UAZ 3303 diisel 88a.
#81

Marko, eks tulen hüppan läbi mingiaeg.
Mootori teema on küll käest ära läinud aga selline arutelu mulle meeldib, hea lugeda millega keegi kokku on puutunud. Aga hetkel jään kindlaks et diisli tahan ära proovida, orginaalmootor jääb alles ja saab igakell ta sinna peale tõsta. Mõne arvates on 2016 sellega sõitmine tappev, alati oleks võinud võtta mõne lääne masina aga leia sellise hinnaklassiga 4 veoline ja kastiga pill. Uazi plussiks on veel väheke suuremate mõõtudega kast, aiatraktor ei mahu teiste peale. Mulle teevad uazi meeldivamaks lapsepõlve mälestused, küll ja veel on sellisega suviti heina tehtud ja puid veetud.
Vasta
#82

Võtan Uazi vajalikkuse kokku omal näitel. Tallinna mees kel on maakodu 100km. kagusel. Seal on 10ha. metsa mille kõige tabavam nimetus on sitalepik. Pole selles metsas keegi oma 20+ aastat midagi teinud. Õnneks on ka linnas puid neelav majapidamine ja mõne koorma saab ka külapeal kulude katteks maha müüa. Linna toon puid haagisega sõiduauto taga ja korra telvekorterisse tulles saab ka Uaz täis laotud(4ruumi). Talvel lükkan linnas Uaziga lund. 
Nüüd öelge mulle mõni sama klassi alternatiiv millega kannatab metsast 4 ruumi kaupa puid välja vedada. Et oleks talasillad, sama suur veokast, odav, lihtne remontida ja talvel paned ka miinus 30ga maja taga hääled sisse. 
Hilux jms? Noo näidake mulle ja teen joogid. Ning seejärel ostan endalegi. G mersu? Jah aga vaadake hindu ja kättesaadavust.
 Keegi väitis, et kardab Uazi kasti mädanemist ja irdumist. Ma laon enda masinale koorma kabiini katuseni ja mingit hirmugi pole. Ja puidust uut kasti teha on kordades lihtsam kui mingile japsile uut keevitada.
Ei sõida keegi selle museaaliga mõnu pärast ikka puht praktilisest vajadusest.
Ja kui oled kolm korda järjest Jeepidega koos mudas müttamas käinud ja ainsana tervena koju jõudnud siis tekib tunne, et polegi kõige hullemat valikut teinud Cool
Vasta
#83

 Isand v6sa viimasele jutule kirjutaks ise kohe kahe käega alla. Mõningaste mööndustega.
Elektronsüütega saab originaalmootori täitsa viisakalt jooksma. Kui see süüteblokk kipub juhti hammustama, pane ta sealt istme alt kapoti alla.
Mul on küll 452, 3303 eelkäija, mil oli kontaktiga süüde, aga kogu komplekt on lihtsalt vahetatav.
Mul oli see 452 paar aastat ka igapäevaauto rollis ja siis sai ka rehkendatud ja kalkuleeritud ja loetud ja uuritud.
Et diisel peale pista. Puht rahaliselt tuli kasulikum uus igapäevaauto osta.
Kui tegu hobi ja proovimisega, tee, mis pähe tuleb. Big Grin 
Kui hakkad seda va raami värvima ja kohendama. Uuri igasugu neetidega kinnituste ümbrusi. Paljutöötanud masinatel kipuvad just needitud liidete juures olema väsimuspraod. Kõige tihedamini on need käigu- ja vahekasti kinnituste juures, tagavedrude esimeste- ja esisilla tagumiste vedrupatjade juures. Tasub uurida.
Vasta
#84

(16-03-2016, 21:28 PM)taxopets Kirjutas:  Nüüd öelge mulle mõni sama klassi alternatiiv millega kannatab metsast 4 ruumi kaupa puid välja vedada. Et oleks talasillad, sama suur veokast, odav, lihtne remontida ja talvel paned ka miinus 30ga maja taga hääled sisse. 
Hilux jms? Noo näidake mulle ja teen joogid. Ning seejärel ostan endalegi. G mersu? Jah aga vaadake hindu ja kättesaadavust.
Absoluutselt on UAZ geniaalne ja fenomenaalne riistapuu ja ma ju linkisin 850 raha eest pealtnäha vägagi kabeda isendi (paberid jms pole küll selge). 
Aga see ongi, et UAZ peabki UAZ'iks jääma (KOOS selle odavusega!) ja selle päris hea mootor (ärge võrrelge võrreldamatuid asju vaid vaid iga mootorit tema ajastus teiste samaaegsetega!!!) las olla seal, kus ta on! Jätke need jõledused sinna panemata. 

OT in: Ahjah, isand Wagoneeri tasub uskuda ja kui diislite kohalt Tema kaardisegaja As Tross Wink ka sõna võtaks... 12-sekundi neliveduseid veoautosid nime all RAM just iga diislimees ei ehita... OT out!

Aga nüüd alternatiivid??? Kui tahta metsast tuua, mis on pehme, siis alternatiivide hind on väga mitmed korrad kõrgem. Lisaks ei ole Eestis sellistel üldse järelturgu ja nende pidamine nõuab nii erioskuseid autoremondis ja/või röögatut rahakotti Big Grin Alternatiiv oleks Volvo: kas C202 või juba portaalsildadega C303 kastiga. Kuuerattaline on juba overkill. Aga reaalselt on see üks "pisi-lapakas" erand ja vähegi sõitev "suur-lapakas" maksab 5+K euri. Kusjuures pole Maailmaski palju neid, kes UAZile üldse sellises teema svastu saaks. Jah, võime rääkida Unimogist (mis on palju suurem), Citroenil ja Renault'l on analooge olnud jne aga tegelikult ei olegi midagi vastu panna peale Volvode! 

Seega jääbki üle kas metsast teeni vedada ja seal mõne mugavama kastiauto peale laduda või oluliselt suurem C-kati veokas soetada. Ja ka siis on kõigepealt nõukatehnika, siis Unimog ja siis on juba hind selline, et odavam on ka 100 kilti (ostetava) traktoriga vedada Big Grin See on kõigest 2 tundi sõitmist ju... ja siis tood juba 10-15 ruumi! 
Vasta
#85

Jah viidatud RAM on küll ilus suur laev,kuid õhu sissevõtu ava tuleb küll ümber teha.Kunagi saafaril sõitsin uaazikuga ram-i taga kena kergelt roopas põlluäärne tee kus roopas vesi ja järsku lambist ram seisab ees ja sinna tema jäi.Sai kopsupõletiku vaesekke ja haigekassa ei tahtnud kuidagi sponsoriks olla.Teel pold äda midagi isegi kõrgem sõiduauto oleks vabalt läbinud selle.Lisaks mis RAM maksab ja palju joob?
Vasta
#86

(17-03-2016, 08:36 AM)muska71 Kirjutas:  ...
Lisaks mis RAM maksab ja palju joob?

Sitaks maksab ja rämedalt joob. Eriti uassimeestele. Toungue

4 ruumi puid on jämedalt poolteist tonni. UAZ ametlik kandevõime on 800 kilo. Aga eks igaüks ise teab, kuidas oma varaga ümber käib.

Ma Krooksul kütusekulu ei vaata. Pealevalamise järgi tundub, et kui metsas lumes mütata, siis läheb paarkümmend liitrit tunnis. Kusjuures absoluutselt ei loksuta. Cool

Aga nagu siin kogenumad juba selgelt väljendasid, et ainult kaasakiitmine on lubatud, seega kiidan teemaalgataja meelekindlust ja ootan teateid töövõitudest Cool
Vasta
#87

 Mulle jääb mulje, et AM foorumis planeerimis faasis ei maksa nõu küsida, tuleb mõte teoks teha ja siis kui enam kätt ette panna ei saa-pildid letti lüüa. Oleks Talupoeg Taluja meelte segaduses PerkinsMosse ehituse kohta nõu küsinud, käiks jauramine siiani  Big Grin Ja kui asi valmis, ei ütle enam keegi, kuule mees, ära ole loll vmt.

 

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#88

Just,just. Big Grin  Ega ennem pole mõtet kireda,kui midagi ette näidata pole. Pooled mured lahenevad iseenesest. Ja nõu küsimine.... oo jaa. Enamus on ju juba teada ja seda mida veel juurde küsin,sellele ei mõista isegi jumalad vastata. Big Grin 
Aga tegelt,tasub alati hooga tööd teha ja mitte mõelda. Niipea kui hakkad mõtlema ja targutama, jääb asi soiku. Pane aga edasi!
Vasta
#89

Kuna olen ka ise diisli usku siis mõtlesin et võtaks kah vähe sõna.
Esiteks need kes Dodget pakuvad kohalikku metsa puudevedamiseks,siis No Andke andeks,Dodge on kindlasti töökindlam aga kaal on pea kaks korda suurem,pikem on ta samuti ikka neljandiku võrra ja need kaks asja on vägagi määravad kui metsa ronida Big Grin . Hind jne veel lisaks.

Rääkides Uazi diiseldamisest, siis kiire otsing ja teadustöö tulemuseks on see et kui originaal mootor vahetada 2,3 l sierra diisli vastu siis te Downgrade ite oma Uazikut natuke. Big Grin

Andmed:
2,450 cc petrol, in-line 4-cylinder, water cooled, 75 hp (56 kW) at 4,000 rpm, 166.7 N·m (123.0 lb·ft) at 2,200 rpm

2.3 D (67 Hp)[Pilt: spacer.gif][Pilt: spacer.gif] Power 67 hp[Pilt: spacer.gif] 2304 cm[sup]3[/sup] [Pilt: spacer.gif] Max power in 4200 rpm.[Pilt: spacer.gif] Torque 139/2000 Nm

Teine lugu on Scorpio 2,5 liitrise turbo diisliga millel väänet koguni 293 Nm/2000 rpm aga sellega ilmselt ei oleks ARK onud nõus kui tahta asja ametlikult ajada

Aga teema algatajale pikka närvi ja kannatust.



Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#90

(17-03-2016, 23:38 PM)zurik Kirjutas:  ...
Esiteks need kes Dodget pakuvad kohalikku metsa puudevedamiseks,siis No Andke andeks,Dodge on kindlasti töökindlam aga kaal on pea kaks korda suurem,pikem on ta samuti ikka neljandiku võrra ja need kaks asja on vägagi määravad kui metsa ronida Big Grin . Hind jne veel lisaks.

Rääkides Uazi diiseldamisest, siis kiire otsing ja teadustöö tulemuseks on see et kui originaal mootor vahetada 2,3 l sierra diisli vastu siis te Downgrade ite oma Uazikut natuke. Big Grin
...

UAZ kaalub ümmarguselt 1600 kilo Sad . Palju kaalub totke?
UAZ baas on 2380 mm Cool , palju totkel on?
UAZ saabumisnurk on eeskujulik ja lahkumisnurgalgi pole viga. Cool Vähemalt koormata. Totkel on oluliselt vähem.

Kakskomakolme paigaldamisel toimub UAZ oluline kohitsemine - vaata varemtoodud pöördemomendi graafikuid. Maastikukõlblikust väikeveokist saab kiirtraktor. Rippsüsteemita säärane. Toungue

Mõningate kodanike sarkasm minu suunas võib ju olla põhjendet, kuid asjast oluliselt enam teadvad on kirjutanud nii:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=13&t=5194

Samast allikast tasub kindlasti läbi lugeda allviidatud teema ja siis uuesti hinnata oma ajakasutuse efektiivsust:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=13&t=41158
Vasta
#91

(18-03-2016, 09:36 AM)v6sa Kirjutas:  UAZ kaalub ümmarguselt 1600 kilo Sad . Palju kaalub totke?
UAZ baas on 2380 mm Cool , palju totkel on?
UAZ saabumisnurk on eeskujulik ja lahkumisnurgalgi pole viga. Cool Vähemalt koormata. Totkel on oluliselt vähem.

Kakskomakolme paigaldamisel toimub UAZ oluline kohitsemine - vaata varemtoodud pöördemomendi graafikuid. Maastikukõlblikust väikeveokist saab kiirtraktor. Rippsüsteemita säärane. Toungue
.....
Ok dodge Ram 2500 pikkus on 5,4 m nii et ikka natuke on pikem,see muidugi oleneb keretüübist jms. Kaalu kohe ei leidnud aga tühjalt peaks jääma sinna 3000-3500 juurde.

Nende 4x4 meeste jutte ja argumente lugedes jääb vägisi mulje, et kohe kui sa natuke kastist välja mõtled ja võistlus autot ei ehita,oled sa IDIOOT. Ma ei laida mõtet maha aga lihtsalt eeltööd on vaja teha ja võrrelda rohkem andmeid kui lihtsalt töömahtu ja võimsust kw.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#92

(18-03-2016, 09:57 AM)zurik Kirjutas:  Ok dodge Ram 2500 pikkus on 5,4 m nii et ikka natuke on pikem,see muidugi oleneb keretüübist jms. Kaalu kohe ei leidnud aga tühjalt peaks jääma sinna 3000-3500 juurde.
...
Ma ei laida mõtet maha aga lihtsalt eeltööd on vaja teha ja võrrelda rohkem andmeid kui lihtsalt töömahtu ja võimsust kw.

Pikkus on vaid osa tõde. Palju on totke baas ehk teljevahe? Pikkuse ja teljevahe suhe koos mõlema serva ülenditega määrab teoreetilise maastikuvõimekuse. Mis ON UAZ-l parem Cool, siin pole millegi üle vaielda.

Milliseid andmeid veel peaks ühe mootori teise vastu vahetamisel silmas pidama? Tuletan meelde: me räägime mootorivahetusest, mitte auto täielikust ümberehitamisest teise jõuülekande sobitamise ja vedrustuse geomeetria muutmisega.

Paluks mitte valesti aru saada: ma ei ürita siin kedagi takistada. Cool Tuletan meelde, et teema elab (loodetavasti) veel pikalt ja nii saavad järgmised huvilised üsna põhjalikult oma plaane läbi mõtiskella. Siinkirjutatut arvesse võtta või ignoreerida, kui nii paslikum tundub.

On lihtsalt kurb nähe, et keegi panustab oma aega ja vahendeid juba teadaolevalt nigela asja loomiseks vildakatel eeldustel. Tuletan meelde, et üks ülesandepüstituses mainitud eesmärke oli läbida 100+ km maanteed valutult. Ükskõik, milline föönita ja malmist "kakskomakolm" ei kvalifitseeru kuidagi maanteel "vaevatu" alla.

Kui ülesandepüstitus oleks olnud stiilis: mul on mootor , mul on UAZ ja mul näpud jubedalt sügelevad neid paaritama, siis poleks üldse teemat, mida arendada. Hobid ei pea olema mõistlikult põhjendatavad Cool

Teemaalgatajale aga pakun oma Krooksu kasti: täiesti kabe ja lõhkumata. Minu jaoks mõttetult kõrgel, suur ja raske. Kui on huvi, siis PM.
   
Vasta
#93

(17-03-2016, 23:38 PM)zurik Kirjutas:  Teine lugu on Scorpio 2,5 liitrise turbo diisliga millel väänet koguni 293 Nm/2000 rpm aga sellega ilmselt ei oleks ARK onud nõus kui tahta asja ametlikult ajada
See on siis "punnsilma" katel? See oli jah ka tagumiku järgi (natuke, sadakond kilti, proovitud) juba mootori nime väärt. Pluss liikus ka reaalselt edasi, herr Kitsel oli seuhke ja korra sai Temaga foorirallit tehtud oma jeesuskatlalise astraalkehaga, mis jäi ikka kõvasti alla. Vanema skorpa diisel oli aga jubedus.
Siin võib aga hakata seesinane moment juba muid jõuülekande sõlmi lõhkuma. Kuna uaazik on ube levinud riistapuu ja Venemaa on neid erit itäis ja vene guliibinid tuntud ehitajad, siis UAZ  ei ole neilgi väga levinud ümberehituste alus. Ja neil on valikuid diislite osas rohkem! Et UAZi päriselt paremaks saada, kui see on originaalis, aga säilitada selle lolli- ja pommikindlus, pole üldse lihtne ja sobilikke diisleid palju pole. 

PS: kui vaadata UAZ'i praegust valikut, siis on neil küll diisel olemas... maasturile elik Hunterile aga kastikale/bussile on neil ikkagi vaid bensukas. Ju on MINGI põhjus (ma pakun välja kogumassi 3070 kg koormatuna!!!), miks seda ei tehta! Arvata on, et jõuülekannet nad ju uut ehitanud pole, siis see 112 hobust ja ~200 momenti kannatab uaazik välja. Hunteril on täismass 2550 ja eks see 500 kilo masina paigalt nihutamisel ja tekkival lisakoormusel transmissioonile on määrav roll. Too lisa 80 Nm näiteks skorpa ja 60 oma diislikatla puhul keerab asjad lihtsalt sõlme või hambutuks. 

Uskuge - ei ole siiani seal Uljanovskis lollid tööl! Seal töötavad eri-kõrgharidusega Insenerid...
Vasta
#94

Dodge ram toodi lihtsalt kütusekulu poolest näiteks, 12 l/100 km tühjalt või koormaga, sellist ökonoomsust on uaziga keeruline saavutada nii originaal- kui "sierradiisel" mootoriga. Minu Villis võtab tühjalt veidi vähem aga koormaga kindlasti rohkem. Üks ideaalsemaid mootoreid Villisele olekski vist sama Rami mootori 4 silindriline variant 4bt, meiemaal kahjuks hind ja kättesaadavus teevad asja keerulisemaks. 
Vasta
#95

(18-03-2016, 10:22 AM)PlyVal64 Kirjutas:   Kuna uaazik on ube levinud riistapuu ja Venemaa on neid erit itäis ja vene guliibinid tuntud ehitajad, siis UAZ  ei ole neilgi väga levinud ümberehituste alus. Ja neil on valikuid diislite osas rohkem! 

Hmm, kommenteeri palun seda väidet. Mismoodi vene gulibinitel see diislivalik suurem on?

Minumeelest pole venelane kunagi ise ühtegi mõistlikku sõiduauto/kaubiku diislit tootnud, või noh ainult viletsaid/aegunud Lääne litsentsikaid. Ja kasutatud Lääne tehnika valik on meil kahtlemata suurem kui seal.
OK, neil on osades piirkondades Jaapani kaubikutoodang rohkem levinud kui siin, aga see puudutab siiski ainult teatud piirkondi. Ja üldiselt hoitakse seal jaapani raipeid nii kaua elus kui võimalik, ikka parem kui kodumaine.
Vasta
#96

Olen sõitnud erinevate villistega, küll ottomootoriga kui diiselmootoriga. Diisel ei pakkunud küll mingit sõiduelamust. RMK ajal oli kasutada 2 villist. Ühele toodi venemaalt uus bensukas peale, see sunnik hakkas kardaaane lõhkuma. Jäeti tagaveoliseks Big Grin
Villis oli mul tööauto umbes 2a. Ma olin võsamees. Diisliga oli mu jaoks kõige suurem nöök see et kiirust polnud. Nuta või palveta aga üle 60km/h ei läinud. Vaja oli jõuda metskonda ja pärast koolitusele, no ei lähe see edasi...

Ei, mis muudkui ootame ära Laureni katsetuse diisliga saame targemaks.
Edu!

Veel pole maha löödud
Vasta
#97

Oleks kellegil sõitev diisel uazik saaks võrrelda bensukaga, siis vist asi selge et kas on mõtet aretust teha. Bensukaid leidub ikka, mulgi üks täitsa sõidukorras.
Vasta
#98

Üks tähtis parameter mida tuleks veel jälgida ja mis meelest maha läks on mootori enda kaal, gaz 66 ja Sadko näitel võin öelda et diisel on ikka mitusada kg raskem. Arvan, et sama seaduspära kehtid ka siin,kuigi ilmselt suurusjärk teine ja vb mitte nii määrav. Lihtsalt esirattad sukelduvad varem emakese maa rüppe Big Grin .

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#99

(18-03-2016, 11:01 AM)vanapagan Kirjutas:  Oleks kellegil sõitev diisel uazik saaks võrrelda bensukaga, siis vist asi selge et kas on mõtet aretust teha. Bensukaid leidub ikka, mulgi üks täitsa sõidukorras.

Isand Mart Laanelepp siin omab säärast frukti. Esines Talverallilgi täitsa pädevaltWink
Vasta

(18-03-2016, 11:16 AM)zurik Kirjutas:  Üks tähtis parameter mida tuleks veel jälgida ja mis meelest maha läks on mootori enda kaal, gaz 66 ja Sadko näitel võin öelda et diisel on ikka mitusada kg raskem. Arvan, et sama seaduspära kehtid ka siin,kuigi ilmselt suurusjärk teine ja vb mitte nii määrav. Lihtsalt esirattad sukelduvad varem emakese maa rüppe Big Grin .

Kui oleksid lugenud pahameele esike kutsunud postitusi, siis selle üle me ju kollektiivselt vingumegi: malmpajad on oma võimekuse ja janu kohta ikka jube rasked. Toungue  Tähelepanek on muidugi õige.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne