(10-03-2016, 20:13 PM)Daff Kirjutas: (10-03-2016, 17:48 PM)MAZ Kirjutas: Natuke naljakas lugeda,seda kuidas roolikarbil õli vahetatakse. Minu teada T25 käib roolikarbi õlitus käigukastist ja vähemalt vanemal T25(vist ka uuemal?) on rooli ülemise võlli puksi juures määrdenippel,mida tuli määrida,et puks ära ei kuluks. Seda viimast aga tehti harva.
Ma arvasin,et härra Unimüts on ikka asjatundja.
Siin on õigus mõlemal. Vanadel HTZ tehasest tulnud masinatel oli roolikarp kuidagi naljakalt kokku ehitatud käigukastiga. Roolikarbi seinast läksid läbi veel paar kangi, vist reevers ja käigukang. Neid polnud varuosade mittesaadavuse pärast võimalik remontida ja "kuliibinid" aretasid külje peale 51 roolikarbi ning vana sammas lõigati lihtsalt veitsiga barbaarselt maha.
VTZ märkistust kandvatel masinatel on roolikarp juba täiesti eraldiseisev seade.
Htz masinatel on jah see käigukasti peal olev roolikarp sama õlituse peal, kui on käigukast ise. Ega seal otseselt midagi õlitamist ei vaja. Roolipuks pronksist ja teraslatt nõuavad suht vähe õli.
Üleminek tehasest VTZ masinatele ei läinud nii õnnelikult.
Esimesed seaninad on vtz masinatel ka käigukasti õlituse peal. Kui esikapott muutus, kuid madalad poritiivad jäid - jäi ka pronkspuks ja keermelatt. Lihtsalt roolikarp kolis sidurikoja peale. Õlitust hakkas saama samas hüdroajami korpuse õlist. Sidurikojas olev hammasratas peksis õli läbi 3cm augu üles roolikarpi.
Kõik madalate poritiibadega masinad ja lühikese armatuuriga omavad pronkspuksi roolikarbis ja on kas käigukasti või hüdroajami õlitusega.
Kuid saage aru, neid pronkspuksiga masinaid on tõsiselt vähe. hea kui 1:10le uuemaga suhtes. Nad lihtsalt kulusid läbi. Arvestades seda, et viimane tuli välja 1978a - mis teeb juba pea 40aastat möödaniku. Selle aja elasid vähesed masinad üle.- olgugi, et neid toodeti tuhandetes.
Uuematel alates 1979a tulid juba uuemad roolikarbid peale, mis olid iseseisva õlituse ja täielikult uue ehitusega. Neid ehitusi on jällegi aja jooskul modifitseeritud kas 4 või 5 eri moodi - seega juppidega peab enne teadma mida vaja poest uut ostes..
(10-03-2016, 19:32 PM)muska71 Kirjutas: (10-03-2016, 10:29 AM)umm Kirjutas: Oled niplit näinud rummudel?
Tunnistan ausalt,et siiani polnud eriti tutvunud selle värgiga,nüüd käisin ja vaatasin.Määrdeniplit polnud,küll aga oli miski punn kust saaks mähla välja lasta ja siis punn üles keerata ja uus sisse,sinna vast mootoriõli sobilik?
Rummudel on 14mm peaga koonuspoldid väljaspool. Kontroll ava eraldi pole ja õli lastakse eelnevalt välja ratast üles tõstes.
Kulla mehed saage aru, et vahepeal tuleb ka manuali lugeda. Kui seda pole siis vähemalt vendade ÕUN'ade raamatut T25a, tõepoolest kõikjale ei tasu toppida valet määret.
Kõiksugu hooldused on enamikes raamatutes pikalt ja laialt lahti seletatud. neid ei saa teha nii, et ühe asja teeme ja järgmise jätame vahele. (võrdlusena kas autol vahetate ka mootoril näiteks rihmasid nii, et geneka rihma vahetate ära ja hammasrihma jätate järgmist hooldust ootma??)
Igal masinal on kindlates kohtades omad sisselaske avad ja kontrollavad. Igasse kohta käib kindel määre, mida võib kohandada vastavalt ajastule (soovitavalt tänapäeva mahlasid) ja vastavalt regioonile/piirkonnale kus masin töötab. (aafrika vs põhjanaba)