Küsimused t-25A-1 kohta

(09-03-2016, 16:41 PM)qwerty009 Kirjutas:  Kas T-25 kõrgsurvepumbal annab kuidagi pihustitesse antavat kütuse kogust ka reguleerida?

Annab ikka. Iseasi, milleks seda võimalust pruukida.

Ei ole ühte maagilist kruvi, mida 3/4 pöörates saab põksinäksist Traktor Toungue

Erinevatel pumpadel on erinevad võimalused.
Vasta

[Pilt: 20160306_145327.jpg]
Pump selline. Grammi võrra oleks tarvis segu lahjemaks keerata.

Parasjagu 1000h hooldus käsil ning lõppülekande õliavade asukohad võtsid ausaltöelda kukalt kratsima.
[Pilt: 2016_03_06_14_52_59.jpg]
Väljalaskeava asetseb poole kaare peal, kui tahta kõik õli välja lasta peab esiosa 45kraadise nurga alla ajama.
Neti info järgi läheb 3l õli. Külgedel näen 2'te kontrollava (valge värviga polt). Loogika ütleks, et õli peab olema üle alumise ning alla ülemise. Samas 20cm tolerants tundub kergelt koomiline.
Vasta

Kas väljalaskeava kõige all ei ole (samas kohas nagu kõige pealmine punn). Kontrollava taseme jaoks tal ei ole, pannakse koguse järgi, oli vist 1,7L. Unimüts ehk teab täpsemalt.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Nojah, igaühel on see külgülekanne küljes oma nurga all ja ühte õiget punni ei saagi olla. Loogiline tase tunduks selle pleki siseküljel asuva väikse valge korgini. 

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Tahmalondi kruvi on pumba kabiini poolses otsas, nurga all. Pealt keerad mütsi maha(17mm võtmega vist) ning sealt leiad.
Aga miks arvad, et kütet saab liiga palju? Ehk on hoopis õhufilter kinni.
Vasta

(09-03-2016, 21:46 PM)hannest Kirjutas:  Nojah, igaühel on see külgülekanne küljes oma nurga all ja ühte õiget punni ei saagi olla. Loogiline tase tunduks selle pleki siseküljel asuva väikse valge korgini. 

Kütusepumbast.
Miks järeldad et kütusekulu vaja reguleerida vähemaks? Millised on süntomid?
Isiklikult ei ole kohanud pumpa millel kütusekulu on jõhkralt möödas.
Pigem on teema, et pihustid on ebaühtlased või täielikult erinevad. D120 mootoril on igatahes pumbal keeratud veidi rohkem pöördeid peale ja pihusti surve veidi teine.
Ise alustaksin enne pumba näppimist torustiku puhastusega. Ausalt ma olen torustiku umbes oleku või filtri( nii kütusefiltri kui õhufiltri) jamade tõttu lausa kapitali tahtnud teha. See, et kütusetorud talvel ära külmuvad. - sellele noorelt ei mõelnud.

Ise ei reguleeriks seda pumpa kodus. Pigem laseks stendis seda teha. Alustuseks võid ka pumbal hoolduse teha vaata mis morssi tal seal sisemuses on.
Eks see lävi ole ka seal 1000tt juures, kus pump tahab korra stendi.  Vene kvaliteeti arvestades igati hästi isegi vastu pidanud.


1000TT hooldus Sa leiad ka aja ehk talvel kunas seda teha. Iga õlivahetus võtab siis ju topeltaja. Tap ei voola kõikidest aukudest kiirelt välja.
Tagumised külgülekanded ju originaal asendis.

Seal tegelt on mõeldud seda nii teha, et alumine punn lahti keerata ja ülemine ka samal ajal. Seejärel ratas õhku ja ämber külgülekandele alla. Ratta tagurpidi keerutamisega väntab suur hammakas vana õli välja.

1000tt hoolduse alla käib muidu ka esisilla määrimine ja rummudes õli vahetus. Ise lisasin sellele veel esisilla teljevõlli määrimise. (telg mis hoiab esisilda poolraami küljes)

Lisaks on vaja vaja roolikarbil mahlad vahetada.
Hüdropumba ajamil mahlade vahetus.


NB igaks juhtuks kontrolli, ega tagaratta telg ei vaja peale pingutust.  Mu enda masinal tuli ka välja, et 100tt hooldusega sai külgreduktorist mutrit pingutatud ja peiliplekke lisatud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Kui reduktori korkidega  õlitaset ei oska panna, siis vene masinal rusikareeglina õlitase alumise laagri allääreni. Hammasrattad pilluvad ise teistele. Rohkem ei maksa panna, nagunii hakkab tihendi-telje vahelt välja immitsema ja määrib veljet, rehvi. Hädakorral taset saad sissevalamisavast õlekõrrega mõõta ja väljaspool korpusel võrrelda.
Vasta

(09-03-2016, 22:08 PM)unimüts Kirjutas:  Ise ei reguleeriks seda pumpa kodus. Pigem laseks stendis seda teha. Alustuseks võid ka pumbal hoolduse teha vaata mis morssi tal seal sisemuses on.
Eks see lävi ole ka seal 1000tt juures, kus pump tahab korra stendi.  Vene kvaliteeti arvestades igati hästi isegi vastu pidanud.

Nõus,et pumpa kodus ei näpita kui siis tahmalondi oma.Venelast ei tea,aga bochi pubal juurde keeramiseks keerad kruvi välja.
Tänasel päeval kus üldse pumba stendid on säilinud ja ka töötavad koos oskava mehega?Siin endine keva stend koos mehega on olemas,aga kõrgelt haritud suurte juhtide korraldusel stend kilesse keeratud ja seisab.Kunagi üritasin ka otsinguga otsida kuid ei miskut.
Vasta

(09-03-2016, 22:08 PM)unimüts Kirjutas:  1000tt hoolduse alla käib muidu ka esisilla määrimine ja rummudes õli vahetus. Ise lisasin sellele veel esisilla teljevõlli määrimise. (telg mis hoiab esisilda poolraami küljes)

Lisaks on vaja vaja roolikarbil mahlad vahetada.
Hüdropumba ajamil mahlade vahetus.
Esisilla rummudes õli?Mul siiani arusaam,et seal tava määre ja pritsiga sisse.
Roolikarpi mis mahla valame?Käigukasti oma natu paks talvel külmaga äkki?
Vasta

(10-03-2016, 09:19 AM)muska71 Kirjutas:  ...
Tänasel päeval kus üldse pumba stendid on säilinud ja ka töötavad koos oskava mehega?
...

Stende on paljudes kohtades, kuid tegijaid mehi ei ole. Hoolimata sellest, et töökoja teenuste nimistus on "diiseltoitesüsteemi remont" kirjas.

Vene pöörist viitsib veel teha Siemann Roosna-Allikult (Oisus toimetava tegelase vend), siis miskine Rakvere külje all toimetaja ja räägitakse ka Nuia külje all toimetajast. Kontaktid peaks siitki teemast läbi käinud olema.

Ridapumba tegijaid on rohkem, isegi Karla paneb rõõmsasti uusi elementeWink
Vasta

(10-03-2016, 09:23 AM)muska71 Kirjutas:  
(09-03-2016, 22:08 PM)unimüts Kirjutas:  1000tt hoolduse alla käib muidu ka esisilla määrimine ja rummudes õli vahetus. Ise lisasin sellele veel esisilla teljevõlli määrimise. (telg mis hoiab esisilda poolraami küljes)

Lisaks on vaja vaja roolikarbil mahlad vahetada.
Hüdropumba ajamil mahlade vahetus.
Esisilla rummudes õli?Mul siiani arusaam,et seal tava määre ja pritsiga sisse.
Roolikarpi mis mahla valame?Käigukasti oma natu paks talvel külmaga äkki?

Oled niplit näinud rummudel?
Vasta

Natuke naljakas lugeda,seda kuidas roolikarbil õli vahetatakse. Minu teada T25 käib roolikarbi õlitus käigukastist ja vähemalt vanemal T25(vist ka uuemal?) on rooli ülemise võlli puksi juures määrdenippel,mida tuli määrida,et puks ära ei kuluks. Seda viimast aga tehti harva.

Ma arvasin,et härra Unimüts on ikka asjatundja. Big Grin


Vasta

Kui käigukasti kaane sisse auk teha ning sõita siis võibolla tõesti määrib rooli kah Big Grin
Sügisel just tegin roolikarbile tihendite/laagrite vahetuse ning läks TSP sisse - kannatas vähemalt -15kraadiga veel rooli keerata.
Vasta

(10-03-2016, 10:29 AM)umm Kirjutas:  
(10-03-2016, 09:23 AM)muska71 Kirjutas:  
(09-03-2016, 22:08 PM)unimüts Kirjutas:  1000tt hoolduse alla käib muidu ka esisilla määrimine ja rummudes õli vahetus. Ise lisasin sellele veel esisilla teljevõlli määrimise. (telg mis hoiab esisilda poolraami küljes)

Lisaks on vaja vaja roolikarbil mahlad vahetada.
Hüdropumba ajamil mahlade vahetus.
Esisilla rummudes õli?Mul siiani arusaam,et seal tava määre ja pritsiga sisse.
Roolikarpi mis mahla valame?Käigukasti oma natu paks talvel külmaga äkki?

Oled niplit näinud rummudel?

Tunnistan ausalt,et siiani polnud eriti tutvunud selle värgiga,nüüd käisin ja vaatasin.Määrdeniplit polnud,küll aga oli miski punn kust saaks mähla välja lasta ja siis punn üles keerata ja uus sisse,sinna vast mootoriõli sobilik?
Vasta

(10-03-2016, 17:48 PM)MAZ Kirjutas:  Natuke naljakas lugeda,seda kuidas roolikarbil õli vahetatakse. Minu teada T25 käib roolikarbi õlitus käigukastist ja vähemalt vanemal T25(vist ka uuemal?) on rooli ülemise võlli puksi juures määrdenippel,mida tuli määrida,et puks ära ei kuluks. Seda viimast aga tehti harva.

Ma arvasin,et härra Unimüts on ikka asjatundja. Big Grin

Siin on õigus mõlemal. Vanadel HTZ  tehasest tulnud masinatel oli roolikarp kuidagi naljakalt kokku ehitatud käigukastiga. Roolikarbi seinast läksid läbi veel paar kangi, vist reevers ja käigukang. Neid polnud varuosade mittesaadavuse pärast võimalik remontida ja "kuliibinid" aretasid külje peale 51 roolikarbi ning vana sammas lõigati lihtsalt veitsiga barbaarselt maha. 
VTZ märkistust kandvatel masinatel on roolikarp juba täiesti eraldiseisev seade.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(10-03-2016, 20:13 PM)Daff Kirjutas:  
(10-03-2016, 17:48 PM)MAZ Kirjutas:  Natuke naljakas lugeda,seda kuidas roolikarbil õli vahetatakse. Minu teada T25 käib roolikarbi õlitus käigukastist ja vähemalt vanemal T25(vist ka uuemal?) on rooli ülemise võlli puksi juures määrdenippel,mida tuli määrida,et puks ära ei kuluks. Seda viimast aga tehti harva.

Ma arvasin,et härra Unimüts on ikka asjatundja. Big Grin

Siin on õigus mõlemal. Vanadel HTZ  tehasest tulnud masinatel oli roolikarp kuidagi naljakalt kokku ehitatud käigukastiga. Roolikarbi seinast läksid läbi veel paar kangi, vist reevers ja käigukang. Neid polnud varuosade mittesaadavuse pärast võimalik remontida ja "kuliibinid" aretasid külje peale 51 roolikarbi ning vana sammas lõigati lihtsalt veitsiga barbaarselt maha. 
VTZ märkistust kandvatel masinatel on roolikarp juba täiesti eraldiseisev seade.

Htz masinatel on jah see käigukasti peal olev roolikarp sama õlituse peal, kui on käigukast ise. Ega seal otseselt midagi õlitamist ei vaja. Roolipuks pronksist ja teraslatt nõuavad suht vähe õli.
Üleminek tehasest VTZ masinatele ei läinud nii õnnelikult.
Esimesed seaninad on vtz masinatel ka käigukasti õlituse peal. Kui esikapott muutus, kuid madalad poritiivad jäid - jäi ka pronkspuks ja keermelatt. Lihtsalt roolikarp kolis sidurikoja peale. Õlitust hakkas saama samas hüdroajami korpuse õlist. Sidurikojas olev hammasratas peksis õli läbi 3cm augu üles roolikarpi.
Kõik madalate poritiibadega masinad ja lühikese armatuuriga omavad pronkspuksi roolikarbis ja on kas käigukasti või hüdroajami õlitusega.
Kuid saage aru, neid pronkspuksiga masinaid on tõsiselt vähe. hea kui 1:10le uuemaga suhtes. Nad lihtsalt kulusid läbi. Arvestades seda, et viimane tuli välja 1978a - mis teeb juba pea 40aastat möödaniku. Selle aja elasid vähesed masinad üle.- olgugi, et neid toodeti tuhandetes.


Uuematel alates 1979a tulid juba uuemad roolikarbid peale, mis olid iseseisva õlituse ja täielikult uue ehitusega. Neid ehitusi on jällegi aja jooskul modifitseeritud kas 4 või 5 eri moodi - seega juppidega peab enne teadma mida vaja poest uut ostes..




(10-03-2016, 19:32 PM)muska71 Kirjutas:  
(10-03-2016, 10:29 AM)umm Kirjutas:  Oled niplit näinud rummudel?

Tunnistan ausalt,et siiani polnud eriti tutvunud selle värgiga,nüüd käisin ja vaatasin.Määrdeniplit polnud,küll aga oli miski punn kust saaks mähla välja lasta ja siis punn üles keerata ja uus sisse,sinna vast mootoriõli sobilik?

Rummudel on 14mm peaga  koonuspoldid väljaspool. Kontroll ava eraldi pole ja õli lastakse eelnevalt välja ratast üles tõstes.


Kulla mehed saage aru, et vahepeal tuleb ka manuali lugeda. Kui seda pole siis vähemalt vendade ÕUN'ade raamatut T25a, tõepoolest kõikjale ei tasu toppida valet määret.

Kõiksugu hooldused on enamikes raamatutes pikalt ja laialt lahti seletatud. neid ei saa teha nii, et ühe asja teeme ja järgmise jätame vahele. (võrdlusena kas autol vahetate ka mootoril näiteks rihmasid nii, et geneka rihma vahetate ära ja hammasrihma jätate järgmist hooldust ootma??)

Igal masinal on kindlates kohtades omad sisselaske avad ja kontrollavad. Igasse kohta käib kindel määre, mida võib kohandada vastavalt ajastule (soovitavalt tänapäeva mahlasid) ja vastavalt regioonile/piirkonnale kus masin töötab. (aafrika vs  põhjanaba)

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Täna kiskusin vanal kohviveskil kaaned maha,kolbed loksuvad kenasti ja hülsi ja kolbe vahel kenasti rõngad näha.Klappidel kah vedrud maha ja  huvitav väiksemal klapil kena 2-3 mm ristilõtk sees ja mõlemi püta omal,suuremal klapil ka kerge lõtk.Millest selline nii ebaühtlane kulumine võiks olla?
Vasta

Tere!

Kas keegi oskab soovitada, kuidas T25a aeglasemalt sõitma saada. Vaja maasika-kurgikorjamise platvormi vedada ning seal kiirused väga väiksed. Kas sab näiteks hürdomootori või jõuvõtuvõlli kuidagi tagaratastega ühendada.
Vasta

(06-04-2016, 13:02 PM)marguspau Kirjutas:  Tere!

Kas keegi oskab soovitada, kuidas T25a aeglasemalt sõitma saada. Vaja maasika-kurgikorjamise platvormi vedada  ning seal kiirused väga väiksed. Kas sab näiteks hürdomootori või jõuvõtuvõlli kuidagi tagaratastega ühendada.

Pane zil rattad alla keerad külgülekanded püsti ja aeglasem.Poldiaugud tahavad sättida.
Vasta

(06-04-2016, 13:02 PM)marguspau Kirjutas:  Tere!

Kas keegi oskab soovitada, kuidas T25a aeglasemalt sõitma saada. Vaja maasika-kurgikorjamise platvormi vedada  ning seal kiirused väga väiksed. Kas sab näiteks hürdomootori või jõuvõtuvõlli kuidagi tagaratastega ühendada.

Tigukäik ja taha väiksemad rattad....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne