus jäi kohta ka FUN'ile?


Isegi võistlusjuhend ütleb:

PS! See ei ole võidu ja auhinna peale sõitmise üritus, vaid FUN, FUN ja veelkord FUN!

Asja lahendus oleks auhinnad ja kohad ära kaotada. Teha lihtsalt fun üritus. Legend kätte ja sellejärgi lahendad funnipärast ristsõna ja saad ka peopaika kulgemis juhised.
Vasta

FUN on lihtsalt nii lai mõiste, kellele see on lihtsalt kulgeda ja kellele on see enda ja auto proovile panek. Nii lihtne see ongi, ise kuulun silm-kuulis-peas-raske-jalaga ideaalse aja suunas liikujaks kuid mõistan täielikult ka inimesi, kes tulevad lõbusat laupäeva veetma Wink
Vasta

Talveralli Juhendisse ei ole ju sisse kirjutaud, et ei tohiks tõsiselt võtta! See ongi pigem hea, et võetakse tõsiselt kõiki võimalusi: vastavalt reeglitele regulaarsusrallit sõita KOOS Ristsõnaga; kaunistatakse ennast ja jõuvankreid; ehitatakse üles vaid selleks ürituseks aparaate jne.  
Ega meie võtame ka kogu asja väga tõsiselt - nii rada, rallipoolt koos tulemustega, FUN-poolt kui õhtust pidu koos stiili ja joovastavate jookidega Big Grin Ning kuna Ristsõna on kõigile sama ja see on kõige alus, siis seda koos kirjavigade kontrolliga võtame eriti tõsiselt! 

Kui Võtjal on imeilus ja õige Ristsõna, Ajakaardil nullirida koos hea lisakatse tulemusega, auto näeb ka enam-vähem mingis äratuntavas stiilis välja - no on ju Parim??? Ning sellisel puhul on ka tõsiselt võetud auhindasid vaid rõõm anda! Seda "juhuslikkust" oli esimestel kordadel rohkem aga kui vaadata läbi ajaloo tulemusi ja ka Karu Karikat, siis päris "juhuslikud" ei ole kunagi etteotsa sattunud! Üldiselt on seal ikka autosporditaustaga, vähemalt rahvaspordi tasemelt aga ka "suures" autospordis kätt proovinud, tegelased. Lihtsalt "lambist vend" ei sõida alla 2.10 aega vana RWD Lada, Mosse või Fordiga seekordsel lisakatsel. 
Vasta

(02-03-2016, 13:49 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Lihtsalt "lambist vend" ei sõida alla 2.10 aega vana RWD Lada, Mosse või Fordiga seekordsel lisakatsel. 

Ints pole minuteada pärisrallidel kunagi käinud, a ilma saabi summuti pidrundamise ja tagurdamiseta oleks dženerällii vabalt lisakatsel põhja teinud Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(02-03-2016, 13:53 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(02-03-2016, 13:49 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Lihtsalt "lambist vend" ei sõida alla 2.10 aega vana RWD Lada, Mosse või Fordiga seekordsel lisakatsel. 

Ints pole minuteada pärisrallidel kunagi käinud, a ilma saabi summuti pidrundamise ja tagurdamiseta oleks dženerällii vabalt lisakatsel põhja teinud Big Grin

Lootusetu! Seda 2.00 aega on ka Maailma Parimatel RWD-tegelastel mitte-ralliautoga päris raske üle sõita! Eriti veel nii, et vaatad rada ja kohe paugutad ideaalse ringi KOOS ülikiire ja täpse pidurdamisega! Kindlasti jäi sinna veel mitmeid sekundeid varu aga need reaalses elus originaalis vanatehnikaga kätte saada on absoluutselt teine teema. Jätame välja Brittide subaru-tapjad Escortid, kus originaalist on alles vaid väliskuju. Parimad historic-escortid kaotavad seal kilomeetrile 10-15 sekundit. Enim jäi varu 4WD's, kuigi Pappel ütles, et sai ideaalilähedase sõidu. 

See on kindel, et herr Luige Cortina on 100% originaal ja ma olen aru saanud, et ka herr Kreegi Lada on lihtsalt heas korras aga mitte "rallikaks" aretatud. Aga ega ka teiste tagaveduste puhul, kui seal just pritseid polnud, pole muud tehtud, kui vägagi historic-homologeeringule ligilähedasi muudatusi. Topeltkarpad, nukaga mängimine, tippamordid, veermiku häälestus jms on kõik normaalne tegevus Wink Nii peabki asjadesse suhtuma, kui eesmärk pole "must number". VFTS "pushka" ongi õige lähenemine! 
Vasta

Lihtsalt üks vana artikkel. 
http://ekspress.delfi.ee/kuum/vanad-auto...d=27689447
Lõiguke sealt: Ja muide - rallidel on seltsielu vähemalt sama oluline kui sõit ise. Võitjad küll selgitatakse ja kaotada ei taha keegi, aga enamasti on historic-ralli osalejatele ikkagi aktiivse puhkuse eest. Aeg-ajalt saab end kõrvutada ka tõeliste staaridega - näiteks osales hiljutisel Lahti Historic Rallyl ei keegi muu kui Jari-Matti Latvala, Fordi WRC tiimi liige.
Vasta

(24-02-2016, 21:58 PM)stern100 Kirjutas:  Ekipaaz 45, kollane röökiv rallimosse tänab korraldajaid! Vabandan ka volvo ees kes meie taga sõites enda auto häält ei kuulnud Big Grin Sisevideo kiiruskatse neljandast kohast tuleb varsti!

a kus lubatud viidik on ? Publik ootab huviga.

Lisakatse Laitses oli puhas rehvitest sel aastal. Olen suht kindel, et kes sel aastal uue papu raatsis osta see esi kümnes oli. Minul olid all 5mm jääknähtudega nokijad aastast 98, ilma ühegi naelata, see muidugi puhtalt oma viga aga eelnevad päevad lubasid küll rajale palja M-ga minna; see +S pold nagu oluline. Rehvivennad küsisid paar korda üle, et kas tõesti lähevad need alla, et mis mõttes ?
Kui PlyVal arvas, et esimese läbimisega pidurdusmaad veel päris paigas ei ole  ... siis vale puha ... sellise "zimnii sportivnõi" rehvivalikuga minul rajal pidurdada kordagi vaja ei olnud, enne kui alles finišis. Vunki lihtsalt üles ei saa ja siis ei ole ka mingit tähtsust mis kone või mis nukk. A seal lõpus poleeritud liuväljal kaldega alla sai kah siis selle finiši plakati otsas maandutud. Kui õieti aru sain siis premeeriti meid selle täistabamuse eest mingi 10 trahvi sekiga, a vbl mitte, igatahes kirja läks 2,25. Tabelit näppides olen muidugi üllatunud, et mis need teised siis tegid ? Selles mõttes oli ilm super, et konest ei olenenud sel päeval ja sel rajal küll mitte midagi. Endale jäi ka selline kõrvust upitatud tunne , et tutiga rehviga oleks põhi reaalne olnud.. või siis mitte Smile
Vasta

Kamaziga küll rehviprobleeme polnud - kandiliseks vajunud ilusti ja mustritki peal, sileda tee peal hüpitas ikka korralikult, 6x6 oleks pidanud võitma kõik neikveolisedki, 10850 cm3 jõudu kah kapoti all... No lisakatsel andsime lihtsalt teistele ka võimaluse Big Grin
Vabandame nende ees, kellel jalus tossutasime, mõned ehk pääsesid mööda ka Smile
Terve tee vältel ei õnnestunud ka tehnilist abi osutada ega kedagi vintsida,  teinekord tuleb tehnoabi- tehnikat ikka tahapoole stardis panna?
Oli taaskord vahva,
Suured tänud, Priit & Co!

Toyota corolla KE20 1972
Vasta

(02-03-2016, 23:40 PM)spitfire Kirjutas:  
(24-02-2016, 21:58 PM)stern100 Kirjutas:  Ekipaaz 45, kollane röökiv rallimosse tänab korraldajaid! Vabandan ka volvo ees kes meie taga sõites enda auto häält ei kuulnud Big Grin Sisevideo kiiruskatse neljandast kohast tuleb varsti!

a kus lubatud viidik on ? Publik ootab huviga.

Absoluutselt ootame - huviga! Stern vist sõjaväes ja kui koju lastakse käima - eks siis paneb üles. 

Aga rehvist ja ajast ja stopp-joonest: rehvi taha jääb MAKSIMAALSLET 10-15 sekundit sellel rajal esimene lada vs viimane lada, mitte rohkem! Ma panin taas üles unustatud Uuesalu lisakatse aastast 2009, mis oli natuke sarnane aga veel KORDI libedam ja all kolmandikul pikkusel klaasjää ehk uuele teetammile peale külmunud lombid. Ainult Viluka "Stig" sõitis kiirema aja, kui mina Sitikaga. Jändil olid all titepiigid. Ja mis nimekiri auto- ja rahvaauto sportlaseid!!! Malloc aka nr.86 Tõnis (oli just saanud 18...) sõitis täiesti siledate ja pragunenud kunagiste "lamellidega" kiiremini, kui hiljem rahvaspordis ja ka Talverallil "spordis" imeaegasid sõitnud aga naastudega samasugusel autol Sander Ilves! Ja see "poiss" oskab sõita Wink Nüüd on veel aastaid harjutanud ka lisaks. Ma lihtsalt tean omaenda (kunagist, nüüd vana ja arg) ja poisi kiirust, kusjuures viimase puhul pole mul mingit rolli - see on puhas Kullo autokooli töö klaasjääl ladadega kiilasrehvidel sõitma õpitud!!! - ja sestap julgen ka väita, et seekord jäi 4WD's veel varu... õige asjaga oleks veel kiiremini saanud. Seda ütles kohe ka Mart kui autorallis Eesti Meister, et "sul poiss lasi poole gaasiga, peal üldse ei hoidnud". Võõras auto ja mina ütlesin, et puruks sõitmisel maksab ise sõpradele kinni Big Grin Ja see poleks üldse odav "lõbu" .

Nõus: rada läks tagumisel poolel kiiremaks aga lõhkuvamaks ehk eespool/keskel startijad võivad omalt mõne sekundi maha arvata. Kuni 2.10 omadest võivad seda teha Palo, Kivi ja eelkõige Luik Cortinaga!!! Enim võis kannatada Datsun 240Z aeg aga see on 2:15 - sealt võib raja pärast 5 sekki maha võtta aga ei enamat. Tõnis oli ka keskel, mitte lõpus koos teiste nelivedudega aga see polegi määrav. 
Egas siis ainult Talverallide lisakatsed pole need, kus ma olen Eesti rahvasportlaste oskuseid võrrelnud, kuigi eks neid lisakatseid on nende aastate jooksul kokku tulnud ikka päris palju! Vanasti sai ka päris "mitmed" sprindid kommenteeritud ja vaadatud ning suhteliselt suurte kogemuste pealt ütlen: 2:00 on tegelikult ULMEajad vaegvedusele jõuetule vanatehnikale! Sest täiesti teine teema on veel ka lendfiniš vs STOPP-joonel pidurdamine. Sel päeval, sellel rajal sellest ajast veel kiiremini oleks ikka täielik ime ja see peab siis olema täiesti "sõge" maailma absoluutne tipp! Isegi Sterni 1 sekund on päris "märgatav" vahe, kui rajal ühtegi nähtavat viga ei tehtud. 

Rahvaspordist, nimesid nimetamata, on terve plejaad vendasid, kes nühivad teist aastakümmet, on nüüd haljale oksale jõudnuna omale ilgeimad tapamasinad suutnud ehitada aga sõitma pole ikka veel õppinud! Aga see ongi teinud mulle rõõmu läbi aastate - tulevad kohati suvalised (esimest korda näiteks) "vennad" vanatehnikal ja reaalselt OSKAVAD sõita! Ning rõõmu teeb ka see teine osa võiduajajaid, kes teavad ja tunnistavad et ei ole "rallimehed" ning võtavadki asja mõnuga, sõites nii nagu tavaelus seda tehakse, ja ajad pole ka pahad! 

PS: kõva vanatehnikahuviline, paljukordne talverallitaja, Euroopa Meister Historic-autorallis Alar Hermanson ütles kunagi, kui käis spetsiaalrallikaga historic-"pime"rallil, et Tal polnud isegi lootust! Ette teada teega (noot ees ja seda ju loetakse) sportralli ja pimeralli on kaks täiesti erinevat maailma ja nagu pole sportralli oskustega midagi peale hakata tavaliikluses, pole ka sportralli-vendadel lootustki isegi Talveralli lisakatsetel apriori "paugutada"! Jälle nimesid nimetamata, olen lamellidel ladadega jäärajal nendega "võidu" sõitnud ja kümnendiku võtavad nad vaid "munade" arvelt, julgedes valle rünnata ja mitte kartes kiireid kurve aga sõiduoskus ei erine meil mitte ühest otsast! Aeglastes ja mõtlemist vajavates kurvides on nad aga püsti-hädas! Ollakse harjunud lootma rehvidele aga sportrehvid ja uulitsarehvid on kaks erimaailma. See päris nii ei ole, et oleks sel päeval võtnud esimese neliveona Tänak minu C4Q ja paugutanud kohe 1:55 aja! See VÕIB nii olla Tema metsiku julguse ja oskuse pealt (ja eelkõige lapsepõlve kollasegolfi rahvaspordi kogemuselt) aga kindel ma selles ei ole, sest B3 vs C4 juhitavus ja "mahlapaki" 104kW kunagist võimsust 1,6 tonni jaoks ei ole piisavad... rehvi taha aga asi poleks jäänud Wink 
PPS: B3Q kaardilugeja olevat ralli ajal vahepal "pakid vööri" pannud Wink 


Manustatud failid
.pdf LK-1 stenogramm.pdf Suurus: 10.21 KB  Tõmbamised: 277
.pdf Tulemused LK-1.pdf Suurus: 17.2 KB  Tõmbamised: 344
Vasta

Tere.
Suured,Suured,Suured tänud Tiinale,Priidule ja kogu korraldajate pundile trallitajate nr.111 poolt.
Nagu alati oli Supper tore ja FUN talvine nädalavahetus.
Suurt kiirust ei arendanud,kraavis ei käinud jne.aga siiski oli vääga kiire päevake ja parem jalg surus kogu aeg kõvasti pedaali ja ununes vahepeal ka auto tankimine ära.
Kui pühapäeval kella 15.00. ajal hr.Suppiga puhumise ralliga ühele poole saime ja kaua oodatud 0 välja higistasime, see järel panin auto mootori tuksuma ja paari min.pärast suri auto välja...bensiin lõppes.
Tänud Hr.Supile kes varustas bensiiniga mind 2 x.
RAF ikuga oleks ikkagi rohkem FUN ´i olnud... Toungue
Teeolud olid Supper Lux talvised ja piisavalt treppis,et esituli pooleks raputada.
Ja õhtune meelelahutaja oli tasemal-tänud.
Suured,Suured,Suured kummardused kaas rallitajatele-trallitajatele.
Allan


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta

(02-03-2016, 09:12 AM)AsTroSS Kirjutas:  Kui te nii kõvasti igat punkti taga ajate, kas siis teie sõidus jäi kohta ka FUN'ile?


Isegi võistlusjuhend ütleb:

PS! See ei ole võidu ja auhinna peale sõitmise üritus, vaid FUN, FUN ja veelkord FUN!

Kuskil põldude vahel pikal sirgel ja jube libedal teel vajutada kiirus kolmekohaliseks et jääda oma ideaal aega on ikka päääääris fun. Seekord oli põlluvahelistel teedel max 1 ja 3 ja mõni number taha. Eelmisel aastal tegime kuskil kuiva asfaldi peal 1 ja 6 ja mõni number taha. Oli vaja noh. Aga plussiks oli see et liiklust ka polnud. Kuskil metsavahel teha 70-80 ja veel kurvides kerged külge lasta on kõige ehedam FUN!!!! Fun ongi see kui kaardilugeja ütleb: Kui mööda saame siis pead aega tasa tegema, me oleme ieaalist maas. Mina küsin et : AEG ja Kilomeetrid? Kaardilugeja 16 minutit ja 18 Km. Ja siis läheb kohe Fun lahti.

Wink
Edu kõigile tinakirsadele! Tinakirsa peakski nagu auhinnaks tegema! Mõnele ekipaazile kindlasti sobiks.

Lisakatsest rääkides on jah see teema kõige olulisem et kui õige su rehv on ja kui hästi sa oma autot valdad. Isiklikult väikestel ja käänulistel radadel Lepoga palju ei loodagi, pikk teljevahe ja roolimehaanika aeglus. Peamine et autot katki ei tee( üks rekord tuunis ennast kohe seal ära, kahju kohe). Tean omastkäest et väiksel käänulisel rajal on LADA ikkagi kiirem. Võimsusega pole seal midagi teha. Võimsus kraabib läbi valede rehvide vaid tühja. Omal on 205-65 bridgestoned, naela on ja mustrit ka ca 7mm aga vaja oleks olnud väga teistsuguseid rehve.
Vasta

Matu ju võis meil ralli auto olla, aga need metallitükid mis rehvis olid, vaid puhas filmitrikk, need nii kulunud, et pinnani ei ulatu. Mis teha kui need olid ainsad 165/80/R15 rehvid mis leidsime olevat piisava mustriga. Oleks võinud vabalt ka tutikad 205/55/R16 naastud koos korraliku lamelliga alla kruvida, kuid see poleks ikka päris see olnud. Võluvelg sellisel autol ikka pole päris see, mis korralik originaal kilbiga plekivõru. Seepärast ka piloot võttis lisakatset rahulikult ning kindla sooviga lõhkumata asi ära teha. Pikk tee oli ju veel ees.

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta

(03-03-2016, 12:31 PM)aksel73 Kirjutas:  Tere.
Suured,Suured,Suured tänud Tiinale,Priidule ja kogu korraldajate pundile trallitajate nr.111 poolt.
Nagu alati oli Supper tore ja FUN talvine nädalavahetus.
Suurt kiirust ei arendanud,kraavis ei käinud jne.aga siiski oli vääga kiire päevake ja parem jalg surus kogu aeg kõvasti pedaali ja ununes vahepeal ka auto tankimine ära.
Kui pühapäeval kella 15.00. ajal hr.Suppiga puhumise ralliga ühele poole saime ja kaua oodatud 0 välja higistasime, see järel panin auto mootori tuksuma ja paari min.pärast suri auto välja...bensiin lõppes.
Tänud Hr.Supile kes varustas bensiiniga mind 2 x.
RAF ikuga oleks ikkagi rohkem FUN ´i olnud... Toungue
Teeolud olid Supper Lux talvised ja piisavalt treppis,et esituli pooleks raputada.
Ja õhtune meelelahutaja oli tasemal-tänud.
Suured,Suured,Suured kummardused kaas rallitajatele-trallitajatele.
Allan

Muideks sõitsin Su taga, ja nägin kuidas mingi tükk su auto küljest vasakult poolt lahkus augulise tee peal.
Mõtlesin veel endamisi et huvitav kas sellisele autole neid tükke ikka nii naljalt leida on pärast...

Ken
Vasta

Tere.
Tänud muretsemast,sellele autole on kõiki juppe saada,pane või uus auto nendest kokku. Big Grin
A.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta

Tea kas seda rehvivärki tasub nii oluliseks pidada.
Mina olen põhimõtteline naelavastane ja #27 mersule läksid ka hiina lamellid alla. Falken vist.
1-veoline nagu ta on, püsis suht normaalselt teel ja lisakatse pole ka väga häbeneda.
A eks ta ongi, nagu Indrek66 ütles kuskil, selline igav auto, pulssi kergelt üles ei saa.
Vasta
Video 

Vasta

Jahh... , lihtne on sõita kui juba teisega haagib, siin piisas tõesti ainult värskest rehvist. Kas see vasak kolm pool nüüd vasak kaheks läks või kas see finiši joon nüüd telje vahele jäi,  aga lahe on vaadata ja kvaliteet suht hea.

Kuna endal kokkupuudet selliste sise-kaameratega pole olnud, oskab keegi midagi lollikindlat ja lihtsat soovitada ?
Vasta

https://www.youtube.com/watch?v=qr0B8BYSYGM   Meie ärevad 15 sekundit.....
Vasta

kui ma järgmine talverall peaksin jälle fiatiga tulema, siis kogu ralli eesmärgiks on võimalikult palju tina panna

PS ette otsa, samas võib ka liiva panna
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne